Календарно-тематичне планування
індивідуального навчання з інформатики
дл 5-го класу (0,5 год./тиждень)
на І семестр 2018/2019 н.р.
термін навчання з 03.09.2018 по 31.05.2019 р.
вчитель: Кириченко Н.О.
5 клас Програма з інформатики для 5-9 класів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей з ЗПР. Київ 2014 р.
5 клас
17 год. (0,5 год. на тиждень)
Зміст навчального матеріалу |
Вимоги до знань і умінь учнів |
Спрямованість корекційно-розвивальної роботи |
Дата |
|
Спрямованість корекційно-розвивальної роботи |
Дата |
||||||
Інформація та повідомлення. Інформаційні процеси (2 год). 1.Поняття інформації. Повідомлення. Способи подання повідомлень.
2.Інформаційні процеси: зберігання, опрацювання, передавання та пошук повідомлень Дані. Пристрої, що використовуються для роботи з даними. |
Учень/учениця: описує: взаємозв’язки між поняттями інформація, повідомлення, дані (з допомогою вчителя); має уявлення про способи подання повідомлень:текстовий, графічний, звуковий, відео, умовні жести та сигнали, комбінований; розуміє призначення різних пристроїв, що використовуються людиною для роботи з даними (комп’ютер, телефон, диктофон, факс, плеєр, калькулятор, фотокамера, кінокамера, ігрові приставки, навігатор та ін.); знає основні інформаційні процеси та пристрої для їх реалізації; наводить приклади: повідомлень, поданих різними способами (з допомогою вчителя); інформаційних процесів зі своєї навчальної діяльності і в світі; розрізняє: способи подання повідомлення; інформаційні процеси, що відбуваються під час навчальної діяльності, у повсякденному житті та при роботі з різними пристроями (з допомогою вчителя). |
Сенсомоторний розвиток: вчити контролювати рухи в процесі орієнтування на робочому місці, дотримуватися правил поведінки і безпеки життєдіяльності у комп'ютерному класі та при роботі на комп'ютері.
Пізнавальний розвиток: вчити: правилам роботи з комп’ютером; збагачувати уявлення про призначення різних сучасних пристроїв, що використовуються людиною для роботи з даними; вчити користуватися комп’ютером під час виконання навчальних вправ.
Мовленнєвий розвиток: вчити: пояснювати правила техніки безпеки та правила гігієни під час роботи на комп'ютері; називати види комп’ютерів; наводити приклади їх використання в житті людини; пояснювати взаємозв’язки між поняттями інформація, повідомлення, дані. |
03.09.
17.09 |
|
Сенсомоторний розвиток: вчити контролювати рухи в процесі орієнтування на робочому місці, дотримуватися правил поведінки і безпеки життєдіяльності у комп'ютерному класі та при роботі на комп'ютері.
Пізнавальний розвиток: вчити: правилам роботи з комп’ютером; збагачувати уявлення про призначення різних сучасних пристроїв, що використовуються людиною для роботи з даними; вчити користуватися комп’ютером під час виконання навчальних вправ.
Мовленнєвий розвиток: вчити: пояснювати правила техніки безпеки та правила гігієни під час роботи на комп'ютері; називати види комп’ютерів; наводити приклади їх використання в житті людини; пояснювати взаємозв’язки між поняттями інформація, повідомлення, дані. |
|
||||||
Основи роботи з комп’ютером(5 год). 3.Складові комп’ютера (системний блок, пристрої введення (миша, клавіатура), зберігання (жорсткий магнітний диск, оптичний диск, флеш-пам’ять), виведення даних (монітор, принтер), їх призначення.
4.Види сучасних персональних комп’ютерів (стаціонарні, портативні, планшети, комунікатори). Правила поведінки і безпеки життєдіяльності в комп'ютерному класі. Підготовка комп’ютера до роботи. Коректне завершення роботи з комп’ютером.
5.Об’єкти. Властивості об’єктів, значення властивостей. Об’єкти навколо нас. Класифікація об’єктів. Робочий стіл. Меню, їх призначення. Види меню.
6.Поняття про програму. Запуск програми на виконання. Вікно програми, основні об’єкти вікна. Завершення роботи з програмою.
