КАЛЕНДАРНЕ ПЛАНУВАННЯ
6 клас
ГЕОГРАФІЯ
«ЗАГАЛЬНА ГЕОГРАФІЯ»
(70 годин, 2 години на тиждень із них 6 годин резервні)
Відповідно до програми Міністерства світи і науки України від 07.06.2017 №804
№ Уроку |
Дата |
Скориговано |
Зміст навчального матеріалу |
Д/з |
|||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
ВСТУП (2 год)
|
|
|||||||||||||||||||
01 |
|
|
|
|
Географія як наука про Землю, її природу, населення та його господарську діяльність, про взаємодію природи і людства. Значення географічних знань та вмінь для учня. |
|
|||||||||||||||||||
02 |
|
|
|
|
Основні друковані та електронні джерела географічної інформації. Роль різних засобів географічної інформації в розширенні географічних знань. Географічні дослідження. Особливості організації власних географічних спостережень. |
|
|||||||||||||||||||
РОЗДІЛ І. РОЗВИТОК ГЕОГРАФІЧНИХ ЗНАНЬ ПРО ЗЕМЛЮ (5 год)
|
|||||||||||||||||||||||||
Тема 1. Уявлення про землю в давнину (1 год)
|
|||||||||||||||||||||||||
03 |
|
|
|
|
Уявлення про Землю в давнину. |
|
|||||||||||||||||||
Тема 2. Відкриття нових земель та навколосвітні подорожі (2 год)
|
|||||||||||||||||||||||||
04 |
|
|
|
|
Відкриття Америки Х. Колумбом. Перша навколосвітня подорож під керівництвом Ф. Магеллана. |
|
|||||||||||||||||||
05 |
|
|
|
|
Навколосвітні експедиції, їх географічне значення. Дж. Кук, І. Крузенштерн і Ю. Лисянський. Відкриття Австралії і Антарктиди. |
||||||||||||||||||||
Тема 3. Сучасні дослідження (2 год)
|
|||||||||||||||||||||||||
06 |
|
|
|
|
Сучасні дослідження. Дослідження Землі у ХХ – на початку ХХІ ст. |
|
|||||||||||||||||||
07 |
|
|
|
|
Тематична атестація
|
|
|||||||||||||||||||
РОЗДІЛ ІІ. ЗЕМЛЯ НА ПЛАНІ ТА КАРТІ (12 год)
|
|||||||||||||||||||||||||
Тема 1. Орієнтування на місцевості (1 год)
|
|||||||||||||||||||||||||
08 |
|
|
|
|
Способи орієнтування на місцевості. |
|
|||||||||||||||||||
09 |
|
|
|
|
Компас. Поняття про азимут. |
|
|||||||||||||||||||
Тема 2. Способи зображення Землі (6 год)
|
|||||||||||||||||||||||||
10 |
|
|
|
|
Особливості та відмінності зображення земної поверхні на глобусі, аерофотознімках, космічних знімках, планах, картах. |
|
|||||||||||||||||||
11 |
|
|
|
|
Масштаб та його види. Умовні знаки плану Практична робота 1. «Розв’язування задач з використанням різних видів масштабу, визначення відстаней, напрямків та абсолютних відносних висот на топографічному плані». ОЦІНЮЄТЬСЯ |
|
|||||||||||||||||||
12 |
|
|
|
|
Абсолютна і відносна висота місцевості. |
|
|||||||||||||||||||
13 |
|
|
|
|
План, його основні ознаки. Умовні знаки плану. Визначення напрямків на плані. |
|
|||||||||||||||||||
14 |
|
|
|
|
Складання плану за допомогою умовних топографічних знаків. |
|
|||||||||||||||||||
15 |
|
|
|
|
Карти, їх елементи. Легенда карти. Класифікація карт за масштабом, змістом та просторовим охопленням. Географічні атласи. Практичне значення карт. |
|
|||||||||||||||||||
Тема 3. Географічні координати (5год)
|
|||||||||||||||||||||||||
16 |
|
|
|
|
Градусна сітка на глобусі й географічній карті |
|
|||||||||||||||||||
17 |
|
|
|
|
Поняття про географічні координати |
|
|||||||||||||||||||
18 |
|
|
|
|
Правила відліку географічної широти і географічної довготи. Географічні координати свого населеного пункту. |
|
|||||||||||||||||||
19 |
|
|
|
|
Практична робота 2. «Визначення географічних координат за географічною картою». ОЦІНЮЄТЬСЯ |
|
|||||||||||||||||||
20 |
|
|
Тематична атестація |
|
|||||||||||||||||||||
РОЗДІЛ ІІІ. ОБОЛОНКА ЗЕМЛІ (43год)
|
|||||||||||||||||||||||||
Тема 1. Літосфера (13 год)
|
|||||||||||||||||||||||||
21 |
|
|
|
|
Внутрішня будова Землі.
|
|
|||||||||||||||||||
22 |
|
|
|
|
Будова літосфери, її властивості.
|
|
|||||||||||||||||||
23 |
|
|
|
|
Літосферні плити, наслідки їх переміщення. |
|
|||||||||||||||||||
24 |
|
|
|
|
Внутрішні процеси, що зумовлюють зміни в земній корі та на поверхні земної кулі. Рухи земної кори. Землетруси. |
|
|||||||||||||||||||
25 |
|
|
|
|
Сейсмічні пояси Землі.
|
|
|||||||||||||||||||
26 |
|
|
|
|
Вулканізм і вулкани, гейзери. |
|
|||||||||||||||||||
27 |
|
|
|
|
Зовнішні процеси, що зумовлюють зміну земної кори. Вивітрювання, робота вітру, текучих і підземних вод, льодовиків |
|
|||||||||||||||||||
28 |
|
|
|
|
Мінерали, гірські породи. Корисні копалини та їх значення у житі та діяльності людини. |
|
|||||||||||||||||||
29 |
|
|
|
|
Основні форми рельєфу суходолу – гори і рівнини |
|
|||||||||||||||||||
30 |
|
|
|
|
Рельєф дна Світового океану |
|
|||||||||||||||||||
31 |
|
|
|
|
Унікальні форми рельєфу земної кулі, їх охорона. |
|
|||||||||||||||||||
32 |
|
|
|
|
Практична робота 3. «Позначення на контурній карті рівнин, гір, вулканів суходолу». |
|
|||||||||||||||||||
33 |
|
|
|
|
Тематичне оцінювання |
|
|||||||||||||||||||
Тема 2. Атмосфера (13 год)
|
|||||||||||||||||||||||||
34 |
|
|
|
|
Будова атмосфери, властивості повітря в тропосфері. |
|
|||||||||||||||||||
35 |
|
|
|
|
Добовий і річний хід температури повітря, причини їх коливання. Карта ізотерм Теплові пояси Землі. Практичне значення вимірювання температури повітря. Способи регулювання температури повітря в домашніх умовах». |
|
|||||||||||||||||||
36 |
|
|
|
|
Атмосферний тиск: причини і наслідки його зміни в атмосфері. Вимірювання атмосферного тиску. |
|
|||||||||||||||||||
37 |
|
|
|
|
Практична робота 4. «Розв’язування задач на зміну температури повітря й атмосферного тиску з висотою». |
|
|||||||||||||||||||
38 |
|
|
|
|
Вітер: причини виникнення, напрям, сила, швидкість, їх визначення за допомогою сучасних приладів та на око (візуально). Місцеві вітри. |
|
|||||||||||||||||||
39 |
|
|
|
|
Вода в атмосфері: випаровування, абсолютна і відносна вологість повітря, зміна вологості повітря залежно від температури. Способи регулювання вологості повітря в домашніх умовах. |
|
|||||||||||||||||||
40 |
|
|
|
|
Хмари і туман, відмінності в їх утворенні. Форми хмар, хмарність. |
|
|||||||||||||||||||
41 |
|
|
|
|
Опади, що випадають з хмар та повітря, їх види, способи вимірювання. Карта розподілу опадів. |
|
|||||||||||||||||||
42 |
|
|
|
|
Практична робота 5. «Складання графіка зміни температури повітря, опадів, рози вітрів, їх аналіз». ОЦІНЮЄТЬСЯ |
|
|||||||||||||||||||
43 |
|
|
|
|
Погода, її елементи, мінливість. Характерна погода за сезонами у своїй місцевості. Служба погоди, практичне значення прогнозів погоди. |
|
|||||||||||||||||||
44 |
|
|
|
|
Клімат. Основні кліматичні показники. Карта кліматичних поясів. Зміни клімату. Вплив людини на атмосферу і клімат. |
|
|||||||||||||||||||
45 |
|
|
|
|
Тематичне оцінювання
|
|
|||||||||||||||||||
Тема 3. Гідросфера (14 год)
|
|||||||||||||||||||||||||
46 |
|
|
|
|
Загальна кількість води на Землі, її розподіл між частинами гідросфери. Світовий океан та його частини: океани, моря, затоки, протоки. Шкала глибин, визначення глибин океанів і морів. |
|
|||||||||||||||||||
47 |
|
|
|
|
Острови в океані. Властивості вод Світового океану. |
|
|||||||||||||||||||
48 |
|
|
|
|
Рухи води в Океані. Життя в океанах і морях. Багатства вод Світового океану. Океан та людина. |
|
|||||||||||||||||||
49 |
|
|
|
|
Води суходолу – поверхневі і підземні. Річка: річкова система, басейн річки, річкова долина. Найдовші, найбільші за площею басейну і найповноводніші річки світу. |
|
|||||||||||||||||||
50 |
|
|
|
|
Пороги і водоспади. Живлення, водний режим і робота річок. |
|
|||||||||||||||||||
51 |
|
|
|
|
Озера, їх різноманітність за площею, походженням озерних улоговин, солоністю. Найбільші і найглибші озера земної кулі. |
|
|||||||||||||||||||
52 |
|
|
|
|
Болота, особливості їх утворення та поширення. |
|
|||||||||||||||||||
53 |
|
|
|
|
Штучні водойми: ставки, водосховища, канали. |
|
|||||||||||||||||||
54 |
|
|
|
|
Льодовики – багаторічні природні скупчення льоду. Особливості поширення і утворення льодовиків. Багаторічна мерзлота – підземне зледеніння. Утворення і поширення багаторічної мерзлоти. |
|
|||||||||||||||||||
55 |
|
|
|
|
Підземні води, умови їх утворення і залягання в земній корі. Термальні і мінеральні води. |
|
|||||||||||||||||||
56 |
|
|
|
|
Практична робота 6. Позначення на контурній карті назв океанів, морів, проток, заток, островів, річок, озер. |
|
|||||||||||||||||||
57 |
|
|
|
|
Значення вод суходолу для природи і людини. Охорона вод Світового океану і суходолу. |
|
|||||||||||||||||||
58 |
|
|
|
|
Тематичне оцінювання
|
|
|||||||||||||||||||
Тема 4. Біосфера та ґрунти ( 3 год)
|
|||||||||||||||||||||||||
59 |
|
|
|
|
Складові біосфери, особливості їх поширення на земній кулі. |
|
|||||||||||||||||||
60 |
|
|
|
|
Властивості ґрунтів. Ґрунтовий покрив, карта ґрунтів. |
|
|||||||||||||||||||
61 |
|
|
|
|
Вплив господарської діяльності людини на ґрунтовий покрив, рослинність і тваринний світ суходолу та океану |
|
|||||||||||||||||||
Тема 5. Природні комплекси (5 год)
|
|||||||||||||||||||||||||
62 |
|
|
|
|
Природні комплекси (ландшафти) як наслідки взаємозв’язків компонентів природи. Географічна оболонка – найбільший природний комплекс Землі, її межі, властивості, закономірності розвитку. |
|
|||||||||||||||||||
63 |
|
|
|
|
Природні зони землі. Особливості природних зон екваторіальних, помірних, тропічних, полярних широт. |
|
|||||||||||||||||||
64 |
|
|
|
|
Практична робота № 7. Складання опису одного з природних комплексів своєї місцевості (за типовим планом) ОЦІНЮЄТЬСЯ |
|
|||||||||||||||||||
65 |
|
|
|
|
Тематичне оцінювання |
|
|||||||||||||||||||
РОЗДІЛ ІV. ПЛАНЕТА ЛЮДЕЙ (10 год)
|
|||||||||||||||||||||||||
Тема 1. Кількість і розміщення населення на Землі (1 год)
|
|||||||||||||||||||||||||
66 |
|
|
|
|
Кількість і розміщення населення Землі. Розселення населення на Землі, його густота. Найбільш заселені території земної кулі |
|
|||||||||||||||||||
Тема 2. Держави світу (2 год)
|
|||||||||||||||||||||||||
67 |
|
|
|
|
Держави світу. |
|
|||||||||||||||||||
68 |
|
|
|
|
Практична робота 8. «Позначення на контурній карті кордонів найбільших держав у різних частин світу та їх столиць». |
|
|||||||||||||||||||
Тема 3. Вплив людини на природу (2 год)
|
|||||||||||||||||||||||||
69 |
|
|
|
|
Вплив людини на природу. Дослідження 2: розробка міні-проекту з утилізації побутових відходів |
|
|||||||||||||||||||
70 |
|
|
|
|
Тематичне оцінювання за рік. |
|
|||||||||||||||||||