Календарне планування для 6 класу географія з курсу "Загальна географія"

Про матеріал
Календарні плани складено згідно з рекомендаціями МОН України та відповідно до програм для загальноосвітніх навчальних закладів. Оновлена навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів для учнів 6-9 класів (2017 р.). Склад робочої групи з оновлення навчальної програми з географії для учнів 6–9 класів (2017 рік): І. М. Вітенко (керівник групи); Р. В. Гладковський,М. В. Бобровський, В. І. Кудирко; Т. В. Уманська; О. І. Слюсар; Т. К. Сокол; І. В. Фастов; О. О. Козачук; І. М. Ільницький. Наказ МОН від 7.06.2017 р. № 804 По підручнику: Географія 6 клас Бойко
Перегляд файлу

№ з/п

Дата

Тема уроку

Практичні роботи/

дослідження

Д/З

*Примітки

Вступ (2 години)

  1.              

 

Географія – наука про Землю

Географія як наука про  Землю, її природу, населення та його господарську діяльність, про взаємодію природи і людства.

Значення географічних знань та умінь для життєдіяльності людини. Основні друковані та електронні джерела географічної  інформації, їх значення.

 

§1, ст. 6-12

 

  1.              

 

Географічні дослідження Методи географічних  досліджень. Особливості організації власних географічних спостережень.

Дослідження  1. Спостереження за змінами у природі

§ 2, ст. 12-17, введення календаря погоди упродовж року (внесення даних у Google Classroom, за допомогою Google Forms)

 

Розділ І. Розвиток географічних знань про Землю 3 год

 

 

 

 

 

 

  1.              

 

 

 

Тема 1. Уявлення про Землю у давнину

Уявлення про форму Землі. Зображення  Землі на картах Ератосфена, Птолемея.

 

§ 3, ст. 17-21

 

  1.              

 

Тема 2. Відкриття нових земель та навколосвітні подорожі

Відкриття нових земель. Навколосвітні подорожі

 

§ 4-6, ст. 21-28, розробити лепбук

 

  1.              

 

Тема 3. Сучасні дослідження

Дослідження Землі у  ХХ  і на початку ХХІ ст.

 

§ 7, ст. 32-37, повт. §1-7, підг. до к.р.

 

  1.              

 

Підсумковий урок. Тематичне оцінювання №1

 

повт. §1-7, виконати тести  у Google Classroom

 

Розділ ІІ. Земля на плані та карті 12 год

  1.              

 

Тема 1. Орієнтування на місцевості ( 2год)

 Способи орієнтування на місцевості.

 

§ 8, ст. 39-42

 

  1.              

 

Визначення напрямків на місцевості. Компас. Поняття про азимут.

 

§ 9, ст. 42-45

 

  1.              

 

Тема 2. Способи зображення Землі (6 год) Особливості та відмінності зображення земної поверхні на глобусі, аерофотознімках, космічних знімках, планах, картах

 

§ 10, ст. 45-48

 

  1.         

 

Масштаб та його види.

 

§ 11, ст. 48-51

 

  1.         

 

Абсолютна і відносна висота місцевості, їх визначення за допомогою горизонталей та за шкалою висот

 

§ 24, ст. 94-97

 

  1.         

 

План, його основні ознаки. Умовні знаки плану Визначення напрямків на плані. Читання плану.

 

§ 12-13, ст. 51-54

 

  1.         

 

 

Практична робота 1. Розв’язування задач з використанням різних видів масштабу, визначення відстаней, напрямків та абсолютних відносних висот  на топографічному плані

Доопрацювати

практичну роботу, завдання продублюються в Google Classroom, повт. § 12-13

 

 

  1.         

 

Географічні карти, їх елементи. Легенда карти. Масштаб карт.

 Географічні атласи. Практичне значення карт.

 

§ 14-15, ст. 57-60

 

  1.         

 

Тема 3. Географічні координати Градусна сітка на глобусі й географічній карті. Поняття про географічні координати. Правила відліку географічної широти і довготи. Географічні координати свого населеного пункту

 

§ 16-17, ст. 63-65

 

  1.         

 

 

Практична робота 2 Визначення географічних координат за географічною картою

Доопрацювати

практичну роботу, завдання продублюються в Google Classroom, повт. § 8-17,24, підг. до к.р.

 

  1.         

 

Підсумковий урок. Тематичне оцінювання №2

 

Повторити § 8-17,24, пройти тести в Google Classroom

 

Розділ ІІІ. Оболонки Землі 41 година

Тема 1. Літосфера 12 год

 

  1.         

 

Внутрішня будова Землі. Будова літосфери, її властивості.

 

§ 18, ст. 71-74

 

  1.         

 

Літосферні плити, наслідки їх переміщення.

 

§ 19, ст. 74-78

 

  1.         

 

Рухи земної кори. Внутрішні процеси, що зумовлюють зміни в земній корі та на поверхні земної кулі. Внутрішні процеси Землі. Землетруси. Сейсмічні пояси Землі

 

§ 20, ст. 78-82

 

  1.         

