КАЛЕНДАРНЕ ПЛАНУВАННЯ ДЛЯ 6 КЛАСУ З ГЕОГРАФІЇ
№ |
Дата |
Тема |
Домашнє завдання |
ВСТУП. ТЕМА 1. РОЗВИТОК ГЕОГРАФІЧНИХ ЗНАНЬ ПРО ЗЕМЛЮ |
|||
1 |
|
Географія – наука про Землю |
§1, с.8 відповідати на питання. Скласти список книг з географії, які є вдома. |
2 |
|
Географічні дослідження |
§2, с.12 відповідати на питання. Дібрати прислів’я, приказки, народні прикмети про сезонні зміни в природі, про погоду |
3 |
|
Практична робота №1. Спостереження за погодою |
Написати твір-мініатюру «Осінь», в якому відобразити спостереження за погодою та сезонними змінами у природі. |
4 |
|
Географія у стародавні часи |
§3, с.16, відповідати на питання. Використовуючи текст параграфа та атлас (с.1) заповнити табличку «Мої дослідження» в зошиті (письмово). Взяти кольорові олівці. |
5 |
|
Відкриття нових земель. Практична робота №2 «Робота з контурною картою: Стародавні відкриття та середньовічні подорожі» (частина 1) |
§4, с.20, відповідати на питання. Позначити на контурній карті (с.2-3) подорожі вікінгів (норманів), Марко Поло, Христофора Колумба. Користуватися атласом (с. 2-5). Поміркувати, які риси характеру повинен мати мандрівник. |
6 |
|
Навколосвітні подорожі та відкриття південних материків Практична робота №2 «Робота з контурною картою: Стародавні відкриття та середньовічні подорожі» (частина 2) |
§5, с.25, відповідати на питання. Позначити на контурній карті (с.2-3) подорожі Фернана Магеллана, Джеймса Кука, Івана Крузенштерна та Юрія Лисянського, Абеля Тасмана. Користуватися атласом (с. 4-5). |
7 |
|
Освоєння полярних широт |
§6, с.29, відповідати на питання. Написати невеликі повідомлення про походи землепрохідців, супроводжуючи їх малюнками |
8 |
|
Міжнародні дослідження Землі. Географічні дослідження в Україні на сучасному етапі |
§7, с.33, відповідати на питання. Підготуватися до контрольної роботи з теми №1. |
9 |
|
Тематичне оцінювання №1. Узагальнення знань |
Узагальнення знань |
ТЕМА 2. ЗЕМЛЯ НА ПЛАНІ І КАРТІ |
|||
10 |
|
Орієнтування на місцевості за небесними світилами та місцевими об’єктами |
§8, с.38, відповідати на питання. Принести транспортир, аркуш паперу А4. |
11 |
|
Визначення напрямків на місцевості за допомогою компаса і карти. Поняття про азимут |
§9, с.42, відповідати на питання. Виконати завдання «Мої дослідження» в підручнику на с.41, користуючись атласом с.12. Виготовити найпростіший магнітний компас |
12 |
|
Зображення Землі на глобусі, космічних знімках, аерофотознімках, планах і картах |
§10, с.45, відповідати на питання. Атлас с.8. Письмово виконати таблицю в зошиті «Переваги й недоліки плану, карти та глобуса в зображенні земної поверхні» |
13 |
|
Масштаб та його види. Практична робота №3 «Розв’язання задач з використанням різних видів масштабу карти» |
§11, с.48, відповідати на питання. Атлас с.9. Зошит для практичних робіт с.7-9. |
14 |
|
План, його основні ознаки |
§12, с.51, відповідати на питання. Атлас с.10-11,13. а Зробити по п’ять умовних знаків на картках 20×20 см. Виконати завдання в контурній карті с.1. |
15 |
|
Складання плану за допомогою умовних топографічних знаків |
§13, с.54, відповідати на питання. Питання 8 – виконати письмово. |
16 |
|
Карти, їхні елементи |
§14, с.58, відповідати на питання |
17 |
|
Класифікація карт, картографічні атласи |
§15, с.62, відповідати на питання |
18 |
|
Градусна сітка на глобусі та географічній карті |
§16, с.65, відповідати на питання |
19 |
|
Географічні координати. Практична робота №4 «Визначення географічних координат за географічною картою» |
§17-18, с.67, 70 відповідати на питання. Виконати роботу в зошиті для практичних робіт (с.9-12) |
20 |
|
Узагальнення знань. Тематичне оцінювання №2 |
Повторення матеріалу |
ТЕМА 3. ОБОЛОНКИ ЗЕМЛІ. ЛІТОСФЕРА |
|||
21 |
|
Внутрішня будова Землі. Будова літосфери |
§19-20, с.76, 79 відповідати на питання. Атлас с.14 |
22 |
|
Внутрішні процеси Землі: рухи земної кори |
§21, с.81 відповідати на питання. Атлас с.15. Підготувати повідомлення про найкатастрофічніші землетруси в історії людства |
23 |
|
Внутрішні процеси Землі: землетруси |
