Календарне планування 6 клас "Пізнаємо природу" автор МП Біда

Про матеріал
календарно-тематичне планування 6 клас за модельною програмою " Пізнаємо природу" автор Біда
Перегляд файлу

6 клас «Пізнаємо природу» (70 год, 2год/ тижд) ( 4 резерв)

(за програмою авт. Біда Д.Д., Гільберг Т.Г., Колісник Я.І.)

п/п

дата

 зміст

прим

 

 

РОЗДІЛ 1. ПІЗНАЄМО СВІТ НАУКИ ( 3 год)

 

1

 

Об’єкт і предмет природничих наук. Взаємозв’язок природничих наук.

 

2

 

Природничі науки, STEM і професії майбутнього.

 

3

 

Причинно-наслідкові зв’язки у природі.

 

 

 

РОЗДІЛ 2. ПІЗНАЄМО ЯВИЩА ПРИРОДИ ( 32 год)

 

 

4

 

Тема 1. Пізнаємо фізичні явища ( 14 год.)

Механічні явища. Механічний рух тіл. Відносність руху і спокою. Траєкторія.

 

5

 

 Прямолінійний і криволінійний рух. Величини, що описують рух. Швидкість.

 

6

 

Теплові явища. Теплове розширення твердих тіл, рідин і газів. Негативні впливи теплового розширення. Використання ефектів теплового розширення.

 

7

 

Теплопередача. Поняття про передачу тепла у твердих тілах, рідинах і газах.

 

8

 

Пароутворення.

 

9

 

Електричні явища. Електризація тіл. Взаємодія наелектризованих тіл. Поняття про електричні заряди.

 

10

 

Електричний розряд. Провідники та ізолятори. Блискавка. Правила безпечної поведінки під час грози

 

11

 

Електричне коло. Елементи електричних кіл. Складання

електричних кіл.

 

12

 

Дії електричного струму. Електроприлади. Правила безпечної поведінки з електроприладами

 

13

 

. Електромобілі. Поняття про перетворення та передачу електроенергії.

 

14

 

Світлові явища. Світло і тінь. Природні та штучні джерела світла. Прямолінійне поширення світла. Утворення тіні

 

15

 

. Поняття про закони поширення світла. Прозорі, непрозорі та напівпрозорі предмети. Як діє лінза? Як виникає зображення в оці?

 

16

 

Звукові явища. Джерела та характеристики звуку. Як поширюється звук? Швидкість звуку

 

17

 

Як ми чуємо? Вплив звуків на організм людини.

 

 

 

18

 

Тема 2. Пізнаємо речовини та їхні зміни ( 5 год)

Речовини навколо тебе. Основні речовини, що входять до складу атмосфери (кисень, азот, вуглекислий газ), гідросфери (вода) та літосфери (пісок, вапняк, вугілля).

 

19

20

 

Чисті речовини та суміші. Однорідні та неоднорідні суміші. Повітря та морська вода – природні суміші.

 

21

 

Способи розділення сумішей. Практична робота «Приготування та розділення сумішей»

 

22

 

Зворотні та незворотні зміни речовин. експеримент (або відеоролик) «Спостереження явища випарювання»; дослідження чинників, що впливають на розчинність

 

 

23

 

24

 

Тема 3. Пізнаємо астрономічні явища ( 2 год.)

Земля і Місяць Зміна дня і ночі; зміна пір року. Добовий та орбітальний рухи Землі. дослідницьке завдання «Як утворюються кратери?»

Фази Місяця. Сонячні та місячні затемнення. Поняття про припливи та відпливи.

 

 

25

 

Тема 4. Пізнаємо біологічні явища( 11 год)

Живлення організмів. Фотосинтез. Мінеральне живлення

рослин. Практична робота «Виявлення крохмалю в зелених частинах рослин під час фотосинтезу»

 

26

 

 

Рослини, які поєднують фотосинтез з іншими способами

живлення.

 

27

 

 

 

Різноманітність їжі, способів живлення і систем травлення тварин. Поняття про перетворення речовин в організмі людини (від травної системи до клітини).

 

28

 

 

 

Дихання організмів. Як дихають рослини. Різноманітність органів і способів дихання тварин. Дослідження дихання рослин; дослідження і спостереження за диханням людини

 

29

 

 

Подразливість, рухи організмів. Різноманітність рухів рослин. Види руху тварин. Подразливість рослин і тварин.

 

30

31

 

 

 

 

Розмноження організмів Порівняння типів розмноження рослин: нестатеве (спороутворення у папоротеподібних), статеве (утворення насіння у покритонасінних) і вегетативне (на прикладі папоротеподібних і покритонасінних рослин). Практична робота «Розмноження рослин»;

 

32

 

 

Форми розмноження тварин. Екскурсія в теплицю або фермерське господарство

 

33

 

 

Ріст і розвиток організмів. Дослідження «Вплив умов на проростання насіння рослин»

 

34

 

 

 

 

Як ростуть рослини, тварини, людина. Таємниці індивідуального розвитку різних організмів. Проєкт на вибір учнів «Розвиток квіткової рослини (обраної учнями)», «Розвиток тварини (обраної учнями)», «Розвиток людини».

 

35

 

Життєві цикли рослин і тварин. Тривалість життя.

 

 

 

РОЗДІЛ 3. ПІЗНАЄМО СОНЯЧНУ СИСТЕМУ ( 9 год)

 

 

36

 

Тема 1. Астрономічні інструменти та спостереження ( 2 год)

Оптичні телескопи та радіотелескопи. Твої власні астрономічні

спостереження. Бінокль.

 

37

 

Небесна сфера. Зоряне небо. Сузір’я. Екскурсія в планетарій (за можливості) або ознайомлення із зоряним небом за допомогою віртуального планетарію

 

 

38

 

Тема 2. Сонячна система ( 5 год)

Склад Сонячної системи. Сонце.

 

39

 

Планети та карликові планети. Малі тіла. Метеороїди.

 

40

 

Загальна характеристика планет земної групи та планет-гігантів. Кратери й астроблеми. Практичне завдання «Орбіта планети – еліпс»

 

41

 

Супутники та кільця планет. Пошуки життя в Сонячній системі.  Інформаційний     проєкт «Які тварини і рослини побували в космосі?»

 

42

 

Проєкти освоєння та колонізації Сонячної системи. Інформаційний пошук «Перші кроки до колонізації Марса»

 

 

43

 

Тема 3. Всесвіт ( 1 год)

Геоцентрична та геліоцентрична моделі Всесвіту. Сучасні уявлення про Всесвіт. Наше місце у Всесвіті. Інформаційний проєкт «Імена України в космосі».

 

 

 

РОЗДІЛ 4. ПІЗНАЄМО ВЗАЄМОЗВ’ЯЗКИ У ПРИРОДІ ( 17 год)

 

44

 

Тема 1. Взаємозв’язки організмів з неживою природою ( 5  год)

Середовище життя, чинники неживої природи.

 

45

 

Водне середовище і пристосування до його умов рослин і тварин.

 

46

 

Наземно-повітряне середовище і пристосування до життя в ньому рослин і тварин.

 

47

 

Умови ґрунту як середовища життя і пристосування його жителів. Проєкт «Як тварини впливають на родючість ґрунту»

 

48

 

Організми як середовище життя. Проєкт «Паразити домашніх тварин»

 

 

49

 

Тема 2. Взаємозв’язки між живими організмами ( 4 год)

Паразити і хижаки. Нахлібники і квартиранти. Партнери.

 

50

51

 

Ланцюги живлення. Практична робота «Складання ланцюгів живлення водойми, парку, лісу, поля, грядки (на вибір)»;

 

52

 

Пристосування рослин і тварин, щоб не бути з’їденими чи знайденими.

 

 

 

53

 

Тема 3. Взаємозв’язки організмів між собою та неживою природою в різних угрупованнях ( 6 год)

Угруповання організмів, природні і створені людиною.

 

54

 

Взаємозв’язки в прісній водоймі, морі чи океані. Проєкт  «Організми та їхні зв’язки в нашому озері»,

 

55

 

Взаємозв’язки в лісі й парку. Проєкт «Організми та їхні зв’язки в нашому лісі»

 

56

 

Організми луки й городу, взаємозв’язки між ними та довкіллям.  Проєкт «Організми та їхні зв’язки на городі»

 

57

 

Взаємозв’язки організмів у ґрунті.

 

 

58

 

Виживання в пустелях. Життя рослин і тварин серед людей. Проєкт «Життя рослин і тварин біля нас»

 

 

59-60

 

Тема 4. Біологічні ритми організмів ( 2 год)

Періодичні зміни середовища життя і пристосування до них організмів. Практична робота «Квітковий годинник на подвір’ї»

 

 

 

РОЗДІЛ 5. ПІЗНАЄМО СЕБЕ І СВІТ  ( 6 год)

 

 

61

 

Тема 1. Пізнай свої здібності (  2 год)

Здібності та можливості людини. Як зрозуміти та розвинути свої здібності. Пам’ять і увага. Мозок – орган, який керує діяльністю організму. Практична робота  складання раціону харчування «Смаколики для мозку»

 

62

 

Вплив циклічних процесів у природі на організм людини. Інформаційний проєкт «Винаходи Леонардо да Вінчі»

 

 

63

 

Тема 2. Мистецтво виживання ( 2 год)

Підкорення полюсів Землі. Робота полярників на станції Вернадського.

Дослідження океанів і атмосфери.

 

64

 

Підкорення найвищих вершин світу. Дослідження джунглів Амазонки. Сучасні екстремальні подорожі.

 

 

 

65

 

 

Тема 3. Як змінити світ на краще ( 2 год)

Вплив діяльності людини на взаємозв’язки в природі. Парниковий ефект. Участь України в міжнародному співробітництві з охорони навколишнього середовища.

 

66

 

Життя в екостилі та позитивні емоції. Інформаційний мініпроєкт «Чи

можуть позитивні емоції продовжити життя?».

 

 

docx
Додано
22 вересня 2023
Переглядів
353
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку