МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА «Цифровий живопис на уроках образотворчого мистецтва у ліцеї» Підготувала: Довганюк Наталія Володимирівна

Про матеріал
МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА «Цифровий живопис на уроках образотворчого мистецтва у ліцеї» Підготувала: Довганюк Наталія Володимирівна «Майбутнє цифрового живопису вже сьогодні» Наталія Довганюк (Natali DK) Темою цифрового живопису на уроках образотворчого мистецтва є вміння іти в ногу з часом. Адже цифровий живопис є не новою діяльністю. Вміти користуватися телефоном і програмами в ній – це не навчання, а вміння, які мають вміти всі. Відповідно до сучасних реалій цифровим мистецтвом вже нікого не здивуєш. І мова йде не про обробку фотографії чи обведення контурів, а саме про справжнє цифрове малювання з нуля. Як олівчиком на папері, так і стилусом на екрані.
Перегляд файлу

 

 

МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА

«Цифровий живопис на уроках 

образотворчого мистецтва у ліцеї» 

 

 

 

Підготувала: Довганюк Наталія Володимирівна,

 

Вчитель образотворчого мистецтва та дисциплін художньоестетичного циклу

Коломийського ліцею №3 Коломийської міської ради Іванофранківської області (Коломийська ОТГ)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

м.Коломия 2020 р.

 

Цифровий живопис на уроках образотворчого мистецтва у ліцеї

Методична розробка / Н. В. Довганюк. – Коломия, 2020. – 30 с.

Зміст

Вступ …………………………………………………..……………………...……...3

Розділ І Дослідження у сфері цифрового живопису в закладі освіти.

1.1. Особисті дослідження в зацікавленості дітей цифровим живописом ...........5 

1.2. Дослідження дітей, які мали можливість спробувати себе в  цифровому             

живописі…...................................................................................................................6 

1.3. Практична діяльність у сфері цифрового живопису………………................7 

1.4 Основні вимоги до уроку образотворчого мистецтва………....................…...8 

 

Розділ ІІ Теорія в цифровому мистецтві

2.1. Роз’яснення термінів. Вектор і растрова графіка………................……..…..10

2.2. Різноманітні твори цифрового мистецтва………………............………..…..13 

2.3. Різниця кольорів на різних екранах……………………............................…..14

 

Розділ ІІІ Конспекти для уроків цифрового мистецтва

3.1. Цифровий живопис. Малювання яблука ………..……………......................15

3.2. Конспект уроку з доповненою реальністю.Анімалістика..............................19 

Вироблені наступні рекомендації……………………………………………..…..23 

Висновок……………………………………………………………………..….......24 

Список використаної літератури……………………………………………….….25 

Додатки………………………………………………………………………….…..26  Вступ

 

«Майбутнє цифрового живопису вже сьогодні»   Наталія Довганюк (Natali DK)

 

Темою цифрового живопису на уроках образотворчого мистецтва є вміння іти в ногу з часом. Адже цифровий живопис є не новою діяльністю.

Вміти користуватися телефоном і програмами в ній – це не навчання, а вміння, які мають вміти всі.

Відповідно до сучасних реалій цифровим мистецтвом вже нікого не здивуєш. І мова йде не про обробку фотографії чи обведення контурів, а саме про справжнє цифрове малювання з нуля. Як олівчиком на папері, так і стилусом на екрані.

 

Мета

Мистецтво бере участь у розвитку не тільки художніх, але і універсальних здібностей людини. Тому отриманий дітьми досвід можливо використати і у виборі майбутньої професії. І токар, і хірург, і ботанік, і геолог – всі професії, де потрібна тонко розвинена, швидкореагуюча спостережливість, отримують від подібної освіти користь.

Завдяки мистецтву учні збагачують свій емоційно-естетичний досвід, формується культура почуттів, пробуджується особистістно-позитивне ставлення до мистецьких цінностей.

Також метою моєї роботи є виховання зорієнтованої на творчу діяльність особистість, здатної для саморозвитку, саморозкриття і самореалізації через  організацію навчально-виховного процесу шляхом використання сучасних технологій. Поетапне малювання будується таким чином, щоб вони проходили  весело, цікаво, щоб найскладніші теми діти засвоювали у захопливому процесі  малювання, де основне сам процес, а не результат.

 

Новизна

Зверніть увагу, що всі ці знання дуже пов'язані з ручними навичками. Інструмент-олівець, кисть, що завгодно – це не тільки інструмент на екрані, за допомогою якого можна працювати і створити цифровий малюнок, а й роздрукувавши саму роботу, її можна перенести в реальний світ. Ці знання і вміння, що ви отримуєте, розширюється кожен раз, коли ви робите свідоме зусилля, щоб зрозуміти, як щось виглядає і чому воно так виглядає. Це немає нічого спільного з самим інструментом, який ви використовуєте. Це пов’язано з працелюбністю дитини та її розумінням.

 

Актуальність

Знання цифрового живопису знадобляться в майбутньому, особливо в професіях майбутнього, які будуть і стануть ще більше популярними, чим є на даний момент, або у нових професіях, які будуть звичними через десятиліття.