§22, с.84 відповідати на питання. Атлас с.14-15. Описати руйнівний землетрус, описати свої дії при землетрусі. Підготувати повідомлення про виверження вулканів |
24 |
|
Внутрішні процеси Землі: вулканізм і вулкани |
§23, с.87 відповідати на питання. Виконати в контурній карті на с.2-3 завдання з підручника на с.87 «Практична робота №3». Визначити географічні координати зазначених вулканів в зошиті. |
25 |
|
Зовнішні процеси Землі: робота вітру, вод, льодовиків, органічне вивітрювання і діяльність людини |
§24-25, с.89,с.92 відповідати на питання. Зробити малюнок, який демонструє результат дії одного із зовнішніх процесів Землі |
26 |
|
Основні форми рельєфу суходолу Землі: рівнини, гори |
§27-28, с.98,с.101 відповідати на питання. Скласти кросворд на 10 питань, використовуючи назви рівнин та гір світу |
27 |
|
Рельєф дна світового океану. Практична робота №5 «Позначення на контурній карті рівнин, гір, вулканів суходолу» |
§29, с.104, відповідати на питання. Виконати роботу в зошитах для практичних робіт на с.13-16 |
28 |
|
Абсолютна і відносна висота місцевості. Практична робота №6 «Визначення за картами в атласі абсолютної й відносної висоти місцевості» |
§26, с.95, відповідати на питання. Підготувати повідомлення/презентацію про унікальну форму рельєфу України на вибір зі списку: Карадаг, Аюдаг, Долина привідів, Арабатська стрілка, Товтрове пасмо, печери Поділля |
29 |
|
Унікальні форми рельєфу земної кулі, їх охорона |
Підготуватися до підсумкової контрольної роботи |
30 |
|
Тематичне оцінювання №3. Підсумкова контрольна робота |
Повторення матеріалу |
ТЕМА 4. ОБОЛОНКИ ЗЕМЛІ: АТМОСФЕРА |
|||
31 |
|
Будова атмосфери, властивості повітря в тропосфері |
§31, с.113, відповідати на питання. Атлас с.21 |
32 |
|
Добовий хід температури повітря, причини її коливання. Практична робота №7: «Складання графіка зміни температури повітря» |
§32, с.116, відповідати на питання. Дослідження в зошиті за температурою повітря протягом тижня/місяці. Користуватися календарем погоди в зошиті для практичних робіт на с.31-32 |
33 |
|
Річний хід температури повітря, причини його коливання |
§33, с.120, відповідати на питання. За кліматичною картою в атласі с. 23 визначити місця на Землі, де найбільш спекотно та найбільш холодно, і пояснити причини таких температурних особливостей |
34 |
|
Атмосферний тиск |
§34, с.124, відповідати на питання. |
35 |
|
Практична робота №8: «Розв’язання задач на зміну температури повітря й атмосферного тиску» |
Виконати роботу в зошиті для практичних робіт с.16-18 |
36 |
|
Вітер. Місцеві вітри |
§35, с.127, відповідати на питання. Налити в блюдце одну-дві чайні ложки води та поставити на підвіконня. Через день подивитися, що сталося, та записати в зошит |
37 |
|
Вода в атмосфері |
§36, с.130, відповідати на питання. |
38 |
|
Хмари і туман |
§37, с.134, відповідати на питання. принести аркуш паперу формату А3, маркери, фломастери. Знайти вірші або загадки про хмари |
39 |
|
Опади, їхні види, вимірювання |
§38, с.138, відповідати на питання. Створити 5 тестових запитань до тексту параграфа |
40 |
|
Практична робота № 9: «Складання графіка зміни температури повітря, опадів, рози вітрів, їхній аналіз» |
Виконати роботу в зошиті для практичних робіт на с.18-21. Виписати 5 народних прикмет, пов’язаних з погодою |
41 |
|
Погода, її елементи, мінливість |
§39, с.142, відповідати на питання Скласти опис погоди типового зимового місяця у вашій місцевості, супроводжуючи його розою вітрів, графіком температур, діаграмами хмарності й опадів |
42 |
|
Служба погоди, практичне значення прогнозів погоди |
§40, с.145, відповідати на питання |
43 |
|
Клімат, основні кліматичні показники. Карта кліматичних поясів. Практична робота №10: «Нанесення на контурну карту кліматичних поясів» |
§41, с.149, відповідати на питання. Розфарбувати на контурній карті с.4-5. кліматичні пояси (користуватися атласом с.22) |
44 |
|
Зміни клімату |
§42, с.153, відповідати на питання. Запропонувати план заходів, як зменшити вплив людини на клімат |
45 |
|
Тематичне оцінювання №4. Узагальнення знань |
Повторення матеріалу |
ТЕМА 5. ГІДРОСФЕРА |
|||
46 |
|
Загальна кількість води на Землі та її розподіл в гідросфері |
§43, с.158, відповідати на питання. Питання №8 виконати в зошиті |
47 |
|
Світовий океан та його частини. Острови в океані |
§44, с.161, відповідати на питання. Підготувати повідомлення/презентацію про «хвилі-убивці». Нанести на контурну карту с.8-9 острови з підручника на с.161. Користуватися атласом с.18-19 |
48 |
|
Властивості вод світового океану |
§45, с.164, відповідати на питання. Підготувати повідомлення про цунамі |
49 |
|
Рухи води в океані |
§46, с.168, відповідати на питання. Підготувати невелике повідомлення про живі організми в Океані |
50 |
|
Багатства Світового океану. Океан і людина |
§47, с.172, відповідати на питання. Скласти оповідання про уявну подорож Світовим океаном |
51 |
|
Води суходолу. Річки. Річкова система і басейн |
§48, с.176, відповідати на питання. Підготувати повідомлення про великі річки планети |
52 |
|
Живлення і режим річок. Робота річок |
§49, с.179, відповідати на питання. Описати режим будь-якої річки України. Нанести на контурну карту с.8-9 річки з підручника на с.178. Користуватися атласом с.18-19 |
53 |
|
Озера. Штучні водойми |
§50, с.183, відповідати на питання. Нанести на контурну карту с.8-9 озера з підручника на с.182. Користуватися атласом с.18-19 |
54 |
|
Практична робота № 11: «Позначення на контурній карті морів, проток, заток, островів, річок, озер» |
Виконати завдання в зошиті для практичних робіт с.21-24 |
55 |
|
Болота |
§51, с.185, відповідати на питання. Скласти 5 тестових запитань до параграфу |
56 |
|
Льодовики. Багаторічна мерзлота |
§52, с.190, відповідати на питання. Позначити на контурній карті с.8-9 райони поширення гірських та покривних льодовиків. Користуватися атласом с.18-19 |
57 |
|
Підземні води |
§53, с.193, відповідати на питання. Підготувати повідомлення «Як економити підземні води?» |
58 |
|
Значення вод суходолу для природи і людини. Охорона вод Землі |
§54, с.196, відповідати на питання |
59 |
|
Тематичне оцінювання №5. Узагальнення знань |
Повторення матеріалу |
ТЕМА 6. БІОСФЕРА ТА ГРУНТИ. ПРИРОДНІ КОМПЛЕКСИ. НАСЕЛЕННЯ І ДЕРЖАВИ СВІТУ |
|||
60 |
|
Складові біосфери, особливості поширення їх на земній кулі |
§55, с.203, відповідати на питання. Навести приклади пристосувань тварин і рослин до різноманітних умов навколишнього середовища |
61 |
|
Властивості грунтів. Грунтовий покрив, карта грунтів. |
§56, с.209, відповідати на питання. Робота з підручником і атласом с.26-27. Заповнення таблиці, розпочатої в класі |
62 |
|
Вплив людини на біосферу і грунти |
Скласти кросворд на 10 запитань про різні види грунтів та їхні особливості |
63 |
|
Природні комплекси як наслідок взаємозв’язків компонентів природи |
§57, с.213, відповідати на питання. Використовуючи текст підручника, охарактеризуйте закономірності географічної оболонки, заповніть таблицю |
64 |
|
Природні зони |
§58, с.216, відповідати на питання. Нанести на контурну карту с. 10-11 природні зони. Користуватися атласом с. 24-25 |
65 |
|
Практична робота №12: «Складання опису одного з природних комплексів своєї місцевості» |
Виконати завдання в зошиті для практичних робіт с.24-26 |
66 |
|
Населення Землі. Найбільші за площею та чисельністю населення держави світу |
§60-61, с.221, 224, відповідати на питання. Підготувати повідомлення про діяльність М. М. Миклухо-Маклая. Навести приклади відомих вам видатних особистостей минулого та сучасності, які належать до різних рас |
67 |
|
Природа і господарська діяльність людини. Забруднення довкілля та його охорона |
§63-64, с.230, 233, відповідати на питання. Робота в зошиті для практичних робіт с.27 |
68 |
|
Практична робота №13: «Нанесення на контурну карту основних форм рельєфу України, моря, річки, озера, болота, ізотерми» |
Робота в контурній карті с. 6-7, користуватися атласом с.32 |
69 |
|
Практична робота №14: «Нанесення на контурну карту адміністративних одиниць України, а також країн-сусідів України» |
Робота в контурній карті с. 14-15, користуватися атласом с.33 |
70 |
|
Тематичне оцінювання № 6. Узагальнення знань |
Повторення матеріалу |