Заступник директора
______________ М.Я. Петручик
____________________________
Складено згідно навчальної програми «Біологія для 6 – 9 класів загальноосвітніх навчальних закладів» Затвердженї Міністерством освіти і науки України наказ Міністерства освіти і науки України від 06.06 2012 р. № 664 «Про затвердження навчальних програм для загальноосвітніх навчальних закладів ІІ ступеня» зі змінами,затвердженими наказом МОН від 29.05.2015 № 585.
(70 годин – 2 години на тиждень, із них 4 години – резервних)
№ п/п |
Зміст навчального матеріалу |
Кількість годин |
Дата |
Примітка |
|
Вступ ( 4 год.) |
|
|
|
1 |
Організм людини як біологічна система. |
1 |
|
|
2 |
Особливості будови клітин організму людини. |
1 |
|
|
3 |
Тканини. Органи. Фізіологічні системи.Регуляторні системи організму людини. Лабораторне дослідження: ознайомлення з препаратами тканин людини |
1 |
|
|
4 |
Значення знань про людину для збереження її здоров’я. |
1 |
|
|
|
Тема 1. Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини (3 год.) |
|
|
|
5 |
Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини – основна властивість живого. Харчові та енергетичні потреби людини. Дослідницький практикум Самоспостереження за співвідношенням ваги і росту тіла.
|
1 |
|
|
6 |
Урок-дискусія. Харчування і здоров’я. Склад харчових продуктів. |
1 |
|
|
7 |
Функціональне значення для організму білків, жирів, вуглеводів, води і мінеральних речовин. Проект Збалансоване харчування.
|
1 |
|
|
|
Тематична № 1 |
|
|
|
|
Тема 2. Травлення.( 5 год.) |
|
|
|
8 |
Будова і функції органів травлення. Травні залози. Лабораторне дослідження зовнішньої будови зубів (за муляжами, моделями)
|
1 |
|
|
9 |
Травлення у ротовій порожнині і шлунку.Дослідницький практикум. Дія ферментів слини на крохмаль. |
1 |
|
|
10 |
Травлення у тонкому і товстому кишечнику. |
1 |
|
|
11 |
Регуляція травлення. |
1 |
|
|
12 |
Харчові розлади та їх запобігання.
|
1 |
|
|
|
Тема 3. Дихання(4+1 год.)
|
|
|
|
13 |
Значення дихання. Будова і функції органів дихання. |
1 |
|
|
14 |
Дихальні рухи. Газообмін у легенях і тканинах |
1 |
|
|
15 |
Нейро-гуморальна регуляція дихання |
1 |
|
|
16 |
Профілактика захворювань дихальної системи. |
|
|
|
17 |
Контрольна робота |
1 |
|
|
|
Тематична № 2. |
|
|
|
|
Тема 4. Транспорт речовин(7 год.)
|
|
|
|
18 |
Внутрішнє рідке середовище організму людини. |
1 |
|
|
19 |
Кров. Склад крові..Функції крові. Лабораторна робота №1 Мікроскопічна будова крові людини. |
1 |
|
|
20 |
Групи крові.Зсідання крові. |
1 |
|
|
21 |
Будова і функції серця Серцевий цикл Лабораторне дослідження: вимірювання частоти серцевих скорочень. |
1 |
|
|
22 |
Судинна система. Рух крові по судинах Велике і мале кола кровообігу |
1 |
|
|
23 |
Склад і функції лімфи. Лімфообіг та його значення. |
1 |
|
|
24 |
Кровотечі. Серцево-судинні хвороби та їх профілактика. Дослідницький практикум Самоспостереження за частотою серцевих скорочень упродовж доби, тижня. |
1 |
|
|
|
Тематична №3. |
|
|
|
|
Тема 5. Виділення. Терморегуляція.(4 год.) |
|
|
|
25 |
Будова і функції сечовидільної системи. |
1 |
|
|
26 |
Захворювання нирок та їх профілактика.
|
1 |
|
|
27 |
Підтримка температури тіла. Роль шкіри в терморегуляції. |
1 |
|
|
28 |
Будова і функції шкіри. Проект Визначення типу шкіри на різних ділянках обличчя та складання правил догляду за власною шкірою.
|
1 |
|
|
|
Тема 6. Опора та рух.(6 год.)
|
|
|
|
29 |
Урок-семінар.Будова і функції опорно-рухової системи. |
1 |
|
|
30. |
Кісткова, хрящова і м’язова тканини. Лабораторна робота |
1 |
|
|
31 |
Розвиток кісток. Сполучення кісток. |
1 |
|
|
32 |
Будова скелета людини. |
1 |
|
|
33 |
Види м’язів. . Механізм скорочення . Втома м’язів. Лабораторне дослідження Розвиток втоми при статичному і динамічному навантаженні; впливу ритму і навантаження на розвиток втоми. |
1
|
|
|
34 |
Розвиток опорно-рухової системи людини з віком Проект (за вибором) Гіподинамія – ворог сучасної людини Рухова активність - основа фізичного здоров’я |
1 |
|
|
|
Тематична №4 |
|
|
|