Алгебра 7 ___ клас
Навчання за програмою: Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів. «Математика.5-9 класи». Сайт МОН. Наказ МОН від 07.06.2017 № 804.
(2 години на тиждень, І семестр – 32 год, ІІ семестр – 38 год) , конрольних робіт- 4
№ з/п |
Зміст навчального матеріалу |
Дата |
Примітка |
Тема 1. Повторення (4 год) |
|||
|
Розкриття дужок. Подібні доданки та їх зведення |
|
|
|
Рівняння. Основні властивості рівнянь |
|
|
|
Розв’язування текстових задач за допомогою рівнянь |
|
|
|
Діагностична контрольна робота |
|
|
Тема 2. ЦІЛІ ВИРАЗИ (30 год + 4 год з резерву) |
|||
|
Вирази зі змінними. Цілі раціональні вирази. Числове значення виразу |
|
|
|
Тотожні вирази. Тотожності. |
|
|
|
Тотожні перетворення виразів. Доведення тотожностей |
|
|
|
Степінь з натуральним показником |
|
|
|
Властивості степеня з натуральним показником. Множення і ділення степенів з однаковими основами |
|
|
|
Властивості степеня з натуральним показником. Піднесення степеня до степеня та добутку до степеня |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота № 1 |
|
|
|
Одночлен. Стандартний вигляд одночлена |
|
|
|
Множення одночленів. Піднесення одночленів до степеня |
|
|
|
Множення одночленів. Піднесення одночленів до степеня. Самостійна робота № 2 |
|
|
|
Контрольна робота № 1. Вирази зі змінними. Степінь з натуральним показником |
|
|
|
Многочлен. Подібні члени многочлена та їх зведення.Степінь многочлена |
|
|
|
Додавання і віднімання многочленів |
|
|
|
Множення одночлена на многочлен |
|
|
|
Множення одночлена на многочлен. Самостійна робота № 3 |
|
|
|
Розкладання многочленів на множники способом винесення спільного множника за дужки |
|
|
|
Множення многочлена на многочлен |
|
|
|
Множення многочлена на многочлен |
|
|
|
Розкладання многочленів на множники способом групування |
|
|
|
Розкладання многочленів на множники способом групування. Самостійна робота № 4 |
|
|
|
Контрольна робота № 2. Многочлен. Множення одночлена на многочлен. Розкладання многочленів на множники способами винесення спільного множника за дужки та групування |
|
|
|
Квадрат суми та квадрат різниці |
|
|
|
Квадрат суми та квадрат різниці |
|
|
|
Розкладання многочленів на множники за допомогою формул квадрата суми та квадрата різниці |
|
|
|
Розкладання многочленів на множники за допомогою формул квадрата суми та квадрата різниці |
|
|
|
Множення різниці двох виразів на їх суму |
|
|
|
Розв’язування вправ. Самостійна робота № 5 |
|
|
|
Розкладання на множники різниці квадратів двох виразів |
|
|
|
Розкладання на множники різниці квадратів двох виразів |
|
|
|
Сума і різниця кубів |
|
|
|
Застосування кількох способів розкладання многочленів на множники |
|
|
|
Застосування кількох способів розкладання многочленів на множники |
|
|
|
Систематизація знань. Самостійна робота № 6 |
|
|
|
Контрольна робота № 3. Формули скороченого множення. Розкладання на множники за допомогою формул скороченого множення |
|
|
наводить приклади: числових виразів; виразів зі змінними; одночленів; многочленів пояснює: · як знайти числове значення виразу зі змінними при заданих значеннях змінних;· що таке: тотожні вирази, тотожне перетворення виразу, одночлен стандартного вигляду, коефіцієнт; формулює: · означення: одночлена, степеня з натуральним показником; многочлена, подібних членів многочлена, степеня многочлена;· властивості степеня з натуральним показником;· правила: множення одночлена і многочлена, множення двох многочленів; розв’язує вправи, що передбачають: обчислення значень виразів зі змінними; зведення одночлена до стандартного вигляду; перетворення добутку одночлена і многочлена, суми, різниці, добутку двох многочленів у многочлен; розкладання многочлена на множники способом винесення спільного множника за дужки, способом групування, за формулами скороченого множення та із застосуванням декількох способів; використання зазначених перетворень у процесі розв’язування рівнянь, доведення тверджень |
|||
Тема 3. ФУНКЦІЇ (10 год) |
|||
|
Означення функції. Область визначення та область значень функції. Способи задання функції. Функціональна залежність між величинами як математична модель реальних явищ |
|
|
|
Означення функції. Область визначення та область значень функції. Способи задання функції. Функціональна залежність між величинами як математична модель реальних явищ |
|
|
|
Графік функції. Графічний спосіб задання функції |
|
|
|
Графік функції. Графічний спосіб задання функції |
|
|
|
Лінійна функція, її графік та властивості |
|
|
|
Лінійна функція, її графік та властивості |
|
|
|
Лінійна функція, її графік та властивості |
|
|
|
Розв’язування вправ. Самостійна робота № 7 |
|
|
|
Систематизація знань. Підготовка до контрольної роботи |
|
|
|
Контрольна робота № 4. Функції. |
|
|
наводить приклади: функціональних залежностей; лінійних функцій; пояснює, що таке: аргумент; функція; область визначення функції; область значень функції; графік функції; формулює означення понять: функція; графік функції; лінійна функція; пряма пропорційність; називає та ілюструє на прикладах способи задання функції; описує побудову графіка функції, зокрема лінійної та її окремого виду – прямої пропорційності; розв’язує вправи, що передбачають: знаходження області визначення функції; знаходження значення функції за даним значенням аргументу; побудову графіка лінійної функції; знаходження за графіком функції значення функції за даним значенням аргументу і навпаки; визначення окремих характеристик функції за її графіком (додатні значення, від’ємні значення, нулі); складає та розв'язує задачі на: пряму пропорційність на основі життєвого досвіду; побудову графіків при моделюванні реальних процесів з використанням лінійної функції тощо
Тема 4. ЛІНІЙНІ РІВНЯННЯ ТА ЇХ СИСТЕМИ (15 год) наводить приклади: рівняння з однією та двома змінними; лінійних рівнянь з однією та двома змінними; системи двох лінійних рівнянь з двома змінними; пояснює: що таке система двох лінійних рівнянь з двома змінними; · скільки розв’язків може мати система двох лінійних рівнянь з двома змінними; формулює означення: лінійних рівнянь з однією та двома змінними; розв’язку рівняння з двома змінними; розв’язку системи двох лінійних рівнянь з двома змінними; будує графіки лінійних рівнянь із двома змінними; описує способи розв’язування системи двох лінійних рівнянь з двома змінними; характеризує випадки, коли система двох лінійних рівнянь з двома змінними має один розв’язок; має безліч розв’язків; не має розв’язків; складає: рівняння та системи рівнянь за умовою текстової задачі; розв’язує: лінійні рівняння з однією змінною і рівняння, що зводяться до них; текстові задачі за допомогою лінійних рівнянь з однією змінною; системи двох лінійних рівнянь з двома змінними, вказаними у змісті способами; текстові задачі за допомогою систем двох лінійних рівнянь з двома змінними |
|||
|
Загальні відомості про рівняння. |
|
|
|
Лінійне рівняння з однією змінною. |
|
|
|
Лінійні рівняння як математичні моделі текстових задач |
|
|
|
Лінійні рівняння як математичні моделі текстових задач Самостійна робота № 8. |
|
|
|
Лінійне рівняння з двома змінними |
|
|
|
Графік лінійного рівняння з двома змінними |
|
|
|
Системи двох лінійних рівнянь з двома змінними та їх розв’язок. Графічний спосіб розв’язування систем |
|
|
|
Графічний спосіб розв’язування систем. Самостійна робота № 9. |
|
|
|
Розв’язування систем лінійних рівнянь з двома змінними способом підстановки. |
|
|
|
Розв’язування систем лінійних рівнянь з двома змінними способом підстановки. |
|
|
|
Розв’язування систем лінійних рівнянь з двома змінними способом додавання |
|
|
|
Розв’язування задач за допомогою систем лінійних рівнянь з двома змінними |
|
|
|
Розв’язування задач за допомогою систем лінійних рівнянь з двома змінними. Самостійна робота № 10 |
|
|
|
Систематизація знань. Підготовка до контрольної роботи |
|
|
|
Контрольна робота № 5. Лінійні рівняння та їх системи |
|
|
Тема 5. ПОВТОРЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ( 6 год з резерву) |
|||
|
Тотожні перетворення виразів. Доведення тотожностей |
|
|
|
Лінійна функція. Побудова графіка лінійної функції |
|
|
|
Розв’язування систем лінійних рівнянь з двома змінними різними способами (графічним, додавання, підстановки) |
|
|
|
Контрольна робота №6. Підсумкова контрольна робота за 7 клас |
|
|
|
Підсумковий урок |
|
|
|
Підсумковий урок |
|
|