8 КЛАС
(2 години на тиждень)
Підручник: Хімія: підруч. для 8 кл. загальноосвіт. навч. закладів / Попель П.П, Л.С. Крикля — К. : ВЦ «Академія», 2021. — 232 с. : іл.
№ з/п |
Дата |
Тема уроку |
Практична частина |
Примітки |
|
Вступ |
|||||
1 |
|
|
Найважливіші хімічні поняття. Проведено первинний інструктаж з БЖД |
|
|
2 |
|
|
Прості й складні речовини (кисень, вода). Реакції розкладу, сполучення. |
|
|
3 |
|
|
Відносна молекулярна маса, її обчислення за хімічною формулою. Масова частка елемента в складній речовині. |
|
|
Тема 1. Будова атома. Періодичний закон і періодична система хімічних елементів |
|||||
4 |
|
|
Короткі історичні відомості про спроби класифікації хімічних елементів. Поняття про лужні, інертні елементи, галогени. Представлення результатів навчальних проєктів: 1. Із історії відкриття періодичної системи хімічних елементів |
|
|
5 |
|
|
Періодичний закон Д. І. Менделєєва |
|
|
6 |
|
|
Періодична система хімічних елементів, її структура. Представлення результатів навчальних проєктів: 2. Форми Періодичної системи хімічних елементів.
|
Демонстрації:
|
|
7 |
|
|
Будова атома. Склад атомних ядер (протони і нейтрони). Протонне число. Нуклонне число. Ізотопи. |
|
|
8 |
|
|
Узагальнюючий урок з теми: «Будова атома. Періодичний закон і періодична система хімічних елементів» |
|
ТО |
9 |
|
|
Сучасна модель атома. Електронні орбіталі. Енергетичні рівні та підрівні. Розподіл електронів за енергетичними рівнями. |
Демонстрації: 3. Форми електронних орбіталей (віртуальні 3D). |
|
10 |
|
|
Електронна будова атомів. Електронні та графічні формули атомів хімічних елементів їх заповнення електронами. |
|
|
11 |
|
|
Радіус атома. |
|
|
12 |
|
|
Періодичний закон і електронна будова атомів |
|
|
13 |
|
|
Характеристика хімічних елементів № 1-20 за їхнім місцем у періодичній системі та будовою атома. |
|
|
14 |
|
|
Періодичний закон, хімічний характер елементів і властивості простих речовин. |
|
|
15 |
|
|
Періодичний закон і властивості складних речовин |
|
|
16 |
|
|
Значення періодичного закону Представлення результатів навчальних проєктів: 3. Хімічні елементи в літературних творах. 4. Цікаві історичні факти з відкриття і походження назв хімічних елементів. |
|
|
17
|
|
|
Узагальнюючий урок з теми: «Будова атома. Періодичний закон і періодична система хімічних елементів». Контроль знань (самостійна робота) |
|
ТО |
Тема 2. Хімічний зв’язок і будова речовини |
|||||
18 |
|
|
Природа хімічного зв’язку. Стійкість електронних оболонок. Йони |
|
|
19 |
|
|
Йонний зв’язок, його утворення. Йонні сполуки |
|
|
20 |
|
|
Ковалентний зв'язок, його утворення. Електронні формули молекул |
|
|
21 |
|
|
Полярний і неполярний ковалентний зв’язок.. |
|
|
22 |
|
|
Електронегативність атомів хімічних елементів |
|
|
23 |
|
|
Речовини молекулярної та атомної будови. Проведено інструктаж з БЖД
|
Лабораторні досліди 1. Ознайомлення з фізичними властивостями речовин атомної, молекулярної та йонної будови. Демонстрації: 4.Моделі кристалічних ґраток різних типів. 5.Зразки речовин атомної, молекулярної та йонної будови |
|
24 |
|
|
Практичні роботи 1. Дослідження фізичних властивостей речовин з різними типами кристалічних ґраток (наприклад: цукру, кухонної солі, графіту). Проведено інструктаж з БЖД |
|
|
25 |
|
|
Виконання тренувальних вправ з теми: «Хімічний зв’язок і будова речовини». Представлення результатів навчальних проєктів: 5. Використання кристалів у техніці. 6. Кристали: краса і користь. |
|
|
26 |
|
|
Контрольна робота з тем «Будова атома. Періодичний закон і періодична система хімічних елементів. Хімічний зв’язок і будова речовини» |
|
ТО |
Тема 3. Кількість речовини. Розрахунки за хімічними формулами |
|||||
27 |
|
|
Кількість речовини. Моль – одиниця кількості речовини. Стала Авогадро. Розрахункові задачі: Обчислення числа частинок (атомів, молекул, йонів) у певній кількості речовини, масі, об’ємі |
Демонстрації: 6. Зразки речовин кількістю речовини 1 моль (або однакової кількості речовини). |
|
28 |
|
|
Молярна маса. Розрахункові задачі: Обчислення молярної маси речовини. |
|
|
29 |
|
|
Розрахункові задачі Обчислення за хімічною формулою маси даної кількості речовини і кількості речовини за даною масою. |
|
|
30 |
|
|
Закон Авогадро. Молярний об’єм газів |
|
|
31 |
|
|
Розрахункові задачі Обчислення об’єму певної маси або кількості речовини відомого газу за н.у. |
|
|
№ з/п |
Дата |
Тема уроку |
Практична частина |
Примітки |
|
|
|||||
32 |
|
|
Відносна густина газів |
|
|
33 |
|
|
Розрахункові задачі. Обчислення з використанням відносної густини газів |
|
|
34 |
|
|
Розв’язування задач. Обчислення з використанням молярного об’єму та відносної густини газів |
|
|
35 |
|
|
Розв’язування задач. Обчислення з використанням молярного об’єму та відносної густини газів |
|
|
36 |
|
|
Розв’язування задач. Обчислення з використанням числа частинок (атомів, молекул, йонів) у певній кількості речовини, масі, об’ємі, молярного об’єму та відносної густини газів |
|
|
37 |
|
|
Узагальнюючий урок з теми: «Кількість речовини. Розрахунки за хімічними формулами» |
|
|
Тема 4. Основні класи неорганічних сполук |
|||||
38 |
|
|
Класифікація неорганічних сполук, їх склад і номенклатура. Оксиди, їх склад, номенклатура і класифікація. |
|
|
39 |
|
|
Склад, номенклатура і класифікація основ |
Демонстрації: 15. Таблиця розчинності кислот, основ, афотерних гідроксидів і солей. |
|
40 |
|
|
Склад, номенклатура і класифікація кислот |
Демонстрації: 15. Таблиця розчинності кислот, основ, афотерних гідроксидів і солей. |
|
41 |
|
|
Склад, номенклатура і класифікація солей |
Демонстрації: 15. Таблиця розчинності кислот, основ, афотерних гідроксидів і солей. |
|
42 |
|
|
Фізичні та хімічні властивості основних, кислотних та амфотерних оксидів: взаємодія з водою, кислотами, лугами, іншими оксидами |
Демонстрації: 7. Зразки оксидів |
|
43 |
|
|
Фізичні та хімічні властивості основних, кислотних та амфотерних оксидів: взаємодія з водою, кислотами, лугами, іншими оксидами |
Демонстрації: 8. Взаємодія кислотних і основних оксидів з водою |
|
44 |
|
|
Розрахункові задачі. Розрахунки за хімічними рівняннями маси об’єму кількості речовини реагентів та продуктів реакції |
|
|
45 |
|
|
Розв’язування задач. Розрахунки за хімічними рівняннями маси об’єму кількості речовини реагентів та продуктів реакції |
|
|
46 |
|
|
Контрольна робота 2 з тем: «Кількість речовини. Розрахунки за хімічними формулами», «Основні класи неорганічних сполук» |
|
ТО |
47
|
|
|
Фізичні та хімічні властивості лугів: дія на індикатори, взаємодія з кислотами, кислотними оксидами, солями. Реакція нейтралізації. Заходи безпеки під час роботи з лугами. Проведено інструктаж з БЖД |
Демонстрації: 11. Зразки основ (лугів) Демонстрації: 12. Хімічні властивості лугів. Демонстрації: 15. Таблиця розчинності кислот, основ, афотерних гідроксидів і солей. Лабораторний дослід 2. Взаємодія лугів з кислотами в розчині |
|
48 |
|
|
Хімічні властивості нерозчинних основ: взаємодія з кислотами і розкладання внаслідок нагрівання |
Демонстрації: 11. Зразки основ (нерозчинних) Демонстрації: 13. Добування і хімічні властивості нерозчинних основ. Демонстрації: 15. Таблиця розчинності кислот, основ, афотерних гідроксидів і солей. |
|
49 |
|
|
Фізичні та хімічні властивості кислот: дія на індикатори, взаємодія з металами, Ряд активності металів. Проведено інструктаж з БЖД |
Демонстрації: 9. Зразки кислот Демонстрації: 10. Хімічні властивості кислот Лабораторний дослід 3. Взаємодія хлоридної кислоти з металами. |
|
50 |
|
|
Хімічні властивості кислот: взаємодія з основними оксидами, основами, солями. Реакції заміщення й обміну. Заходи безпеки під час роботи з кислотами. |
Демонстрації: 10. Хімічні властивості кислот Демонстрації: 15. Таблиця розчинності кислот, основ, афотерних гідроксидів і солей. |
|
51 |
|
|
Хімічні властивості амфотерних гідроксидів (Алюмінію, Цинку): взаємодія з кислотами, лугами (в розчині, при сплавлянні) |
Демонстрації: 14. Доведення амфотерності цинк гідроксиду |
|
52 |
|
|
Виконання тренувальних вправ та розв’язування розрахункових задач |
|
|
53 |
|
|
Фізичні та хімічні властивості середніх солей: взаємодія з металами, кислотами, лугами, іншими солями |
Демонстрації: 16. Зразки солей Демонстрації: 17. Хімічні властивості солей
|
|
54 |
|
|
Хімічні властивості солей. Проведено інструктаж з БЖД |
Лабораторний дослід 4-6. Взаємодія металів із солями у водному розчині. Взаємодія солей з лугами у водному розчині. Реакція обміну між солями в розчині |
|
55 |
|
|
Виконання тренувальних вправ та розв’язування розрахункових задач |
|
|
56 |
|
|
Виконання тренувальних вправ та розв’язування розрахункових задач |
|
|
57 |
|
|
Практичні роботи 2. Дослідження властивостей основних класів неорганічних сполук. Проведено інструктаж з БЖД |
|
|
58 |
|
|
Узагальнення знань про неорганічні речовини |
|
ТО |
59 |
|
|
Генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук. |
Демонстрації: 17. Взаємодія кальцій оксиду з водою, дослідження добутого розчину індикатором, пропускання вуглекислого газу в розчин, що утворився |
|
60 |
|
|
Генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук. Технологія розв’язування експериментальних задач. |
Лабораторний дослід: 7. Розв’язування експериментальної задачі на прикладі реакції обміну. |
|
61 |
|
|
Розв’язування розрахункових задач за хімічними рівняннями маси, об'єму, кількості речовини реагентів та продуктів реакцій |
|
|
62 |
|
|
Практична робота №3. Розв’язування експериментальних задач. Проведено інструктаж з БЖД |
|
|
63 |
|
|
Виконання тренувальних вправ та розв’язок розрахункових задач |
|
|
64 |
|
|
Виконання тренувальних вправ та розв’язок розрахункових задач |
|
|
65 |
|
|
Виконання тренувальних вправ та розв’язок розрахункових задач |
|
|
66 |
|
|
Контрольна робота №3 з теми: «Основні класи неорганічних сполук» |
|
|
67 |
|
|
Поширеність в природі та використання оксидів, кислот. |
|
|
68 |
|
|
Поширеність в природі та використання середніх солей. |
|
|
69 |
|
|
Вплив оксидів, основ, кислот та середніх солей на довкілля та організм людини. Навчальні проекти № 7. Неорганічні речовини – представники основних класів у будівництві й побуті. 8. Хімічний склад і використання мінералів 9. Вплив хімічних сполук на довкілля і здоров’я людини |
|
|
70 |
|
|
Узагальнення знань про хімічні властивості неорганічних сполук. |
|
ТО |