Урок. "Поштова служба Інтернету. Електронна скринька та електронне листування. Електронна адреса поштової скриньки"

Про матеріал

Розробка уроку до розділу «Служби Інтернету». Конспект уроку розрахований на вчителів інформатики, що викладають у 7 класі за новою програмою 2018 року

Перегляд файлу

УРОК № ___1_______ ДАТА _________________________________

ТЕМА: Поштова служба Інтернету. Електронна скринька та електронне листування. Електронна адреса поштової скриньки

Мета:

 навчальна: формувати поняття:  електронна пошта; електронна адреса; електронна скринька; поштовий протокол; пояснити: принципи функціонування       електронної пошти; призначення поштових протоколів; переваги електронного спілкування.

 формувати уявлення про: елементи адреси електронної пошти;  електронну скриньку; розглянути:  програми для роботи з електронною поштою;

розвивальна: розвивати вміння і навички роботи в Інтернеті;

виховна: виховувати інформаційну культуру

Очікувані результати:

       Учні повинні знати: програми для роботи з електронною поштою; принципи функціонування електронної пошти; призначення поштових протоколів; переваги електронного спілкування;

       Учні повинні вміти: пояснювати поняття та призначення електронної пошти, електронної адреси та скриньки

Міжпредметні зв’язки: англійська мова

Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь.

Обладнання: комп’ютери, картки «Інформаційне лото», презентація, таблиця оцінювання роботи учнів на уроці

 

Хід уроку

І. Організаційний етап. Привітання. Перевірка присутніх. Перевірка готовності до уроку.

ІІ. Актуалізація опорних знань

2.1. Інформаційне лото

Учитель роздає розрізані картки.

Складіть речення з двох частин картки.

Сукупність комп’ютерів та інших пристроїв, з’єднаних каналами передавання даних, - це …

Комп’ютерна мережа

Е-mail —

один з основних сервісів.

Щоб користуватися послугами електронної пошти з будь-якої точки світу

достатньо мати доступ до Інтернету.

 

World Wide Web – це…

це глобальна інформаційно-пошукова гіпертекстова мультимедійна система, що дозволяє пов’язати в одне ціле інформацію, яка зберігається на різних комп’ютерах.)

Програми, за допомогою яких відбувається огляд веб-сторінок - …

браузери

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

3.1. Бесіда

1. Розвиток поштових послуг.

2. Електронна пошта, переваги над фізичною.

3. Майбутнє поштових сервісів.

         Для швидкого та надійного отримання повідомлень почали використовувати канали супутникового зв'язку та комп'ютерні мережі, телефонний зв'язок став мобільним, традиційне листування витісняється електронним. На цьому уроці ми маємо згадати основні служби Інтернету, вивчені у 6 класі та докладніше розглянути одну з них – електронну пошту.

3.2. Вправа «Мозковий штурм»

    Давайте визначимо програми потрібні для роботи з електронною поштою.

    Кожен учень по черзі називає програми для роботи з електронною поштою.  (У такий спосіб вчитель визначає обізнаність учнів з теми, яка вивчатиметься). Можливі відповіді - The Bat!, Mozila ThunderBird, Microsoft Exchange, Outlook Express, Microsoft Outlook, Internet Mail, Exchange Mail тощо. Опрацьовані відповіді вивішуються на дошці.

IV. Повідомлення теми, мети і завдань уроку

         Сьогодні ми почнемо вивчати розділ «Електронне листування», який складається з чотирьох уроків і закінчується практичною роботою.

Темою сьогоднішнього уроку є: Поштова служба Інтернету. Електронна скринька та електронне листування. Електронна адреса поштової скриньки.

V. Вивчення нового матеріалу

5.1. Пояснення вчителя з демонстрацією презентації

1. E-mail.

 E-mail (Electronic mail) — електронна пошта — електронний аналог звичайної пошти.

З її допомогою ви можете:

  • надсилати повідомлення (листи);
  • отримувати листи на власну електронну скриньку;
  • відповідати на листи автоматично, використовуючи їхні адреси;
  • розсилати копії листа відразу декільком адресатам;
  • переправляти отриманий лист за іншою адресою;
  • використовувати замість адреси (числових або доменних імен) логічні імена;
  • створювати кілька підрозділів поштової скриньки для різного роду кореспонденції;
  • включати в листи файли (текстові документи, графічні зображення, музичні файли тощо).

Для того щоб мати можливість обмінюватися листами через електронну пошту, користувач повинен мати доступ до Інтернет та зареєстровану поштову скриньку на одному з поштових серверів.

 Електронна поштова скринька — це область пам'яті на одному з мережних комп'ютерів поштового сервера.

Доступ до цієї області здійснюється за адресою, що надається абонентові і паролю який абонент вигадує сам. Пароль відомий тільки абонентові й мережному комп'ютеру. Одержавши адресу своєї поштової скриньки, користувач може повідомити її друзям, знайомим. Кожен абонент електронної пошти може послати лист будь-якому іншому абоненту, вказавши в посланні його поштову адресу. Але зробити це можна тільки повідомивши комп'ютерній мережі свою поштову адрес і пароль (як доказ того, що це дійсно власник скриньки).

Адреса електронної пошти, ім'я поштового сервера

 Повідомлення електронної пошти знаходить свого адресата за допомогою поштової адреси (E-mail). Ця адреса складається з двох частин, розділених значком @ («собачка», «ет»). Ліва частина адреси — це локальне ім'я користувача (логін), а права частина - ім'я домену.

Наприклад  адресу horoshiv@rambler.ru можна прочитати бук­вально: скринька horoshiv у домені rambler.ru. Alex@ukrbiz.net:

Aleх - ім’я скриньки, ukrbiz.net - доменне ім'я поштового сервера, на якому знаходиться ця скринька. Повідомлення, що надіслані за цією адресою, будуть передані на комп'ютер з іменем ukrbiz.net користувачу на ім'я Aleх (малі та великі літери не розрізняються).

Електронні скриньки розміщуються на спеціальних комп'ютерах - поштових серверах. Для кожної скриньки на поштовому сервері відводиться спеціальне місце. На одному поштовому сервері не може бути двох скриньок з однаковими назвами.

Щоб отримати власну скриньку, існує два способи: 1) більшість провайдерів при підключенні користувача до Інтернет надає йому поштову скриньку на своєму сервері; 2) в Інтернет існує величезна кількість безкоштовних поштових серверів, на яких можна створити потрібну кількість скриньок. Перший варіант зручний швидкістю отримання пошти, так як ви напряму з'єднані з комп'ютером провайдера. Другий варіант зручний для доступу до скриньки з різних комп'ютерів: перебуваючи в іншому місті чи, навіть, країні, ви можете зайти на сайт цього поштового сервера, переглянути пошту та відправити відповіді.

2.  Програми для роботи з електронною поштою

Щоб користувач міг надсилати й одержувати електронні по­відомлення, на його комп'ютері слід встановити програмне забез­печення клієнта електронної пошти. Існують різні поштові програ­ми, які мають різні можливості й призначені для роботи в різних ОС. Широко застосовуються поштові програми The Bat!, Mozila ThunderBird, Microsoft Exchange, Outlook Express, Microsoft Outlook, Internet Mail, Exchange Mail тощо. Часто ці програми включаються до складу ОС.

Проте слід зауважити, що на сучасному етапі роботи з електро­нними листами не завжди виникає необхідність встановлювати спеціальну програму. Часто можна працювати в прямому режимі, під час підключення до Інтернету та роботи в WWW. На сайтах поштових серверів існують спеціальні сторінки, що мають інтерфейс поштової програми.

3. Протоколи електронної пошти

Для надсилання й одержання електронних повідомлень Інтернетом використовуються певні протоколи.

SMTP (Simple Mail Transfer Protocol) простий протокол передачі пошти, призначений для відправлення повідомлень. Відправлені користувачем повідомлення надходять на SMTP-сервер провайдера, який обробляє вихідну пошту.

РОР3 (Post Office Protocol) — протокол поштової служби, призначений для вхідних повідомлень. Згідно з цим протоколом по­штові сервери одержують і зберігають електронні повідомлення у поштових скриньках.

ІMAP (Internet Message Access Protocol) — протокол Інтернету для доступу до повідомлень — служить для обробки вхідних пові­домлень, що мають текстовий і HTML-формат. Підтримка HTML розширює можливості електронної пошти, забезпечуючи обробку мультимедійної інформації. Провайдер послуг Інтернету для роботи з електронною поштою має, як правило, два сервери — SMTP і РОР3. Сервер SMTP відповідає за відправлення повідомлень, а сервер РОР3 — за їх прийняття.

   Учні виконують комплекс вправ для зняття м'язового напружен­ня.

VІ. Засвоєння нових знань та вмінь

6.1. Гра «Снігова куля»

       Учитель пропонує учням по черзі називати програми для роботи з електронною поштою, повторюючи всі програми, названі попередніми учнями.

VІІ. Узагальнення та систематизація нових знань

  1.        Робота за підручником
  2.        Додаткове завдання

Заповніть таблицю.

      За участю учнів складається порівняльна характеристика електронної та звичайної пошти (таблиця оформлюється на дошці або в текстовому документі з демонстрацією).

  Відповіді

Аналогія зі звичайною поштою

Звичайна пошта

Електронна пошта

Кинути конверт до поштової скриньки

Відправити лист на SMTP - cepвер

Поштова скринька адресата

Обліковий запис (account) на сервері

Поштова скринька замкнена на ключ

Ім'я та пароль користувача

Конверт з адресою одержувача

Адреса електронної пошти одержувача

Лист, написаний відомою мовою

Вид кодування

До конверта вкладені фото та листівки

Вкладені файли

Взяти лист із поштової скриньки

Одержання листів, що накопичуються

Давайте разом  з'ясуємо електронної пошти.

Відповіді. Переваги електронної пошти:

• електронною поштою повідомлення в більшості випадків доставляються набагато швидше, ніж звичайною;

   коштує це дешевше;

   для відправлення листів декільком адресатам не потрібно друкувати його в багатьох екземплярах, досить один раз ввести текст у комп’ютер

   якщо потрібно перечитати, виправити отриманий або складений вами лист або використати цитати з нього, це зробити легше, оскільки текст уже знаходиться в машині;

   зручніше зберігати велику кількість листів (файлів) на диску, ніж у шухляді столу;

   пошук необхідної інформації в листах;

   заощаджується папір.

VІІІ. Підведення підсумків уроку

8.1. Рефлексія

Закінчи речення:

«Для мене сьогодні важливим було…», «Сьогодні я дізнався про…», «Мені хотілося б дізнатися про…, навчитись…»

  • У якому настрої ви сьогодні працювали на уроці? Оберіть відповідний смайлик.
  • Де вам стануть у пригоді здобуті сьогодні знання?

8.2. Оцінювання

ІХ. Домашнє завдання

  1.        Опрацювати конспект уроку та відповідний розділ підручника.
  2.        Додаткове завдання

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. (avigoris) Ingvar
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
2 жовтня 2018
Переглядів
2369
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку