Календарне планування з всесвітньої історії 7 клас
(1 година на тиждень, 35 – на рік)
Складено відповідно до оновленої програми для учнів 7-9 класів: « Історія України. Всесвітня історія. 7-9 класи », затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017р. №804.
Всесвітня історія: Підруч. для 7 класу загальноосвіт. навч.
закладів / О. І. Пометун, Ю. Б. Малієнко. – К.: Видавничий дім «Освіта», 2015р.
№ |
Тема |
Дата |
Примітка |
|
І семестр Повторення. Вступ |
||||
|
Цивілізаційна спадщина Стародавнього світу (повторення) |
|
§ 1 |
|
|
Що і як вивчається в курсі історії Середніх віків |
|
§ 2 |
|
Розділ 1. Перші середньовічні держави |
||||
|
Становлення середньовічної Європи |
|
§ 3 |
|
|
Утворення «варварських королівств». Імперія Карла Великого |
|
§ 4 |
|
|
Візантійська імперія |
|
§ 5 |
|
|
Арабський світ |
|
§ 6 |
|
|
Практичне заняття. Зіставити організацію влади у «варварських королівствах», Франкській імперії, Візантійській імперії, перших Арабських халіфатах |
|
§ 7 повтор. § 1-6 |
|
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання |
|
|
|
Розділ 2. Середньовічний світ Західної Європи |
||||
|
Зв'язок людини і природи |
|
§ 8 |
|
|
Середньовічне європейське суспільство |
|
§ 9 |
|
|
Практичне заняття. Життя і традиції рицарів і селян |
|
§ 10 |
|
|
Світ середньовічного міста |
|
§ 11 повтор. § |
|
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
Розділ 3. Європейське суспільство і держави в Х – ХV ст. |
||||
|
Походи вікінгів і нормандські завоювання. Вільгельм Завойовник |
|
§ 12 |
|
|
Хрестові походи. Взаємовідносини європейського та східного світів |
|
§ 13-14 |
|
|
|
|
|
|
|
Середньовічні держави: від роздробленості до станово-представницьких монархій |
|
§ 15 |
|
|
Франція у ХІ–ХV ст. |
|
§ 16 |
|
|
Англія у ХІ–ХV ст. |
|
§ 17 |
|
|
Практичне заняття. Велика Хартія Вольностей |
|
|
|
|
Священна Римська імперія |
|
§18 |
|
|
Держави Середземномор΄я в Середні віки |
|
§ 19повтор 12-18 |
|
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання |
|
|
|
Розділ 4. Матеріальний і духовний світ європейського Середньовіччя |
||||
|
Освіта, наукові дослідження та винаходи Середньовіччя |
|
§ 20 -22 |
|
|
Вплив Церкви на середньовічне суспільство |
|
§ 21 |
|
|
Раннє Відродження і гуманізм |
|
§ 23 |
|
|
Практичне заняття. Середньовічні замки та собори: візитна картка туристичної Європи (ілюстрована уявна екскурсія) |
|
§24 повтор. |
|
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання |
|
|
|
Розділ 5. Країни Центральної та Східної Європи в Х – ХV ст. |
||||
|
Держави Центральної та Східної Європи в Х–ХV ст. |
|
§ 25 |
|
|
Землі Північно- Східної Русі в ХІ–ХV ст |
|
§ 26 |
|
|
Утворення Османської імперії. Правління Мехмеда ІІ |
|
§ 28 |
|
|
Практичне заняття. Виявити в пам’ятках культури народів Центрально-Східної Європи прояви візантійської, руської та західноєвропейської (католицької) культурних традицій |
|
повтор.§ 25-28 |
|
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання |
|
|
|
Розділ 6. Середньовічний Схід |
||||
33 |
Життя в Піднебесній імперії |
|
§ 29 |
|
34 |
Середньовічне суспільство Індії . |
|
§ 30 |
|
35 |
Узагальнення до курсу: «Середні віки в історії людства». |
|
|
|