7.Операції над вікнами. Поняття про файл і каталог (папку), їх імена. Перегляд списків імен файлів і папок. Практична робота 1. Робота з клавіатурним тренажером. |
Учень/учениця: має уявлення: про об’єкти та їх властивості; класифікацію об’єктів; описує поняття: програма; файл; каталог (папка) (за допомогою вчителя); має уявлення про персональний комп’ютер; знає: основні складові комп’ютера; меню; наводить приклади: об’єктів, властивостей об’єктів, значень властивостей об’єктів (з допомогою вчителя); пристроїв введення, виведення, зберігання даних (за інструкції вчителя); називає: основні об’єкти вікна (рядок заголовка, кнопки управління, робоча область); основні операції, які можна виконувати над вікнами; знає та дотримується: правил поведінки та безпеки життєдіяльності під час роботи в комп’ютерному класі; знає: призначення основних клавіш клавіатури комп’ютера; уміє: вмикати комп’ютер і коректно завершувати роботу з ним; запускати програму на виконання та коректно завершувати роботу з нею; змінювати розміри вікон та їх положення на екрані; згортати, розгортати і закривати вікна; відкривати потрібну папку, переглядати списки імен файлів і папок, закривати папку; виконувати операції над об’єктами з використанням миші: вибирати, перетягувати; виконувати операції над об’єктами з використанням меню, зокрема контекстного; вводити текст з використанням символів кирилиці, чисел, розділових знаків у середовищі клавіатурного тренажера. |
Сенсомоторний формування свідомого ставлення до виконання правил техніки безпеки і дотримання правил гігієни при роботі на комп'ютері.
Пізнавальний розвиток: розвивати: уявлення про складові комп’ютера (системний блок, пристрої введення (миша, клавіатура), зберігання (жорсткий магнітний диск, оптичний диск, флеш-пам’ять), виведення даних (монітор, принтер), їх призначення; вчити: дотримуватися правил поведінки та безпеки життєдіяльності під час роботи в комп’ютерному класі; використовувати знаки на Робочому столі; користуватися клавішами управління курсором під час роботи з комп’ютером правилам роботи з комп’ютером; збагачувати уявлення про поняття програми, вікно, файл; вчити: запускати програми на виконання; визначати основні об’єкти вікна; завершувати роботу з програмою; виконувати операції над вікнами; виконувати операції над об’єктами з використанням миші; вчити користуватися комп’ютером під час виконання навчальних вправ.
Мовленнєвий розвиток: вчити: пояснювати правила техніки безпеки та правила гігієни під час роботи на комп'ютері; називати призначення основних клавіш клавіатури комп’ютера; вводити текст з використанням символів кирилиці, чисел, розділових знаків на клавіатурі комп’ютера. |
01.10
29.10
12.11
26.11
10.12
|
|
Сенсомоторний формування свідомого ставлення до виконання правил техніки безпеки і дотримання правил гігієни при роботі на комп'ютері.
Пізнавальний розвиток: розвивати: уявлення про складові комп’ютера (системний блок, пристрої введення (миша, клавіатура), зберігання (жорсткий магнітний диск, оптичний диск, флеш-пам’ять), виведення даних (монітор, принтер), їх призначення; вчити: дотримуватися правил поведінки та безпеки життєдіяльності під час роботи в комп’ютерному класі; використовувати знаки на Робочому столі; користуватися клавішами управління курсором під час роботи з комп’ютером правилам роботи з комп’ютером; збагачувати уявлення про поняття програми, вікно, файл; вчити: запускати програми на виконання; визначати основні об’єкти вікна; завершувати роботу з програмою; виконувати операції над вікнами; виконувати операції над об’єктами з використанням миші; вчити користуватися комп’ютером під час виконання навчальних вправ.
Мовленнєвий розвиток: вчити: пояснювати правила техніки безпеки та правила гігієни під час роботи на комп'ютері; називати призначення основних клавіш клавіатури комп’ютера; вводити текст з використанням символів кирилиці, чисел, розділових знаків на клавіатурі комп’ютера. |
|
||||||
Тематичне оцінювання |
|
|
|
|
|
|
||||||
Графічний редактор (5 год). 8.Поняття графічного редактора, його призначення. Середовище растрового графічного редактора. Відкривання збережених зображень у графічному редакторі.
9.Графічні об’єкти та їх властивості. Інструменти для створення графічних об’єктів. Палітра кольорів. Діалогові вікна, їх об’єкти. Інформаційні вікна. 10.Збереження зображень. Розробка плану побудови зображення. Створення зображень в середовищі графічного редактора за розробленим планом.
