ОРІЄНТОВНЕ КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ
з математики для 3 класу
за Типовою освітньою програмою, розробленою під керівництвом О. Я. Савченко, до підручника «Математика» для 3 класу (у 2-х частинах)
(автори Світлана Скворцова, Оксана Онопрієнко)
175 годин на рік, 5 годин на тиждень, 5 годин резервні
Номер уроку |
Тема уроку |
Дата |
Примітки |
І семестр |
|
||
Розділ І. Узагальнюємо і систематизуємо вивчене у 2-му класі. Вивчаємо рівняння |
|
||
|
Повторюємо нумерацію чисел у межах 100 |
|
|
|
Додаємо і віднімаємо числа частинами |
|
|
|
Складаємо і розв’язуємо обернені задачі до даної |
|
|
|
Розв’язуємо складені задачі |
|
|
|
Досліджуємо задачі |
|
|
|
Додаємо і віднімаємо числа порозрядно |
|
|
|
Досліджуємо задачі на знаходження різниці |
|
|
|
Досліджуємо задачі на знаходження суми |
|
|
|
Додаємо і віднімаємо числа, використовуючи прийом округлення |
|
|
|
Досліджуємо задачі на знаходження невідомого доданка |
|
|
|
Досліджуємо задачі на знаходження невідомого зменшуваного та від’ємника |
|
|
|
Перевіряємо арифметичні дії додавання та віднімання |
|
|
|
Досліджуємо задачі на збільшення або зменшення числа на кілька одиниць |
|
|
|
Досліджуємо задачі на різницеве порівняння |
|
|
|
Досліджуємо задачі на збільшення або зменшення числа на кілька одиниць |
|
|
|
Навчальний проєкт «Чи виникають проблеми у повсякденному житті в людини, яка погано виконує додавання та віднімання двоцифрових чисел?» |
|
|
|
Контрольна робота № 1 |
|
|
|
Повторюємо арифметичні дії множення і ділення. Арифметичні дії множення та ділення |
|
|
|
Узагальнюємо способи складання таблиць множення і ділення |
|
|
|
Узагальнюємо способи складання таблиць множення і ділення |
|
|
|
Досліджуємо таблиці множення та ділення |
|
|
|
Досліджуємо таблиці множення та ділення |
|
|
|
Знайомимось із послідовним множенням і діленням |
|
|
|
Досліджуємо таблицю Піфагора |
|
|
|
Досліджуємо задачі на знаходження частки |
|
|
|
Знайомимось з табличною формою короткого запису задачі |
|
|
|
Повторюємо геометричні фігури на площині |
|
|
|
Повторюємо вивчене |
|
|
|
Знайомимось із рівнянням |
|
|
|
Розв’язуємо прості рівняння |
|
|
|
Складаємо рівняння за вимогою |
|
|
|
Складаємо рівняння за текстом простої задачі |
|
|
|
Складаємо і розв’язуємо прості рівняння |
|
|
|
Розв’язуємо ускладнені рівняння |
|
|
|
Розв’язуємо ускладнені рівняння |
|
|
|
Розв’язуємо задачі складанням рівняння |
|
|
|
Знайомимось із властивістю рівності |
|
|
|
Розв’язуємо рівняння |
|
|
|
Записуємо задачу коротко таблицею |
|
|
|
Розв’язуємо задачі способом складання рівняння |
|
|
|
Повторюємо одиниці вимірювання величин |
|
|
|
Визначаємо час за годинником |
|
|
|
Працюємо над навчальним проєктом «Секрети таблиці множення» |
|
|
|
Навчальний проєкт «Чим мені у повсякденному житті будуть корисні гарні знання таблиці множення» |
|
|
|
Контрольна робота № 2 |
|
|
|
Аналізуємо результати контрольної роботи. Перевірка навичок усних обчислень (математичний диктант, робота на картках тощо) |
|
|
Розділ ІІ. Вивчаємо частини величини |
|||
|
Одержуємо половину |
|
|
|
Одержуємо одну частину величини |
|
|
|
Одержуємо частини величини |
|
|
|
Знайомимось з одиницею вимірювання довжини — 1 мм |
|
|
|
Використовуємо одиниці вимірювання величин |
|
|
|
Порівнюємо частини величини |
|
|
|
Порівнюємо частини величини |
|
|
|
Знаходимо частину від цілого |
|
|
|
Знаходимо ціле за величиною його частини |
|
|
|
Досліджуємо залежність добутку від зміни одного з множників |
|
|
|
Розв’язуємо складені задачі |
|
|
|
Досліджуємо залежність частки від зміни діленого або дільника |
|
|
|
Розв’язуємо складені задачі |
|
|
|
Розв’язуємо ускладнені рівняння |
|
|
|
Навчальний проєкт «У яких випадках з повсякденного життя ми вимушені оперувати частинами величини?» |
|
|
|
Контрольна робота № 3 |
|
|
|
Знайомимось із групами величин |
|
|
|
Вивчаємо взаємозв’язок між величинами |
|
|
|
Розв’язуємо прості задачі із взаємопов’язаними величинами |
|
|
|
Досліджуємо взаємопов’язані величини |
|
|
|
Досліджуємо взаємопов’язані величини |
|
|
|
Досліджуємо взаємопов’язані величини |
|
|
|
Вивчаємо групу величин, що розкривають ситуацію купівлі-продажу |
|
|
|
Розв’язуємо задачі |
|
|
|
Вивчаємо групу величин, що описують ситуацію праці |
|
|
|
Розв’язуємо задачі |
|
|
|
Досліджуємо взаємопов’язані величини |
|
|
|
Знайомимось із задачами на знаходження суми двох добутків |
|
|
|
Досліджуємо задачі на знаходження суми двох добутків |
|
|
|
Досліджуємо задачі на знаходження суми двох добутків |
|
|
|
Досліджуємо задачі на знаходження суми двох добутків |
|
|
|
Працюємо над навчальним проєктом «Яка користь від математики?» |
|
|
|
Навчальний проєкт «Задачі із взаємопов’язаними величинами як моделі ситуацій, що трапляються в нашому житті» |
|
|
|
Контрольна робота № 4 |
|
|
ІІ семестр |
|||
|
Розв’язуємо задачі на різницеве порівняння двох добутків |
|
|
|
Розв’язуємо задачі на кратне порівняння двох добутків |
|
|
|
Досліджуємо задачі на різницеве або кратне порівняння двох добутків |
|
|
|
Досліджуємо задачі на різницеве або кратне порівняння двох добутків |
|
|
|
Досліджуємо задачі |
|
|
|
Розв’язуємо задачі |
|
|
Розділ ІІІ. Вивчаємо тисячу |
|||
|
Знайомимось з лічильною одиницею — сотня |
|
|
|
Одержуємо трицифрові числа |
|
|
|
Додаємо і віднімаємо числа на основі нумерації |
|
|
|
Розв’язуємо задачі на знаходження суми, різницеве та кратне порівняння двох часток |
|
|
|
Додаємо і віднімаємо трицифрові числа на основі нумерації |
|
|
|
Визначаємо загальну кількість одиниць певного розряду |
|
|
|
Порівнюємо трицифрові числа |
|
|
|
Досліджуємо задачі |
|
|
|
Відкриваємо спосіб множення і ділення круглих чисел |
|
|
|
Множимо і ділимо круглі числа укрупненням розрядних одиниць |
|
|
|
Знайомимось із задачами на знаходження четвертого пропорційного |
|
|
|
Вивчаємо одиницю вимірювання довжини — 1 км |
|
|
|
Вивчаємо одиницю вимірювання маси — 1 грам, 1 тонна |
|
|
|
Використовуємо спосіб послідовного множення та ділення |
|
|
|
Множимо і ділимо на кругле число послідовно |
|
|
|
Узагальнюємо нумерацію трицифрових чисел |
|
|
|
Навчальний проєкт «У чому потреба в людини оперувати трицифровими числами?» |
|
|
|
Контрольна робота № 5 |
|
|
|
Аналізуємо результати контрольної роботи |
|
|
|
Додаємо і віднімаємо круглі числа |
|
|
|
Досліджуємо задачі на знаходження четвертого пропорційного |
|
|
|
Додаємо і віднімаємо круглі числа |
|
|
|
Додаємо і віднімаємо числа двома способами |
|
|
|
Додаємо і віднімаємо числа двома способами |
|
|
|
Додаємо і віднімаємо числа трьома способами |
|
|
|
Розв’язуємо задачі на знаходження четвертого пропорційного |
|
|
|
Додаємо і віднімаємо трицифрові числа |
|
|
|
Додаємо і віднімаємо числа різними способами |
|
|
|
Досліджуємо задачі на знаходження четвертого пропорційного |
|
|
|
Знайомимось з письмовим додаванням і відніманням |
|
|
|
Досліджуємо задачі |
|
|
|
Виконуємо письмове додавання і віднімання |
|
|
|
Знайомимось із задачами на знаходження трьох чисел за трьома сумами |
|
|
|
Розв’язуємо задачі |
|
|
|
Розв’язуємо задачі |
|
|
|
Розв’язуємо задачі |
|
|
|
Працюємо над навчальним проєктом «Мій бюджет» |
|
|
|
Контрольна робота № 6 |
|
|
|
Аналізуємо результати контрольної роботи. Перевірка навичок усних обчислень (математичний диктант, робота на картках тощо) |
|
|
Розділ ІV. Вивчаємо позатабличне множення та ділення |
|||
|
Узагальнюємо вивчене про арифметичні дії множення та ділення |
|
|
|
Знайомимось із діленням з остачею |
|
|
|
Вивчаємо ділення з остачею |
|
|
|
Перевіряємо ділення з остачею |
|
|
|
Узагальнюємо вивчене про ділення з остачею |
|
|
|
Досліджуємо ділення з остачею |
|
|
|
Вивчаємо правило множення суми на число |
|
|
|
Відкриваємо спосіб множення двоцифрового числа на одноцифрове |
|
|
|
Відкриваємо спосіб множення трицифрового числа на одноцифрове |
|
|
|
Вивчаємо правило ділення суми на число |
|
|
|
Відкриваємо спосіб ділення двоцифрового числа на одноцифрове |
|
|
|
Переносимо спосіб ділення трицифрового числа на одноцифрове |
|
|
|
Розв’язуємо задачі. Виконуємо ділення на кругле число |
|
|
|
Знайомимось із задачами на подвійне зведення до одиниці. Виконуємо ділення на кругле число |
|
|
|
Знайомимось із способом ділення на двоцифрове число |
|
|
|
Дослідження задач на подвійне зведення до одиниці. Обернені до них задачі |
|
|
|
Виконуємо ділення круглого числа на одноцифрове двома способами |
|
|
|
Досліджуємо задачі на подвійне зведення до одиниці |
|
|
|
Навчальний проєкт «Задачі навколо нас» |
|
|
|
Контрольна робота № 7 |
|
|
|
Аналізуємо результати контрольної роботи. Перевірка навичок усних обчислень (математичний диктант, робота на картках тощо) |
|
|
|
Виконуємо ділення на кругле число |
|
|
|
Виконуємо ділення на кругле число |
|
|
|
Знайомимось зі способом ділення на двоцифрове число |
|
|
|
Знайомимось із задачами на спільну роботу |
|
|
|
Розв’язуємо задачі на спільну роботу |
|
|
|
Досліджуємо задачі на спільну роботу |
|
|
|
Досліджуємо задачі на спільну роботу |
|
|
|
Вивчаємо ділення на двоцифрове число |
|
|
|
Досліджуємо задачі на спільну роботу |
|
|
|
Виконуємо ділення на двоцифрове число двома способами |
|
|
|
Дізнаємось про спосіб множення і ділення на 5; 50 |
|
|
|
Знайомимось із нерівностями зі змінною |
|
|
|
Дізнаємось про спосіб множення і ділення на 25 |
|
|
|
Множимо і ділимо на 5, 20, 25 |
|
|
|
Розв’язуємо нерівності зі змінною |
|
|
|
Відкриваємо спосіб множення на 11; 101 |
|
|
|
Працюємо над навчальним проєктом «Математична газета» |
|
|
|
Перевіряємо свої досягнення |
|
|
|
Аналіз контрольної роботи. Перевірка навичок усних обчислень (математичний диктант, робота на картках тощо) |
|
|
|
Розв’язуємо задачі на час |
|
|
|
Дізнаємось про спосіб множення на 9; 99. |
|
|
|
Множимо на 11, 99 |
|
|
|
Розв’язуємо задачі геометричного змісту |
|
|
|
Повторюємо вивчене |
|
|