Українська мова(індивідуальна форма навчання)
Ісеместр
( 3 год. на тиждень )
За підручником Н. Кравцова, В. Романова, А. Савчук.
№ з/п |
Тема уроку |
|
|
Знання людині – що крила пташині. Знову школа зустрічає нас. Ознайомлення з підручником. Наталія Тріщ «Вересень-школярик». (с. 4) Звуки і букви. Звуки слова. Заміна, додавання, вилучення одного зі звуків (букв) слова так, щоб вийшло інше слово. Дослідження мовних явищ.(с.3-5) |
|
|
Вхідна діагностувальна робота. Найдорожче — золота хвилина. Марія Чепурна «Золота хвилина». (с. 5)Український алфавіт. Алфавітні назви букв. Звукове значення букв. Вимова і правопис слова алфавіт.(с.5-7+форзац) |
|
|
Як твориться книга. За Олександром Моторним «Монолог книжки». Створення реклами улюбленої книги. (с. 6) Для чого потрібно знати алфавіт. Користування алфавітом у роботі із словниками. Вправи на розміщення слів у алфавітному порядку(с.7-8+форзац) |
|
|
Бережи книгу! За Кузьмою Грибом «Чому скаржилися книжечки». Добір інтонації для читання. Складання правил поводження з книгою. (с.7-8) Розвиток мовлення «У бібліотеці»1.(с. 12) |
|
|
Слова, близькі за значенням. У кожного своя мова. Леонід Полтава «Хто як говорить». Визначення головної думки вірша. Добір заголовка. (с.9-11) Голосні звуки і букви, які їх позначають. Звукове моделювання слів. Попереджувальний диктант (с.9-10) |
|
|
Що таке скоромовка?Валентина Романова «Виростай людиною». Побудова міркування за зразком. Букви, які позначають приголосні звуки. Звукове моделювання слів. Для чого скоромовити? (с.11) |
|
|
Знай, коли що казати. «Язик мій — ворог мій». Ознайомлення з газетною статтею. Вироблення навичок інтонаційного читання. (с. 11-12) Склад. Поділ слів на склади. Дослідження мовних явищ.(с. 13-14) |
|
|
Легенда - жанр народної творчості. «Легенда про мову». (с. 12) Перенос слів з рядка в рядок складами. Вимова і правопис слова вересень. (с.14-15) |
|
|
Перенос слів з рядка в рядок складами. Діагностувальна робота . Аудіювання. Аналіз діагностичної роботи. Правила переносу слів зі збігом двох і кількох приголосних звуків. Дослідження мовних явищ. (с.16-17) |
|
|
Підсумок за розділом «Знання людині — що крила пташині». Правила переносу слів з літерами й та ь у середині слів. Дослідження мовних явищ.(с.17-18) |
|
|
Осінь-чарівниця вже прийшла до нас. За Василем Сухомлинським «Як починається осінь». Заголовок тексту. Поняття про абзац. (с. 13) |
|
|
Діагностувальна робота. Списування. |
|
|
Осінні розваги. Наталія Карпенко «Осінь розважається». Словесне малювання. (с. 14) Аналіз діагностичної роботи. Наголос у загальновживаних словах. Складання діалогу.(с.19-20) |
|
|
Птахи збираються в дорогу. За Василем Чухлібом «Чи далеко до осені?». Зіставлення змісту твору та ілюстрацій. (с. 15-16) Наголос. Вправляння у правильному вимовлянні слів, у яких допускають помилки в наголосі. Вимова і правопис слова завдання. (с.20-21) |
|
|
Як поети передають красу довкілля. Тетяна Корольова «Барвиста осінь». Створення тематичної «стіни слів». (с. 17) Розвиток зв’язного мовлення «Дружба»2 ( с.22) Сойка готується до зими. За Володимиром Титаренком «Сойчині жолуді». Добір інших заголовків до тексту. (с. 18-19) Залежність значення слова від наголосу. Експерименти з наголосом. Дослідження мовних явищ.(с.23-24) У пригоді пізнаєш приятеля. Віктор Дубовик «Два приятелі». Гра-імпровізація за змістом твору. (с. 19-20) |
|
|
|
|
|
Діагностувальна робота. Мовна тема. Алфавіт. Наголос. Склад. Перенос слів. |
|
|
Підсумок за розділом «Вже осінь на порозі».(с.20) Аналіз діагностичної роботи. Приголосні звуки. Правильна вимова звуків [г], [ґ],позначення їх буквами «ге»,«ґе». Дослідження мовних явищ. Вимова і написання слова герой.(с.24-25) |
|
|
Україна- рідний край (форзац). Батьківщина, як мама, одна. Анатолій Камінчук «Це моя Україна». (с.21) Вивчення вірша напам’ять. Правильна вимова звука [ф]. позначення його буквою «еф». Вимова і правопис слів футбол, асфальт (с.25-26) |
|
|
Символи нашої держави. Наталка Поклад «Прапор». Робота над виразним читанням вірша.(с.22) Буква «ща». Позначення нею звукосполучення [шч]. Вимова і правопис слова Батьківщина.(с.26-27) Звуки [дж], [дз],[дз’], позначення їх буквосполученнями дж, дз. Дослідження мовних явищ.(с.28-30) Зірка Мензатюк «Український прапор». Переказ тексту за опорними висловами. (с.23) |
|
|
Тверді та м′які приголосні. Зміна значення слова залежно від твердості чи м′якості приголосного звука. Дослідження мовних явищ.(с.30-31) Символи нашої держави. Наталка Поклад «Герб». (с. 24) Державний Гімн України (форзац). Вивчення напам’ять. Позначення м′якості приголосних буквосполученням ьо. Дослідження мовних явищ.(с.32.) |
|
|
Перегляд мультфільму «Символи України». Зіставлення змісту прочитаних творів та сюжету мультфільму. Розвиток мовлення «Чорнобривці»3 (с. 31) |
|
Дізнавайся про минуле рідного краю. «Три брати — засновники Києва» (уривок з легенди). Людмила Коваль «Київ». (с. 25-26) Буквосполучення ьо, йо. Правила переносу слів з ьо, йо. Дослідження мовних явищ.(с.33) |
|
|
|
||
|
Скільки «родичів» у Києва? Чи ж один на світі Київ? (за матеріалами з Інтернет-видань). Проведення мовного дослідження. (с. 26-27) Закріплення знань про тверді та м′які приголосні звуки. Вимова і правопис слова неділя. Дослідження мовних явищ.(с.34) Народні символи. Людмила Савчук «Український віночок» (с.28) Подовжені м′які приголосні звуки. Позначення подовжених м′яких приголосних звуків на письмі двома однаковими буквами.(с.35) |
|
|
Підсумок за розділом «Україна — рідний край». (с. 29) Діагностувальна робота. Усний переказ прочитаного твору. Поділ на склади слів з подовженими м′якими приголосними звуками. Дослідження мовних явищ.(с.36) |
|
|
Моя найкраща ненька. Леонід Голота «Найрідніша». Вивчення вірша напам’ять. (с. 30) Правила переносу слів з м′якими подовженими звуками. Дослідження мовних явищ. Вимова і правопис сполуки до побачення.(с.37- 38) |
|
|
На сонці тепло, а коло матері добре. За Юлією Каспаровою «Щоб мама не губилася». Переказ від імені дійової особи. (с. 31) Розвиток мовлення «Коли немає змоги подзвонити» 4. (с. 38-39) Батькова хата усім багата. Леся Вознюк «Диво-татусь». Виразне читання вірша. (с. 32) |
|
|
Діагностувальна робота. Диктант. |
|
|
У дружній родині і в холод тепло. Андрій М’ястківський «Наш рід». Інсценізація оповідання. (с. 33) Аналіз діагностичної роботи. Дзвінкі та глухі приголосні звуки. Вимова і правопис слова предмет. (с.40-41) Не хитруй, бо натрапиш на хитрішого. Микола Герасименко «Як і домовились». Будова тексту (зачин, основна частина, кінцівка). (с. 34-35) |
