Календарне планування з хімії 9 клас, містить теми уроків ,розподілені за годинами. Також в плануванні вказані лабораторні досліди,практичні роботи та теми творчих завдань.
9-й клас
(2 год на тиждень, разом 70 год,
із них 10 год — резервний час)
№ур |
Зміст навчального матеріалу |
Державні вимоги до рівня |
9а |
9б |
9в |
|
|
Повторення основних питань курсу хімії 8 класу (2год) |
|
|
|
|
|
1,2 |
Склад і властивості основних класів неорганічних сполук. |
Учень: наводить приклади колоїдних та істинних розчинів, суспензій, емульсій, електролітів і неелектролітів, сильних і слабких електролітів, кристалогідратів; складає рівняння електролітичної дисоціації лугів, кислот, солей, рівняння реакцій обміну в повній та скороченій йонній формах; розрізняє компоненти розчину, насичені й ненасичені розчини, катіони й аніони; встановлює відмінність між електролітами й неелектролітами, сильними і слабкими електролітами; пояснює суть процесів розчинення та електролiтичної дисоціації, вплив різних чинників на розчинення, утворення водневого зв’язку; обґрунтовує значення розчинів у природі та житті людини; обчислює масову частку і масу розчиненої речовини в розчині; виготовляє розчини з певною масовою часткою розчиненої речовини. Учень: наводить приклади основних типів хімічних реакцій; розрізняє реакції сполучення, замiщення, обміну, розкладу; окисно-відновні реакції та реакції без змiни ступеня окиснення; екзо- та ендотермічні, оборотні й необоротні реакції; складає рівняння нескладних окисно-відновних реакцій на основі електронного балансу, термохімічні рівняння; характеризує процеси окиснення та відновлення; класифікує реакції за різними ознаками; робить висновки про вплив різних чинників на швидкість хімічних реакцій; оцінює значення реакцій різних типів |
|
|
|
|
|
Тема 1 «Розчини» (20год) Блок №1 |
|
|
|
||
3,4 |
Значення розчинів у природі та житті людини. Поняття про дисперсні системи, колоїдні та істинні розчини. Розчин і його компоненти: розчинник, розчинена речовина. |
|
|
|
||
5,6 |
Вода як розчинник. Будова молекули води, поняття про водневий зв’язок. Розчинність, її залежність від різних чинників. Насичені й ненасичені розчини. Теплові явища, що супроводжують розчинення речовин. Фізико-хiмічна суть процесу розчинення. Поняття про кристалогідрати. Кількісний склад розчину. Масова частка розчиненої речовини. |
|
|
|
||
7,8 |
Виготовлення розчину.Розв’язування задач на обчислення масової частки і маси розчиненої речовини в розчині. |
|
|
|
||
9 |
Практична робота №1 |
|
|
|
||
10 |
Тематичне оцінювання №1 |
|
|
|
||
|
Блок №2 «Електролітічна дисоціація» |
|
|
|
||
11,12 |
Електролітична дисоціація. |
|
|
|
||
13,14 |
Ступінь дисоціації. Сильні й слабкі електроліти. Йонні рівняння Поняття про рН розчину.. |
|
|
|
||
15,16 |
Поглиблення та поширення матеріалу |
|
|
|
||
17,18 |
Поглиблення та поширення матеріалу |
|
|
|
||
19 |
Практична робота№2 «Реакції йонного обміну в розчинах електролітів.» |
|
|
|
||
20 |
Практична робота№3 «Розв’язування експериментальних задач» |
|
|
|
||
21,22 |
Узагальнення знань. |
|
|
|
||
23 |
Тематичне оцінювання.№2 |
|
|
|
||
|
Тема 2. «Хімічні реакції» (11)год. |
Учень:
збирає моделі молекул вуглеводнів; |
|
|
|
|
24,25 |
Класифікація хімічних реакцій за різними ознаками. |
|
|
|
||
26,27 |
Процеси окиснення, відновлення, окисники, відновники. Складання рівнянь найпростіших окисно-відновних реакцій, добір коефiцієнтів. |
|
|
|
||
28,29 |
