Інтегрований урок – подорож
( математика, українська мова,природознавство)
з теми « Рівняння. Спільнокореневі слова. Рівнини»
Математика 5 клас,тема « Рівняння» ; узагальнено – підсумковий урок
Підготувала вчитель математики ЗШ №12 м. Дружківка
Неміш Олена Віталіївна
Опис методичного продукту
Тема. Рівняння. Спільнокореневі слова. Рівнини
Формування ключових компетентностей:
Обладнання: ноутбук, екран, презентація
Тип уроку: узагальнено - підсумковий
Хід уроку
І. Організаційна частина.
- Знову дзвоник пролунав,до роботи час настав!
ІІ. Вступ. Мотивація навчальної діяльності.
Діти, сьогодні у нас з вами незвичайний урок. Ми відправимося у похід , де нас можуть очікувати несподіванки та випробування. Як і у всякому поході , у нас будуть зупинки.
ІІІ. Узагальнення знань
Перша зупинка – « Теоретична» . Перевіримо наші знання чи можемо ми рухатися у похід чи ні?
На екрані з’являються питання з математики, української мови та природознавства, на які учням потрібно усно відповісти
І ось перша несподіванка, подивиться на екран, у поході нам знадобляться не тільки знання з математики, але з української мови та природознавства.
IV. Застосування знань та вмінь
Ви знаєте, щоб рухатися у похід обов’язково треба тренуватися, тому друга наша зупинка – « Спортивна»
На екрані з’являються рівняння для колективного розв’язування
V. Удосконалення вмінь та навичок учнів
Діти,наша наступна третя зупинка - « Словникова». Завдання на цієї зупинці складається з двох частин.
1.Вам потрібно розв’язати рівняння і до кожного кореня ,цих рівнянь ,знайти слово.
На екрані з’являються 6 рівнянь та 8 відповідей зі словами, два слова зайвих.
х=18 |
учень |
х= 423 |
школяр |
х=165 |
школяра |
х=190 |
школа |
х=25 |
хлопчик |
х= 364 |
школярі |
х=47 |
шкільний |
х=56 |
пришкільний |
2. Розділити слова ( школяр, школяра, школа, школярі, шкільний, пришкільний) на дві колонки – «спільнокореневі слова» та «форми слова»
Спільнокореневі слова |
Форми слова |
школа |
школяр |
шкільний |
школяра |
пришкільний |
школярі |
Два зайвих слова «учень» та « хлопчик» – синоніми до слова « школяр»
Наступна наша зупинка -« Географічна» .
На екрані з’являються питання з природознавства , відповіді до яких будуть корені рівнянь
1.Найвища точка Донецької височини ( 367 м)
( х+38)-59=346
Відповідь: х=367
2. Найвища точка Подільської височини(470 м)
х:5+6=100
Відповідь: 470
3. Найвища точка Причорноморської низовини( 40 м)
3( х+15)=165
Відповідь: 40
4. Найвища точка Придніпровської низовини( 170 м)
2х+3х+50=900
Відповідь: 170
Після того, як рівняння будуть розв’язані, на екрані з’являються правильні відповіді та географічна карта Україні , на якій показано, де розташовані ці рівнини .
VІ. Самостійна робота
На екрані з’являються ще 4 рівняння для самостійної роботи. Кожне рівняння – 3 бали.
( х-20) +75= 370
Відповідь: 324
х:5+10=180
Відповідь: х= 850
5х+4х-14= 2830
Відповідь: 316
9( х-10) =900
Відповідь: 110
Після розв’язування рівнянь діти обмінюються зошитами . На екрані з’являються правильні відповіді та діти виконують взаємоперевірку. Кожен учень бачить свій рівень підготовки до контрольної роботи на наступному уроці. За бажанням оцінки ставляться до журналу.
VІІ. Удосконалення вмінь та навичок учнів
Наступна зупинка - « Казкова» .
Діти, послухайте казку та складіть рівняння до цієї задачі.
Одного разу йшов Заєць по лісу, бачить галявину а на ній грибів сила – силенна. Набрав він їх до козубу та йде далі , раптом зустрілась йому Білка . Бачить вона , що у Зайця багато грибів та й попросила в нього трохи . Дав їй Заєць 7 грибів та й пішов далі. Бачить Їжака, йде собі Їжак , а у нього зі спини гриби сиплються. Взяв Заєць та й підняв 5 грибів до свого козубу. Прийшов додому , висипав гриби Зайчисі і було їх 23.
Скільки грибів нарвав Заєць на галявині? Складіть рівняння:
VІІІ. Підсумки уроку.
Повертаємося додому, підводимо підсумки нашого походу.
За роботу вмілу дякую вам щиро!!!
ІХ. Домашнє завдання.
Підготуватися до контрольної роботи.
а) площа міста Рівне, що на північному заході України (63 кв. км)
( х+7) :5=14
б) висоту міста Рівне над морем( 187 м)
570: ( х+3) =3
Список використаних джерел
1.Математика. Збірник задач і контрольних робіт, 5 клас. А.Г. Мерзляк - Х.: Вид-во « Гімназія», 2018
3. https://nus.org.ua/articles/yak-provesty-najkrashhyj-urok-matematyky-5-porad-uchytelyam-chastyna-1/
6. https://dovidka.biz.ua/naybilshi-rivnini-ukrayini/
7. https://eschool.dn.ua/mod/page/view.php?id=205188
9.
https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%A0%D1%96%D0%B2%D0%BD%D0%B5