Навички, вміння та знання, які матимуть діти від навичок цифрового живопису, знадобляться в теперішних професіях як дизайнер, конструюванні чи кресленні певних виробів тощо. Або навіть ж в писанні приміток, коли треба написати вже на самій картинці, коли потрібно розмалювати чи розписати фото, вміти роз’яснити і саме ТЗ (технічне завдання – полягає в написанні завдань для отримання певного результату).

        перспектива  –  малювання форм в 3D-просторі;

        освітлення і тіні – осмислення основного механізму, який наш мозок використовує для розпізнавання форм;

        кольори  – розуміння правил бачення, змішування кольорів, вибір правильної палітри для доставки їх для обумовленого результату;

        композиція – розуміння зв’язку між об’єктами і концепцією області фокуса.

Знову ж таки, це не має нічого спільного з графічним планшетом. Звичайно, простіше практикувати кольори на комп’ютері, де у вас є необмежена палітра, але ви можете практикуватися і з олівцем, тому що практика – це розуміння чогось в процесі, а не створення шедевра в результаті.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розділ І

Дослідження у сфері цифрового живопису в звичайній школі

1.1 Особисті дослідження в зацікавленості дітей цифровим живописом

Цифрове мистецтво пробували діти, які зацікавленні в новому підході до малювання, тобто ті, які розуміють як круто можна використати можливості, які дає нам телефон.

Звичайно, завжди потрібна база для вміння малювати, але потім при виборі матеріалів чим найкраще малювати учні самостійно в кінцевому результаті вибирають найзручніші їм способи використання інструментів і пензликів в програмі, щоб передати малюнку завершеності роботи.

Яскравість, зручність і можливість стирати роботу на екрані телефона, планшета чи комп’ютера без зусиль їм дуже, навіть, подобається. Також є можливість подивитися на відеопроцес створення роботи, встановивши певну програму, або ж ця функція вже є вбудована.

За моїми підрахунками з кожним роком діти стають більше цифровими і працювати в цифровому середовищі їм не завдає ніяких проблем чи великих зусиль. Діти розуміють самі технології і вивчають їх самостійно, щоб потім похвалитися мені результатом. Хоч в школі я і працюю за програмою Міністерства освіти і науки України та використовую традиційні матеріали, учні самі розуміють, що є ще безліч способів використання різноманітних можливостей у малюванні і одним з них є цифровий живопис. Також я заохочую учнів до самостійного вивчення нових технік та матеріалів у малюванні, як не дивно в цьому є в них великий прогрес. Більшість цифрових робіт вже відповідали рівню того класу, у якому вчилася дитина. Роботи малювалися до тем, які записані в програмі та на вільну тему вибрану учнями. Порівнюючи власні дослідження то дітям подобається, коли не видно помилок чи сліди олівця на папері, якщо саму роботу зафарбовувати. Чого не скажеш про традиційну техніку малювання, де треба все робити дуже акуратно і завжди прораховувати наперед сам поетапний процес малювання.

З кожним роком учні все частіше і все більше пробують малювати цифровий живопис, чи це мультяшки, чи це якась ілюстрація, чи звичайний предмет неважливо. Можу стверджувати, що зацікавленість з кожним роком все більше росте.

За моїми підрахунками в ліцеї, в якому я працюю, а також враховуючи мій вплив на дітей, адже я працюю в цифровому мистецтві, я вивела в % статистику по роках: 

2014   - 2015 н.р. – 5%

2015   - 2016 н.р. – 10%

2016   - 2017  н.р. – 20%

2017   - 2018 н.р. – 30%

2018   - 2019  н.р. – 35 %

2019- 2020  н.р. – 45% 

Як бачите наскільки є результат впливу різноманітних інформаційних технологій у житті людини!

 

1.2 Дослідження дітей, які мали можливість спробувати себе в

цифровому живописі

Є так звана дитяча психологія, в якій діти хочуть все і зразу, тому тут потрібно пояснити, що не все виходить з першого разу. Для будь-якого малювання потрібна база, а це розуміння світлотіні  та перспективи. Тому перші ескізи виглядатимуть не так як вони собі уявляли (результат).

Проте, дивлячись вживу на дітей, їм не потрібно великих зусиль, щоб розібратися в програмі для малювання, адже більшість з них спеціально побудовані на інтуїтивному розумінні. Особливо діти, які з самого народження вже ознайомлені з цифровими технологіями, і для них не є проблемою розібратися в тонкощах самого процесу цифрового малювання, так і розібратися з шарами чи прозорістю. З кожним роком, у тих дітей, де є технологічні можливості, рівень ознайомлення будь-якої самої програми по малюванню не дає великих труднощів у засвоєнні. З більшістю функціями всі вони вже давно самі прекрасно ознайомлені.

При певних фінансових можливостях теперішні діти, починаючи з 5 класу, багато хто вже вміє користуватися фотошопом, як винятки навіть і учні початкових класів. 

Навчання в цифровому мистецтві важче чим в традиційному через те, що спочатку потрібно вивчити програми, в яких малюватимеш. До стандартних в яких діти себе спробували є безкоштовні програми-додатки на базі андроїд чи епл: «SketchBook – draw and paint» чи той же « Photoshop», з платних програм найбільшою популярністю користується «Procreate».

Також потрібно враховувати, що програми для малювання  постійно оновлюватимуться та вдосконалюватимуться, тому  потрібно бути гнучкими та завжди готовими до змін. Також є різні допоміжні матеріали та й для початку можна навчитися писати тим же пальцем. Є такі допоміжні інструменти до малювання як стилус, цифровий пензлик, чи ручка з ковпачком, який являє собою імітацію шкіри пальця. З домашніх засобів, з яких можна зробити інструмент для малювання –  це звичайна паличка від морозива, вата і обмотана навколо неї фольга.

Щодо самої техніки на яких потрібно малювати, є звичайні телефони, планшети, екрани комп’ютера та самі графічні планшети. Графічні планшети є з екраном по якому можна малювати, вони є найдорожчими  і йдуть як для  професійних художників. А також є графічний планшет, де екраном виступає і сам екран комп’ютера, а на планшеті проводиш лінії, проте ти бачиш  результат лише на екрані комп’ютера. Наприклад, професійними для малювання є планшети під лінійкою Wacom, у яких вже йде в комплект сама програма для малювання із різноманітними можливостями передачі форми і кольорів, текстури і прозорості. 

Проте, для початку вистачить і самого телефона, адже, через малювання в ньому проходять всі.

Програма «Adobe Photoshop і Adobe Illustrator» - всі права належать © Adobe, 2020. All rights reserved.

Програма «Procreate» (Apple) - всі права належать © Savage Interactive.

Програма «AutodeskSketchBook» - всі права належать © 2018 Autodesk, Inc. All Rights Reserved.

 

 

1.3 Практична діяльність у сфері цифрового живопису на уроках образотворчого мистецтва

Практика – це ключ до досягнення вашої мети. Навіть, якщо ваші учні знають, що вже все вміють, і навіть вчитель, який прочитав і засвоїв кожен урок з теорії малювання, їм необхідно практикуватися, якщо хочуть опанувати обраний ними інструмент. Тут немає різниці між цифровими і традиційними носіями. У кожного інструменту є незліченна безліч технік, в яких він чудовий і вам потрібно відкрити їх самостійно.

Вже думаєте, що цифрове мистецтво легше практикувати? Я точно знаю одну річ: «Це дешевше і чистіше». Тим не менш, він також досить мобільний, бо вам непотрібно сидіти за своїм столом, завжди в одному і тому ж місці, але в той же час набагато простіше деколи взяти альбом з собою в ліс або музей. Пленер на свіжому повітрі в техніці живопису – також відмінний спосіб практикувати кольори і світло. Навички, які ви отримаєте тут, можуть легко бути передані в цифровому живописі.

Між видами мистецтва, як відомо, існує безліч різноманітних зв’язків. Процес інтегрування естетичної інформації, що тією чи іншою мірою спонтанно відбувається на рівні свідомості або підсвідомості учнів незалежно від вольових зусиль учителів мистецьких дисциплін чи навіть усупереч їхнім бажанням, необхідно принаймні спрямовувати й корегувати, залучаючи широкий спектр відповідних освітніх технологій. За таких умов цей об’єктивний процес під впливом зовнішніх і внутрішніх факторів набуватиме організованості, системності, отже, і педагогічної ефективності.

Сьогоднішнім першокласникам і другокласникам через десятиліття доведеться входити в самостійне життя з пануванням аудіовізуальної культури, де традиційні види мистецтв будуть існувати як окремо, так і в найрізноманітніших формах взаємодії та синтезу. Чи зможе мистецька освіта вчасно відреагувати на перспективні соціокультурні запити? Відповідь буде позитивною, якщо вчителі зрозуміють і підтримають нову педагогічну стратегію та вмотивовано опанують методику й технології інтегрованого навчання мистецтва і поліхудожнього виховання учнів. [1]

Представляю зразки робіт, а саме перших спроб малювання цифрового живопису учнів 5 класу та їх вчителя, який завжди вдосконалюється в цифровому мистецтві.

 

(додаток 1, додаток 2)

 

 

1.4 Основні вимоги до уроку образотворчого мистецтва.

З метою виховання творчої особистості, на основі проведеного аналізу теоретичної і методичної літератури, я виокремила основні вимоги, які пред’являються до уроку образотворчого мистецтва і допомагають вчителю систематизувати свою діяльність щодо розвитку дитини на основі міжпредметної інтеграції:

1)       творення емоційного, образного, духовного, культурного, національного,  природного  світу  дитини  за  допомогою міжпредметних  інтеграцій та її взаємодії з різноманітними знаннями з областей  наук,  розвитку суспільства, природи, та культури;

2)       формування оціночного, мислячого відношення до мистецтва, направлення до творчої діяльності  людини і вибір оптимального виду художньої творчості для вираження власного Я;

3)       розвиток сприймання, чуйності до мистецтва, до особливої авторської індивідуальності, своєрідності кожного твору мистецтва;

4)       формування здатності  критично оцінювати художні явища, твори мистецтва, творчість ровесників й власну художню діяльність;

5)       розвиток інтересу дослідницькими та творчими роботами;

6)       формування уявлень про взаємозв’язок як основу розвитку світу, мистецтва, науки і людини;

7)       розвиток філософського мислення в осмисленні мистецтва, життя, природи на основі  виконання  дослідницьких  робіт;

8)       розуміння художнього твору, як продукту осмислення художником (композитором,  письменником,  поетом)  свого уявлення  про світ. [1]

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розділ ІІ

Теорія в цифровому мистецтві

2.1 Роз’яснення термінів. Вектор і растрова графіка

Для початку треба сказати, що якщо в традиційному малюванні основними кольорами є жовтий, синій і червоний, то в RGB основними є червоний, зелений та синій. Це пояснюється тим, що ко́лірна модель — абстрактна модель опису  представлення кольорів у вигляді кортежів (наборів) чисел, зазвичай з трьох або чотирьох значень, званих колірними компонентами або колірними координатами. Разом з методом інтерпретації цих даних (наприклад, визначення умов відтворення та / або перегляду — тобто завдання способу реалізації), множина кольорів колірної моделі визначає колірний простір.

Також під колірною моделлю необхідно розуміти спосіб відображення колірної гами в дискретному вигляді, для представлення її в обчислювальних, цифрових системах.  Основні колірні моделі: 

        RGB

        CMYK

        Lab

        HSB

        HSL

        Grayscale та ін.

Вектор є графічним малюнком, який можна розтягувати без втрати якості самого зображення. Його дуже часто використовують для логотипів та особливо для створення анімацій.

З вектором треба добре погратися, так як він нагадує більше креслення.

Векторний графічний об’єкт включає два елементи: контур і його внутрішню область, яка може бути порожньою або мати заливку у вигляді кольору, колірного переходу або мозаїчного малюнка. Контур може бути як замкнутим, так і розімкненим. Контур в векторному об’єкті виконує подвійну функцію. За допомогою нього можна змінювати форму об’єкта. Особливо важливо, що векторне зображення дозволяє виконувати точні геометричні побудови. Тривимірну графіку називають об’єктно-орієнтованою.

Це дозволяє змінювати як всі елементи тривимірної сцени, так і кожен об’єкт окремо. У тривимірній графіці зображення або персонажі моделюються і переміщаються в віртуальному просторі, в природному середовищі або в інтер’єрі, а їх анімація дозволяє побачити об’єкт з будь-якої точки, перемістити в штучно створеному середовищі і просторі при супроводі спеціальних ефектів. На даний час тривимірна графіка є, мабуть, найбільш популярною серед художників цифрового мистецтва. З кожним роком нас оточує все більше багатого тривимірного і інноваційного контенту, розробленого в анімаційній формі.

Анімація сприймається більш активно, аніж статичні зображення, тому сучасними цифровими художниками прикладається все більше зусиль для її розробки. Генеративна графіка є дуже перспективним видом комп’ютерної графіки і на сьогоднішній день швидко розвивається. 

Растрова графіка є звичною для нас у плані самого малювання. Проте її можна тільки зменшувати, але й це краще не робити. Застосовується у випадках, коли графічний об’єкт представлено у вигляді комбінації точок (пікселів), яким притаманні свій колір та яскравість і які певним чином розташовані у координатній сітці.

Растрова графіка залежить від оптичної роздільної здатності(кількості точок/ пік селів на одиницю довжини), оскільки її об’єкти описуються точками у координатній сітці певного розміру. Такий підхід є ефективним у випадку, коли графічне зображення має багато напівтонів і інформація про колір важливіша за інформацію про форму (фотографії та поліграфічні зображення)

При збільшенні растрового зображення, можна спостерігати пікселізацію, тобто при масштабуванні збільшується розмір точок і стають помітними елементи растра, тобто на краях контурів з’являються «сходинки». [3]

За всю історію розвитку комп’ютерної техніки з’явилось дуже багато форматів представлення графічних зображень як векторних так і растрових. Нижче наведено лише найуживаніші з них.

 

Найпопулярніші векторні формати:

                                                          

               CDR (CorelDRAW)

               CMX (Corel Exchange)

               SVG (Scalable Vector Graphic)

               AI (Adobe Illustrator)

               CGM (Computer Graphics     

Metafile)

               DXF (AutoCAD)

               WMF (Windows Metafile)

Найпопулярніші растрові формати:

 

      BMP

      GIF

      JPEG, JPG

      PNG

      PICT (Macintosh)

      TIFF

      CPT

      PSD (Adobe Photoshop)

Растрові зображення краще всього використовувати для фотографій, зображень з дрібними елементами і широкою кольоровою гамою. Векторна графіка найкраще підходить для видавничої справи, так званого лайн-арту (lineart), технічних креслень або ілюстрацій. Існують мета-формати, у яких допускається використання як растрової так і векторної графіки. Тоді всі переваги векторної графіки обмежуються вбудованими растровими елементами.

Слід зазначити, що векторне зображення легко і без втрат якості збільшується чи зменшується, його завжди можна перетворити на растрове практично будьякого розміру, в той час як растрове зображення важко масштабується взагалі і ще складніше його перетворити у векторне. Цікаво, що векторне зображення власне у математичному представлення існує лише віртуально у файлі. Справа у тому, що для друку чи виводу на екран монітора воно завжди перетворюється на растрове. Відбувається це у спеціальних програмах –  графічних редакторах. Перетворення між растровими форматами легке, проте не слід забувати про сумісність форматів у відтворенні кольорової гами, роздільної здатності тощо.

Найпопулярніші векторні графічні редактори:

             CorelDRAW

             Adobe Illustrator

Найпопулярніші растрові графічні редактори:

             Adobe Photoshop

             Corel Painter

             Procreate (Apple)

 

Підведемо підсумок:

Растрова графіка зручна для збереження якісних фотореалістичних зображень; складається з окремих точок – пікселів; через піксельну будову завжди прямокутна; підтримує обмежену прозорість; дуже залежить від роздільної здатності; легко конвертується у інші растрові формати; масштабується з погіршенням якості зображення.

Векторна графіка використовується для ілюстрацій і технічних креслень; легко масштабована; незалежна від роздільної здатності; може бути будь-якої форми; відмінна підтримка прозорості; складна для відтворення

фотореалістичних зображень. [3]

Програма «CorelDRAWі Corel Painter»- всі права належать © 2020 Corel Corporation.

(додаток 3)

 

 

2.2 Різноманітні твори цифрового мистецтва 

Твори цифрового мистецтва за ступенем інтерактивності розділяють на інтерактивні та неінтерактивні. До популярних інтерактивних творів належать: веб-ресурси, мультимедійні підручники, мультимедійні презентації, комп’ютерні ігри, інтерактивні галереї, музичні ролики тощо. До неінтерактивних відносять рекламні та соціальні ролики, мультимедійні

інсталяції, анімаційни проекції та ін. [5]

До прикладних видів мультимедійного продукту можна віднести мультимедійні додатки, з якими безпосередньо працює звичайний користувач мультимедійного комп’ютера. В першу чергу це комп’ютерні ігри. Також сюди можна віднести мультимедіа-енциклопедії, відео і аудіоплеєри, програми для створення презентацій і багато інших. Мультимедійні ігри — це ігри, в яких гравець взаємодіє з віртуальним середовищем, побудованим комп’ютером.

Стан віртуального середовища передається гравцю за допомогою різних засобів передачі інформації: аудіальний, візуальний, тактильний. В даний час всі ігри на комп’ютері або ігровій приставці відносяться до мультимедійних ігор. Варто відзначити, що в такий тип ігор можна грати як поодинці на локальному комп’ютері або приставці, так і з іншими гравцями через локальну або глобальну мережі. [4]

Комп’ютерна анімація — це процес, який використовується для створення анімованих зображень за допомогою комп’ютерної графіки. Більш загальний термін «комп’ютерне зображення» включає в себе як статичні сцени, так і динамічні зображення, в той час як комп’ютерна анімація належить тільки до рухомих зображень. Комп’ютерна анімація за суттю є цифровим наступником методу зупинки руху, який використовувався в традиційній анімації з 3Dмоделями і покадровій анімації 2D-ілюстрацій. Комп’ютерна анімація більш керована ніж інші.

Для виробництва такого твору цифрового мистецтва не потрібно використання акторів, дорогої техніки або реквізитів. На сучасному етапі розвитку технологій використовується тривимірна комп’ютерна анімація, і її можна поділити на два основних напрями: фотореалістична і нефотореалістична.

Цифрові технології відкривають нові горизонти для передачі різноманітних просторових характеристик, дозволяють створювати на основі реальних об’єктів віртуальний простір.

Підсумовуючи огляд термінології, відзначимо, що поняття цифрового мистецтва включає в себе як твори традиційного мистецтва, перенесені в нове середовище, на цифрову основу, яке імітує початковий матеріальний носій або створені спочатку з застосуванням комп’ютера, так і принципово нові види художніх творів, основним середовищем існування яких є комп’ютерне середовище. [5]

 

 

2.3 Різниця кольорів на різних пристроях

Екрани всіх смартфонів не можуть бути однаковими з маркетингової точки зору. Кожен намагається якось виділитися і показати своє бачення «красивої картинки». Сам режим sRGB важко назвати «красивим», він нейтральний. Якщо ви все життя дивилися на екран Samsung Galaxy, перейти на sRGB буде не просто, та й не кожному це потрібно. Але основною причиною є те, що операційна система Android, включаючи 7-ю версію, не має власного профілю управління квітами. Так, Android не вміє керувати квітами на рівні системи, тому виробникам доводиться робити все в індивідуальному порядку. Звідси такій колірній зоопарк і тому іноді режими, передбачені виробником смартфона, можуть не працювати належним чином, просто сам Android не розуміє як з цим працювати.

Далеко не завжди, але бувають ситуації, коли найменші відтінки кольору важливі при замовленні. На фотографії в «онлайн-магазині» все виглядає, як потрібно, але отримавши виріб бачу різницю з картинкою. Передати на 100% колір тканини через фотографію на моніторі - неможливо!

