|
9 клас
|
|
|||||||
№ |
Зміст навчального матеріалу |
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів |
Дата |
||||||
1 |
Вступ |
|
|||||||
. Розповідає про мету, завдання, особливості курсу. Пояснює як працювати на уроках курсу. Висловлює власні очікування щодо вивчення курсу. |
|||||||||
2 |
Розділ 1. Правила і закони у суспільстві та твоєму житті |
|
|||||||
Що таке правила та як вони виникають.
|
Пояснює що таке правила, розповідає як і чому у суспільстві виникають правила. Наводить приклади різних правил та сфер суспільного життя, де вони діють. Висловлює власне ставлення до правил співжиття людей та їх дотримання. |
||||||||
3 |
Право. Норми права та їх види. Галузі права.
|
Пояснює поняття «право», «норма права» і «галузь права». Наводить приклади правових норм.
|
|
||||||
4 |
Правовідносини. |
Характеризує правові відносини та наводить приклади. Висловлює власну оцінку ролі права в житті людей. |
|
||||||
5 |
Юридична відповідальність. Види юридичної відповідальності.
|
Називає ознаки закону. Розрізняє закон і підзаконний акт. Висловлює власну думку щодо важливості дотримання приписів законів, значення Конституції для життя держави, суспільства, громадян. |
|
||||||
Пояснює поняття «правопорушення», описує його ознаки. Наводить приклади правомірної поведінки особи. Розрізняє проступки й злочини, наводить приклади.
|
|
||||||||
Пояснює поняття «юридична відповідальність», називає види юридичної відповідальності. Наводить приклади обставин, що звільняють від юридичної відповідальності. Аналізує правові ситуації щодо правопорушень. |
|
||||||||
6 |
Узагальнення |
|
|||||||
7 |
Розділ 2. Ти – людина, громадянин, значить маєш права |
|
|||||||
Права і свободи людини. Загальна |
Пояснює поняття «права і свободи людини». Описує види прав і свобод людини і наводить приклади. Пояснює, чому права дитини є окремою категорією прав. Називає міжнародні документи з прав і свобод людини і прав дитини, права осіб з інвалідністю. Аналізує правові ситуації, використовуючи окремі положення міжнародних документів із прав і свобод людини. Висловлює власну думку щодо прав і свобод людини як загальнолюдської цінності. |
|
|||||||
8 |
Що означає бути громадянином держави. |
Пояснює поняття «громадянство». Розрізняє статус громадянина, іноземця, особи без громадянства.
Називає підстави набуття й припинення громадянства України.
|
|
||||||
9 |
Конституційні права і свободи людини і громадянина. |
Називає конституційні права і свободи людини та громадянина, конституційні обов’язки громадян України. Наводить приклади правових ситуацій щодо реалізації основних прав та свобод людини і громадянина. Називає державні органи й організації, що захищають права і свободи людини.
|
|
||||||
10 |
Як громадяни беруть участь у житті демократичної держави. Що таке самоврядування. |
Розповідає про форми участі громадян у житті демократичної держави. Пояснює поняття «самоврядування». Розповідає про значення місцевого самоврядування та роль органів шкільного самоврядування. Наводить приклади дитячих, молодіжних організацій і громадських об’єднань в Україні.
|
|
||||||
11 |
Право на освіту в Україні. |
Пояснює зміст права на освіту в Україні.
Називає учасників навчально-виховного процесу, описує їхні окремі права та обов’язки.
|
|
||||||
12 |
Узагальнення |
|
|||||||
13 |
Розділ 3. Ти і цивільно-правові відносини |
|
|||||||
Право власності.
|
Пояснює юридичний зміст права власності. Наводить приклади права володіння, користування, розпорядження майном. Називає підстави набуття і припинення права власності. Розрізняє форми власності, наводить приклади права володіння, користування, розпорядження майном.
|
|
|
||||||
14 |
Які договори є цивільно-правовими. Як укласти договір. |
Пояснює поняття «договір». Називає види цивільно-правових договорів, наводить приклади. |
|
||||||
15 |
Цивільно-правова відповідальність. |
Називає підстави цивільно-правової відповідальності.
|
|
||||||
16 |
Хто такі спадкодавець і спадкоємець. Що таке заповіт. Як заповісти майно. Як успадкувати майно. |
Пояснює поняття «спадщина», «спадкодавець», «спадкоємець», «заповіт». Називає умови дійсності заповіту.
|
|
||||||
Розповідає хто такі споживачі, продавці, виробники, виконавці. Називає нормативні акти, коментує їх окремі положення щодо захисту прав споживачів.
|
|||||||||
17 |
Узагальнення / практичне заняття |
|
|||||||
|
|
||||||||