Календарно-тематичний план
з української мови та читання для 4 класу
до підручника «Українська мова та читання» для 4 класу
(автори І. Большакова, І. Хворостяний)
5 годин на тиждень
№ уроку |
Дата |
Тема уроку |
|
|
|
І семестр |
|
|
|
Розділ 1. Мова і мовлення |
|
1 |
|
Я вивчаю українську мову |
с. 6 |
2 |
|
Повторення. Текст. Речення. Слово |
с. 7 |
3 |
|
Повторення. Текст. Речення. Слово. Орфограма. «Знову до школи» (Меган Мак Дональд) |
с. 8 |
4 |
|
Повторення. Текст. Речення. Слово |
с. 13 |
5 |
|
Розвиток мовлення. Інструкція |
с. 15 |
6 |
|
Повторення. Текст. Речення. Слово |
с. 16 |
7 |
|
Повторення. Текст. Речення. Слово. Уривок «Дівчинка, яка рятувала книжки» (Клаус Гаґеруп) |
с. 17 |
8 |
|
Мова і мовлення. Усне та писемне мовлення |
с. 21 |
9 |
|
Ситуація спілкування. Стилі мовлення «Про книжки» (За матеріалами Наталії Климко) |
с. 23 |
10 |
|
Ситуація спілкування. Діалог і монолог |
с. 25 |
11 |
|
Писемне мовлення. Роди літератури. «Як подружитися з Чакалкою» (Іван Андрусяк) |
с. 28 |
12 |
|
Писемне мовлення. Есе |
с. 30 |
13 |
|
Розвиток мовлення. Есе |
с. 32 |
14 |
|
Текст. Речення. Однорідні члени речення. «Про дива і диваків» (Катерина Міхаліцина) |
с. 33 |
15 |
|
Однорідні члени речення, з’єднані сполучником і |
с. 35 |
16 |
|
Однорідні члени речення, з’єднані повторюваним сполучником і. «Мишка» (Олеся Мамчич) |
с. 37 |
17 |
|
Однорідні члени речення, з’єднані сполучниками а, але |
с. 39 |
18 |
|
Однорідні члени речення. Повторення. «Шкідники у нашім домі» (Григорій Фалькович) |
с. 41 |
19 |
|
Робота з дитячою книгою. Твій друг – книга. |
|
20 |
|
Повторення. Що я знаю / умію? Діагностична робота. Діалог |
с. 43 |
21 |
|
Аналіз діагностичної роботи. Узагальнення з теми «Мова і мовлення» |
|
|
|
Розділ 2. Звуки і букви |
|
22 |
|
Орфограма. Поняття про міфи |
с. 44 |
23 |
|
Правопис слів з орфограмою ненаголошені е та и. Міфи слов’ян |
с. 46 |
24 |
|
Правопис слів з орфограмою ненаголошені е та и. Міфи. «Київські фрески» (Сергій Плачинда) |
с. 50 |
25 |
|
Правопис слів з орфограмою ненаголошені е та и. Міфи |
с. 52 |
26 |
|
Правопис слів з орфограмою м’який подовжений приголосний |
с. 53 |
27 |
|
Робота з дитячою книгою. Міфи давніх слов’ян. |
|
28 |
|
Правопис слів з орфограмою апостроф у корені слова. Міфи |
с. 54 |
29 |
|
Розвиток мовлення. Текст-міркування за малюнком Передбачаю наслідки |
с. 56 |
30 |
|
Повторення. Що я знаю / умію? |
с. 56 |
31 |
|
Діагностична робота. Диктант |
|
32 |
|
Аналіз діагностичної роботи. Узагальнення з теми «Звуки і букви» |
|
|
|
Розділ 3. Лексичне значення слова |
|
33 |
|
Значення слова. Однозначні та багатозначні слова. «Бріф, бруф, браф» (За Джанні Родарі) |
с. 57 |
34 |
|
Багатозначні слова й омоніми |
с. 59 |
35 |
|
Власне українські та іншомовні слова. Застарілі та нові слова. Народна легенда. «Як чумаки винайшли скло» |
с. 61 |
36 |
|
Синоніми. Народна байка. «Лебідь, щука і рак» |
с. 65 |
37 |
|
Антоніми. Байка. «Лебідь, щука і рак» (Леонід Глібов) |
с. 68 |
38 |
|
Знайомимося з письменником. Леонід Глібов. Акровірш «Хто доня» |
с. 70 |
39 |
|
Робота з дитячою книгою. Байки Леоніда Глібова |
|
40 |
|
Поняття про фразеологізми |
с. 72 |
41 |
|
Уживання фразеологізмів |
с. 74 |
42 |
|
Розвиток мовлення. Розв’язую проблему |
с. 76 |
43 |
|
Повторення. Що я знаю / умію? |
с. 76 |
44 |
|
Діагностична робота. Письмовий переказ |
|
45 |
|
Аналіз діагностичної роботи. Узагальнення з теми «Лексичне значення слова» |
|
|
|
Розділ 4. Слово. Будова слова |
|
46 |
|
Повторення про будову слова |
с. 77 |
47 |
|
Творення слів за допомогою префіксів і суфіксів |
с. 78 |
48–49 |
|
Творення складних слів. Авторська казка. «Фарбований лис» (За Іваном Франком ) |
с. 80 |
50 |
|
Знайомимося з письменником. Іван Франко |
с. 86 |
51 |
|
Робота з дитячою книгою. Сторінками казок. Іван Франко «Коли ще звірі говорили. Казки для дітей» |
|
52 |
|
Розвиток мовлення. Казка про тварин |
с. 88 |
53 |
|
Повторення. Що я знаю / умію? |
с. 88 |
54 |
|
Діагностична робота з мовної теми «Слово. Будова» |
|
55 |
|
Аналіз діагностичної роботи. Узагальнення з теми «Слово. Будова» |
|
|
|
Розділ 5. Слово. Частини мови |
|
56 |
|
Самостійні та службові частини мови |
с. 89 |
57 |
|
Іменник як частина мови |
с. 90 |
58 |
|
Відмінювання іменників |
с. 94 |
59 |
|
Робота з дитячою книгою. |
|
60–61 |
|
Називний відмінок іменників |
с. 95 |
62 |
|
Розвиток мовлення. Описую різні погляди |
с. 97 |
63–64 |
|
Родовий відмінок іменників |
с. 97 |
65–66 |
|
Давальний відмінок іменників. Уривок «Малий та Карлсон, що живе на даху» (За Астрід Ліндгрен) |
с. 101 |
67 |
|
Розвиток мовлення. Текст-розповідь |
с. 107 |
68–69 |
|
Знахідний відмінок іменників. «Марійка і жадібний грабіжник» (За Мариною і Сергієм Дяченками) |
с. 107 |
70–71 |
|
Орудний відмінок іменників. «Смачнючий торт» (Дмитро Кузьменко) |
с. 114 |
72 |
|
Місцевий відмінок іменників. «Де мій хокейний светр?» (Жіль Тібо) |
с. 120 |
73 |
|
Кличний відмінок іменників |
с. 125 |
74 |
|
Кличний відмінок іменників. Звертання |
|
75 |
|
Відмінювання іменників у множині. «Ми сьогодні - снігопади» (Григорій Фалькович) |
с. 126 |
76 |
|
Повторення. Що я знаю / умію? |
с. 127 |
77 |
|
Діагностична робота. Списування |
|
78 |
|
Аналіз діагностичної роботи. Узагальнення з теми «Слово. Частини мови» |
|
79 |
|
Розвиток мовлення. Досліджую тему |
с. 127 |
80 |
|
Робота з дитячою книгою. |
|