УКРАЇНСЬКА МОВА
119 годин на рік
ІІ семестр
3 години на тиждень
Захарійчук М.Д. Українська мова: підруч. для 4 кл. загальноосвітн. навч. закл. з навч. укр. мовою.– К.: Грамота, 2015. – 176 с.: іл.
№ з/п
|
Дата |
Коригування |
Зміст програмового матеріалу |
Підручник |
||
Числівник |
||||||
65 |
|
|
|
Інструктаж з техніки безпеки. Загальне уявлення про числівник як частину мови. Вимова і написання слів пʼятдесяти, пʼятдесят, шістнадцять. |
Впр.254-257 |
|
66 |
|
|
|
Вимова і написання найуживаніших числівників, уживання їх у мовленні. Вимова і написання слів шістсот, вісімдесяти, шістдесяти. |
Впр.258 -261 |
|
67 |
|
|
|
Практичне засвоєння вимови і написання відмінкових форм окремих числівників (11, 14, 16, 50,60, 70, 80, 1000). Вимова і написання слів п’ятсот, сімдесяти. |
Впр.262 -265
|
|
68 |
|
|
|
Питання до кількісних та порядкових числівників. |
Картки |
|
69 |
|
|
|
Контрольна робота: диктант «Будьте друзями природи» |
|
|
70 |
|
|
|
Аналіз контрольного диктанту. Словесні формули на означення показників часу протягом доби. Вимова і написання слова вчора. |
Впр. 266- 269 |
|
71 |
Тема
|
|
|
Урок розвитку писемного мовлення № 9. Детальний переказ тексту за колективно складеним планом. |
Підр. с. 102 Зошит з розвитку писемного мовлення, с.30 |
|
Займенник |
||||||
72 |
|
|
|
Поняття про займенник як частину мови. Спостереження за роллю займенників у тексті. |
Впр. 270 - 273 |
|
73 |
|
|
|
Особові займенники. Їхнє значення, синтаксична роль. Вимова і написання слова океан. |
Впр. 275 - 279
|
|
74 |
|
|
|
Займенники 1-ї особи однини і множини. Їхнє відмінювання. |
Впр. 280 – 284 + картки |
|
75 |
|
|
|
Займенники 2-ї особи однини і множини. Їхнє відмінювання. |
Впр. 280 – 284 + картки |
|
76 |
|
|
|
Займенники 3-ї особи однини і множини. Їхнє відмінювання. |
Впр. 285- 288 |
|
77 |
|
|
|
Урок розвитку писемного мовлення № 10. Складання тексту-розповіді з елементами міркування про прочитаний текст. |
Підр. с. 121 Зошит з розвитку писемного мовлення, с.35 |
|
78 |
|
|
|
Уживання займенників з прийменниками. Роздільне написання прийменників із займенниками. |
Впр. 289 – 292
|
|
79 |
|
|
|
Вправляння у вживанні займенників. Вживання і написання слів обоє, обидва. Побудова сполучень слів і речень із займенниками у різних формах. |
Впр. 293-296 |
|
80 |
|
|
|
Контрольна робота: перевірка мовних знань і вмінь з теми «Частини мови. Числівник. Займенник». |
|
|
81 |
|
|
|
Аналіз контрольної роботи. Вправи на використання займенників для зв’язку речень у текстах. Удосконалення текстів шляхом використання займенників замість лексичних повторів. Повторення й узагальнення вивченого матеріалу. |
Впр. 298-302 |
|
82 |
Тема |
|
|
Урок розвитку писемного мовлення № 11. Складання й записування зв’язаних між собою речень, які описують зміст малюнка. |
Підр. с.131 Зошит з розвитку писемного мовлення, с.38 |
|
Дієслово |
||||||
83 |
|
|
|
Повторення вивченого про дієслово (питання, значення, роль у реченні, зв’язок з іменниками). Спостереження за дієсловами різних семантичних груп. |
Впр. 302-305 |
|
84 |
|
|
|
Дієслова-синоніми, дієслова-антоніми. Узагальнення і розширення уявлень про лексичне значення дієслів. Робота зі словниками синонімів та антонімів. |
Впр. 306-309 |
|
85 |
|
|
|
Багатозначні дієслова. Вживання дієслів у прямому і переносному значеннях. |
Впр. 310-313 |
|
86 |
|
|
|
Розвиток умінь вибирати з ряду дієслів те дієслово, яке найбільш відповідає мовній ситуації, уникати одноманітності у використанні дієслів в усних і письмових навчальних висловлюваннях різних типів. |
Впр. 314-317 + картки |
|
87 |
|
|
|
Спостереження за роллю дієслів у текстах розповідного та описового характеру. |
Впр. 319-322 |
|
88 |
|
|
|
Урок розвитку писемного мовлення № 12. Складання письмового висловлювання (розповіді) про ситуацію з життя класу. |
Підр. с. 140 Зошит з розвитку писемного мовлення, с.38 |
|
89 |
|
|
|
Неозначена форма дієслова (початкова форма). Спостереження за вживанням дієслів неозначеної форми у приказках і прислів’ях, порадах, інструкціях. |
Впр. 323-326 |
|
90 |
|
|
|
Спостереження за вживанням дієслів неозначеної форми у приказках і прислів’ях, порадах, інструкціях. Побудова порад, інструкцій. |
Картки |
|
91 |
|
|
|
Часи дієслова. Змінювання дієслів за часами і числами. |
Впр. 327-331
|
|
92 |
|
|
|
Вправляння у змінюванні дієслів за часами і числами. |
Картки |
|
93 |
|
|
|
Урок розвитку зв’язного мовлення № 13. Детальний переказ тексту (за колективно складеним планом). |
Підр. с.149 Зошит з розвитку писемного мовлення, с.46 |
|
94 |
|
|
|
Дієслова на -ся (літературна вимова і правопис). Спостереження за значенням дієслів на -ся у тексті. |
Впр. 370-373 |
|
95 |
|
|
|
Контрольна робота: списування «Березень - водограй» (за А. Назаренко).
