Календарно-тематичне планування
з образотворчого мистецтва
у 7 класі
Складено згідно з навчальною програмою «Мистецтво. 5 – 9 класи» , затвердженою наказом МОН молодь спорту України від 06.06.2012 р. № 664 (з урахуванням змін, затверджених наказом МОН України від 07.06.2017 № 804 та інструктивно-методичними рекомендаціями від 11.08.2020 № 1/9-430).
Мистецтво: діалог традицій і новаторства
Складено до підручника «Образотворче мистецтво. 7 клас» Л.Папіш,
М.Шутка – К.: Грамота, 2015р.
35 годин (1 година на тиждень)
І семестр Розділ І. Мистецтво в нашому житті
|
|||
№ |
Дата проведення |
Примітки |
Тема та зміст уроку |
Тема 1. Художні засоби зображення простору
|
|||
1 |
|
Ст. 3 |
Мистецтво в нашому житті. Творча діяльність: створення пейзажної композиції «Світе тихий, краю милий, моя Україно!» |
2 |
|
Ст. 4 - 8 |
Світ, який оточує людину. Лінійна та повітряна перспектива. Творча спадщина Т.Г. Шевченка. Творча діяльність: композиція «Літні спогади» |
3 |
|
Ст. 9 - 14 |
Світ, який створює людина. Художній образ в архітектурі. Творчість Антоніо Гауді. Творча діяльність: виконати замальовку архітектурної споруди графічними матеріалами на основі тричастинного поділу фасаду, композиція на тему «Святиня рідного краю» |
4 |
|
Ст. 14 - 19 |
Архітектура крізь часи. Образ і стиль. Образ міста. Перспектива вулиці. Неповторність та архітектурна особливість стародавніх храмів України. Творча діяльність: композиція «Будинок моєї мрії» Дослідно-пошукова діяльність: поспостерігай за архітектурними особливостями споруд свого селища. |
5 |
|
Ст. 20 - 27 |
Інтер’єр – портрет епохи. Творча діяльність: інтер’єр кімнати (фронтальна перспектива) (графіка) |
6 |
|
Ст. 28 - 30 |
Інтер’єр – портрет людини. Творча діяльність: інтер’єр за вікном «Осінній день» (акварель) |
7 |
|
Ст. 30 - 34 |
Монументальне мистецтво. Синтез мистецтв в архітектурі. Вітраж. Панно. Мозаїка. Фреска. Творчість Луї Комфорт Тіффані. Творча діяльність: імітація вітражу в техніці кольорової витинанки або аплікації. (Використання кольорової плівки) |
8 |
|
|
Узагальнення вивченого матеріалу за темою «Художні засоби зображення простору» Тематичне оцінювання
|
Тема 2. Декоративно-ужиткове мистецтво
|
|||
9 |
|
Ст. 35 - 38 |
Декоративно-ужиткове мистецтво. Образ-символ. Трипільські мотиви. Творча діяльність: ескіз орнаменту в колі або квадраті, смузі (гуаш). |
10 |
|
Ст. 39 - 43 |
Берегиня з глибини століть. Диво-писанка. Творча діяльність: авторська писанка з використанням традиційних символів-оберегів (робота в групах). |
11 |
|
Ст. 43 - 45 |
Рушник – душа народу. Творча діяльність: орнамент для рушника з використанням традиційних елементів української вишивки (олівці, мм папір.) Дослідно-пізнавальна діяльність: дізнатися цікаві факти про символи, які зображуються на українських рушниках. |
12 |
|
Ст. 47 - 51 |
Дерево життя. Творчість Марії Приймаченко. Творча діяльність: багатоколірна композиція на тему: «Дерево життя». |
13 |
|
Ст. 52 - 55 |
Ритми рідного краю. Творча діяльність: архітектурна витинанка (силует).
|
14 |
|
Ст. 55 - 57 |
Народний одяг – складова духовної культури. Творча діяльність: творча діяльність: ескіз української вишиванки з використанням оберегів, давньої символіки магічних знаків. (Акварель, фломастери). |
15 |
|
Ст. 57 - 60 |
Народна іграшка. Творча діяльність: солом’яна забавка, «Коник», лялька-мотанка.
|
16 |
|
|
Узагальнюючий урок за розділом «Мистецтво в нашому житті» Тематичне оцінювання |
ІІ семестр Розділ ІІ. Дизайн
|
|||
17 |
|
Ст. 66 - 69 |
Мистецтво дизайну. Річ – образ часу. Творча діяльність: виконати натюрморт «Різдвяна вечеря» |
18 |
|
Ст. 70 - 75 |
Різноманіття світу речей. Конструювання об’єктів дизайну. Творча діяльність: виконати коробку для подарунку (паперопластика). |
19 |
|
Ст. 76 - 81 |
Декорування об’ємних форм. Техніка декупаж. Творча діяльність: перетворити повсякденний предмет в декоративний (робота в групах) . |
20 |
|
Ст. 81 - 84 |
Біодизайн. Творча діяльність: ескіз декоративної решітки з використанням природних біоформ (гелева ручка, фломастер, маркер). |
21 |
|
Ст. 85 - 89 |
Графічний дизайн. Шрифт. Шрифтова композиція. Творча діяльність: ескіз флакону парфумерного виробу, прикрашеного фірмовим найменуванням ( з використанням власного імені). (Змішана техніка). |
22 |
|
Ст. 89 - 92 |
Шрифт і зображення. Плакат. Листівка. Творча діяльність: вітальна листівка з елементами конструювання, витинанки. |
23 |
|
|
Фірмовий знак. Логотип. Творча діяльність: ескіз, в якому будуть поєднані логотип та фірмовий знак (робота у групах) (змішана техніка). |
24 |
|
|
Світ книг і журналів. Творча діяльність: макет журналу (обкладинка, розвороти) . Колаж |
25 |
|
|
Узагальнюючий урок. Інтелектуальні змагання Тематичне оцінювання |
26 |
|
|
Дизайн одягу. Мода й культура. Творча діяльність: ескіз костюму для власного гардеробу (графіка) |
27 |
|
|
Національні традиції в одязі. Творча діяльність: ескіз сучасного костюму в народному стилі (графіка). |
28 |
|
|
Образ у костюмі. Творча діяльність: ескіз карнавальних костюмів для «Театру мод» (колективна робота), (гуаш). |
29 |
|
|
Ландшафтний дизайн. Творча діяльність: макет ландшафту із простим архітектурним об’єктом (альтанка, місток, ліхтарик, декоративна лавиця тощо) в обраному стилі (робота в групах). |
30 |
|
|
Живий простір. Міський дизайн Колажно-графічна композиція. Творча діяльність: створення єдиного за стилем міського простору «Вулиця мого міста». |
31 |
|
|
Дизайн-проект. Творча діяльність: створення фірмового стилю школи ескізи герба, логотипу (колективна робота) (графіка). |
32 |
|
|
Дизайн-проект. Творча діяльність: створення фірмового стилю школи (продовження). Макети предметів (зошит, щоденник, одяг, чашка, чохол для телефону тощо) з оздобленням елементами фірмового стилю (колір, шрифт, логотип). |
33 |
|
|
Світ книг і журналів. Творча діяльність: створення макету журналу обкладинки «Шкільне життя» (робота в групах). |
34 |
|
|
Узагальнюючий урок. Гра-вікторина «Мистецтво дизайну» Тематичне оцінювання |
35 |
|
|
Урок узагальнення знань за рік.
|