 

Вулканізм і вулкани, гейзери.

 

Практична робота № 3 (протягом вивчення теми).

Позначення на контурній карті рівнин, гір, вулканів та серединно-океанічних хребтів

§ 21, ст. 82-86, позн. на конт.карті вулкани

 

 

  1.         

 

Зовнішні процеси, що зумовлюють зміну земної поверхні. Вивітрювання, робота вітру, текучих і підземних вод, льодовиків.

 

§ 22, ст. 86-90

 

  1.         

 

Мінерали, гірські породи. Корисні копалини та їх значення у житі та діяльності людини.

 

§ 23, ст. 90-94

 

  1.         

 

Основні форми рельєфу суходолу – гори і рівнини. Різноманітність та утворення рівнин на суходолі. Найбільші за площею рівнини світу

Практична робота № 3 (протягом вивчення теми).

Позначення на контурній карті рівнин, гір, вулканів та серединно-океанічних хребтів

§ 25, ст. 99-103,

позн. на конт.карті рівнини

 

 

  1.         

 

Різноманітність та утворення гір на суходолі. Найвищі та найдовші гори світу.

Практична робота № 3 (протягом вивчення теми).

Позначення на контурній карті рівнин, гір, вулканів та серединно-океанічних хребтів

§ 26, ст. 103-108, презентація-огляд найб. гірських систем світу ( Google Classroom)

 

 

  1.         

 

Рельєф дна океану. Серединно-океанічні хребти – найвищі і найдовші гори  Світового океану.

Практична робота № 3 (протягом вивчення теми).

Позначення на контурній карті рівнин, гір, вулканів та серединно-океанічних хребтів

§ 27, ст. 108-112

 

  1.         

 

Унікальні форми рельєфу земної кулі, їх охорона.

 

§ 28, ст.. 112-115; повт. §18-28, підг. до к.р.; пройти експрес-тести підготовка до семестрової к.р. в Google Classroom.

 

  1.         

 

Підсумковий урок. Тематичне оцінювання 3. Семестрова контрольна робота

 

Повт.  §1-28

 

  1.         

 

Повторення матеріалу за 1 семестр

 

Повт. §1-28, підг. до гри «Брейн-ринг»

 

  1.         

 

Проведення гри «Брейн-ринг»

 

Повт. §1-28

 

 

Тема 2. Атмосфера 13 год.

  1.         

 

Будова атмосфери, властивості повітря в тропосфері.

 

§ 29, ст. 116-120

 

  1.         

 

Добовий і річний хід температури повітря, причини його  коливання. Карта ізотерм. Теплові пояси Землі. Практичне значення вимірювання температури повітря

 

§ 30-32, ст. 120-130

 

  1.         

 

Атмосферний тиск: причини і наслідки його зміни в тропосфері. Вимірювання атмосферного тиску.

 

§ 33, ст. 130-134

 

  1.         

 

 

Практична робота 4. Розв’язування задач на зміну температури повітря й атмосферного тиску з висотою.

Доопрацювати

практичну роботу, завдання продублюються в Google Classroom, повт § 33

 

  1.         

 

Вітер: причини виникнення, напрямки, сила, швидкість, їх визначення  сучасними приладами й візуально. Утворення бризу

 

§ 34, ст. 134-138

 

  1.         

 

Вода в атмосфері: випаровування, вологість повітря та її зміни. Хмари і туман, відмінності в їх утворенні. Форми хмар, хмарність

 

§ 35, ст. 138-142

 

  1.         

 

Опади, що випадають  із хмар та з повітря, їхні види, вимірювання. Карта розподілу опадів.

 

§ 36, ст. 142-146, аналіз введення календаря погоди

 

  1.         

 

Погода, її елементи, мінливість.  Характерна погода за сезонами у своїй місцевості. Служба погоди, практичне значення прогнозів погоди.

 

§ 37, ст. 146-150

 

  1.         

 

 

Практичні роботи 5. Складання графіка зміни температури повітря, опадів, рози вітрів, їх аналіз

Доопрацювати

практичну роботу, завдання продублюються в Google Classroom, повт § 37

 

  1.         

 

Клімат та основні кліматотвірні чинники. Карта кліматичних поясів. Зміни клімату. Вплив людини на атмосферу.

 

§ 38-40, ст. 150-158, повт. § 29-40, підг. до к.р.

 

  1.         

 

Підсумковий урок. Тематичне оцінювання 4.

 

повт. § 29-40, експрес-тести в Google Classroom за темами розділу.

 

Тема 3. Гідросфера  13 год.

  1.         

 

Загальна кількість води на Землі, її розподіл між частинами гідросфери. Світовий океан та його частини: океани, моря, затоки, протоки. Шкала глибин, визначення глибин океанів і морів. Острови в океані.

Практична робота 6. Позначення на контурній карті назв океанів, морів, проток, заток, островів, річок, озер (протягом вивчення теми)

§ 41, ст. 163-167, поз. на конт. карті океани, моря, протоки, затоки, острови (завд. дубл. в  Google Classroom)

 

  1.         

 

Властивості вод Світового океану..

 

§ 42, ст. 167-170

 

  1.         

 

Рухи води в Світовому океані. Життя в океанах і морях

 

§ 43-44, ст. 170-177

 

  1.         

 

Багатства вод Світового океану. Океан та людина.   

 

§ 45-46, ст. 177-182

 

  1.         

 

Води суходолу – поверхневі і підземні. Річка: річкова система, басейн річки, річкова долина. Найдовші, найбільші за площею басейни й найповноводніші річки світу. Пороги і водоспади

Практична робота 6. Позначення на контурній карті назв океанів, морів, проток, заток, островів, річок, озер (протягом вивчення теми)

§ 47, ст. 183-187, позн. на конт. карті річки (завд. дубл. в  Google Classroom)

 

  1.         

 

Живлення, водний режим і робота річок.

 

§ 48, ст. 187-192

 

  1.         

 

Озера, їх різноманітність за площею, походженням озерних улоговин, солоністю. Найбільші і найглибші озера земної кулі.

Практична робота 6. Позначення на контурній карті назв океанів, морів, проток, заток, островів, річок, озер (протягом вивчення теми)

§ 49, ст. 192-196, позн. на конт. карті озера (завд. дубл. в  Google Classroom)

 

  1.         

 

Болота, особливості їх утворення та поширення. Штучні водойми і водотоки: ставки, водосховища, канали. 

 

§ 50-51, ст. 196-203

 

  1.         

 

Льодовики – багаторічні природні скупчення льоду. Особливості утворення і поширення льодовиків. Багаторічна мерзлота – підземне зледеніння. Утворення і поширення багаторічної мерзлоти.  

 

§ 52, ст. 203-207

 

  1.         

 

Підземні води, умови їх утворення і залягання в земній корі. Термальні і мінеральні води. Значення вод суходолу для природи і людини. Охорона вод Світового океану і суходолу.

 

§ 53, ст. 204-211, повт. § 41-52, підг. до к.р

 

  1.         

 

Підсумковий урок. Тематичне оцінювання 5.

 

Експрес-тести за розділом  в Google Classroom, повт. § 41-52.

 

Тема 4. Біосфера та ґрунти 2 год

  1.         

 

Біосфера

Складові біосфери, особливості їх поширення на земній кулі.

 

§ 54, ст. 212-217

 

  1.         

 

Ґрунти

Властивості ґрунтів. Ґрунтовий покрив, карта ґрунтів. Вплив господарської діяльності людини на ґрунтовий покрив, рослинність і тваринний світ суходолу та океану.

 

§ 55, ст. 217-220

 

Тема 5. Природні комплекси 4 год

  1.         

 

Природні комплекси

Природні комплекси (ландшафти) як наслідок взаємозв’язків компонентів природи. Географічна оболонка – найбільший природний комплекс Землі, її межі, властивості, закономірності розвитку. Природні зони Землі, їх особливості.

 

§ 56-58, ст. 221-227

 

  1.         

 

 

Практична робота (на вибір)

7 а. Складання опису одного з природних комплексів своєї місцевості (за типовим планом).

7 б. Екскурсія у природний комплекс своєї місцевості

Доопрацювати

практичну роботу, завдання продублюються в Google Classroom, повт § 56-58

 

РОЗДІЛ ІV. Планета людей 6 год

Тема 1. Кількість і розміщення населення на Землі 2 год

  1.         

 

Кількість населення Землі. Розселення населення на Землі, його густота.  Найбільш заселені території земної кулі.

 

§ 59, ст. 233-236

 

  1.         

 

Людські раси. Дослідження Миколи Миклухо-Маклая. Найчисельніші народи світу.

 

§ 60, ст. 236-240

 

Тема 2. Держави світу 2 год

  1.         

 

Найбільші за площею і чисельністю населення держави світу.  Держави-сусіди України на політичній карті світу

Практична робота 8. Позначення на контурній карті кордонів найбільших держав у різних частин світу та їх столиць

§ 61, ст. 242-247,  доопрацювати

практичну роботу, завдання продублюються в Google Classroom

 

Тема 3. Вплив людини на природу 2 год

  1.         

 

Зміни компонентів географічної оболонки під впливом людської  діяльності. Зміни природних комплексів Землі. Забруднення довкілля та його охорона.

Дослідження

Розробка міні-проекту з утилізації побутових відходів

§ 62, ст. 248-250,

надіслати міні-проекти  з утилізації побутових відходів  в Google Classroom, повт.

§ 54-62, підг. до к.р. 

 

  1.         

 

Підсумковий урок. Тематичне оцінювання 6.

 

Пройти експрес-тести по § 1-62 і підг. до річної к.р.

 

  1.         

 

Річна контрольна робота

 

Повт. § 1-62

 

  1.         

 

Підсумковий урок

 

Повт. § 1-62

 

  1.         

 

Повторення за рік

 

Повт. § 1-62

 

  1.         

 

Повторення за рік

 

Повт. § 1-62

 

 


 

 

docx
Додано
20 серпня 2022
Переглядів
667
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку