КАЛЕНДАРНО - ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ
З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ
до підручника «Українська мова ти читання»
(Автори: К.І. Пономарьова та Л.А. Гайова)
4 години на тиждень
І семестр
№ з/п |
Тема уроку |
Дата |
Примітки |
1 |
Ознайомлення з метою і завданнями уроків української мови в 4 класі, підручником з української мови й умовними позначеннями в ньому. Пригадування державних символів України та правил поведінки під час звучання гімну (с.1-3) |
|
|
Повторюю знання про звуки і букви.
|
|||
2 |
Повторюю знання про звуки і букви. Пригадую, що я знаю про звуки і букви (с.4-5) |
|
|
3 |
Правильно пишу слова з ненаголошеними звуками [е], [и] в коренях (с.6-7) |
|
|
4 |
Пригадую слова з подовженими приголосними звуками й апострофом (с.8-9) |
|
|
5 |
Правильно вимовляю і записую слова з дзвінкими приголосними звуками в кінці складу (с.9-11) |
|
|
6 |
Правильно наголошую слова (с.11-14)
|
|
|
7 |
Розвиток зв’язного мовлення. Написання розповіді про свої враження від побаченого. Тема для спілкування: «Враження від осінньої природи» |
|
|
8 |
Розташовую слова в алфавітному порядку (с.14-15)
|
|
|
9 |
Пошук слів в орфографічному словнику за алфавітом.
|
|
|
10 |
Правильно поділяю слова для переносу (с.15-16)
|
|
|
11 |
Тематична діагностувальна робота з теми «Звуки і букви» Списування. |
|
|
12 |
Узагальнення знань і вмінь здобувачів освіти.
|
|
|
Спостерігаю за значенням слів
|
|||
13 |
Розрізняю пряме і переносне значення слів розгорнутої відповіді на подане запитання (с.17-18) |
|
|
14 |
Добираю синоніми й антоніми (с.19-18)
|
|
|
15 |
Розпізнаю багатозначні слова (с.21-22)
|
|
|
16 |
Розвиток зв’язного мовлення. Написання переказу тексту за самостійно складеним планом. Тема для спілкування: «Хитрий Карло» |
|
|
17 |
Досліджую фразеологізми, пояснення їхніх значень. (с.23-24)
|
|
|
18 |
Повторення і закріплення знань про лексичне значення слова.
|
|
|
19 |
Тематична діагностувальна робота з теми «Значення слова» Діалог. |
|
|
20 |
Узагальнення знань і вмінь здобувачів освіти.
|
|
|
Пригадую будову слова
|
|||
21 |
Визначаю будову слова (с.25-26)
|
|
|
22 |
Розрізняю співзвучні префікси і прийменники (с.27-29)
|
|
|
23 |
Досліджую слова із префіксами пре- і при- (с.29-31)
|
|
|
24 |
Розвиток зв’язного мовлення. Написання казки з використанням порівняльного опису. Тема для спілкування: «Казка про яблуню і березу» |
|
|
25 |
Утворюю слова за допомогою префіксів і суфіксів. (с.31-32)
|
|
|
26 |
Утворюю слова за допомогою префіксів і суфіксів. Складання і записування речень з поданими словами. |
|
|
27 |
Повторення і закріплення знань про будову слова.
|
|
|
28 |
Тематична діагностувальна робота. Робота з мовними одиницями «Будова слова». |
|
|
29
|
Узагальнення знань і вмінь здобувачів освіти.
|
|
|
Дізнаюся більше про іменники
|
|||
30 |
Розрізняю іменники — назви істот і неістот, власні і загальні назви (с.33-34) |
|
|
31 |
Визначаю рід і число іменників (с.35-37)
|
|
|
32 |
Досліджую відмінки і відмінкові питання (с.37-39)
|
|
|
33 |
Розвиток зв’язного мовлення. Написання розповіді за одним із поданих зачинів. Тема для спілкування: «Моє ставлення до школи» |
|
|
34 |
Змінюю іменники за відмінками (с.39-40)
|
|
|
35 |
Визначаю початкову форму іменників (с.41-42)
|
|
|
36 |
Досліджую закінчення іменників жіночого роду в родовому відмінку однини (с.43-45) |
|
|
37 |
Вживаю паралельні форми іменників чоловічого роду в давальному і місцевому відмінках однини (с.45-47) |
|
|
38 |
Спостерігаю за чергуванням приголосних звуків у давальному і місцевому відмінках однини (с.48-50) |
|
|
39 |
Спостерігаю за чергуванням голосних звуків під час відмінювання іменників (с.50-52) |
|
|
40 |
Розвиток зв’язного мовлення. Написання переказу тексту за самостійно складеним планом. Тема для спілкування: «Дві груші й одна» |
|
|
41 |
Діагностувальна робота. Усний твір.
|
|
|
42 |
Досліджую закінчення іменників жіночого роду в орудному відмінку однини (с.52-55) |
|
|
43 |
Досліджую закінчення іменників чоловічого роду в орудному відмінку однини (с.55-57) |
|
|
44 |
Досліджую написання іменників жіночого роду з основою на приголосний звук в орудному відмінку однини (с.58-59) |
|
|
45 |
Досліджую закінчення іменників у родовому і місцевому відмінках множини (с.60-61) |
|
|
46 |
Розбираю іменник як частину мови (с.61-62)
|
|
|
47 |
Повторення знань про іменник.
|
|
|
48 |
Розвиток зв’язного мовлення. Написання розповіді за поданим планом. Тема для спілкування: «Мій улюблений журнал» |
|
|
49 |
Тематична діагностувальна робота з теми «Іменник». Письмовий переказ. |
|
|
50 |
Узагальнення знань і вмінь здобувачів освіти.
|
|
|
Дізнаюся більше про прикметник
|
|||
51 |
Пригадую вивчене про прикметник. Визначення роду і числа прикметників (с.63-65) |
|
|
52 |
Спостерігаю за відмінюванням прикметників (с.65-68)
|
|
|
53 |
Визначаю початкову форму прикметників (с.68-69)
|
|
|
54 |
Досліджую закінчення прикметників жіночого роду в давальному і місцевому відмінках (с.70-71) |
|
|
55 |
Утворюю прикметники за допомогою префіксів і суфіксів (с.72-74) |
|
|
56 |
Розвиток зв’язного мовлення. Написання переказу тексту за самостійно складеним планом. Тема для спілкування: «Шкідливість паління» |
|
|
57 |
Досліджую прикметники з суфіксами -ськ-, -зьк-, -цьк- (с.74-75) |
|
|
58 |
Визначаю рід, число і відмінок прикметників (с.76-77)
|
|
|
59 |
Розбираю прикметник як частину мови (с.78-79)
|
|
|
60 |
Закріплення і застосування знань про прикметник.
|
|
|
61 |
Тематична діагностувальна робота з теми «Прикметник». Диктант. |
|
|
62 |
Узагальнення знань і вмінь здобувачів освіти.
|
|
|
63 |
Розвиток зв’язного мовлення. Написання переказу тексту за самостійно складеним планом. Тема для спілкування: «Про розум і вдячність диких тварин» |
|
|
64 |
Узагальнення вивченого. Підсумковий урок за І семестр.
|
|
|