Переходимо до важливого. Чому колір на екрані не збігається з реальністю?

Різні ЕКРАНИ пристроїв. Екран кожного пристрою індивідуальний. Не просто так різні екрани мають різну вартість, а професійні досить дорогі. Відрізняються і передача кольору, і якість, і яскравість. Не кажучи вже про індивідуальні настройки самого користувача. Хтось налаштовує екран на велику яскравість, хтось любить приглушені кольори.Також у когось, якщо говорити про смартфони є режим «день-ніч», коли смартфон автоматично змінює не тільки яскравість, а й температуру екрану. Нюансів маса.

В результаті різниці екранів виробник бачить свій виріб на одному екрані, а покупець – на іншому. З величезною ймовірностю картинки будуть відрізнятися. Питання лише  наскільки і чи важлива ця різниця.

 

 

 

 

ІІІ розділ

Конспекти для уроків

3.1 Цифровий живопис. Малювання яблука

Конспект уроку можна включити до тематичного планування з образотворчого мистецтва

Тема: Цифровий живопис. Малювання яблука

Мета: надання поняття про цифровий живопис. Навчання є продовження формування в учнів інформаційної культури та художньо-творчої компетентності для реалізації їх творчого потенціалу та соціалізації у суспільстві завдяки здатності до ефективного використання засобів сучасних технологій.Ознайомити з поняттям натюрморт;вчити визначати суттєві ознаки предмета; навчити зображувати яблуко кольоровими олівцями; використовувати темні та світлі відтінки кольору під час забарвлення; розвивати зорове сприймання; виховувати вміння милуватися красивим.

Завданнями навчання цифрового живопису в школі є: 

§   формування в учнів знань й умінь, необхідних для ефективного використання сучасних технологій у навчально-пізнавальній діяльності, при вивченні інших навчальних предметів, у повсякденному житті;

§   розвиток в учнів готовності застосовувати технології з метою ефективного виконання різноманітних завдань щодо реалізації інформаційних процесів, пов’язаних з майбутньою професійною діяльністю в умовах інформаційного суспільства; 

§   розвиток в учнів здатності самостійно опановувати та раціонально використовувати програмні засоби, цілеспрямовано шукати й застосовувати знання, вміння та навички. Комбінований урок Обладнання: 

Для вчителя: презентація, проектор або наочність поетапного малювання, планшет для малювання.

Для учнів: телефон, планшети чи комп’ютери з графічним планшетом.

 

Хід уроку

І. Організаційна частина 

Перевірка готовності учнів до уроку ІІ. Оголошення теми і мети уроку 

ІІІ. Мотиваційна частина 

Навички цифрового живопису допоможуть в роботі багатьох професій, а особливо, які можуть появитися в майбутньому і стануть незамінними. От зараз, наприклад, вже оформлюють соцмережі іконками до вічних сторіс, придумують круті ави, фото з розмальовками на ньому - арт по самому фото. Створення мультимедійних підручників, ілюстрацій до книжок. Також допоможе в роботі дизайнера інтер’єру чи графічного дизайну, інженера та й взагалі будь-яких професій, де вже застосовуються цифрові технології.

ІV. Вивчення нового матеріалу

Натюрморт- (франц.мертва природа) - це композиція з овочів, фруктів та предметів побуту.

Цифрове мистецтво – діджітальне мистецтво (англ. Digital art) – напрям в медіамистецтві, заснований на використанні інформаційних

(комп'ютерних) технологій, результатом якої є художні твори в цифровій формі. Цифрове мистецтво існує одночасно в області мистецтва і в області технології. Відповідно, і мова понять, якими оперує цей вид мистецтва, ділиться на дві групи. Першу ми сьогодні і розглянемо. ЇЇ можна позначити як художню, а термінологія прийшла з галузі образотворчого мистецтва. Це такі поняття, як стиль, простір, середа, композиція, пропорції, пластика, ритм, колір, світло, контраст, нюанс, фактура...

(Перегляд презентації по поетапному малюванні яблука в програмі (будь-яка, з якою найзручніше малювати)

-Подивіться на це яблуко, скажіть, якої воно форми?

-На яку геометричну фігуру воно схоже?

-Опишіть, як забарвлене яблуко?

-Подивіться на зразок малюнка. Де на аркуші паперу розташоване зображення?

-Чим намальоване яблуко? Якого воно кольору?

-Де на зображенні колір темніший, а де світліший?

-Зображення предмету що знаходиться нижче або ближче до глядача малюють темнішим відтінком, тому воно менше освітлююється світлом.А верхню частину предмета роблють світліше всього.

-Яка частина яблука світліша за відтінком, яка темніша? 

V. Практична робота

Отже, розпочинаємо нашу роботу як і у звичайному малюванні, з побудови та композиції.

Стараємося виконувати роботу самостійно і уважно дивлячись на кожен етап у презентації, щоб результат вийшов якомога найкращим та подібний до оригіналу. 

Також обов’язково дивимося уважно як передати об’єм, де знаходиться  світло і тінь, яка фактура у предметів. Зразки наочності представлені на дошці. 