Тепловий ефект реакції. Екзотермічні та ендотермічні реакції. Термохімічне рівняння. Швидкість хімічної реакції, залежність швидкості реакції від різних чинників. |
|
|
|
||
30,31 |
Узагальнення знань. |
фізичні та хiмічні властивості метану, етилену, ацетилену, етанолу, гліцерину, оцтової та амінооцтової кислот, жирів, вуглеводів, білків,
первинну, вторинну, третинну й четвертинну структуру білків, моделювання як метод хімічної науки; |
|
|
|
|
32 |
Тематичне оцінювання №3 |
|
|
|
||
|
Тема 3. «Найважливіші органічні сполуки»(33год) |
|
|
|
||
33,34 |
Блок№1 «Вуглеводні»
Спільні й відмінні ознаки органічних і неорганічних сполук. |
|
|
|
||
35,36 |
Метан. Молекулярна, електронна і структурна формули метану, поширення у природі. Гомологи метану. Молекулярні та структурні формули, назви. Моделі молекул. Значення моделювання в хімії. |
|
|
|
||
37,38 |
Семінарське заняття на тему: «Метан» |
|
|
|
||
39,40 |
Загальна характеристика ненасичених в.в. |
|
|
|
||
41,42 |
Семінарське заняття на тему: «Ненасичені в.в.» |
|
|
|
||
43,44 |
Арени. Бензол. |
|
|
|
||
45 |
Семінарське заняття на тему: «Арени» |
|
|
|
||
46 |
Контрольна робота №1 |
|
|
|
||
|
Блок№2 «Оксигеновмісні органічні сполуки» |
|
|
|
||
|
|
|
||||
|
|
|
|
|||
47,48 |
Загальна характеристика спиртів |
порівнює органічні й неорганічні речовини, насичені й ненасичені вуглеводні;
синтетичної хiмії на навколишнє середовище при їх неправильному використанні; |
|
|
|
|
49,50 |
Загальна характеристика альдегідів та карбонових кислот. |
|
|
|
||
51,52 |
Семінарське заняття на тему: «Спирти,альдегіди,карбонові кислоти» |
|
|
|
||
53 |
Практична робота№4 «Властивості оцтової кислоти» |
|
|
|
||
54,55 |
Жири. Склад жирів, їх утворення. Гідроліз та гідрування жирів. Жири у природі. Біологічна роль жирів. |
|
|
|
||
56,47 |
Семінарське заняття на тему: |
|
|
|
||
58,59 |
Загальна характеристика вуглеводів |
|
|
|
||
60,61 |
Семінарське заняття на тему: « Вуглеводи» |
|
|
|
||
|
Блок№3 «Нітрогеновмісні органічні сполуки» |
|
|
|
||
62,63 |
Загальна характеристика амінокислот та білків |
|
|
|
||
64 |
Семінарське заняття на тему |
|
|
|
||
65 |
Практична робота№5 «Розв’язування експериментальних задач.» |
|
|
|
||
66 |
Узагальнення знань з теми «Органічні сполуки» |
|
|
|
||
67 |
Тематичне оцінювання №4 |
|
|
|
||
|
Тема 4. Узагальнення знань з хімії |
|
|
|
||
68,69 |
Місце хімії серед наук про природу. Роль хімічних знань у пізнанні природи. |
|
|
|
||
70 |
Контрольна робота №2 |
|
|
|
||
Теми навчальних проектів
1. Електроліти в сучасних акумуляторах.
2. Виготовлення розчинів для надання медичної допомоги.
3. Дослідження рН ґрунтів певної місцевості.
4. Дослідження впливу кислотності й лужності ґрунтів на розвиток рослин.
5. Дослідження рН атмосферних опадів та їхнього впливу на різні матеріали в довкіллі.
6. Дослідження властивостей природних індикаторів.
7. Ендотермічні реакції на службі людині.
8. Екзотермічні реакції в життєдіяльності живих органі
9. Альтернативні джерела енергії.
10. Їжа – джерело будівельного матеріалу організму.
11. Дослідження хімічного складу їжі.
12. Хімічний склад жувальних гумок.
13. Хімічний склад засобів догляду за ротовою порожниною.
14. Збирання гербарію з рослин-барвників і вивчення їхніх властивостей.
15. Видатні вітчизняні й зарубіжні хіміки як учені й особистості.
16. Соціологічне опитування про користь і шкоду хімії.
17. Соціологічне опитування щодо участі школярів у розв’язуванні екологічних проблем місцевості.
18. Дослідження достовірності реклами з погляду хімії.