Календарне планування 8-Б клас. Історія України
Розділ 3. НАЦІОНАЛЬНО-ВИЗВОЛЬНА ВІЙНА УКРАЇНСЬКОГО НАРОДУ середини XVII ст.
№ уроку |
Дата |
Тема уроку |
Примітка |
|
21 |
|
Передумови Національно-визвольної війни. Богдан Хмельницький. |
|
|
22 |
|
Козацько-кримський союз. Події 1648–1649 рр. Зборівський договір. |
|
|
23 |
|
Події 1650–1651 рр. Битва під Берестечком і Білоцерківський договір. Іван Богун. |
|
|
24 |
|
Битва під Батогом. Молдавські походи. Облога Жванця. |
|
|
25 |
|
Українська козацька держава – Військо Запорозьке. Адміністративно-територіальний устрій. Соціально-економічні реформи. |
|
|
26 |
|
Зовнішня політика: у пошуку союзників. |
|
|
27 |
|
Українсько-московський договір 1654 р. |
|
|
28 |
|
Воєнно-політичні події 1654–1655 рр. Віленське перемир’я. Українсько-шведсько-трансильванський союз. |
|
|
29 |
|
ПРАКТИЧНА РОБОТА розробити порівняльну характеристику особистісних якостей, політичних позицій, військово-політичної діяльності Богдана Хмельницького, Івана Богуна, Яреми Вишневецького, Адама Кисіля та ін. (на вибір учня/учениці, вибір обґрунтувати). |
|
|
30 |
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання. |
|
|
Розділ 4. КОЗАЦЬКА УКРАЇНА наприкінці 50-х років ХVІІ – на початку ХVІІІ ст.
|
||||
31 |
|
Іван Виговський. Гадяцька угода. Україно-московська війна. Конотопська битва |
|
|
32 |
|
Початок Руїни. Юрій Хмельницький. Розкол Гетьманської держави. |
|
|
33 |
|
Павло Тетеря та Іван Брюховецький. Андрусівське перемир’я. |
|
|
34 |
|
Петро Дорошенко. Спроби об’єднання Лівобережної та Правобережної Гетьманщини. Дем’ян Многогрішний. |
|
|
35 |
|
Іван Самойлович. Чигиринські походи. Бахчисарайський мир. «Вічний мир». |
|
|
36 |
|
Правобережне козацтво в останній чверті ХVІІ ст. Заселення і розвиток Слобідської України. Слобідські козацькі полки. Запорозьке козацтво. Іван Сірко. |
|
|
37 |
|
Гетьманщина в часи Івана Мазепи. |
|
|
38 |
|
Пилип Орлик і його Конституція. Ліквідація козацтва на Правобережній Україні. |
|
|
39 |
|
Церковне життя. Освіта. Архітектура. Образотворче мистецтво |
|
|
40 |
|
ПРАКТИЧНА РОБОТА проаналізувати зміст «гетьманських (договірних) статей» (на вибір учителя/учительки), Гадяцької угоди, Конституції Пилипа Орлика; визначити на цій основі устрій української гетьманської держави, порядок її взаємин з Московською державою (Річчю Посполитою / Шведською імперією) та поміркувати, якою мірою кожен з цих документів гарантував права і вольності правлячого стану, суверенітет Козацької держави. |
|
|
41 |
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання
|
|
|
|
Розділ 5. УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ в 20–90-х роках ХVІІІ ст.
|
|||
42 |
|
Імперський наступ на автономію Гетьманщини. Павло Полуботок |
|
|
43 |
|
Данило Апостол. Нова Січ. |
|
|
44 |
|
Кирило Розумовський. Ліквідація гетьманства і козацького устрою в Україні. Підкорення Кримського ханства. Колонізація Півдня України. |
|
|
45 |
|
Правобережна Україна. Гайдамаки. Коліївщина. Буковина, Східна Галичина, Закарпаття. Рух опришків. |
|
|
46 |
|
Поділи Речі Посполитої: зміни у становищі Правобережної України та західноукраїнських земель. |
|
|
47 |
|
Освіта і наука. Києво-Могилянська академія. Григорій Сковорода. Архітектура. Образотворче мистецтво. Музика.
|
|
|
48 |
|
здійснити уявну мандрівку до історико-культурних пам’яток України / рідного краю доби бароко, встановити цінності й норми життя, що їх утверджували автори цих витворів мистецтва (архітектури, скульптури, образотворчого мистецтва). |
|
|
49 |
|
Узагальнення. Тематмчне оцінювання |
|
|
50 |
|
Здобутки українського суспільства. Особливості суспільного життя України ХVІ–ХVІІІ ст. Внесок України у формування європейської цивілізації. |
|
|
|
|
|
|
|