Календарне планування 6 клас історія. Інтегрований курс. За оновленою програмою

Про матеріал
Календарне планування 6 клас.ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ. ІСТОРІЯ УКРАЇНИ. (ІНТЕГРОВАНИЙ КУРС). (70 годин) 2022 -2023 . За оновленою програмою.
Перегляд файлу

ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ. ІСТОРІЯ УКРАЇНИ. (ІНТЕГРОВАНИЙ КУРС). 6 клас (70 годин) Структура курсу. Вступ.

Розділ 1. Первісні спільноти. Археологічні культури.

Розділ 2. Стародавні цивілізації Азії та Африки.

Розділ 3. Антична цивілізація та її сусіди.

Узагальнення до курсу. Внесок давніх цивілізацій, культур, народів в історію людства.

ВСТУП

 

 

Зміст навчально- пізнавальної діяльності

У результаті навчально-пізнавальної діяльності учениці/учні зможуть:

1

 

 

 

2

 

 

 

3

 

 

4

 

 

5

 

Завдання інтегрованого курсу історії.

 

Хронологічні межі історії Стародавнього світу.

 

Історичні джерела з історії Стародавнього світу.

 

Лічба часу в історії Стародавнього світу.

 

Що в історії називають цивілізацією.

Знати:

  •     послідовність періодів історії людства, хронологічні межі історії Стародавнього світу;
  •     джерела з історії Стародавнього світу.

Розуміти:

  •     завдання інтегрованого курсу історії;
  •     періодизацію як спосіб упорядкування історії;
  •     критерії, які історики й археологи використовують для періодизації історії: України та всесвітньої;
  •     поняття «ера», «цивілізація».

Уміти:

  •     співвіднести дату події зі століттям і тисячоліттям;

розв’язати історичну задачу на обчислення часу.

6

 

Практичне заняття

Лічба часу в історії Стародавнього світу

 (завдання: встановити особливості літочислення до нашої ери (з допомогою шкали часу);

 

7

 

 

Узагальнення

 

8

 

 Тематичний контроль

 

 

 

 

             Розділ 1. ПЕРВІСНІ СПІЛЬНОТИ. АРХЕОЛОГІЧНІ КУЛЬТУРИ

 

 

Зміст навчально- пізнавальної діяльності

У результаті навчально-пізнавальної діяльності учениці/учні зможуть:

9

 

 

10

 

11

 

 

 

12

 

 

 

 

 

13

 

 

 

 

 

 

 

Теорії походження людини.

 

Виникнення та розселення первісних людей.

 

Заняття та спосіб життя, суспільна організація, культура та релігійні вірування первісних людей.

 Основні стоянки і археологічні знахідки первісної доби на території України.

 

Трипільська археологічна культура.

Знати:

  •     час появи первісної людини на теренах України;
  •     назви та місце розташування трьох-чотирьох стоянок первісних людей на території України;
  •     винаходи і пам’ятки культури первісних людей.

Розуміти:

  •     сутність наукових і релігійних теорій про походження людини, «неолітичної революції», первісних форм релігійних вірувань: фетишизму, тотемізму та магії;
  •     поняття «археологічна культура», «бронзовий вік», «вождь», «homo sapiens (людина розумна)», «кам’яний вік», «мідно-кам’яний вік», «плем’я», «рада старійшин» «ремесло», «родова община (рід)», «стоянка первісних людей», «територіальна (сусідська) община».

Уміти:

  •     показати на карті стоянки первісних людей і територіальні межі трипільської культури;
  •     описати спосіб життя первісних людей;
  •     схарактеризувати організацію суспільства за первісних часів;

розпізнавати пам’ятки трипільської культури.

14

 

Практичне заняття

Описати заняття та спосіб життя первісних людей (мисливців і рибалок,

землеробів і скотарів) на основі археологічних речових джерел. 

 

 

 

Рекомендовані для навчальної роботи стоянки первісних людей.

Королево (Закарпаття), Мізин (Чернігівщина), Кирилівка (м. Київ), Межиріч (Черкащина), Киїк-Коба (Крим). Стоянки первісних людей на території рідного краю (на вибір учительки/учителя), інші відомі стоянки.

15

 

Узагальнення

 

16

 

Тематичний контроль

 

                   

 

                                  Розділ    2. СТАРОДАВНІ ЦИВІЛІЗАЦІЇ АЗІЇ ТА АФРИКИ

 

 

Зміст навчально- пізнавальної діяльності

У результаті навчально-пізнавальної діяльності учениці/учні зможуть:

17

 

 

 

 

 

18

 

 

19

 

20

 

21

 

 

 

22

 

 

 

23

 

24

 

 

 

25

 

 

 

 

26

 

 

 

27

 

 

 

28

 

29

 

30

 

 

31

 

32

 

 

 

 

Цивілізація долини Нілу. Природно-географічні умови розвитку давньоєгипетської цивілізації. Повсякдення й господарське життя.

 

Організація суспільства і влади в Давньому Єгипті.

 

 Міфологія, писемність і мистецтво.

 

Будівництво пірамід.

 

Цивілізації Дворіччя.

Природно-географічні умови Шумеру та Вавилону.

 

 Повсякдення і господарське життя.

 Організація суспільства і влади у містах- державах і царствах Дворіччя.

Закони Хаммурапі. Писемність і мистецтво.

Фінікія. Ізраїльсько- Юдейське царство. Природно-географічні умови.

 

Повсякдення й господарське життя. Фінікійська колонізація.

 Карфаген. Алфавіт.

 

 

 Ізраїльсько- Юдейське царство: організація влади й суспільства.

 Єрусалим. Біблія як історичне джерело.

 Перська держава. Організація влади й суспільства.

Основні завойовницькі походи.

 

Давня Індія.

 

 Давній Китай.

 

Природно-географічні умови Давньої Індії та Давнього Китаю.

 

 Організація влади й суспільства.

 

Пам’ятки культури китайської й індійської цивілізацій

Знати:

  •    хронологічні й територіальні межі давньоєгипетської цивілізації, цивілізацій Дворіччя (Шумер, Вавилон), Персії, Давньої Індії, Давнього Китаю, міст-держав Фінікії, Ізраїльсько-Юдейського царства;
  •     час об’єднання Єгипту, укладення кодексу законів Хаммурапі; правління царів Давида і Соломона, Дарія І;
  •     назви відомих пам’яток давньоєгипетської цивілізації (Великі піраміди, Великий сфінкс), Дворіччя (стела Хаммурапі), Фінікії (алфавіт), Ізраїльсько-Юдейського царства (Біблійні заповіді), китайської (Велика китайська стіна) й індійської (ступа в м. Санчі) цивілізацій.

Розуміти:

  •     вплив природно-географічних умов на господарське життя, організацію влади та міфологію давніх суспільств;
  •     причини виникнення міст, суспільних верств і держави;
  •     поняття «Біблія», «варна», «держава», «закон», «ієрогліф», «імперія», «іригаційне (зрошувальне) землеробство», «клинопис», «колонізація», «місто-держава», «міфологія», «релігія», «реформа», «суспільна верства», «фараон»;
  •     причини піднесення і занепаду стародавніх держав і суспільств;
  •     значення Біблії як історичного джерела.

Уміти:

  •     показати на карті давні цивілізації й міста;
  •     схарактеризувати давні суспільства і держави;

описати повсякденне життя представників

  •     визначити особливості господарства, суспільного життя й культури давніх цивілізацій;
  •     осмислити і передати враження, яке могли справляти на давнє населення пам’ятки культури Давнього Єгипту, Дворіччя, Ізраїльсько-Юдейського царства, Давньої Індії, Давнього Китаю;
  •                   порівняти умови розвитку та характерні ознаки давніх суспільств і дер визначити особливості господарства, суспільного життя й культури давніх цивілізацій;
  •                   осмислити і передати враження, яке могли справляти на давнє населення пам’ятки культури Давнього Єгипту, Дворіччя, Ізраїльсько-Юдейського царства, Давньої Індії, Давнього Китаю;

порівняти умови розвитку та характерні ознаки давніх суспільств і держав.

 

33

 

Практичне заняття.

«1 день життя представників різних верств у стародавніх суспільствах».

 

Підготувати повідомлення про повсякденне життя

34

 

Узагальнення

 

35

 

Тематичний контроль

 

ІІ семестр

Розділ 3. АНТИЧНА ЦИВІЛІЗАЦІЯ ТА ЇЇ СУСІДИ

 

 

 

Зміст навчально- пізнавальної діяльності

У результаті навчально-пізнавальної діяльності учениці/учні зможуть:

36

 

 

37

 

38

 

 

39

 

40

 

 

41

 

 

 

 

 

 

42

 

 

 

43

 

44

 

45

 

46

 

47

 

 

 

 

 

48

 

 

 

 

 

 

49

 

 

 

50

 

51

 

 

52

 

 

 

53

 

 

54

 

 

 

 

 

 

55

 

 

 

 

56

 

57

 

 

58

 

 

 

 

 

 

 

59

 

 

 

60

 

 

61

62

 

63

 

Кіммерійці та скіфи на території України.

 

Персько-грецькі війни.

 

Утвердження демократії в Афінах за Перикла.

 

Господарювання і повсякденне життя в Давній Греції.

Грецька релігія та міфологія. Античні олімпійські ігри.

 

Практичне заняття

Укласти програму античних Олімпійських ігор або мандрівки з оглядом пам’яток культури давніх Греції та Риму (у формі рольової гри).

 

Сім’я, освіта та виховання афінян і спартанців. Театр, скульптура, архітектура.

 

Підкорення Греції Філіпом II.

 Александр Македонський.

 Культура елліністичної доби.

 Сармати на території України.

Природно-географічні умови Апеннінського півострова. Виникнення міста Рима.

 

 

 

Практичне заняття

Позначити на контурній карті:  Балканський і Апеннінський півострови, античні грецькі поселення (Мікени, Афіни, Спарта, Тіра, Ольвія, Пантікапей, Херсонес);

 Римська республіка в V-І ст. до н. е.: суспільний устрій та організація влади.

 

 Військова експансія Риму. Диктатура Юлія Цезаря.

 Римська імперія. Октавіан Август.

 

 Пантеон римських богів. Римське право. Мистецтво Давнього Риму.

 

Кризові явища в Римській імперії.

 

Практичн заняття

Порівняти правове становище різних груп громадян, а також негромадян у Стародавньому Римі.

 

 

 Виникнення і поширення християнства. Перетворення християнства на державну релігію Римської імперії.

 

Поділ Римської імперії.

 

Початок Великого переселення народів.

 

Практичне заняття

Схарактеризувати спосіб життя мешканців античних полісів Північного Причорномор’я (за доступними текстовими джерелами) і скіфських племен (з «Історії» Геродота).

 

Готи і гуни на території сучасної України. Взаємини з місцевим населенням.

Падіння Західної Римської імперії.

Давні слов’яни. Прабатьківщина слов’ян.

Початок Великого розселення слов’ян.

Суспільне та господарське життя і духовний світ давніх слов’ян.

 Склавини і анти на теренах України.

Походження українського народу.

імперії на Західну та Східну (Візантію); формування давніх слов’ян і напрямки їх розселення з прабатьківщини;

  •     пам’ятки культури Давньої Греції, Скіфії та Риму.

Розуміти:

  •     близькість давньогрецької, елліністичної й давньоримської культур;
  •     особливості античної демократії, зміст прав і обов’язків громадян Афін і Риму, становища рабів;
  •     причини піднесення й занепаду грецьких полісів (Афін, Спарти), Скіфії та Римської держави;
  •     передумови Великої грецької колонізації;
  •     внесок античної цивілізації в історію людства, зв’язок античної цивілізації зі спільнотами на українських теренах;
  •     історичне значення християнства;
  •     поняття «аристократія», «Велике розселення слов’ян», «вето», «гладіатор», «громадянин», «демократія», «демос», «диктатор», «експансія», «еллінізм», «легіон», «пантеон богів», «патриції», «плебеї», «поліс», «провінція», «республіка», «сенат», «тиранія».

Уміти:

  •     схарактеризувати й порівняти суспільний устрій та повсякденне життя Афін і Спарти, становище патриціїв і плебеїв;
  •     схарактеризувати повсякденне життя мешканців античних полісів Північного Причорномор’я, суспільний устрій Римської держави часів принципату, діяльність Александра Македонського, Октавіана Августа, Перикла, Юлія Цезаря;
  •     визначити причини зміни у ставленні Римської держави та суспільства до християнської церкви;
  •     пояснити, як у добу античності соціальне становище особи впливало на її повсякдення;
  •     схарактеризувати суспільну організацію, господарські заняття, духовний світ давніх слов’ян;

показати на карті історико-географічні об’єкти античної цивілізації (античні міста, держави та ін.), напрямки Великої грецької колонізації, Східного походу Александра Македонського, розселення слов’ян на території сучасної України.

64

 

Узагальнення

 

65

 

Тематичний контроль

 

 

 

Узагальнення до курсу. ВНЕСОК ДАВНІХ ЦИВІЛІЗАЦІЙ, КУЛЬТУР, НАРОДІВ В ІСТОРІЮ ЛЮДСТВА

 

 

Зміст навчально- пізнавальної діяльності

У результаті навчально-пізнавальної діяльності учениці/учні зможуть:

66

 

 

 

 

67

 

 

 

68

 

Внесок цивілізацій стародавнього світу в історію людства.

 

Значення давньої історії України як частини світової історії.

 

 

Практичне заняття

 

Сформулювати життєву позицію (вибір у конкретній життєвій ситуації)

 

 

Знати:

  •     пам’ятки культури давньосхідних та античної цивілізацій.

Розуміти:

  •     давню історію України як частину всесвітньої історії;
  •     роль давнього періоду в історії України;
  •     культурні здобутки давніх держав і народів, поширення християнства, Велике переселення народів й падіння Західної Римської імперії як витоки й умови формування сучасних цивілізацій.

Уміти:

  •     визначити і навести приклади внеску давніх цивілізацій в культуру сучасних народів, зокрема українців;

обґрунтувати значення стародавньої історії для

- показати на карті історико-географічні об’єкти давньосхідних та античної цивілізацій, давніх слов’ян.

69

 

Узанальнення з курсу

 

70

 

Резервний час

 

 

docx
До підручника
Всесвітня історія. Історія України 6 клас (Пометун О.І., Мороз П.В., Малієнко Ю.Б.)
Додано
5 вересня 2022
Переглядів
6240
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку