№ з/п |
Дата |
Тема уроку |
Практичні роботи/ дослідження |
Д/З |
*Примітки |
|||||||||||||||||||||||||
Вступ (2 години) |
||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
Географія – наука про Землю Географія як наука про Землю, її природу, населення та його господарську діяльність, про взаємодію природи і людства. Значення географічних знань та умінь для життєдіяльності людини. Основні друковані та електронні джерела географічної інформації, їх значення. |
|
§1, ст. 6-12 |
|
|||||||||||||||||||||||||
|
|
Географічні дослідження Методи географічних досліджень. Особливості організації власних географічних спостережень. |
Дослідження 1. Спостереження за змінами у природі |
§ 2, ст. 12-17, введення календаря погоди упродовж року (внесення даних у Google Classroom, за допомогою Google Forms) |
|
|||||||||||||||||||||||||
Розділ І. Розвиток географічних знань про Землю 3 год |
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||||||||
|
|
Тема 1. Уявлення про Землю у давнину Уявлення про форму Землі. Зображення Землі на картах Ератосфена, Птолемея. |
|
§ 3, ст. 17-21 |
|
|||||||||||||||||||||||||
|
|
Тема 2. Відкриття нових земель та навколосвітні подорожі Відкриття нових земель. Навколосвітні подорожі |
|
§ 4-6, ст. 21-28, розробити лепбук |
|
|||||||||||||||||||||||||
|
|
Тема 3. Сучасні дослідження Дослідження Землі у ХХ і на початку ХХІ ст. |
|
§ 7, ст. 32-37, повт. §1-7, підг. до к.р. |
|
|||||||||||||||||||||||||
|
|
Підсумковий урок. Тематичне оцінювання №1 |
|
повт. §1-7, виконати тести у Google Classroom |
|
|||||||||||||||||||||||||
Розділ ІІ. Земля на плані та карті 12 год |
||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
Тема 1. Орієнтування на місцевості ( 2год) Способи орієнтування на місцевості. |
|
§ 8, ст. 39-42 |
|
|||||||||||||||||||||||||
|
|
Визначення напрямків на місцевості. Компас. Поняття про азимут. |
|
§ 9, ст. 42-45 |
|
|||||||||||||||||||||||||
|
|
Тема 2. Способи зображення Землі (6 год) Особливості та відмінності зображення земної поверхні на глобусі, аерофотознімках, космічних знімках, планах, картах |
|
§ 10, ст. 45-48 |
|
|||||||||||||||||||||||||
|
|
Масштаб та його види. |
|
§ 11, ст. 48-51 |
|
|||||||||||||||||||||||||
|
|
Абсолютна і відносна висота місцевості, їх визначення за допомогою горизонталей та за шкалою висот |
|
§ 24, ст. 94-97 |
|
|||||||||||||||||||||||||
|
|
План, його основні ознаки. Умовні знаки плану Визначення напрямків на плані. Читання плану. |
|
§ 12-13, ст. 51-54 |
|
|||||||||||||||||||||||||
|
|
|
Практична робота 1. Розв’язування задач з використанням різних видів масштабу, визначення відстаней, напрямків та абсолютних відносних висот на топографічному плані |
Доопрацювати практичну роботу, завдання продублюються в Google Classroom, повт. § 12-13 |
|
|||||||||||||||||||||||||
|
|
Географічні карти, їх елементи. Легенда карти. Масштаб карт. Географічні атласи. Практичне значення карт. |
|
§ 14-15, ст. 57-60 |
|
|||||||||||||||||||||||||
|
|
Тема 3. Географічні координати Градусна сітка на глобусі й географічній карті. Поняття про географічні координати. Правила відліку географічної широти і довготи. Географічні координати свого населеного пункту |
|
§ 16-17, ст. 63-65 |
|
|||||||||||||||||||||||||
|
|
|
Практична робота 2 Визначення географічних координат за географічною картою |
Доопрацювати практичну роботу, завдання продублюються в Google Classroom, повт. § 8-17,24, підг. до к.р. |
|
|||||||||||||||||||||||||
|
|
Підсумковий урок. Тематичне оцінювання №2 |
|
Повторити § 8-17,24, пройти тести в Google Classroom |
|
|||||||||||||||||||||||||
Розділ ІІІ. Оболонки Землі 41 година Тема 1. Літосфера 12 год |
||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
Внутрішня будова Землі. Будова літосфери, її властивості. |
|
§ 18, ст. 71-74 |
|
|||||||||||||||||||||||||
|
|
Літосферні плити, наслідки їх переміщення. |
|
§ 19, ст. 74-78 |
|
|||||||||||||||||||||||||
|
|
Рухи земної кори. Внутрішні процеси, що зумовлюють зміни в земній корі та на поверхні земної кулі. Внутрішні процеси Землі. Землетруси. Сейсмічні пояси Землі |
|
§ 20, ст. 78-82 |
|
|||||||||||||||||||||||||
|
|
Вулканізм і вулкани, гейзери.
|
Практична робота № 3 (протягом вивчення теми). Позначення на контурній карті рівнин, гір, вулканів та серединно-океанічних хребтів |
§ 21, ст. 82-86, позн. на конт.карті вулкани |
|
|
||||||||||||||||||||||||
|
|
Зовнішні процеси, що зумовлюють зміну земної поверхні. Вивітрювання, робота вітру, текучих і підземних вод, льодовиків. |
|
§ 22, ст. 86-90 |
|
|||||||||||||||||||||||||
|
|
Мінерали, гірські породи. Корисні копалини та їх значення у житі та діяльності людини. |
|
§ 23, ст. 90-94 |
|
|||||||||||||||||||||||||
|
|
Основні форми рельєфу суходолу – гори і рівнини. Різноманітність та утворення рівнин на суходолі. Найбільші за площею рівнини світу |
Практична робота № 3 (протягом вивчення теми). Позначення на контурній карті рівнин, гір, вулканів та серединно-океанічних хребтів |
§ 25, ст. 99-103, позн. на конт.карті рівнини |
|
|
||||||||||||||||||||||||
|
|
Різноманітність та утворення гір на суходолі. Найвищі та найдовші гори світу. |
Практична робота № 3 (протягом вивчення теми). Позначення на контурній карті рівнин, гір, вулканів та серединно-океанічних хребтів |
§ 26, ст. 103-108, презентація-огляд найб. гірських систем світу ( Google Classroom) |
|
|
||||||||||||||||||||||||
|
|
Рельєф дна океану. Серединно-океанічні хребти – найвищі і найдовші гори Світового океану. |
Практична робота № 3 (протягом вивчення теми). Позначення на контурній карті рівнин, гір, вулканів та серединно-океанічних хребтів |
§ 27, ст. 108-112 |
|
|||||||||||||||||||||||||
|
|
Унікальні форми рельєфу земної кулі, їх охорона. |
|
§ 28, ст.. 112-115; повт. §18-28, підг. до к.р.; пройти експрес-тести підготовка до семестрової к.р. в Google Classroom. |
|
|||||||||||||||||||||||||
|
|
Підсумковий урок. Тематичне оцінювання 3. Семестрова контрольна робота |
|
Повт. §1-28 |
|
|||||||||||||||||||||||||
|
|
Повторення матеріалу за 1 семестр |
|
Повт. §1-28, підг. до гри «Брейн-ринг» |
|
|||||||||||||||||||||||||
|
|
Проведення гри «Брейн-ринг» |
|
Повт. §1-28 |
|
|
||||||||||||||||||||||||
Тема 2. Атмосфера 13 год. |
||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
Будова атмосфери, властивості повітря в тропосфері. |
|
§ 29, ст. 116-120 |
|
|||||||||||||||||||||||||
|
|
Добовий і річний хід температури повітря, причини його коливання. Карта ізотерм. Теплові пояси Землі. Практичне значення вимірювання температури повітря |
|
§ 30-32, ст. 120-130 |
|
|||||||||||||||||||||||||
|
|
Атмосферний тиск: причини і наслідки його зміни в тропосфері. Вимірювання атмосферного тиску. |
|
§ 33, ст. 130-134 |
|
|||||||||||||||||||||||||
|
|
|
Практична робота 4. Розв’язування задач на зміну температури повітря й атмосферного тиску з висотою. |
Доопрацювати практичну роботу, завдання продублюються в Google Classroom, повт § 33 |
|
|||||||||||||||||||||||||
|
|
Вітер: причини виникнення, напрямки, сила, швидкість, їх визначення сучасними приладами й візуально. Утворення бризу |
|
§ 34, ст. 134-138 |
|
|||||||||||||||||||||||||
|
|
Вода в атмосфері: випаровування, вологість повітря та її зміни. Хмари і туман, відмінності в їх утворенні. Форми хмар, хмарність |
|
§ 35, ст. 138-142 |
|
|||||||||||||||||||||||||
|
|
Опади, що випадають із хмар та з повітря, їхні види, вимірювання. Карта розподілу опадів. |
|
§ 36, ст. 142-146, аналіз введення календаря погоди |
|
|||||||||||||||||||||||||
|
|
Погода, її елементи, мінливість. Характерна погода за сезонами у своїй місцевості. Служба погоди, практичне значення прогнозів погоди. |
|
§ 37, ст. 146-150 |
|
|||||||||||||||||||||||||
|
|
|
Практичні роботи 5. Складання графіка зміни температури повітря, опадів, рози вітрів, їх аналіз |
Доопрацювати практичну роботу, завдання продублюються в Google Classroom, повт § 37 |
|
|||||||||||||||||||||||||
|
|
Клімат та основні кліматотвірні чинники. Карта кліматичних поясів. Зміни клімату. Вплив людини на атмосферу. |
|
§ 38-40, ст. 150-158, повт. § 29-40, підг. до к.р. |
|
|||||||||||||||||||||||||
|
|
Підсумковий урок. Тематичне оцінювання 4. |
|
повт. § 29-40, експрес-тести в Google Classroom за темами розділу. |
|
|||||||||||||||||||||||||
Тема 3. Гідросфера 13 год. |
||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
Загальна кількість води на Землі, її розподіл між частинами гідросфери. Світовий океан та його частини: океани, моря, затоки, протоки. Шкала глибин, визначення глибин океанів і морів. Острови в океані. |
Практична робота 6. Позначення на контурній карті назв океанів, морів, проток, заток, островів, річок, озер (протягом вивчення теми) |
§ 41, ст. 163-167, поз. на конт. карті океани, моря, протоки, затоки, острови (завд. дубл. в Google Classroom) |
|
|||||||||||||||||||||||||
|
|
Властивості вод Світового океану.. |
|
§ 42, ст. 167-170 |
|
|||||||||||||||||||||||||
|
|
Рухи води в Світовому океані. Життя в океанах і морях |
|
§ 43-44, ст. 170-177 |
|
|||||||||||||||||||||||||
|
|
Багатства вод Світового океану. Океан та людина. |
|
§ 45-46, ст. 177-182 |
|
|||||||||||||||||||||||||
|
|
Води суходолу – поверхневі і підземні. Річка: річкова система, басейн річки, річкова долина. Найдовші, найбільші за площею басейни й найповноводніші річки світу. Пороги і водоспади |
Практична робота 6. Позначення на контурній карті назв океанів, морів, проток, заток, островів, річок, озер (протягом вивчення теми) |
§ 47, ст. 183-187, позн. на конт. карті річки (завд. дубл. в Google Classroom) |
|
|||||||||||||||||||||||||
|
|
Живлення, водний режим і робота річок. |
|
§ 48, ст. 187-192 |
|
|||||||||||||||||||||||||
|
|
Озера, їх різноманітність за площею, походженням озерних улоговин, солоністю. Найбільші і найглибші озера земної кулі. |
Практична робота 6. Позначення на контурній карті назв океанів, морів, проток, заток, островів, річок, озер (протягом вивчення теми) |
§ 49, ст. 192-196, позн. на конт. карті озера (завд. дубл. в Google Classroom) |
|
|||||||||||||||||||||||||
|
|
Болота, особливості їх утворення та поширення. Штучні водойми і водотоки: ставки, водосховища, канали. |
|
§ 50-51, ст. 196-203 |
|
|||||||||||||||||||||||||
|
|
Льодовики – багаторічні природні скупчення льоду. Особливості утворення і поширення льодовиків. Багаторічна мерзлота – підземне зледеніння. Утворення і поширення багаторічної мерзлоти. |
|
§ 52, ст. 203-207 |
|
|||||||||||||||||||||||||
|
|
Підземні води, умови їх утворення і залягання в земній корі. Термальні і мінеральні води. Значення вод суходолу для природи і людини. Охорона вод Світового океану і суходолу. |
|
§ 53, ст. 204-211, повт. § 41-52, підг. до к.р |
|
|||||||||||||||||||||||||
|
|
Підсумковий урок. Тематичне оцінювання 5. |
|
Експрес-тести за розділом в Google Classroom, повт. § 41-52. |
|
|||||||||||||||||||||||||
Тема 4. Біосфера та ґрунти 2 год |
||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
Біосфера Складові біосфери, особливості їх поширення на земній кулі. |
|
§ 54, ст. 212-217 |
|
|||||||||||||||||||||||||
|
|
Ґрунти Властивості ґрунтів. Ґрунтовий покрив, карта ґрунтів. Вплив господарської діяльності людини на ґрунтовий покрив, рослинність і тваринний світ суходолу та океану. |
|
§ 55, ст. 217-220 |
|
|||||||||||||||||||||||||
Тема 5. Природні комплекси 4 год |
||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
Природні комплекси Природні комплекси (ландшафти) як наслідок взаємозв’язків компонентів природи. Географічна оболонка – найбільший природний комплекс Землі, її межі, властивості, закономірності розвитку. Природні зони Землі, їх особливості. |
|
§ 56-58, ст. 221-227 |
|
|||||||||||||||||||||||||
|
|
|
Практична робота (на вибір) 7 а. Складання опису одного з природних комплексів своєї місцевості (за типовим планом). 7 б. Екскурсія у природний комплекс своєї місцевості |
Доопрацювати практичну роботу, завдання продублюються в Google Classroom, повт § 56-58 |
|
|||||||||||||||||||||||||
РОЗДІЛ ІV. Планета людей 6 год Тема 1. Кількість і розміщення населення на Землі 2 год |
||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
Кількість населення Землі. Розселення населення на Землі, його густота. Найбільш заселені території земної кулі. |
|
§ 59, ст. 233-236 |
|
|||||||||||||||||||||||||
|
|
Людські раси. Дослідження Миколи Миклухо-Маклая. Найчисельніші народи світу. |
|
§ 60, ст. 236-240 |
|
|||||||||||||||||||||||||
Тема 2. Держави світу 2 год |
||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
Найбільші за площею і чисельністю населення держави світу. Держави-сусіди України на політичній карті світу |
Практична робота 8. Позначення на контурній карті кордонів найбільших держав у різних частин світу та їх столиць |
§ 61, ст. 242-247, доопрацювати практичну роботу, завдання продублюються в Google Classroom |
|
|||||||||||||||||||||||||
Тема 3. Вплив людини на природу 2 год |
||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
Зміни компонентів географічної оболонки під впливом людської діяльності. Зміни природних комплексів Землі. Забруднення довкілля та його охорона. |
Дослідження Розробка міні-проекту з утилізації побутових відходів |
§ 62, ст. 248-250, надіслати міні-проекти з утилізації побутових відходів в Google Classroom, повт. § 54-62, підг. до к.р. |
|
|||||||||||||||||||||||||
|
|
Підсумковий урок. Тематичне оцінювання 6. |
|
Пройти експрес-тести по § 1-62 і підг. до річної к.р. |
|
|||||||||||||||||||||||||
|
|
Річна контрольна робота |
|
Повт. § 1-62 |
|
|||||||||||||||||||||||||
|
|
Підсумковий урок |
|
Повт. § 1-62 |
|
|||||||||||||||||||||||||
|
|
Повторення за рік |
|
Повт. § 1-62 |
|
|||||||||||||||||||||||||
|
|
Повторення за рік |
|
Повт. § 1-62 |
|
|||||||||||||||||||||||||