КАЛЕНДАРНО - ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ
З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ
(за підручником «Українська мова та читання, 4 кл.»,
Ч. І, авт. Варзацька Л.О., Зроль Г.Є., Шильцова Л.М.)
І семестр
№ з/п |
Тема уроку |
Дата |
Примітки |
1 |
Ознайомлення з метою і завданнями уроків української мови в 4 класі, підручником з української мови й умовними позначеннями в ньому. |
|
|
Мова і мовлення
|
|||
2 |
Мова в житті народу.
|
|
|
3 |
Збагачення мови новими словами. |
|
|
4 |
Культура мовлення і культура спілкування. |
|
|
Текст
|
|||
5 |
Правильно наголошую слова (с.11-14)
|
|
|
6 |
Повторення відомостей про текст. Ознаки тексту.
|
|
|
7 |
Тема і основна думка тексту.
|
|
|
8 |
Розвиток зв’язного мовлення. Написання розповіді про свої враження від побаченого: «Враження від осінньої природи» |
|
|
9 |
Будова тексту.
|
|
|
10 |
Про одне і те ж по-різному: науково-популярні та художні тексти. |
|
|
11 |
Підсумковий урок з теми «Текст».
|
|
|
12 |
Тематична діагностувальна робота з теми «Звуки і букви» Списування. |
|
|
13 |
Аналіз діагностувальної роботи. Узагальнення знань і вмінь здобувачів освіти. |
|
|
Речення
|
|||
14 |
Види речень за метою висловлювання. Види речень за інтонацією. |
|
|
15 |
Головні та другорядні члени речення.
|
|
|
16 |
Розвиток зв’язного мовлення. Написання переказу тексту за самостійно складеним планом. Тема для спілкування: «Хитрий Карло» |
|
|
17 |
Зв’язок слів у реченні.
|
|
|
18 |
Головні та другорядні однорідні члени речення.
|
|
|
19 |
Поєднання однорідних членів речення сполучниками.
|
|
|
20 |
Тематична діагностувальна робота з мовними одиницями «Мова і мовлення. Текст. Речення» |
|
|
21 |
Аналіз діагностувальної роботи. Узагальнення знань і вмінь здобувачів освіти. |
|
|
Іменник
|
|||
22 |
Іменник. Повторення вивченого про іменник.
|
|
|
23 |
Лексичні групи іменників. Істоти, неістоти.
|
|
|
24 |
Розвиток зв’язного мовлення. Написання казки з використанням порівняльного опису «Казка про яблуню і березу» |
|
|
25 |
Іменники-синоніми. Іменники-антоніми.
|
|
|
26 |
Багатозначні іменники.
|
|
|
27 |
Пряме і переносне значення іменників
|
|
|
28 |
Відмінювання іменників.
|
|
|
29 |
Іменники, які не змінюються за відмінками.
|
|
|
30 |
Діагностувальна робота. Письмовий переказ. |
|
|
31 |
Аналіз діагностувальної роботи. Вправляння у відмінюванні іменників у однині. |
|
|
32 |
Розвиток зв’язного мовлення. Написання розповіді за одним із поданих зачинів «Моє ставлення до школи» |
|
|
32 |
Розрізнення відмінків іменників. Відмінність родового і знахідного відмінків. |
|
|
33 |
Розрізнення називного і знахідного відмінків.
|
|
|
34 |
Особливості давального і місцевого відмінків.
|
|
|
35 |
Чергування звуків [і] з [о], [е] в іменниках жіночого і чоловічого роду. |
|
|
36 |
Чергування звуків [і] з [о], [е] в іменниках жіночого і чоловічого роду. |
|
|
37 |
Зміна приголосних в іменниках перед закінченням -і.
|
|
|
38 |
Правопис закінчень іменників жіночого та чоловічого роду на -а (-я) в родовому відмінку однини. |
|
|
39 |
Розвиток зв’язного мовлення. Написання переказу тексту за самостійно складеним планом «Дві груші й одна» |
|
|
40 |
Діагностувальна робота. Діалог.
|
|
|
41 |
Аналіз діагностувальної роботи. Правопис закінчень іменників чоловічого роду в родовому відмінку однини. |
|
|
42 |
Правопис закінчень іменників жіночого роду в орудному відмінку однини. |
|
|
43 |
Правопис закінчень іменників чоловічого роду з основою на твердий, м’який, шиплячий приголосний та -й і -р в орудному відмінку однини. |
|
|
44 |
Правопис закінчень іменників жіночого роду з нульовим закінченням у початковій формі в орудному відмінку однини. |
|
|
45 |
Паралельні закінчення іменників чоловічого роду в давальному і місцевому відмінках однини. |
|
|
46 |
Правопис відмінкових закінчень іменників у множині.
|
|
|
47 |
Розвиток зв’язного мовлення. Написання розповіді за поданим планом «Мій улюблений журнал» |
|
|
48 |
Діагностувальна робота. Диктант.
|
|
|
49 |
Аналіз діагностувальної роботи. Узагальнення знань і вмінь здобувачів освіти. |
|
|
Прикметник
|
|||
50 |
Роль прикметників у мовленні.
|
|
|
51 |
Зв’язок прикметників з іменниками у реченні.
|
|
|
52 |
Прикметники-синоніми, прикметники-антоніми. Пряме і переносне значення прикметників |
|
|
53 |
Змінювання прикметників за родами та числами.
|
|
|
54 |
Відмінювання прикметників.
|
|
|
55 |
Розвиток зв’язного мовлення. Написання переказу тексту за самостійно складеним планом «Шкідливість паління» |
|
|
56 |
Вправи на визначення відмінків прикметників у реченні.
|
|
|
57 |
Використання прикметників в описі зовнішності людини.
|
|
|
58 |
Вимова та правопис прикметників на -ський, -зький, -цький.
|
|
|
59 |
Уживання знака м’якшення перед закінченням прикметників.
|
|
|
60 |
Вимова та правопис закінчень -ій у прикметниках жіночого роду в давальному і місцевому відмінках однини. |
|
|
61 |
Відмінювання прикметників у множині.
|
|
|
62 |
Діагностувальна робота. Усний твір.
|
|
|
63 |
Розвиток зв’язного мовлення. Написання переказу тексту за самостійно складеним планом «Про розум і вдячність диких тварин» |
|
|
64 |
Узагальнення вивченого. Підсумковий урок за І семестр.
|
|
|