ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ. ІСТОРІЯ УКРАЇНИ. (ІНТЕГРОВАНИЙ КУРС). 6 клас (70 годин) Структура курсу. Вступ.
Розділ 1. Первісні спільноти. Археологічні культури.
Розділ 2. Стародавні цивілізації Азії та Африки.
Розділ 3. Антична цивілізація та її сусіди.
Узагальнення до курсу. Внесок давніх цивілізацій, культур, народів в історію людства.
ВСТУП
|
|
Зміст навчально- пізнавальної діяльності |
У результаті навчально-пізнавальної діяльності учениці/учні зможуть: |
1
2
3
4
5 |
|
Завдання інтегрованого курсу історії.
Хронологічні межі історії Стародавнього світу.
Історичні джерела з історії Стародавнього світу.
Лічба часу в історії Стародавнього світу.
Що в історії називають цивілізацією. |
Знати:
Розуміти:
Уміти:
розв’язати історичну задачу на обчислення часу. |
6 |
|
Практичне заняття |
Лічба часу в історії Стародавнього світу (завдання: встановити особливості літочислення до нашої ери (з допомогою шкали часу);
|
7
|
|
Узагальнення |
|
8 |
|
Тематичний контроль |
|
Розділ 1. ПЕРВІСНІ СПІЛЬНОТИ. АРХЕОЛОГІЧНІ КУЛЬТУРИ
|
Зміст навчально- пізнавальної діяльності |
У результаті навчально-пізнавальної діяльності учениці/учні зможуть: |
|
9
10
11
12
13
|
|
Теорії походження людини.
Виникнення та розселення первісних людей.
Заняття та спосіб життя, суспільна організація, культура та релігійні вірування первісних людей. Основні стоянки і археологічні знахідки первісної доби на території України.
Трипільська археологічна культура. |
Знати:
Розуміти:
Уміти:
розпізнавати пам’ятки трипільської культури. |
14 |
|
Практичне заняття |
Описати заняття та спосіб життя первісних людей (мисливців і рибалок, землеробів і скотарів) на основі археологічних речових джерел.
|
|
|
Рекомендовані для навчальної роботи стоянки первісних людей. Королево (Закарпаття), Мізин (Чернігівщина), Кирилівка (м. Київ), Межиріч (Черкащина), Киїк-Коба (Крим). Стоянки первісних людей на території рідного краю (на вибір учительки/учителя), інші відомі стоянки. |
|
15 |
|
Узагальнення
|
|
16 |
|
Тематичний контроль |
Розділ 2. СТАРОДАВНІ ЦИВІЛІЗАЦІЇ АЗІЇ ТА АФРИКИ
|
Зміст навчально- пізнавальної діяльності |
У результаті навчально-пізнавальної діяльності учениці/учні зможуть: |
|
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
|
|
Цивілізація долини Нілу. Природно-географічні умови розвитку давньоєгипетської цивілізації. Повсякдення й господарське життя.
Організація суспільства і влади в Давньому Єгипті.
Міфологія, писемність і мистецтво.
Будівництво пірамід.
Цивілізації Дворіччя. Природно-географічні умови Шумеру та Вавилону.
Повсякдення і господарське життя. Організація суспільства і влади у містах- державах і царствах Дворіччя. Закони Хаммурапі. Писемність і мистецтво. Фінікія. Ізраїльсько- Юдейське царство. Природно-географічні умови.
Повсякдення й господарське життя. Фінікійська колонізація. Карфаген. Алфавіт.
Ізраїльсько- Юдейське царство: організація влади й суспільства. Єрусалим. Біблія як історичне джерело. Перська держава. Організація влади й суспільства. Основні завойовницькі походи.
Давня Індія.
Давній Китай.
Природно-географічні умови Давньої Індії та Давнього Китаю.
Організація влади й суспільства.
Пам’ятки культури китайської й індійської цивілізацій |
Знати:
Розуміти:
Уміти:
описати повсякденне життя представників
порівняти умови розвитку та характерні ознаки давніх суспільств і держав.
|
33 |
|
Практичне заняття. «1 день життя представників різних верств у стародавніх суспільствах».
|
Підготувати повідомлення про повсякденне життя |
34 |
|
Узагальнення |
|
35 |
|
Тематичний контроль |
|
ІІ семестр
Розділ 3. АНТИЧНА ЦИВІЛІЗАЦІЯ ТА ЇЇ СУСІДИ
|
|
Зміст навчально- пізнавальної діяльності |
У результаті навчально-пізнавальної діяльності учениці/учні зможуть: |
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61 62
63 |
|
Кіммерійці та скіфи на території України.
Персько-грецькі війни.
Утвердження демократії в Афінах за Перикла.
Господарювання і повсякденне життя в Давній Греції. Грецька релігія та міфологія. Античні олімпійські ігри.
Практичне заняття Укласти програму античних Олімпійських ігор або мандрівки з оглядом пам’яток культури давніх Греції та Риму (у формі рольової гри).
Сім’я, освіта та виховання афінян і спартанців. Театр, скульптура, архітектура.
Підкорення Греції Філіпом II. Александр Македонський. Культура елліністичної доби. Сармати на території України. Природно-географічні умови Апеннінського півострова. Виникнення міста Рима.
Практичне заняття Позначити на контурній карті: Балканський і Апеннінський півострови, античні грецькі поселення (Мікени, Афіни, Спарта, Тіра, Ольвія, Пантікапей, Херсонес); Римська республіка в V-І ст. до н. е.: суспільний устрій та організація влади.
Військова експансія Риму. Диктатура Юлія Цезаря. Римська імперія. Октавіан Август.
Пантеон римських богів. Римське право. Мистецтво Давнього Риму.
Кризові явища в Римській імперії.
Практичн заняття Порівняти правове становище різних груп громадян, а також негромадян у Стародавньому Римі.
Виникнення і поширення християнства. Перетворення християнства на державну релігію Римської імперії.
Поділ Римської імперії.
Початок Великого переселення народів.
Практичне заняття Схарактеризувати спосіб життя мешканців античних полісів Північного Причорномор’я (за доступними текстовими джерелами) і скіфських племен (з «Історії» Геродота).
Готи і гуни на території сучасної України. Взаємини з місцевим населенням. Падіння Західної Римської імперії. Давні слов’яни. Прабатьківщина слов’ян. Початок Великого розселення слов’ян. Суспільне та господарське життя і духовний світ давніх слов’ян. Склавини і анти на теренах України. Походження українського народу. |
імперії на Західну та Східну (Візантію); формування давніх слов’ян і напрямки їх розселення з прабатьківщини;
Розуміти:
Уміти:
показати на карті історико-географічні об’єкти античної цивілізації (античні міста, держави та ін.), напрямки Великої грецької колонізації, Східного походу Александра Македонського, розселення слов’ян на території сучасної України. |
64 |
|
Узагальнення |
|
65 |
|
Тематичний контроль
|
|
Узагальнення до курсу. ВНЕСОК ДАВНІХ ЦИВІЛІЗАЦІЙ, КУЛЬТУР, НАРОДІВ В ІСТОРІЮ ЛЮДСТВА
|
|
Зміст навчально- пізнавальної діяльності |
У результаті навчально-пізнавальної діяльності учениці/учні зможуть: |
66
67
68 |
|
Внесок цивілізацій стародавнього світу в історію людства.
Значення давньої історії України як частини світової історії.
Практичне заняття
Сформулювати життєву позицію (вибір у конкретній життєвій ситуації)
|
Знати:
Розуміти:
Уміти:
обґрунтувати значення стародавньої історії для - показати на карті історико-географічні об’єкти давньосхідних та античної цивілізацій, давніх слов’ян. |
69 |
|
Узанальнення з курсу |
|
70 |
|
Резервний час |
|