ІТ-галузь є найдинамічнішим сегментом світової економіки, вже в 2020 році кожна третя вакансія в світі буде зі сфери ІТ. Знання комп'ютера є вкрай необхідне у наш час. Сучасна молодь багато часу проводить за компютером, про те, не завжди з користю. Дана програма надасть можливість школяру займатися улюбленою справою і при цьому здобувати грунтовні знання та навички при роботі з різними програмними середовищами, а також пробудить інтерес до наукової діяльності.
Індивідуальна програма
з учнем по написанню наукової роботи у секції
«Мультимедійні системи, навчальні та ігрові програми», «Технології програмування»
(за напрямком «Комп’ютерні науки»)
Пояснювальна записка
ІТ-галузь є найдинамічнішим сегментом світової економіки, вже в 2020 році кожна третя вакансія в світі буде зі сфери ІТ. Знання комп’ютера є вкрай необхідне у наш час. Сучасна молодь багато часу проводить за компютером, про те, не всі з користю. Дана програма надасть можливість школяру займатися улюбленою справою і при цьому здобувати грунтовні знання та навички при роботі з різними програмними середовищами, а також пробудить інтерес до наукової діяльності.
Програма ставить за мету:
― розвиток логічного, аналітичного мислення та основних видів розумової діяльності: уміння використовувати індукцію, дедукцію, аналіз, синтез, робити висновки, узагальнення;
― формування теоретичної бази знань учнів з програмування, по використанню мультимедійних можливостей операційної системи, розкриття ролі інформаційних технологій в розвитку сучасного суспільства;
― розвиток уміння розв’язувати змістовні задачі різного рівня складності, користуючись відомими теоретичними положеннями, математичним апаратом, літературою та комп’ютерною технікою;
― підготовку учнів до участі в конкурсах-захистах науково-дослідницьких робіт та прищеплення навичок науково-пошукової роботи, створення умов для формування інтелектуального потенціалу нації;
― бачення учнями можливостей використання набутих знань у їх майбутній професії.
Основним завданням програми є підтримка обдарованих дітей, залучення інтелектуально і творчо обдарованої учнівської молоді до науково-дослідницької та експериментальної роботи, формування активної громадянської позиції, виховання самостійності, наполегливості, вміння висловлювати й доводити власну думку.
Основною формою навчальних занять є індивідуальна робота з учнем та самостійне опрацювання додаткових матеріалів чи виконання практичних завдань.
Для забезпечення виконання курсу індивідуальної програми необхідні такі програмні засоби:
Зміст програми
№ |
Дата проведення |
Зміст програми |
К-сть годин |
Самостійна робота учня |
Примітка
|
|
1 |
|
Ознайомлення з курсом індивідуальної програми |
2 |
Вибір тематики наукової роботи. Програмного середовища для створення програми. |
Потрібні додаткові знання (учень обирає програмне середовище з яким знайомий, добре володіє синтаксисом та вміє створювати прості програми) |
|
Створення програмного продукту
|
||||||
2 |
|
Вивчення потреб і проблем суспільства у сфері розробки програмних продуктів. Визначення тематики для розробки власної програми. |
2 |
Пошук аналогів програми у мережі Інтернет |
|
|
3 |
|
Пошук аналогів та їх аналіз. Розробка графічної моделі |
4 |
Опрацювання літератури щодо побудови математичної моделі програми |
|
|
4 |
|
Побудова математичної моделі |
2 |
Визначення функцій програми |
|
|
5 |
|
Визначення цільових функцій |
2 |
Доопрацювання щодо вибору функцій |
|
|
6 |
|
Перевірка моделі на працездатність |
2 |
Удосконалення моделі |
|
|
7 |
|
Вибір програмного інструментарію |
2 |
Робота над програмним кодом |
|
|
8 |
|
Розробка структури програми |
4 |
Удосконалення структури програми. Продумати шляхи реалізації структури у програмному середовищі |
|
|
9 |
|
Реалізація структури у програмному середовищі |
4 |
Продумати інтерфейс програмного продукту |
|
|
10 |
|
Розробка інтерфейсу програми
|
4 |
Удосконалення інтерфейсу програми |
|
|
11 |
|
Програмування основних складових програмного продукту |
10 |
Програмне вирішення завдань. Робота над програмним кодом |
|
|
12 |
|
Тестування програми. Виправлення помилок |
4 |
|
|
|
Описова частина наукової роботи (подання результатів у текстовій формі) |
||||||
13 |
|
Ознайомлення із основними вимогами до написання, оформлення та представлення учнівських науково-дослідницьких робіт |
2 |
|
|
|
14 |
|
Систематизація використаних інформаційних джерел |
2 |
Оформлення списку літератури |
|
|
15 |
|
Опис етапів роботи
|
2 |
Поетапне оформлення роботи |
|
|
16 |
|
Опис актуальності, мети та завдань роботи |
2 |
Оформлення вступної частини робои |
|
|
17 |
|
Опис основних складових роботи
|
2 |
Оформлення наукової роботи |
|
|
18 |
|
Написання висновків у роботі. Комплектація використаних джерел |
2 |
Форматування наукової роботи згідно зразка |
|
|
19 |
|
Робота у програмі Photoshop щодо оформлення диску для запису програми та тексту наукової роботи |
2 |
Оформлення диску та діджіпаку |
|
|
ПІДГОТОВКА ПРЕЗЕНТАЦІЙНИХ МАТЕРІАЛІВ
|
||||||
20 |
|
Вимоги до захисту наукової роботи |
2 |
Підготувати виступ |
|
|
21 |
|
Розробка презентації для виступу. Основні вимоги при захисті наукової роботи та презентації програми |
2 |
Створення презентації |
|
|
22 |
|
Підсумкове заняття |
2 |
|
|
|
Резервний час |
6 |
|
|
|||
Загальна кількість годин |
72 |
|
|
|||