11 КЛАС
(2 години на тиждень)
Підручник: Хімія (рівень стандарту): підруч. для 11 кл. закладів загальної середньої освіти / О. Г. Ярошенко. — К. : УОВЦ «Оріон», 2019. — 208 с. : іл.
№ з/п |
Дата |
Тема уроку |
Практична частина |
Примітки |
|
Тема 1. Періодичний закон і періодична система хімічних елементів |
|||||
1 |
|
|
Електронні і графічні електронні формули атомів s-, p-, d-елементів. Принцип «мінімальної енергії». Проведено первинний інструктаж з БЖД |
Демонстрації: 1. Різні варіанти періодичної системи хімічних елементів (довга і коротка форми, віртуальні 3D). 2. Форми електронних орбіталей (у тому числі 3D-проектування). 3. Моделі атомів s-, p-, d елементів (у тому числі 3D-проектування
|
|
2 |
|
|
Явище періодичної зміни властивостей елементів і їхніх сполук на основі уявлень про електронну будову атомів. Представлення результатів навчальних проєктів: 1. Створення 3D-моделей атомів елементів. 2. Застосування радіонуклідів у медицині. 3. Використання радіоактивних ізотопів як індикаторів у тваринництві, археології. |
|
|
3 |
|
|
Валентні стани елементів. Збуджений стан атома. Можливі ступені окиснення неметалічних елементів 2 і 3 періодів |
|
|
Тема 2. Хімічний зв’язок і будова речовини |
|||||
4 |
|
|
Йонний і металічний хімічні зв’язки в речовинах. Природа хімічного зв’язку |
|
|
5 |
|
|
Ковалентний зв’язок. Донорно-акцепторний механізм утворення ковалентного зв’язку (на прикладі катіону амонію). |
Демонстрації: 5. Утворення амоній хлориду з амоніаку і гідроген хлориду. |
|
6 |
|
|
Водневий зв’язок. Представлення результатів навчальних проєктів: 6. Значення водневого зв’язку для організації структур біополімерів. |
|
|
7 |
|
|
Кристалічний і аморфний стани твердих речовин. Залежність фізичних властивостей речовин від їхньої будови. |
Демонстрації: 4. Моделі різних типів кристалічних ґраток (у тому числі 3D-проектування). 6. Зразки кристалічних і аморфних речовин. |
|
8 |
|
|
Узагальнення та систематизація знань з теми «Теорія будови органічних речовин», |
|
ТО |
Тема 3. Хімічні реакції |
|||||
9 |
|
|
Необоротні і оборотні хімічні процеси. |
|
|
10 |
|
|
Хімічна рівновага. Принцип Ле Шательє. |
|
|
11 |
|
|
Розрахункові задачі. Обчислення за хімічними рівняннями відносного виходу продукту реакції |
|
|
12 |
|
|
Поняття про гідроліз солей. Вода як слабкий електроліт. |
. |
|
13 |
|
|
Гідроліз солей за катіоном та аніоном. |
Лабораторні досліди 1. Визначення рН середовища водних розчинів солей за допомогою індикаторів |
|
14 |
|
|
Поняття про гальванічний елемент як хімічне джерело електричного струму.
|
|
|
15 |
|
|
Представлення результатів навчальних проєктів: 7. Гальванічний елемент з картоплі, лимону. 8. Види і принципи роботи малих джерел електричного струму, утилізація їх. |
|
|
16 |
|
|
Виконання тренувальних вправ та розв’язок розрахункових задач |
|
|
17
|
|
|
Узагальнення та систематизація знань з теми «Хімічні реакції», |
|
ТО |
Тема 4. Неорганічні речовини і їхні властивості |
|||||
18 |
|
|
Неметали. Загальна характеристика неметалів. Фізичні властивості. |
Демонстрації: 8. Зразки неметалів |
|
19 |
|
|
Явище адсорбції. |
Лабораторні досліди 2. Дослідження адсорбційної здатності активованого вугілля та аналогічних лікарських препаратів |
|
20 |
|
|
Алотропія. Алотропні модифікації речовин неметалічних елементів. |
Демонстрації: 9. Моделі кристалічних ґраток алотропних модифікацій Карбону і Сульфуру (у тому числі 3D-проектування). |
|
21 |
|
|
Алотропні модифікації Карбону Представлення результатів навчальних проєктів: 7. Штучні алмази у техніці. |
|
|
22 |
|
|
Окисні та відновні властивості неметалів. |
|
|
23 |
|
|
Відновні властивості водню й вуглецю в реакціях з оксидами металічних елементів |
|
|
24 |
|
|
Розрахункові задачі. Обчислення кількості речовини, маси або об’єму продукту за рівнянням хімічної реакції, якщо один із реагентів взято в надлишку |
|
|
25 |
|
|
Сполуки неметалічних елементів з Гідрогеном. Особливості водних розчинів цих сполук, їх застосування |
Демонстрації: Виявлення у розчині катіонів амонію |
|
26 |
|
|
Оксиди неметалічних елементів, їх уміст в атмосфері |
|
|
27 |
|
|
Кислоти. Кислотні дощі. Представлення результатів навчальних проєктів: 11. Кислотні дощі |
|
|
28 |
|
|
Особливості взаємодії металів з нітратною і сульфатною концентрованою кислотами. |
|
|
29 |
|
|
Виконання тренувальних вправ та розв’язок розрахункових задач |
|
|
30 |
|
|
Контрольна робота |
|
|
31 |
|
|
Узагальнення та систематизація знань з теми «Неметалічні елементи та властивості їхніх сполук» |
|
ТО |
№ з/п |
Дата |
Тема уроку |
Практична частина |
Примітки |
|
32 |
27.12 |
|
Загальна характеристика металів. Фізичні властивості металів на основі їхньої будови. |
Демонстрація 7. Зразки металів та їх сплавів |
|
33 |
29.12 |
|
Алюміній: фізичні і хімічні властивості. |
|
|
34 |
17.01 |
|
Залізо: фізичні і хімічні властивості. |
Демонстрація 10.Виявлення у розчині катіонів Феруму(2+) (віртуально), Феруму(3+) |
|
35 |
19.01 |
|
Застосування металів та їхніх сплавів |
Демонстрація 7.Зразки металів та їх сплавів |
|
36 |
24.01 |
|
Розрахункові задачі Обчислення за хімічними рівняннями відносного виходу продукту реакції. |
|
|
37 |
26.01 |
|
Основи. Властивості, застосування гідроксидів Натрію.Кальцію. |
Демонстрація 10. Виявлення у розчині катіонів Барію. |
|
38 |
31.01 |
|
Солі, їх поширення в природі. Середні та кислі солі. |
|
|
39 |
02.02 |
|
Якісні реакції на деякі катіони. Проведено інструктаж з БЖД |
Лабораторні досліди 3-6. Виявлення у розчині катіонів Феруму(2+), Феруму(3+), Барію, амонію. |
|
40 |
07.02 |
|
Якісні реакції на деякі аніони. Проведено інструктаж з БЖД |
Лабораторні досліди 7-8. Виявлення у розчинах силікат- і ортофосфат-іонів |
|
41 |
09.02 |
|
Виконання тренувальних вправ на визначення якісного складу солей |
|
|
42 |
14.02 |
|
Поняття про жорсткість води та способи її усунення. (Кальцій і магній) Представлення результатів навчальних проєктів: 13. Властивості і застосування карбонатів, нітратів і ортофосфатів лужних і лужноземельних металічних елементів, солей амонію. 14. Усунення тимчасової і постійної жорсткості води |
|
|
43 |
16.02 |
|
Практична робота №1. Дослідження якісного складу солей. Проведено інструктаж з БЖД |
|
|
44 |
21.02 |
|
Розрахункові задачі Обчислення кількості речовини, маси або об’єму продукту за рівнянням хімічної реакції, якщо один із реагентів взято в надлишку |
|
|
45 |
23.02 |
|
Виконання тренувальних вправ та розв’язок розрахункових задач |
|
|
46 |
28.02 |
|
Контрольна робота №2 з теми «Неорганічні речовини і їхні властивості» |
|
ТО |
47 |
02.03 |
|
Мінеральні добрива. Поняття про кислотні та лужні ґрунти. Представлення результатів навчальних проєктів: 8. Раціональне використання добрив та проблема охорони довкілля. 9.Запобігання негативному впливу нітратів на організм людини. 12. Дослідження рН ґрунтів своєї місцевості. Складання карти родючості» |
|
|
48 |
07.03 |
|
Сучасні силікатні матеріали |
|
|
49 |
09.03 |
|
Біологічне значення неметалічних елементів. Представлення результатів навчальних проєктів: 10. Неорганічні речовини у фармації (або домашній аптечці) і харчовій промисловості. 13.Властивості і застосування карбонатів, нітратів і ортофосфатів лужних і лужноземельних металічних елементів, солей амонію. |
|
|
50 |
14.03 |
|
Розв’язування задач та виконання тренувальних вправ. |
|
|
51 |
16.03 |
|
Біологічне значення металічних елементів. |
|
|
52 |
21.03 |
|
Генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук. |
|
|
53 |
23.03 |
|
Виконання тренувальних вправ та розв’язок розрахункових задач |
|
|
54 |
04.04 |
|
Практична робота №2 Генетичні зв’язки між неорганічними речовинами. Проведено інструктаж з БЖД |
|
|
55 |
06.04 |
|
Генетичні зв’язки між основними класами неорганічних і органічних сполук. |
|
|
56 |
11.04 |
|
Генетичні зв’язки між основними класами неорганічних і органічних сполук. |
|
|
57 |
13.04 |
|
Виконання тренувальних вправ та розв’язок розрахункових задач |
|
|
58 |
18.04 |
|
Виконання тренувальних вправ та розв’язок розрахункових задач |
|
|
59 |
20.04 |
|
Виконання тренувальних вправ та розв’язок розрахункових задач |
|
|
60 |
25.04 |
|
Контрольна робота №3 |
|
|
61 |
27.04 |
|
Узагальнення і систематизація знань з теми «Неорганічні речовини і їхні властивості» |
|
ТО |
ТЕМА 5. ХІМІЯ І ПРОГРЕС ЛЮДСТВА |
|||||
62 |
02.05 |
|
Роль хімії у створенні нових матеріалів, розвитку нових напрямів технологій |
|
|
63 |
04.05 |
|
Роль хімії у розв’язанні продовольчої, сировинної, проблем. |
|
|
64 |
09.05 |
|
Роль хімії у розв’язанні енергетичної, екологічної проблеми. Представлення результатів навчальних проєктів: 15. Вирішення проблеми утилізації різних видів електричних ламп. |
|
|
65 |
11.05 |
|
«Зелена» хімія: сучасні завдання перед хімічною наукою та хімічною технологією. |
|
|
66 |
16.05 |
|
Узагальнення та систематизація знань з теми: «Хімія і прогрес людства» |
|
|
67 |
18.05 |
|
Виконання тренувальних вправ та розв’язок розрахункових задач |
|
|
68 |
23.05 |
|
Виконання тренувальних вправ та розв’язок розрахункових задач |
|
|
69 |
25.05 |
|
Виконання тренувальних вправ та розв’язок розрахункових задач |
|
|
70 |
30.05 |
|
Повторення за курс хімії 11 клас. Підсумковий урок |
|
ТО |