Календарно-тематичний план
із курсу «Основи правознавства»
9 клас
Номер уроку |
Дата |
Тема уроку |
Зміст уроку |
Примітки |
1 |
|
Вступ. Право і закони в житті людини і суспільства
|
1. Як і чому в людському суспільстві з’явилися право і закони. 2. Які правові знання і навички мають отримати сучасні українські дев’ятикласники. 3. Як працювати за підручником. |
|
2 |
|
Держава |
1. Які причини сприяли виникненню держави. 2. Що таке держава. 3. Що таке державний лад. 4. Які бувають форми держави. 5. Як здійснюється державна влада. 6. Які функції виконує держава. |
|
3 |
|
Соціальні норми. Право
|
1. Що називають соціальними нормами. 2. Чим вирізняється право з-поміж інших соціальних норм. 3. Що вважають джерелами права. 4. Що являє собою система права. |
|
4 |
|
Правовідносини |
1. Що називають правовідносинами. 2. Яким є склад правовідносин. 3. Що вважається підставами виникнення, зміни і припинення правовідносин. |
|
5 |
|
Правопорушення |
1. Що називають правопорушенням. 2. Яким є склад правопорушення. 3. Які види правопорушень розрізняють юристи. |
|
6 |
|
Юридична відповідальність |
1. Що таке юридична відповідальність. 2. Коли настає юридична відповідальність. 3. Які існують види юридичної відповідальності. |
|
7 |
|
Повторювально-узагальнювальний урок за розділами «Основи теорії держави і права» та «Правовід-носини. Право-порушення. Юри-дична відпові-дальність» |
Узагальнення та систематизація знань, умінь і навичок |
|
8 |
|
Конституція — Основний закон держави |
1. Чому Конституцію називають Основним законом держави. 2. Які розділи містить Конституція України. 3. У чому полягають завдання Конституційного Суду України. |
|
9 |
|
Конституційні права, свободи й обов’язки людини й громадянина в Україні |
1. Які права, свободи та обов’язки людини й громадянина визначені Конституцією України. 2. Як захищають права та свободи людини й громадянина в Україні. |
|
10 |
|
Особливості організації державної влади і місцевого самоврядування в Україні |
1. Які органи державної влади існують в Україні. 2. Як організоване місцеве самоврядування в нашій державі. |
|
11 |
|
Повторювально-узагальнювальний урок за розділом «Взаємозв’язок людини і держави» |
Узагальнення та систематизація знань, умінь і навичок |
|
12 |
|
Неповнолітні як учасники цивільних правовідносин |
1. Що таке цивільна правоздатність і цивільна дієздатність. 2. Яким є обсяг цивільної дієздатності неповнолітніх. 3. У чому полягають особливості цивільно-правової відповідальності малолітніх та неповнолітніх осіб. |
|
13 |
|
Неповнолітні як учасники сімейних правовідносин |
1. Що таке сім’я і шлюб з точки зору права. 2. Які особисті немайнові та майнові права і обов’язки мають подружжя. 3. Які взаємні права та обов’язки мають батьки і діти. 4. Як держава захищає права дитини в сім’ї. |
|
14 |
|
Неповнолітні як учасники трудових правовідносин |
1. Як влаштуватися на роботу неповнолітньому. 2. Який робочий час і час відпочинку встановлено для неповнолітніх. 3. Як оплачується праця неповнолітніх. 4. У чому полягають особливості розірвання трудового договору з неповнолітніми. 5. Як закон охороняє працю неповнолітніх. |
|
15 |
|
Адміністративна відповідальність неповнолітніх |
1. Які правопорушення називають адміністративними. 2. Коли настає адміністративна відповідальність. 3. У чому полягає особливість адміністративної відповідальності неповнолітніх. |
|
16 |
|
Кримінальна відповідальність неповнолітніх |
1. Які відносини регулює кримінальне право. 2. У чому полягає різниця між кримінальним проступком і злочином. 3. Що таке кримінальна відповідальність і кримінальне покарання. 4. У чому полягають особливості кримінальної відповідальності неповнолітніх. |
|
17 |
|
Повторювально-узагальнювальний урок за розділом «Неповнолітні як суб’єкти цивільних, сімейних, трудових, адміністративних і кримінальних правовідносин» |
Узагальнення та систематизація знань, умінь і навичок |
|