|
|
|
96 |
Тема |
|
|
Аналіз контрольної роботи. Утворення (за зразком) різних форм дієслів на -ся і вживання їх у реченнях, мовленні. Повторення й узагальнення вивченого матеріалу. Повторення. Слово. Синоніми. |
Впр. 374-377 |
|
Прислівник |
||||||
97 |
|
|
|
Поняття про прислівник як частину мови (значення, питання, роль у реченні, зв’язок з дієсловами). Повторення. Слово. Антоніми. |
Впр. 378-381 |
|
98 |
|
|
|
Незмінюваність – основна граматична ознака прислівників. Повторення. Речення. Зв'язок слів у реченні. |
Картки |
|
99 |
|
|
|
Урок розвитку зв’язного мовлення № 14. Написання тексту-опису за колективно складеним планом з опорою на допоміжні матеріали. |
Підр. с. 157 Зошит з розвитку писемного мовлення, с.50 |
|
100 |
|
|
|
Прислівники, близькі і протилежні за значенням. Повторення. Слово. Антоніми. Синоніми. |
Впр. 391-394 |
|
101 |
|
|
|
Контрольна робота: диктант «Цвітуть каштани» за В.Пархоменком.
|
|
|
102 |
|
|
|
Аналіз контрольної роботи. Поширення речень (тексту) прислівниками. Вживання і написання слова посередині. Повторення. Речення. Головні та другорядні члени речення. |
Впр. 395-398 |
|
103 |
|
|
|
Побудова речень з однорідними членами, вираженими прислівниками. Повторення. Речення. Однорідні члени речення. |
Впр. 399-402 |
|
104 |
|
|
|
Спостереження за роллю прислівників у тексті. Повторення. Текст. Засоби зв’язку речень у тексті. |
Впр. 404-407 |
|
105 |
|
|
|
Урок розвитку зв’язного мовлення № 15. Удосконалення написаного тексту. |
Підр. с. 168 Зошит з розвитку писемного мовлення, с.55 |
|
106 |
|
|
|
Практичне ознайомлення з правописом найуживаніших прислівників. Використання орфографічного словника для перевірки правильного написання прислівників. Повторення. Словники. Робота зі словниками. |
Картки |
|
107 |
|
|
|
Контрольна робота: перевірка мовних знань і вмінь з теми «Частини мови. Прислівник» |
|
|
108 |
Тема |
|
|
Аналіз контрольної роботи. Вибір із поданих прислівників тих, які найбільше відповідають меті та типу висловлювання. Вживання прислівників під час побудови текстів. Повторення. Текст. Тема, основна думка висловлювання. |
Впр. 408-411 |
|
Повторення вивченого в початкових класах |
||||||
109 |
|
|
|
Текст, речення, слово. |
с.180 |
|
110 |
|
|
|
Частини мови. Іменник |
с.181 |
|
111 |
|
|
|
Урок розвитку зв’язного мовлення № 16. Привітання до Дня матері. |
Підр. с.176 Зошит з розвитку писемного мовлення, с.58 |
|
112 |
|
|
|
Частини мови. Прикметник. |
С.182 |
|
113 |
|
|
|
Частини мови. Числівник. |
с. 182 |
|
114 |
|
|
|
Частини мови. Займенник. |
с. 183 |
|
115 |
|
|
|
Підсумкова контрольна робота: державна підсумкова атестація. |
|
|
116 |
|
|
|
Аналіз контрольної роботи. Частини мови. Дієслово. |
с. 184 |
|
117 |
|
|
|
Урок розвитку зв’язного мовлення № 17. Складання письмового висловлювання (розповіді) з елементами опису. |
Підр. с. 185 Зошит з розвитку писемного мовлення, с.46 |
|
118 |
|
|
|
Частини мови. Прислівник. |
С.185 |
|
119 |
|
|
. |
Розрізнення частин мови у тексті. |
Картки |
|
120 |
Тема |
|
|
Повторення вивченого матеріалу. Підсумковий урок за рік. |
|
|