11Поняття буфера обміну. Додавання тексту. Основні елементи формату символів: шрифт, накреслення, колір, розмір.
12.Практична робота 2. Опрацювання зображень, створених раніше.
|
Учень/учениця: має уявлення: про призначення графічного редактора; буфера обміну; описує: послідовність дій для створення графічного зображення в середовищі визначеного графічного редактора; складові середовища графічного редактора (робоче поле, інструменти роботи з графічними об’єктами, інструменти роботи з зображеннями); призначення й спосіб використання основних інструментів для створення графічних об’єктів в середовищі графічного редактора; алгоритм виділення на зображеннях засобами графічного редактора частин різних типів; уміє: створювати, відкривати, змінювати й зберігати зображення в середовищі графічного редактора; змінювати значення властивостей графічних об’єктів в середовищі графічного редактора (з допомогою вчителя); обирати колір малювання та колір фону на палітрі кольорів; виділяти частини зображень за допомогою інструментів різних типів; переміщувати, копіювати, зафарбовувати й вилучати виділені частини зображення; створювати текстові написи та добирати шрифт, накреслення, колір, розмір тексту; переключати мовні режими роботи клавіатури; використовує: інструменти середовища графічного редактора для створення та зміни зображень за власним задумом; інструменти для малювання прямих і кривих ліній; інструменти для малювання геометричних фігур; інструменти для заливання замкнених частин зображень; інструменти для створення текстових написів (з допомогою вчителя). |
Сенсомоторний розвиток: вчити: самостійно контролювати рухи в процесі орієнтування на робочому місці, дотримуватися правил поведінки і безпеки життєдіяльності у комп'ютерному класі та при роботі на комп’ютері.
Пізнавальний розвиток: збагачувати: уявлення про графічний редактор, його призначення; графічні об’єкти та їх властивості; вчити: зберігати зображення; розробляти план побудови зображення; створювати зображення в середовищі графічного редактора за розробленим планом; збагачувати уявлення про сучасні комп’ютери та застосування їх у різних сферах діяльності.
Мовленнєвий розвиток: вчити: пояснювати правила техніки безпеки та правила гігієни під час роботи на комп’ютері; складові середовища графічного редактора (робоче поле, інструменти роботи з графічними об’єктами, інструменти роботи з зображеннями); описувати призначення й спосіб використання основних інструментів для створення графічних об’єктів в середовищі графічного редактора; давати повну відповідь на запитання вчителя; вживати термінологічний словник у власному мовленні. |
24.12
|
Сенсомоторний розвиток: вчити: самостійно контролювати рухи в процесі орієнтування на робочому місці, дотримуватися правил поведінки і безпеки життєдіяльності у комп'ютерному класі та при роботі на комп’ютері.
Пізнавальний розвиток: збагачувати: уявлення про графічний редактор, його призначення; графічні об’єкти та їх властивості; вчити: зберігати зображення; розробляти план побудови зображення; створювати зображення в середовищі графічного редактора за розробленим планом; збагачувати уявлення про сучасні комп’ютери та застосування їх у різних сферах діяльності.
Мовленнєвий розвиток: вчити: пояснювати правила техніки безпеки та правила гігієни під час роботи на комп’ютері; складові середовища графічного редактора (робоче поле, інструменти роботи з графічними об’єктами, інструменти роботи з зображеннями); описувати призначення й спосіб використання основних інструментів для створення графічних об’єктів в середовищі графічного редактора; давати повну відповідь на запитання вчителя; вживати термінологічний словник у власному мовленні. |
|
|||||||
Редактор презентацій (3 год). Поняття презентації. Комп’ютерна презентація, її об’єкти. Середовище редактора презентацій. Відкривання презентації та її перегляд. Режими роботи в середовищі редактора презентацій. Текстові та графічні об’єкти слайдів. Вставляння зображень. Змінення значень їх властивостей. Введення та редагування тексту. Форматування текстових об’єктів. Збереження презентацій. Розробка плану створення презентації: визначення мети, сценарію та структури презентації. Поняття шаблону презентації. Створення презентацій на основі шаблону. Практична робота 5. Створення презентації, зокрема фотоальбому. Практична робота 6. Створення презентації на основі шаблону за наведеним планом. |
Учень/учениця: пояснює поняття: комп’ютерна презентація; редактор презентацій; фотоальбом; шаблон презентації; описує: складові середовища редактора презентацій (робоче поле, інструменти роботи з об’єктами слайду, інструменти роботи зі слайдами, інструменти роботи з презентацією) (за інструкцією); послідовність дій щодо створення презентацій засобами редактор презентацій; послідовність дій роботи з редактором комп’ютерних презентацій (з допомогою вчителя чи за інструкцією); має уявлення: про об’єкти слайда; використання презентацій у процесі навчання; розрізняє: текстові та графічні об’єкти слайду презентації; знає режими роботи в середовищі редактора презентацій; уміє: створювати та зберігати фотоальбом і презентації на основі шаблону; розробляти план створення презентації (за зразком); здійснювати перегляд презентації та впорядкування слайдів; виділяти об’єкти слайду та виконувати над ними прості операції: відкривати контекстне меню, переміщувати, змінювати значення властивостей, вилучати; вводити текст і редагувати його (з допомогою вчителя); форматувати текстові об’єкти на слайдах: зміна шрифту, розміру, кольору, накреслення, вирівнювати (за зразком); вставляти зображення до слайду презентації; форматувати графічні об’єкти на слайдах: зміна розміру, перефарбування (за зразком); відкривати файл, що містить презентацію; демонструвати презентацію з усним супроводом слухачам (з допомогою вчителя). |
Сенсомоторний розвиток: вчити: контролювати рухи в процесі орієнтування на робочому місці, дотримуватися правил поведінки і безпеки життєдіяльності у комп'ютерному класі та при роботі на комп'ютері.
Пізнавальний розвиток: вчити: правилам роботи з комп’ютером; розширювати: уявлення про середовище редактора презентацій; текстові та графічні об’єкти слайдів; поняття шаблону презентації; вчити: форматувати текстові об’єкти; зберігати презентації; розробляти план створення презентації: визначати мету, сценарій та структуру презентації; практично створювати презентації, фотоальбоми.
Мовленнєвий розвиток: вчити: пояснювати поняття комп’ютерна презентація; редактор презентацій; фотоальбом; шаблон презентації; мовленнєво описувати складові середовища редактора презентацій; пояснювати послідовність дій щодо створення презентацій засобами редактор презентацій; пояснювати правила техніки безпеки та правила гігієни під час роботи на комп'ютері; називати види комп’ютерів; наводити приклади їх використання в житті людини.
Особистісний розвиток: формувати позитивне ставлення до навчання; розвивати вміння виконувати елементарні дії самоконтролю під час виконання практичних завдань; розвивати пізнавальний інтерес до комп’ютерних технологій; розвивати елементарні вольові зусилля для подолання труднощів; розвивати прийоми розумової діяльності, вміння планувати і контролювати власні дії; формувати пізнавальні потреби у набутті нових знань; розвивати сумлінність, інтерес, активність, самостійність, цілеспрямованість у навчальній і практичній діяльності.
|
|
Сенсомоторний розвиток: вчити: контролювати рухи в процесі орієнтування на робочому місці, дотримуватися правил поведінки і безпеки життєдіяльності у комп'ютерному класі та при роботі на комп'ютері.
Пізнавальний розвиток: вчити: правилам роботи з комп’ютером; розширювати: уявлення про середовище редактора презентацій; текстові та графічні об’єкти слайдів; поняття шаблону презентації; вчити: форматувати текстові об’єкти; зберігати презентації; розробляти план створення презентації: визначати мету, сценарій та структуру презентації; практично створювати презентації, фотоальбоми.
Мовленнєвий розвиток: вчити: пояснювати поняття комп’ютерна презентація; редактор презентацій; фотоальбом; шаблон презентації; мовленнєво описувати складові середовища редактора презентацій; пояснювати послідовність дій щодо створення презентацій засобами редактор презентацій; пояснювати правила техніки безпеки та правила гігієни під час роботи на комп'ютері; називати види комп’ютерів; наводити приклади їх використання в житті людини.
Особистісний розвиток: формувати позитивне ставлення до навчання; розвивати вміння виконувати елементарні дії самоконтролю під час виконання практичних завдань; розвивати пізнавальний інтерес до комп’ютерних технологій; розвивати елементарні вольові зусилля для подолання труднощів; розвивати прийоми розумової діяльності, вміння планувати і контролювати власні дії; формувати пізнавальні потреби у набутті нових знань; розвивати сумлінність, інтерес, активність, самостійність, цілеспрямованість у навчальній і практичній діяльності.
|
|
|||||||
Тематичне оцінювання |
|
|
|
|
|
|||||||