 

VІ. Підсумок уроку 

-   Що мені найбільше сподобалося?

-   Що мені найбільше запам’яталося?

-   Що я зрозумів?

Оцінювання робіт учнів.

Наочність до конпекту 

Зразок №1 Світло і тінь, фактура предмета, кольори

image( мал. Eloel@deviantart.com) Зразок №2 Ще одна форма круга , капелька води

image(мал. Шедеври рукоділля)

 

Зразок №3 Поетапне малювання яблука

image 

 

3.2 Конспект уроку з доповненою реальністю.Анімалістика

Також для зацікавленості дітей можу вам запропонувати інтерактивне навчання образотворчого мистецтва. В дітей це навчання отримало дуже схвальні відгуки.

Для цього потрібно скачати додаток Гулівер (Quliver – 3DColoringApp). Можливості успіху в проведенні такого уроку гарантовані.

Скачуєте наперед малюнки на певну тематику, бажано 3 різних малюнки одної тематики. Це може бути тематика природи, тварин, архітектури. Цей додаток дозволить дітям розкрити свого внутрішнього художника та взаємодіяти з своїми персонально створеними творами. 

З мінусів цієї програми – це платні покупки та мінімальна можливість безкоштовних спроб.

Інформація є актуальною на стан 2020р., а далі можливі зміни, які залежать від авторів.

 

 Конспект уроку можна включити до тематичного планування з образотворчого мистецтва

 

Тема: Малювання тварин. Анімалістика + технологія доповненої реальності.

Мета: надання поняття про технологію доповненої реальності. Надати поняття про термін «анімалістика». Навчання є продовження формування в учнів інформаційної культури та художньо-творчої компетентності для реалізації їх творчого потенціалу та соціалізації у суспільстві завдяки здатності до ефективного використання засобів сучасних технологій. Використовувати темні та світлі відтінки кольору під час забарвлення; розвивати зорове сприймання; виховувати вміння милуватися красивим. 

Комбінований урок Обладнання: 

Для вчителя: презентація, проектор або наочність поетапного малювання, спеціальні роздруковані розмальовки від даної програми, яку вивчатимуть на уроці..

Для учнів: кольорові олівці , фломастери чи суха пастель, телефон з наперед скачаним додатком Quliver.

 

Хід уроку

І. Організаційна частина 

Перевірка готовності учнів до уроку ІІ. Оголошення теми і мети уроку 

ІІІ. Мотиваційна частина 

Розмальовки сторінок ще ніколи не були такими веселими і чарівними завдяки доповненій реальності просто наводячи сканер на сам малюнок у цьому ж додатку. Кожен малюнок оживає власним неповторним кольоровим у способом, тобто тими кольорами, які ви намалювали. Цей момент дарує юному митцеві особливе відчуття гордості за свій малюнок. Наблизитися на крок ближче до створення свого власного творчого і магічного світу.

Насолоджуватися традиційними забарвленнями у поєднанні з новітніми технологіями доповненої реальності – це ще те сучасне мистецтво. Там вбудовано також перегляд анімації з будь-якого кута, можна взаємодіяти та грати в ігри з анімованими персонажами просто торкаючись екрана. Також є різні звукові ефекти, які пов’язані з певною сторінкою для розмальовування.

 

ІV. Вивчення нового матеріалу

Анімалісти́чний жанр, анімалі́стика (лат. animalis —«тварина») — різновид образотворчого мистецтва, зображення тварин і птахів .

Цифрове мистецтво – діджітальне мистецтво (англ. Digital art) – напрям в медіамистецтві, заснований на використанні інформаційних

(комп'ютерних) технологій, результатом якої є художні твори в цифровій формі.

Додаток Quiver поєднує в собі фізичне забарвлення «назад у день» із найсучаснішою технологією доповненої реальності

Розмальовки сторінок ніколи не були такими веселими! Книжки розмальовки завжди будуть популярні, оскільки дозволяють застосовувати власне художнє бачення до шаблонів улюблених персонажів, предметів та місць. Тепер із Quiver ви зможете реалізувати свої унікальні розмальовки у надзвичайній 3D-доповненій реальності. Персонажі буквально стрибають зі сторінки, розважаючи і маленьких, і великих розумів.

 

V. Практична робота

Отже, розпочинаємо нашу роботу як і у звичайному малюванні, з розмальовування фігур. Обов’язково враховуємо світло і тіні , де вони мають знаходитися щоб надати фігурам об’єму.

Стараємося виконувати роботу самостійно. Також обов’язково дивимося уважно як передати об’єм, де знаходиться  світло і тінь, яка фактура має бути у предметів. 

Після закінчення роботи ви відкриваєте в додатку сканер наводите на сам малюнок і  отримуємо результат.

 

VІ. Підсумок уроку 

-   Що мені найбільше сподобалося?

-   Що мені найбільше запам’яталося?

-   Що я зрозумів? Оцінювання робіт учнів.

 

Розмальовки до конпекту. Вони представлені для ознайомлення, а потрібно їх скачувати з сайту http://www.quivervision.com/coloring-packs/

Права на них належать «2016 © QuiverVision» Quiver Vision використовує розширену реальність для цифрового втілення ваших творів розфарбовування способами, які захоплюють, навчають та надихають. 

Розмальовки, які можуть бути використані для проведення уроку.

    Розмальовка №1 «Пташка»                Розмальовка №2 «Лисииця»

image 

Ромальовка №3 «Корова»                   Розмальовка №4 «Пташка»

image 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

Вироблені наступні рекомендації

Цифровий живопис є для покоління дітей, які вже змалечку ознайомлені з технологіями. Вони хочуть новаторського підходу, нової школи яка буде задіяна в мультимедійній обстановці з інтерактивними дошками, сучасними технологічними можливостями щоб допомогти розкритися дитині як особистості. Це є абсолютно новою педагогічною стратегією та вмотивованість опановувати методику й технології інтегрованого навчання мистецтва і поліхудожнього виховання учнів.

Вчитель який займається саморозвитком у малюванні, постійно вміє експериментувати. Учні мають перед собою приклад творчої людини, яка любить свою справу. Адже вони намагатимуться спробувати свої можливості у цифровому живописі, а  також матимуть кого запитати у виникненні труднощів. Технологія навіть дистанційного навчання по цифровому живописі є дуже зручною.

На даний момент варто поступово включати цифровий живопис в календарне планування і не відмовлятися від традиційного навчання. А саме як доповнити і вдосконалити секрети прийомів для зацікавленості дітей під час уроків образотворчого мистецтва. Прийоми та проведення уроків  тільки доповнюють та створюють реальні можливості для використання цих навичках, знань і вмінь у майбутньому.

  

 

    

Висновок

З усього цього можна зробити один різкий висновок: поганий ремісник звинувачує свої інструменти. Цифрове мистецтво може бути зручним, чистим способом створення, але воно саме по собі не зробить з вас художника. Цифрові художники не є «читерами», і їм потрібно вчитися точно так же, як і іншим художникам. Я знаю, що було б так здорово, якби вам не довелося все це вивчати, але обхідного шляху не існує. Навіть якби це було так, ви б все ще називали себе художником, або, може бути, швидше за все, оператором художнього машинобудування?

Підіб'ємо підсумок: Цифровий малюнок (digital drawing) і цифровий живопис (digital painting) – це звичне нам образотворче мистецтво, тільки художник малює не на полотні або папері, а на екрані комп'ютера, за допомогою спеціальних програм. Найвідоміша з них –  Adobe Photoshop.

Наприклад, неймовірні пейзажі, красиві або навпаки страшні персонажі казок, найскладніші, опрацьовані до дрібниць одяг, зачіска – все це може бути і результатом творчості цифрових художників. Немислимі зараз без них і такі напрямки, як анімація, ілюстрація, створення коміксів.

Часто люди думають, що для цифрового живопису обов'язково потрібен графічний планшет. Але для того, щоб пройти перші ескізи, стане і самої мишки чи пальця на екрані простого смартфона. Навчання малювання на комп'ютері може бути і простим, для цього немає важливої необхідності володіння високими художніми навичками або особливими гаджетами.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Список використаної літератури 1.   Масол Л. М. Методика навчання інтегрованого курсу «Мистецтво»

[Електронний       ресурс]       –        Режим         доступу: https://www.geneza.ua/sites/default/files/productimages/Metodyky/Masol_Mystetstvo_Metodyka.pdf  

2.            Мельник О. Комп’ютерна графіка у сучасній книжковій ілюстрації: проблеми техніки та стилю / О. Мельник // Наукові записи. Серія: Мистецтвознавство. – 2015. – №1 (вип. 33) – С. 157-161 – [Електронний ресурс] –

Режим доступу:  http://dspace.tnpu.edu.ua/bitstream/123456789/6039/1/Mel’nyk.pdf  

3.            Растр          чи      вектор         [Електронний      ресурс]       –        Режим           доступу:  http://artalbum.org.ua/uk/post/show?id=3  

4.            Сухорукова Л. А.  Основні поняття цифрового мистецтва 2018 [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://estetica.etica.in.ua/osnovni-ponyattya-tsifrovogomistetstva-2018/  

5.            Чи є цифровий малюнок «справжнім» мистецтвом? Факти і міфи про цифрове малювання [Електронний ресурс] – Режим доступу:

https://design.tutsplus.com/uk/articles/is-digital-art-real-art-facts-and-myths-aboutdigital-creating--cms-22010  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

Малюнки дітей (перші спроби) у різноманітних програмах для малювання цифрового живопису

 

image 

image 

image 

image 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 2

Мої роботи по цифровому живопису 

Інстаграм @natali_dk_art

Фейсбук @NataliDKart

В стилі #natalidk_red

image

 

 

Цифровий живопис 

image

Арт на фото

image 

 

 

 

 

Додаток 3

Векторна і растрова графіка

image 

 

 

 

 

 

 

м.Коломия 2020 р.

 

Цифровий живопис на уроках образотворчого мистецтва у ліцеї. Методична розробка / Н. В. Довганюк. – Коломия, 2020. – 30 с.

pdf
Додано
2 вересня 2021
Переглядів
1651
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку