Інтегрований урок - подорож (математика, українська мова, природознавство) 5 клас з теми " Рівняння. Спільнокореневі слова. Рівнини" "

Про матеріал
Узагальнено- підсумковий урок математики 5 клас з теми " Рівняння".На даному уроці - подорожі діти удосконалюють вміння та навички розв'язувати рівняння та задачі, повторюючи при цьому знання з української мови( спільнокореневі слова та форми слова) та природознавства ( форми земної поверхні України, рівнини )
Перегляд файлу

 

 

                                 

                                    Інтегрований  урок – подорож

                   ( математика, українська мова,природознавство)

             з теми  « Рівняння. Спільнокореневі  слова. Рівнини»

 

   Математика 5 клас,тема « Рівняння» ;  узагальнено – підсумковий урок

       Підготувала вчитель математики ЗШ №12 м. Дружківка

                                   Неміш Олена Віталіївна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                              

 

                                      Опис методичного продукту

Тема. Рівняння. Спільнокореневі  слова. Рівнини

Формування   ключових компетентностей:

  • вміння вчитися;
  • спілкуватися державною мовою;
  • математична;
  • мовна;
  • природознавча;
  • соціальна;
  • загальнокультурна.

Обладнання: ноутбук, екран, презентація

Тип уроку: узагальнено - підсумковий

                                                      Хід уроку

І. Організаційна частина.

- Знову дзвоник пролунав,до роботи час настав!

ІІ. Вступ. Мотивація навчальної діяльності.

  • Слово вчителя

Діти, сьогодні у нас з вами незвичайний урок. Ми відправимося у похід , де нас можуть очікувати несподіванки та випробування. Як і у всякому поході , у нас будуть зупинки.

ІІІ. Узагальнення знань

Перша зупинка – « Теоретична» . Перевіримо наші знання чи можемо ми рухатися у похід чи ні?

  • Фронтальне опитування.

 На екрані з’являються питання з математики, української мови та природознавства,  на які учням потрібно  усно відповісти

І ось перша несподіванка, подивиться на екран, у поході  нам знадобляться   не тільки  знання з математики, але з української мови та природознавства.

  1. Що називається рівнянням?
  2. Що значить « розв’язати  рівняння» ?
  3. Що значить « знайти корінь рівняння» ?
  4. Як знайти невідомий доданок ?
  5. Як знайти невідомий від’ємник ?
  6. Як знайти невідоме зменшуване?
  7. Як знайти невідомий множник?
  8. Як знайти невідоме ділене?
  9. Як знайти невідомий дільник?
  10. Які  рівняння називають « рівносильними» ?
  11. Які слова називають « спільнокореневими» ?( спільнокореневі слова – це слова зі спільним коренем, але з різними лексичними  значеннями)
  12. Приведіть приклади спільнокореневих слів до слова « рівняння»( Рівне, рівнина, рівність, рівний, рівняти) . Яки й у них спільний корінь ?
  13. Що називають « формою слова» ?( форми слова – зміни слова за відмінками, числами, родами чи особами; наприклад - рівняв, рівняла, рівняв)
  14. Які існують  основні форми земної поверхні на Україні? ( гори, рівнини).
  15. Які бувають гори за висотою?( низькі - до 1000м, середні 1000-2000м, високі – понад 2000м)
  16. Які гори  є в Україні? ( Карпати – це  середньо - високі гори, найвища точка – Говерла, 2061 м)
  17. Як за висотою поділяються рівнини? ( низовини - до 200м, височини – 200-500м)
  18. Як називається найбільша рівнина в Україні? (Найбільша рівнина в Україні – це Східноєвропейська рівнина з середньою висотою в 175 метрів над рівнем моря)

IV. Застосування знань та вмінь

  • Колективне розв’язування вправ з коментаріями учнів, як знайти невідомий компонент рівняння .

Ви знаєте, щоб рухатися у похід  обов’язково  треба тренуватися, тому друга наша зупинка – « Спортивна»

На екрані з’являються рівняння для колективного розв’язування

  1. х+ 36=83 
  2. 124+у= 212
  3. а- 458=345
  4. 206-в=139
  5. х:18=23
  6. 228:х=12
  7. х·5=60
  8. 12х=48

V. Удосконалення вмінь та навичок учнів

  • 1.Робота в  групах (діти об’єднуються у малі групи 3-4 учня)

Діти,наша наступна третя зупинка - « Словникова». Завдання на цієї  зупинці складається з двох частин.

1.Вам потрібно розв’язати рівняння і до кожного  кореня ,цих рівнянь ,знайти слово.

На екрані з’являються 6 рівнянь та  8 відповідей зі словами,  два слова зайвих.

  1. ( х+38)-59=26
  2. ( х-35) +26=47
  3. (х-96)-48=21
  4. 879-(458+х)=231
  5. 951-(х-354)=882
  6. 549-( 425-х)=488

    х=18

учень

    х= 423

школяр

     х=165

школяра

     х=190

школа

     х=25

хлопчик

     х= 364

школярі

     х=47

шкільний

     х=56

пришкільний

 

2. Розділити слова ( школяр, школяра, школа, школярі, шкільний, пришкільний) на дві колонки – «спільнокореневі слова» та «форми слова»

Спільнокореневі слова

               Форми слова

школа

школяр

шкільний

школяра

пришкільний

школярі

 

Два зайвих слова «учень»  та « хлопчик» – синоніми до слова « школяр»

  • 2.Робота в  парах

Наступна наша зупинка -« Географічна» .

На екрані з’являються питання з природознавства , відповіді до яких будуть корені рівнянь

1.Найвища точка Донецької височини ( 367 м)

( х+38)-59=346

Відповідь: х=367

2. Найвища точка Подільської височини(470 м)

    х:5+6=100

Відповідь: 470

3. Найвища точка Причорноморської низовини( 40 м)

3( х+15)=165

Відповідь: 40

4. Найвища точка Придніпровської низовини( 170 м)

2х+3х+50=900

Відповідь: 170

Після того, як рівняння будуть розв’язані, на екрані з’являються правильні відповіді та  географічна карта Україні , на  якій показано, де розташовані ці рівнини .

VІ.  Самостійна робота

На екрані з’являються ще 4 рівняння для самостійної роботи. Кожне рівняння –  3 бали.

  1. Найвища точка Приазовської височини( 324 м)

( х-20) +75= 370

Відповідь: 324

  1. Найвища точка Передкарпатської височини( 850 м)

х:5+10=180

Відповідь: х= 850

  1. Найвища точка Польської низовини( 316 м)

5х+4х-14= 2830

Відповідь: 316

  1. Найвища точка Закарпатської низовини( 110 м)

9( х-10) =900

Відповідь: 110

Після розв’язування рівнянь  діти обмінюються зошитами . На екрані з’являються правильні відповіді та  діти виконують взаємоперевірку. Кожен учень бачить  свій рівень підготовки до контрольної роботи на наступному уроці.  За бажанням оцінки ставляться  до журналу.      

 VІІ.  Удосконалення вмінь та навичок учнів

  • Колективне  складання рівняння до задачі.

Наступна  зупинка -  « Казкова» .

Діти, послухайте казку та складіть рівняння до цієї задачі.

Одного разу     йшов  Заєць по лісу, бачить галявину а на ній грибів сила – силенна. Набрав він їх до  козубу та йде далі ,  раптом зустрілась йому Білка . Бачить вона  , що у Зайця  багато грибів та й попросила в нього трохи . Дав  їй Заєць  7 грибів та й пішов далі. Бачить Їжака,  йде собі Їжак , а у нього зі спини гриби сиплються. Взяв Заєць та й підняв  5 грибів до свого козубу. Прийшов додому , висипав  гриби Зайчисі  і було їх  23.

Скільки грибів нарвав Заєць на галявині? Складіть  рівняння:

  • х - кількість грибів, що зібрав Заєць на галявині, ( х-7) +5=23, х= 25

VІІІ.    Підсумки  уроку.

Повертаємося додому, підводимо підсумки нашого походу.

  1. Оголошення оцінок.
  2. На уроці я :
  • Дізнався…
  • Зрозумів…
  • Навчився …
  • Більше всього мені сподобалося …

За роботу вмілу дякую вам щиро!!!

ІХ. Домашнє завдання.

Підготуватися до контрольної роботи.

  1. Розв’яжіть рівняння до задачі, яку склали на уроці( х=25)
  2. Розв’яжіть рівняння та дізнайтесь:

а) площа міста Рівне, що на північному заході України (63 кв. км)

( х+7) :5=14

б) висоту міста Рівне над морем( 187 м)

570: ( х+3) =3

  1. Складіть задачу  та розв’яжіть  за рівнянням ( 21- х) :2= 9, х= 3

 

 

 

 

 

 

                             

 

 

 

 

 

                                    Список  використаних джерел

1.Математика. Збірник  задач і контрольних робіт, 5 клас. А.Г. Мерзляк - Х.: Вид-во « Гімназія», 2018

2. https://zoippo.net.ua/zapowiki/index.php/%D0%A0%D0%BE%D0%B7%D1%80%D0%BE%D0%B1%D0%BA%D0%B0_%D1%83%D1%80%D0%BE%D0%BA%D1%83_%D0%B7_%D0%BC%D0%B0%D1%82%D0%B5%D0%BC%D0%B0%D1%82%D0%B8%D0%BA%D0%B8_5_%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D1%81_%D0%B7_%D1%82%D0%B5%D0%BC%D0%B8:_%22%D0%A0%D1%96%D0%B2%D0%BD%D1%8F%D0%BD%D0%BD%D1%8F%22_-_%D0%A3%D1%81%D0%BD%D0%B8%D0%B9_%D0%B6%D1%83%D1%80%D0%BD%D0%B0%D0%BB_%22%D0%9F%D0%BE%D0%B4%D0%BE%D1%80%D0%BE%D0%B6_%D0%BF%D0%BE_%D1%80%D1%96%D0%B4%D0%BD%D0%BE%D0%BC%D1%83_%D0%97%D0%B0%D0%BF%D0%BE%D1%80%D1%96%D0%B7%D1%8C%D0%BA%D0%BE%D0%BC%D1%83_%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%8E%22

3. https://nus.org.ua/articles/yak-provesty-najkrashhyj-urok-matematyky-5-porad-uchytelyam-chastyna-1/

4. https://vseosvita.ua/library/formi-slova-spilnokorenevi-slova-budova-slova-4-klas-povtorenna-266797.html

6. https://dovidka.biz.ua/naybilshi-rivnini-ukrayini/

7. https://eschool.dn.ua/mod/page/view.php?id=205188

8. https://naurok.com.ua/formuvannya-klyuchovih-kompetentnostey-na-urokah-matematiki-v-umovah-nush-125224.html

9.

https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%A0%D1%96%D0%B2%D0%BD%D0%B5

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
4 липня
Переглядів
96
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку