Календарне планування англійська мова І семестр 3 клас Карпюк О.Д. Календарне планування з англійської мови складено відповідно до чинної програми.
КТП з англійської мови для 3 класу на І семестр
№ |
Дата |
Тема |
Мовленнєві функції |
Засоби вираження |
Лексика |
Аудіювання |
Мовлення |
Письмо |
Читання |
Давай гратися і робити проекти! |
Домашнє завдання |
|
Starter
|
||||||||||||
1.
|
04.09 |
Пограємось! |
Пригадати римівки, використання: Can you...? Yes, I can, No, I can’t
|
Touch your..! Point to … ! Stand up sit down turn around wink… |
|
Ех.1,р.6
|
Ех.2,р.6 Ех.3,р.6
|
|
|
Ех.4,р.6
|
|
|
2. |
06.09 |
Я читаю |
Can you ... ? Yes, I can. / No, I can’t.
|
jump, fly, swim, run, ski, play football, fish, ride a bike, get up at 7 o’clock, play computer games, |
|
Ех.2,р.7
|
|
Ех.1,р.7
|
|
|
||
3. |
07.09 |
Я спілкуюсь |
I like Look Yes, please I can… This is… These are… |
|
Ех.1,р.8
|
Ех.3,р.9
|
Ех.4,р.9
|
Ех.2,р.9
|
|
|
||
4. |
11.09 |
Я вмію це робити
|
|
|
Ех.2,р.11 Ех.3,р.11 |
|
|
Ех.1,р.10 |
|
|
||
Ключові компетентності: Соціальна та громадянська компетентності Інтегровані змістовні лінії: Громадянська відповідальність: розвиває в учнів готовність до співпраці, толерантність щодо різноманітних способів діяльності і думок, вибудовує товариські стосунки з іншими
ТЕМА 1. ME, MY FAMILY AND FRIENDS
|
||||||||||||
№ |
Дата |
Тема |
Мовленнєві функції |
Засоби вираження |
Лексика |
Аудіювання |
Мовлення |
Письмо |
Читання |
Давай гратися і робити проекти! |
Домашнє задання |
|
5.
|
13.09 |
Давай вчити англійську! |
Reading: A New Classmate Listening: Identifying details about classmates Speaking: Asking and answering about sports and hobbies Writing: Describing family and friends |
What’s your name? How old are you? What’s your e-mail? What’s your telephone number? |
This is… Her name is… His name is… I’m … His e-mail is… His telephone number is… e-mail, English
|
Ех.1,р.12 Ех.2,р.12 |
Ех.3,р.12 |
Ех.4,р.13 Ех.6,р.13 |
Ех.5,р.13 |
|
|
|
6.
|
14.09 |
Познайомся з новими друзями |
His school bag is… His name is ... Her bike is… Her name is ... His name is ...
|
classmate, curly |
Ех.1,р.14 Ех.2,р.14 |
|
|
Ех.3,р.15 |
Ех.4,р.15
|
|
||
7.
|
18.09 |
Мої однокласники |
He/She lives in… This is my… These are my… His hobby is ... I’m from… She is from… She isn’t from…
|
always, sleepy, hobby, special, favourite, new classmate |
Ех.1,р.16 Ех.3,р.16 |
Ех.3,р.16 |
Ех.2,р.16 |
Ех.1,р.16 |
|
|
||
8.
|
20.09 |
Розкажи про себе |
They are… They aren’t… They often play… |
strict, reporter, late, lazy
|
Ех.1,р.17 Ех.2,р.18 |
|
|
Ех.3,р.18 |
|
|
||
9.
|
21.09 |
Розкажи про себе |
Ann is from… Ann’s mum is…
|
hard-working |
|
Ех.2,р.19 |
Ех.1,р.19 |
|
|
|
||
10.
|
25.09 |
Мої найкращі друзі |
Kate is good at swimming They are … They aren’t …
|
helpful, be good at, |
Ех.1,р.20 |
|
Ех.2,р.20 |
Ех.1,р.20 |
Ех.3,р.21
|
|
||
11.
|
27.09 |
Що я вмію робити |
Are you good at..? Yes, I am. / No, I am not. |
good, nice, a bit lazy, funny, helpful, clever, football, basketball, tennis, table tennis, swimming, computer games, dancing
|
|
Ех.2,р.22 |
Ех.1,р.22
|
|
Ех.3,р.22 |
|
||
12.
|
28.09 |
Мій домашній улюбленець
|
Where is…? |
in, on, under |
|
Ех.2,р.23 |
|
Ех.1,р.23 |
|
|
||
13.
|
02.10 |
Цікаві історії |
|
|
Ех.1,р.24 |
|
|
Ех.2,р.25 |
|
|
||
14.
|
04.10 |
Моя улюблена іграшка |
What’s your favourite..? Steve’s favourite sport My favourite toy is... Mary’s favourite toy is…
|
basketball, sport, Go out. comics, pilot, me |
Ех.1,р.26 |
Ех.4,р.27 |
Ех.2,р.27 Ех.3,р.27 Ех.5,р.27 |
Ех.1,р.26 |
|
|
||
15.
|
05.10 |
Іграшки моїх друзів |
Her ball is… His robot can… |
her, his |
Ех.1,р.28 Ех.2,р.28 Ех.3,р.28 |
|
|
|
|
|
||
16.
|
09.10 |
Перевіримо знання
|
It‛s a girl. It‛s a boy. Her favourite… His favourite… |
|
Ех.1,р.29 Ех.2,р.29 |
|
|
Ех.2,р.29 |
Ех.3,р.30 Ех.4,р.30 |
|
||
17.
|
11.10 |
Діагностична робота№1
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
18.
|
12.10 |
Мій проєкт
|
|
|
|
Ех.4,р.31 |
|
|
Ех.1,р.31 Ех.2,р.31 Ех.3,р.31 |
|
||
Ключові компетентності: Соціальна та громадянська компетентності Інтегровані змістовні лінії: Громадянська відповідальність: формування члена громади й суспільства, ефективно взаємодіяти разом у сім’ї, групі, в парі, розвивати в учнів готовність до співпраці, демонструвати себе як учасника малої громади — свого класу, проявляти толерантність щодо різноманітних способів діяльності і думок, побудова товариських стосунків з іншими
ТЕМА 2. SWEET HOME
|
||||||||||||
№ |
Дата |
Тема |
Мовленнєві функції |
Засоби вираження |
Лексика |
Аудіювання |
Мовлення |
Письмо |
Читання |
Давай гратися і робити проекти! |
Домашнє завдання |
|
19.
|
23.10 |
Моя родина |
Reading: Goldilocks and the Three Bears Listening: Identifying family relationships Speaking: Asking and answering about family members’ jobs Writing: Describing a house / a fl at |
How are you? We are fine Who is this? Who is that...? Who lives in this house?
|
sweethearts, cousins |
Ех.1,р.32 Ех.3,р.32 |
|
|
Ех.2,р.32 Ех.3,р.32 |
|
|
|
20.
|
25.10 |
Моє родинне дерево |
Who is..? He is… |
grandpa, grandma, uncle, aunt, mother, father, brother, wife, aunt’s husband |
Ех.1,р.33 |
Ех.2,р.33 Ех.3,р.33 |
|
Ех.2,р.33 |
|
|
||
21.
|
26.10 |
Літній табір відпочинку
|
Where is Bill? He’s at Greenwoods Summer Camp. Where are they? They are in/at ... |
at the camp, at home, in the village, London, England, Germany
|
Ех.1,р.34 Ех.3,р.35 |
Ех.4,р.35 |
|
Ех.2,р.34 Ех.3,р.35 |
|
|
||
22.
|
30.10 |
Мій будинок |
I like… |
kitchen, bathroom, living room, bedroom, new, house, screen
|
Ех.1,р.36 Ех.2,р.36 |
|
|
Ех.2,р.36 |
|
|
||
23.
|
01.11 |
Моя кімната |
Where is the kitchen? It is on the left. The bathroom is on the right.
|
kitchen, bathroom, living room, bedroom, new, house, screen |
Ех.1,р.37 |
|
|
Ех.2,р.37 |
|
|
||
24.
|
02.11 |
Де мій домашній улюбленець? |
Look under the sofa in the living room. Is it under the bed in the bedroom? Where is..? Is it on the… Yes, it is. / No, it is not.
|
in, on, under |
Ех.1,р.38 |
|
|
Ех.2,р.38 |
Ех.3,р.38 |
|
||
25.
|
06.11 |
Кімнати в моєму будинку |
Look at the plan. Where is/are the ...? It’s/They are on the left/right. |
kitchen, bathroom, living room, bedroom, hall, on the left, on the right |
Ех.1,р.39 |
Ех.2,р.39 |
|
|
|
|
||
26.
|
08.11 |
Меблі в кімнатах |
Where is..? It is… |
sofa, armchair, carpet, floor, next to, in front of, near, above
|
Ех.1,р.40 Ех.2,р.40 |
|
|
Ех.2,р.40 |
|
|
||
27.
|
09.11 |
Що є в вітальні? |
Where is the..? It is ... the ... What can you do there? I can ... .
|
above, in front of, next to, under, on near |
|
Ех.2,р.41 Ех.3,р.41 |
|
Ех.1,р.41 |
|
|
||
28.
|
13.11 |
Професії |
What’s his job? He is a… What is her job? She is a … |
doctor, singer, secretary, driver, dancer, waiter, businessman, farmer, seller, man, men, woman, women, |
Ех.1,р.42 Ех.2,р.42 Ех.5,р.43 |
Ех.4,р.43 |
|
Ех.3,р.42 Ех.5,р.43 |
|
|
||
29.
|
15.11 |
Професії |
What is your mother’s / father’s / uncle’s / aunt’s job? He/She is a … Where does he/she work? He/She works in/on a … |
in an office, in a school, on a farm, in a hospital, in a shop, in a café |
Ех.1,р.44 |
Ех.3,р.44 |
|
Ех.2,р.44 |
|
|
||
30.
|
16.11 |
Цікаві історії |
|
just right, hard, soft, high, low, cold |
Ех.1,р.45 Ех.2,р.45 |
|
Ех.3,р.46 |
Ех.2,р.45 Ех.4,р.46 |
|
|
||
31.
|
27.11 |
Перевіримо знання
|
|
Where can your doll ... ? Where is it? What is your father’s job? What’s your mother’s job? |
|
Ех.1,р.47 Ех.2,р.47 |
Ех.3,р.47 Ех.5,р.48 |
Ех.6,р.48 |
Ех.6,р.48 |
Ех.4,р.48 |
|
|
32.
|
29.11 |
Діагностична робота №2
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
33.
|
30.11 |
Моє портфоліо
|
|
|
|
Ех.1,р.49 Ех.3,р.49 |
Ех.2,р.49 |
|
|
|
||
Ключові компетентності: Соціальна та громадянська компетентності Інтегровані змістовні лінії: Громадянська відповідальність: формування члена громади й суспільства, ефективно взаємодіяти разом у сім’ї, групі, в парі, розвивати в учнів готовність до співпраці, демонструвати себе як учасника малої громади — свого класу, проявляти толерантність щодо різноманітних способів діяльності і думок, побудова товариських стосунків з іншими
ТЕМА 3. SCHOOL TIME
|
||||||||||||
№ |
Дата |
Тема |
Мовленнєві функції |
Засоби вираження |
Лексика |
Аудіювання |
Мовлення |
Письмо |
Читання |
Давай гратися і робити проекти! |
Домашнє завдання |
|
34.
|
04.12 |
Розклад уроків |
Reading: A Letter to My Penfriend Listening: Identifying details about a pupil’s day Speaking: Describing daily routine Writing: Proper nouns; Writing information about me |
On Mondays we have got ... On Tuesdays… Дні тижня |
timetable, Maths, English, Sport, Reading, Art, Music |
Ех.1,р.50 Ех.3,р.50 |
|
|
Ех.2,р.50 Ех.3,р.50 |
|
|
|
35.
|
06.12 |
Розклад уроків моїх друзів
|
On Mondays we have got ... On Tuesdays… Дні тижня |
timetable, Maths, English, Sport, Reading, Art, Music |
|
Ех.4,р.51 Ех.5,р.51 |
Ех.4,р.51 |
|
|
|
||
36.
|
07.12 |
Мої улюблені уроки |
What lesson do you like? I like ... . / ... is my favourite lesson.
|
|
Ех.1,р.52 Ех.2,р.52 Ех.4,р.52 |
Ех.3,р.52 Ех.5,р.52 |
|
Ех.1,р.52 |
|
|
||
37.
|
11.12 |
Мої улюблені уроки |
When is Sport? It is on…
|
|
Ех.2,р.53 |
Ех.1,р.53 |
|
|
|
|
||
38.
|
13.12 |
Улюблені уроки моїх друзів |
What lesson do you like? I like ... . What is your favourite day? ... is (are) my favourite day(s). I have got ... on this (these) day(s).
|
|
Ех.1,р.54 Ех.4,р.55 |
Ех.2,р.54 Ех.3,р.54 |
|
Ех.1,р.54 |
|
|
||
39.
|
14.12 |
Які уроки мені не подобаються
Контроль письма |
Do you like ...? I don’t like… He doesn’t like… What do you do in this lesson?
|
read texts, learn poems, count, do sums, jump, run, play sport games, sing songs, play music, draw, paint, speak, read and write English |
Ех.1,р.56 |
Ех.2,р.56 Ех.3,р.56 Ех.5,р.57 |
|
|
Ех.4,р.57 |
|
||
40.
|
18.12 |
Мій улюблений день тижня |
Where is it from? It’s from Ukraine. Who is he? |
|
Ех.1,р.58 Ех.3,р.58 |
|
Ех.4,р.59 Ех.5,р.59 |
Ех.2,р.58 Ех.3,р.58 |
|
|
||
41.
|
20.12 |
Годинник. Розпорядок дня
Контроль аудіювання |
When does she wake up? She wakes up at… I wake up at ... o’clock. Then I ... |
It’s nine o’clock It’s half past… It’s ten to … It’s quarter past… wake up, wash, dress, breakfast
|
Ех.1,р.60 Ех.2,р.60 Ех.3,р.61 |
Ех.4,р.61 |
|
Ех.2,р.60 |
|
|
||
42.
|
21.12 |
Мій день |
What day is it today? It is ... . What time is it? Sorry, I can’t. What do you do after school? |
have lunch, do one’s homework, club, evening |
Ех.1,р.62 Ех.3,р.62 |
Ех.2,р.62 Ех.4,р.63 |
|
Ех.3,р.62 |
|
|
||
43.
|
25.12 |
Щоденні справи Контроль говоріння
|
What time do you…? This is the time… Could you..? May I..? Can you..?
|
must, can, may, could |
Ех.1,р.64 Ех.4,р.65 Ех.5,р.65 |
Ех.2,р.64 |
Ех.3,р.64 |
Ех.4,р.65 |
|
|
||
44.
|
27.12 |
Що я можу робити?
Контроль читання
|
|
I am sorry. I am late. May I come in? May I ask you? Could you..? Can I help you?
|
Could May Can may
|
Ех.1,р.66 |
|
|
Ех.2,р.66 |
|
|
|
45.
|
28.12 |
Що ти можеш робити?
|
Yes, sure. Yes, please. Yes, you may. / Sorry, I need it. |
sure need |
|
Ех.1,р.67 Ех.2,р.67 Ех.3,р.67 |
|
|
|
|
||