ПОГОДЖЕНО ____________________ ____________________ |
ЗАТВЕРДЖЕНО директор БДТ ______________І.Є.Лісовська _______________________ |
ПОГОДЖЕНО _____________________ _____________________ |
ЗАТВЕРДЖЕНО директор БДТ _______________І.Є.Лісовська _______________________ |
Календарно-тематичний план
гуртка образотворчого мистецтва “Чарівна акварелька”
основний рівень, 3 р.н. (6а, 5а)
за навчальною програмою образотворчого мистецтва (І.В. Вержбицька) «Схвалення для використання в позашкільних навчальних закладах»
(протокол засідання Науково-методичної комісії з позашкільної освіти від 25.05.2018 року, лист ІМЗО від 06.06.2018 No 22.1/12-Г-322)
216 годин
№ уроку |
Тема уроку, Розділ |
Теорія |
Практика |
Дата |
Корекція |
||||||||||||||||||||
Тема 1. Вступ ( 6 годин)
|
|
||||||||||||||||||||||||
1 |
Організаційні питання. Правила поведінки в колективі та безпеки під час роботи. |
1 |
1 |
02.09 |
|
||||||||||||||||||||
2 |
Ознайомлення з програмою гуртка на навчальний рік. |
|
2 |
04.09 |
|
||||||||||||||||||||
3 |
Малюнок на тему « Безпека праці» |
|
2 |
07.09 |
|
||||||||||||||||||||
Тема 2. Композиція ( 16 годин)
|
|||||||||||||||||||||||||
4. |
Організація площини. Поняття лінії, плями і розташування в межах картини. На тему « Літні канікули» |
1 |
1 |
09.09 |
|
||||||||||||||||||||
5. |
Пошук та розробка ескізу на тему « Моє рідне місто» |
1 |
1 |
11.09 |
|
||||||||||||||||||||
6. |
Колористичне та композиційне рішення роботи на тему « Моє рідне місто» |
1 |
1 |
14.09 |
|
||||||||||||||||||||
7.
|
Завершення роботи на тему « Моє рідне місто» |
|
2 |
16.09 |
|
||||||||||||||||||||
8. |
Пленер. Начерки з натури.
|
|
2 |
18.09 |
|
||||||||||||||||||||
9. |
Пленер. Продовження роботи, колористичне рішення. |
|
2 |
21.09 |
|
||||||||||||||||||||
10. |
Асиметрична композиція на тему « Квіти ростуть» |
|
2 |
23.09 |
|
||||||||||||||||||||
11 |
Вільна тематична композиція. Пошуки композиції в ескізі. |
|
2 |
25.09 |
|
||||||||||||||||||||
Тема № 3 Живопис ( 18 годин)
|
|||||||||||||||||||||||||
12 |
Пошук та розробка ескізу на тему « Мій вірний чотирилапий друг» |
1 |
1 |
28.09 |
|
||||||||||||||||||||
13 |
Колористичне та композиційне рішення роботи на тему « Мій вірний чотирилапий друг» |
1 |
1 |
30.09 |
|
||||||||||||||||||||
14 |
Натюрморт з трьох фігур. Початок роботи. |
1 |
1 |
02.10 |
|
||||||||||||||||||||
15 |
Колористичне рішення, завершення роботи. |
1 |
1 |
05.10 |
|
||||||||||||||||||||
16 |
Багатство та складність кольорів у природі. Осіння замальовки. Початок роботи |
1 |
1 |
07.10 |
|
||||||||||||||||||||
17 |
Пуантілізм. Пейзаж
|
1 |
1 |
09.10 |
|
||||||||||||||||||||
18 |
Завершення роботи |
|
2 |
12.10 |
|
||||||||||||||||||||
19
|
Диптих на вільну тему. Обмежена палітра ( 2-4 кольори) |
|
2 |
16.10 |
|
||||||||||||||||||||
20 |
Продовження роботи, удосконалення елементами |
|
2 |
19.10 |
|
||||||||||||||||||||
Тема №4 Історичні витоки образотворчого мистецтва ( 8 годин)
|
|||||||||||||||||||||||||
21. |
Мистецтво Українських митців |
1 |
1 |
21.10 |
|
||||||||||||||||||||
22. |
Творчість Марії Приймаченко. Композиція за мотивами творчості М.Приймаченко
|
1 |
1 |
23.10 |
|
||||||||||||||||||||
23 |
Продовження роботи, удосконалення елементами. |
2 |
|
02.11 |
|
||||||||||||||||||||
24 |
Віртуальні екскурсії до світових музеїв образотворчого мистецтва |
2 |
|
04.11 |
|
||||||||||||||||||||
Тема № 5 Декоративно- прикладне мистецтво( 16 годин) |
|||||||||||||||||||||||||
25. |
Вітраж. Створення ескізу. Нанесення контуру. |
1 |
1 |
06.11 |
|
||||||||||||||||||||
26 |
Вітраж. Робота з кольором. завершення роботи. |
1 |
1 |
09.11 |
|
||||||||||||||||||||
27. |
Холодний батик на тему « Мотиви природи» |
1 |
1 |
11.11 |
|
||||||||||||||||||||
28 |
Продовження роботи |
|
2 |
13.11 |
|
||||||||||||||||||||
29 |
Панно у змішаній техніці( створенення дихтиху або триптиху) |
|
2 |
16.11 |
|
||||||||||||||||||||
30.
|
Техніка вовняний живопис. Початок роботи |
|
2 |
18.11 |
|
||||||||||||||||||||
31.
|
Продовження роботи |
|
2 |
20.11 |
|
||||||||||||||||||||
32 |
Завершення роботи, удосконалення елементами. |
|
2 |
23.11 |
|
||||||||||||||||||||
Тема № 6 Графіка ( 18 годин) |
|||||||||||||||||||||||||
33.
|
Поняття про силует. Організація плями на форматі. |
1 |
1 |
25.11 |
|
||||||||||||||||||||
34 |
Шрифт у графіці. Створення шрифтової композиції |
1 |
1 |
27.11 |
|
||||||||||||||||||||
35 |
Логотип. Створення власного логотипу |
1 |
1 |
30.11 |
|
||||||||||||||||||||
36 |
Симетрія, асиметрія. Створення композиції, використовуючи тваринні та рослинні орнаменти. |
|
2 |
02.12 |
|
||||||||||||||||||||
37 |
Використання контрасту і форми у графіці. Створення багатофігурної композиції. |
|
2 |
04.12 |
|
||||||||||||||||||||
38 |
Створення абстрактної композиції. |
|
2 |
07.12 |
|
||||||||||||||||||||
39 |
Завершення роботи |
|
2 |
09.12 |
|
||||||||||||||||||||
40 |
Колаж. Початок роботи |
|
2 |
11.12 |
|
||||||||||||||||||||
41 |
Завершення роботи, удосконалення елементами. |
|
2 |
14.12 |
|
||||||||||||||||||||
. |
Тема№ 7 Скульптура ( 14 годин) |
||||||||||||||||||||||||
42 |
Техніка безпеки. Матеріали для роботи в об’ємі, ії пластичні властивості. Виконання фантастичного звіра. |
1 |
1 |
16
12 |
|
||||||||||||||||||||
43. |
Виконання об’ємних фігурок « клоуни», «гімнасти», «роботи» |
1 |
1 |
|
|||||||||||||||||||||
44 |
Виготовлення барельєфної композиції. Початок роботи |
1 |
1 |
18
12 |
|
||||||||||||||||||||
45 |
Завершення роботи, удосконалення елементами. |
1 |
1 |
|
|||||||||||||||||||||
46 |
Ліплення панно за власним задумом вихованця. Початок роботи. |
1 |
1 |
21
12 |
|
||||||||||||||||||||
47 |
Завершення роботи. Удосконалення елементами |
1 |
1 |
|
|||||||||||||||||||||
48 |
Новорічний ранок |
|
2 |
23.12 |
|
||||||||||||||||||||
2 семестр
Тема Композиція ( 20 годин)
|
||||||||
49 |
Створити певне образне середовище, що буде виражати настрій автора. « Я і трава», « Я і хмари», Я і місто», « Я і гори |
1 |
1 |
|
|
|||
50 |
Продовження роботи |
1 |
1 |
|
|
|||
51 |
Створити композицію з враженням динаміки.(обривісті лінії горизонту, гір, дахів, дерев) і ритм( юудинки , хмари, дерева) |
1 |
1 |
|
|
|||
52 |
Продовження роботи |
1 |
1 |
|
|
|||
53 |
Ілюстрація до літературного твору. Початок роботи |
1 |
1 |
|
|
|||
54 |
Завершення роботи |
1 |
1 |
|
|
|||
55 |
Обьємно- просторова композиція. Рух в об’ємній пластиці. Колективна робота |
|
2 |
|
|
|||
56 |
Завершення роботи колективної роботи |
|
2 |
|
|
|||
57 |
Виділення головного в композиції. Моя сім’я |
|
2 |
|
|
|||
58 |
Завершення роботи |
|
2 |
|
|
|||
Історичні витоки образотворчого мистецтва ( 18 годин) |
||||||||
59 |
Мистецтво первісного суспільства. Початок роботи |
1 |
1 |
|
|
|||
60 |
Завершення роботи |
1 |
1 |
|
|
|||
61 |
Мистецтво Стародавньог світа ( Египту) Початок роботи |
1 |
1 |
|
|
|||
62 |
Завершення роботи |
1 |
1 |
|
|
|||
63 |
Новітні напрямки мистецтва Вінсент Ван Гог |
1 |
1 |
|
|
|||
64 |
Завершення роботи |
1 |
1 |
|
|
|||
65 |
Творчість сучасних хдожників |
|
2 |
|
|
|||
66 |
Малюнок на тему « Українське барокко»
|
|
2 |
|
|
|||
67 |
Завершення роботи |
|
2 |
|
|
|||
Живопис ( 18 годин) |
||||||||
68 |
Тематична композиція « Зимові фантазії» Гризайль |
1 |
1 |
|
|
|||
69 |
Завершення роботи |
1 |
1 |
|
|
|||
70 |
Вільна композиція « Натюрморт» |
1 |
1 |
|
|
|||
71 |
Завершення роботи |
|
2 |
|
|
|||
72 |
Вплив мазку на емоційну дію кольору |
|
2 |
|
|
|||
73 |
Завершення роботи |
|
2 |
|
|
|||
74 |
Робота за уявою. Тепла гама( «Сонячний натюрморт», «Жар- птиця») |
|
2 |
|
|
|||
75 |
Робота за уявою. Холодна гама.( « Сині птахи», Місячний натюрморт») |
|
2 |
|
|
|||
76 |
Змішування кольорів. Нюансні градації одного кольорового тону. |
|
2 |
|
|
|||
Тема Графіка( 18 годин) |
||||||||
77 |
Портрет. Види портретів, їх характерні ознаки. Відображення емоцій та настрою в портреті за допомогою художніх засобів. |
1 |
1 |
|
|
|||
78 |
Завершення роботи |
1 |
1 |
|
|
|||
79 |
Малюнок простим графітним олівцем (лінії, силуети, плями, форми). Симетрія й асиметрія в зображенні. Малювання тварин |
1 |
1 |
|
|
|||
80 |
Завершення роботи |
1 |
1 |
|
|
|||
81 |
Тон, правила його утворення. Створення тонових градієнтів. Малювання м’якими графічними матеріалами. |
1 |
1 |
|
|
|||
82 |
Завершення роботи |
1 |
1 |
|
|
|||
83 |
Штриховка як формотворчий засіб зображення об’єктів. Правила роботи штрихами по формі |
|
2 |
|
|
|||
84 |
Знайомство з текстурами та способами їх відтворення за допомогою різноманітних графічних матеріалів. |
|
2 |
|
|
|||
85 |
Завершення роботи |
|
2 |
|
|
|||
Декоративно- прикладне мистецтво ( 20 годин) |
||||||||
86 |
Що таке гобелен. Розробка ескізу до роботи. |
1 |
1 |
|
|
|||
87 |
Початок роботи над гобеленом. Підготовка основи |
1 |
1 |
|
|
|||
88 |
Продовження роботи, колористичне рішення |
1 |
1 |
|
|
|||
89 |
Узагальнення деталями |
1 |
1 |
|
|
|||
90 |
Завершення роботи |
1 |
1 |
|
|
|||
91 |
Витинанка. Розробка ескізу до роботи |
1 |
1 |
|
|
|||
92 |
Початок роботи. Інструкція з ТБ. |
|
2 |
|
|
|||
93 |
Витинанка складна та складена. Початок роботи |
|
2 |
|
|
|||
94 |
Продовження роботи |
|
2 |
|
|
|||
95 |
Завершення роботи, оформлення на удосконалення елементами |
|
2 |
|
|
|||
Скульптура ( 22 годин) |
||||||||
96 |
Створи скульптуру космонавта (динамічну або статичну). |
1 |
1 |
|
|
|||
97 |
Завершення роботи |
1 |
1 |
|
|
|||
98 |
Створи скульптуру фантастичної тварини. За бажанням зобрази її у русі. |
1 |
1 |
|
|
|||
99 |
Завершення роботи |
|
2 |
|
|
|||
100
|
Створи контррельєф «Фантастичні рослини», «Чарівна квітка», |
|
2 |
|
|
|||
101 |
Що таке чеканка? Емітація чеканки. Початок роботи |
|
2 |
|
|
|||
102 |
Продовження роботи |
|
2 |
|
|
|||
103 |
Завершення роботи, удосконалення елементами. |
|
2 |
|
|
|||
104 |
Рельєфна композиція за власним задумом вихованця ( матеріал на вибір) Розробка ескізу. |
|
2 |
|
|
|||
105 |
Початок роботи |
|
2 |
|
|
|||
106 |
Завершення роботи, деталізація |
|
2 |
|
|
|||
Підсумок ( 4 години) |
||||||||
107 |
Узагальнення та повторення навчального матеріалу |
|
2 |
|
|
|||
108 |
Подорож до картинної галереї |
|
2 |
|
|
|||
Керівник гуртка Цвєловська А.О 216 годин