1
Зарубіжна література
7 клас
Види контрольних робіт
Форма контролю |
І семестр |
Дата проведення |
ІІ семестр |
Дата проведення |
Тести, відповіді на питання |
3 |
|
3 |
|
Контрольний класний твір |
1 |
|
1 |
|
Уроки розвитку мовлення |
2 (у+п) |
|
2 (у+п) |
|
Уроки позакласного читання |
2 |
|
2 |
|
Перевірка зошитів |
4 |
|
5 |
|
І СЕМЕСТР
№ з/п |
Дата |
Зміст навчального матеріалу |
Примітка |
ВСТУП |
|||
|
|
Оригінал і переклад. Види перекладів, специфіка художнього перекладу. Переклад і переспів. |
|
БИЛИНИ І БАЛАДИ |
|||
|
|
Балада як жанр фольклору і літератури. Характерні ознаки балади. |
|
|
|
Фольклорні балади. «Король Лір і його дочки». Моральний урок у творі. Король Лір як вічний образ. |
|
|
|
«Король Лір і його дочки». Моральний урок у творі. Король Лір як вічний образ. |
|
|
|
«Як Робін Гуд став розбійником». Ідеї свободи і служіння народові. Образ народного захисника Робіна Гуда. |
|
|
|
Літературні балади. Йоганн Крістоф Фрідріх Шиллер «Рукавичка». Випробування головного героя балади. Образ справжнього лицаря, його мужність, відвага, людська гідність. |
|
|
|
Адам Міцкевич «Світязь». Утвердження любові до батьківщини й героїзму в баладі А. Міцкевича. Символічні образи, елементи фольклору у творі. |
|
|
|
Роберт Льюїс Стівенсон «Балада про вересовий трунок». Основний конфлікт балади (батько і син — король, свобода — рабство). |
|
|
|
Роберт Льюїс Стівенсон «Балада про вересовий трунок». Утвердження духовної сили піктів, їхнього героїзму в захисті національних цінностей. Символіка твору. |
|
|
|
Контрольна робота за розділами«Вступ», «Билини і балади |
|
ІСТОРИЧНЕ МИНУЛЕ В ЛІТЕРАТУРІ |
|||
|
|
Вальтер Скотт «Айвенго».В. Скотт – засновник історичного роману. Історія і художній вимисел у романі «Айвенго». |
|
|
|
Утілення в образі Айвенго кодексу лицаря, художні засоби створення образу. |
|
|
|
Зіткнення добра, краси й справедливості із жорстокістю і підступністю. Образи Бріана де Буагильбера, принца Джона, Фрон де Бефа, Моріса де Брасі. |
|
|
|
Образи Ровени і Ребекки. |
|
|
|
Історичний колорит твору та засоби його створення. Динаміка сюжету і гумор. |
|
|
|
Друга світова війна у європейській поезії. К. І. Галчинський. «Лист із полону», «Пісня про солдатів з Вестерплятте» та ін., А. Марґул-Шпербер. «Про назву концтабору Бухенвальд», І. Вайсґлас («Круки») |
|
|
|
Зображення трагедії Другої світової війни з різних боків Європи. Джон Бойн (народ. 1971). «Хлопчик у смугастій піжамі». Зображення Другої світової війни крізь долі дітей і дорослих. Теми нацизму та Голокосту в повісті. |
|
|
|
Образи дітей (німецький хлопчик Бруно, єврейський хлопчик Шмуль), їхня дружба і взаємодопомога. Ідея рівності представників різних рас, націй, національностей і народів у творі. |
|
|
|
Трагічний фінал як відображення злочинів фашизму. |
|
|
|
Позакласне читання. Е.Е. Шмітт (народ. 1960) «Дитя Ноя». Доля дітей у період Другої світової війни. Духовний подвиг священика Понса, його турбота про дітей.
|
|
|
|
Позакласне читання. Е.Е. Шмітт (народ. 1960) «Дитя Ноя». Доля дітей у період Другої світової війни. Духовний подвиг священика Понса, його турбота про дітей. |
|
|
|
Розвиток зв’язного мовлення. Е.Е. Шмітт «Дитя Ноя». Тема культури у творі. Біблійні мотиви. |
|
|
|
Контрольна робота за розділом «Історичне минуле в літературі» (різнорівневі завдання) |
|
ДУХОВНЕ ВИПРОБУВАННЯ ЛЮДИНИ |
|||
|
|
Джеймс Олдрідж «Останній дюйм». Проблема взаємин між батьками й дітьми. Символічність назви оповідання. |
|
|
|
Образи Бена і Деві, художні засоби їхнього створення. |
|
|
|
Віра у внутрішні можливості людини, подолання нею життєвих випробувань, здатність до порозуміння. Утвердження сімейних цінностей. |
|
|
|
Редьярд Кіплінг «Балада про Схід і Захід». «Якщо…». Протистояння і примирення Сходу й Заходу в «Баладі про Схід і Захід» Р. Кіплінга. Антитези у творі. Ідеї миру і дружби. Динаміка образів головних героїв (Камаль, Полковничий син). |
|
|
|
Проблема духовного випробування людини та її моральної стійкості у вірші Р. Кіплінга «Якщо…». Сюжет і композиція вірша. |
Напам’ять |
|
|
Художні особливості твору «Якщо..» Р.Кіплінга, його провідна ідея (людина повинна залишатися собою у різних життєвих випробуваннях, зберігати вірність моральним принципам). |
|
|
|
Розвиток мовлення. Контрольний твір проблемного характеру «Що я думаю про взаємини між людьми» |
|
|
|
Контрольна робота «Духовне випробування людини» |
|
ІІ СЕМЕСТР
№ з/п |
Дата |
Зміст навчального матеріалу |
Примітка |
ДРУЖБА І КОХАННЯ |
|||
|
|
Шолом-Алейхем (1859–1916). «Пісня над піснями». Віхи життєвого і творчого шляху письменника. Відображення у його творах культури та долі єврейського народу. |
|
|
|
Тема кохання в повісті Шолом-Алейхема «Пісня над піснями». |
|
|
|
Еволюція героїв (Шимек і Бузя) у часі. |
|
|
|
Біблійні мотиви в повісті. Утвердження етичних цінностей. |
|
|
|
Вірші зарубіжних поетів про дружбу і кохання. Р. Бернс. «Моя любов». Поетизація високого почуття кохання, розкриття у віршах його впливу на людину. |
Напам’ять |
|
|
Г. Гейне «Коли настав чудовий май…». Поетизація високого почуття кохання, розкриття у віршах його впливу на людину. |
Напам’ять |
|
|
Позакласне читання. Світова поезія про кохання. П’єр Ронсар (1524-1585) «До того, як любов у світ прийшла…», Й.В. Ґете (1749-1832) («До моїх пісень…»), Адам Міцкевич (1798-1855) «Непевність». |
|
ЛІТЕРАТУРНИЙ ДЕТЕКТИВ |
|||
|
|
Детектив як жанр літератури, характерні ознаки жанру. Жанрове розмаїття детективів. |
|
|
|
Едгар Аллан По «Золотий жук». Е. А. По – засновник жанру детективу у світовій літературі. Захопливий сюжет повісті «Золотий жук». |
|
|
|
Особливості композиційної будови твору – «розповідь у розповіді», її художнє значення (поєднання різних точок зору, створення емоційної напруги, таємничої атмосфери та ін.). |
|
|
|
Образи Вільяма Леграна, Джупітера, оповідача. |
|
|
|
Артур Конан Дойл Оповідання про Шерлока Холмса («Пістрява стрічка»).А. Конан Дойл – відомий автор детективних циклів, популярність його героїв у різних країнах. Особливості сюжету і композиції оповідань про Шерлока Холмса.
|
|
|
|
Шерлок Холмс як безпосередній учасник розв’язання сімейного конфлікту в оповіданні «Пістрява стрічка». |
|
|
|
Іронічне зображення пристрасті людини до легкого збагачення в оповіданні «Спілка рудих». |
|
|
|
Сутність «дедуктивного методу» Шерлока Холмса, утвердження в його образі сили інтелекту і моральних якостей. Доктор Ватсон як оповідач. Різні точки зору на події як художній прийом створення атмосфери таємничості. |
|
|
|
Розвиток мовлення Екранізації творів Е. А. По і А. Конана Дойла Втілення героїв детективів засобами кіномистецтва. Порівняння літературних детективів з екранізаціями |
|
|
|
Контрольний твір «Мій улюблений детективний герой». |
|
|
|
Контрольна робота за розділами «Дружба і кохання». Літературний детектив» |
|
СВІТОВА НОВЕЛА |
|||
|
|
Новела як літературний жанр, її характерні ознаки, різновиди. |
|
|
|
О. Генрі «Дари волхвів», О. Генрі – майстер новели. Новела «Останній листок» – гімн людині, котра здатна на самопожертву заради ближнього. Специфіка розкриття образу Бермана (непримітна зовнішність, невдаха, найкращий «шедевр» митця). |
|
|
|
Образи дівчат, їхня динаміка (Сью, Джонсі). Особливості художньої мови новели, розповідач. |
|
|
|
Моральні цінності в новелі «Дари волхвів». Біблійні мотиви у творі, художні деталі. |
|
|
|
Моральні цінності в новелі «Дари волхвів». Біблійні мотиви у творі, художні деталі. |
|
|
|
Розвиток мовлення (письмово). Твір-роздум «Чи здійснилася мрія старого Бермана?» (за новелою О. Генрі «Останній листок». |
|
|
|
Герберт Джордж Уеллс «Чарівна крамниця». Видатний англійський фантаст Г. Дж. Уеллс. Точка зору дорослого і дитини в новелі «Чарівна крамниця».
|
|
|
|
«Дива» та їхнє сприйняття персонажами. Оповідач твору (батько). Особливості дитячого світу. Роль елементів фантастики. |
|
|
|
Рюноске Акутаґава «Павутинка». Майстер японської новели Р. Акутагава. Філософський зміст твору. Підтекст. |
|
|
|
Утілення ідеї про моральну справедливість у новелі «Павутинка». Художні образи новели (Будда, Кандата). |
|
|
|
Контрольна робота за розділом «Світова новела» |
|
СУЧАСНА ЛІТЕРАТУРА Я І СВІТ |
|||
|
|
Діана Вінн Джонс «Мандрівний Замок Хаула». Поєднання елементів казки та детективу у творі. |
|
|
|
Образ Софі, світ її мрій, бажань, жахів. |
|
|
|
Значення художнього прийому чаклунства у творі. |
|
|
|
Айзек Азімов «Фах». Роздуми про майбутнє людини й людства. |
|
|
|
Образ Джорджа Плейтена. Проблема духовної реалізації людини. Розуміння сутності культури й освіти, призначення людини в сучасному світі. |
|
|
|
Утвердження сили людського інтелекту, самостійності мислення, творчої уяви, моральних цінностей. |
|
|
|
Позакласне читання. Корнелія Функе (нар. 1958). «Чорнильне серце». Тема «оживлення» книги у творі. Образ Меґі – дівчинки, котра любить читати. Її пригоди й духовне випробування. Поєднання уявного і реального світів. |
|
ПІДСУМКИ |
|||
|
|
Узагальнення і систематизація навчального матеріалу. |
|
|
|
Узагальнення і систематизація навчального матеріалу. |
|
|
|
Контрольна робота «Сучасна література. Підсумки». |
|