|
|
Правильна вимова та написання слів із дзвінкими приголосними в кінці слова і складу.(с.41-42). Діагностувальна робота . Аудіювання. |
|
|
Вимова та написання сполуки будь ласка. Практичне засвоєння і вдосконалення нормативної (неоглушеної)вимови дзвінких приголосних у кінці слова і складу.(с.42-43) Аналіз діагностичної роботи. Що в родині найголовніше? Анна Коршунова «Сім — Я». Будова тексту (закріплення) |
|
|
Апостроф. Написання апострофа в словах. Дослідження мовних явищ. Вимова і написання слова п’ятниця.(с.44-45) Підсумок за розділом «Без сім’ї нема щастя на землі». (с.37) |
|
|
Правила переносу слів з апострофом. Дослідження мовних явищ. Вправи на закріплення знань про звуки. (с.45-46) Українські письменники дітям. Ознайомлення з творчістю Ліни Костенко. Ліна Костенко «Вербові сережки», «Чародійне слово». Поняття про риму. (с.38-39) Розвиток мовлення «Заячі забави» 5. (46-47) |
|
|
Діагностувальна робота. Мовна тема. Приголосні звуки. |
|
|
Ознайомлення з творчістю Анатолія Костецького. Анатолій Костецький «Моя кишеня». Характеристика дійової особи. (с. 40 Ознайомлення з творчістю Ганни Чубач. Ганна Чубач «Роса». Порівняння у віршованих творах. (с. 41) |
|
|
Аналіз діагностичної роботи. Слово. Значення слова. Спостереження за лексичним значенням слова. Вимова і написання слова диван (с.48-51) |
|
|
Ознайомлення з творчістю Григорія Фальковича. Григорій Фалькович «У комп’ютера — проблеми…», «Дитяча мова». (с.42) Тематичні групи слів. Доповнення кожної групи словами за смисловою ознакою. Вживання слів різних лексичних груп у власному мовленні. Добір слів для доповнення речення, складання речень зазначеного змісту.(с.51-53) Ознайомлення з творчістю Лесі Українки. Леся Українка «Мені снились білії лелії… Слова близькі за значенням. Дослідження мовних явищ.(с.54-55) |
|
|
Леся Українка « Як дитиною, бувало…» Вивчення вірша напам′ять. (с. 43). |
|
|
Слова протилежні за значенням. Вимова і правопис слова чернетка. Дослідження мовних явищ.(с.55-56) Оповідання про дітей. Кожен хоче бути там, де порядок і чистота. За Оксаною Кротюк «Несправжня вулиця». Театралізація оповідання. (с. 44-45) |
|
|
Багатозначні слова. Вимова і написання слова театр. Дослідження мовних явищ. (с.57-59) Хороше діло — сад садити. Лаврін Гроха «Наш сад». Складання продовження оповідання. (с. 46)
|
|
|
Розвиток мовлення «Для чого лисиці хвіст» 6. (с.58-59) Пряме і переносне значення слів. Дослідження мовних явищ.
|
|
|
Лінь гірше хвороби. Володимир Сенцовський «Украдений апетит». Читання тексту в особах. (с. 47-48). Діагностувальна робота. Читання вголос. |
|
|
Домашні улюбленці. Вікторія Кохан «Знáйди». Складання оголошення. (с. 48-50) Діагностувальна робота. Читання вголос. |
|
|
Складання груп слів із запропонованим лексичним значенням. Вимова та написання слова співчуття.(с.60-62+форзац) |
|
|
Підсумок за розділом «Українські письменники дітям» (с.50) Групування слів ввічливості за значенням. Правильне написання і вживання слів ввічливості. Повторення і узагальнення вивченого. |
|