Календарно-тематичне планування уроків до підручника О.Карпюк «Англійська мова » 8 клас (8-й рік навчання). 3 год на тиждень. (Нова програма) |
|||||||||
|
Дата |
Підтема |
Лексика |
Граматика |
Аудію- вання |
Читання |
Мовлення |
Письмо |
Домашнє завдання |
1 |
|
Літні канікули |
Поворення лексики з теми «Подорожі» |
|
|
впр. 2, с. 4-5; впр. 3, p.6 |
впр1,2,3,4,6, pp.4-6 |
впр.5-7,с.7 |
впр.7с.7 |
2 |
|
Літні канікули. Подорожі |
|
Present Tenses |
|
впр. 3, p.9 |
|
Впр. 1,2,с.8 |
Впр.6с.11 |
3 |
|
Мої літні враження . |
|
Past Tenses |
|
WB впр5, p.6 |
впр. 7, 8, с11 |
впр.4,5,6, p.10-11 |
впр2,3с.12-13 |
Тема: Стиль життя |
|||||||||
4 |
|
Сім’я і друзі .
|
|
|
впр. 1, с 13 |
впр.3 с.20 |
Впр.4 с21 |
Впр.3с.18 |
впр.1р.21 |
5 |
|
Риси характеру |
reliable, understanding, sociable, ambitious, honest, lazy, strict, friendly, complaining, fair, amusing, kind, helpful, overprotective, jealous, pessimistic |
as+adjective / adverb+as |
|
p.22 |
впр. 8, с.24 |
впр.5с .23 |
впр. 6, 8, с .24 |
6 |
|
Риси характеру моїх друзів. |
reliable, understanding, sociable, ambitious, honest, lazy, strict, friendly, complaining, fair, amusing, kind, helpful, overprotective, jealous, pessimistic |
|
|
впр1, с26; впр. 4, с .28 |
Впр 3, 6, с .28 |
впр. 2, 5, с. .28 |
впр.5с.28 |
7 |
|
Якими мають бути найкращі друзі. Лист другу
|
A bunch,a weirdo, to pretend, to tease, workaholic, to catch up with, to come across, to get on well, to have smth in common |
|
|
впр. 1, с.29; WB впр. 14, с.19 |
впр. 2, с.29 |
|
впр. 3, с.29 |
8 |
|
Бути здоровим важливо |
An yield, a nightmare, a stage, to relax, previous,rapid,dream,fall asleep, |
Articles |
Впр. 1,2, с.30 |
впр. 2, с.30 |
|
Впр.. 5b,6, с.32 |
впр.7с.32
|
9 |
|
Ти і харчування |
A flavor, to depend on, to overeat, fizzy, to be at risk, to take one’s time? Healthy diet, portions,flavour |
Articles |
впр. 4b,5, с.35 |
Впр.. 3, с.34 ; вппр. 6,с.36 |
Впр 5a, 7, с.32 |
|
Впр..7с.36 |
10 |
|
Захоплення тінейджерів
|
Dancing, getting up early, eating fast food,surfing the internet,listening to loud music, |
Future Tenses |
|
|
Впр.1с.39 |
Впр. .2-6р.38
|
Впр.6 р.43
Впр.7 с.39 |
11 |
|
Вільний час тінейджерів |
Lying on a sunny beach, travelling to new places,watching sports on tv, doing housework |
|
|
Впр6.с.43 |
Впр.8с.44 |
|
Впр.3с.45 |
12 |
|
Правила здорового стилю життя |
To oversleep, to eat smth in the morning,to do physical exercises,to be in good/bad mood |
|
впр. 2, с41, с..42 |
впр 4, с.47 |
Впр. 1, с.46 |
Впр. 3, с..47 |
Впр.6с.49 |
13 |
|
Здоровий сон. Здорове харчування. |
To oversleep, to eat smth in the morning,to do physical exercises,to be in good/bad mood |
Modal verbs |
|
Впр.9с.51; |
Впр.8с.51 |
Впр.10с.51 |
Впр.12 с.53 |
14 |
|
Хобі та звички. Їх вплив на здоров'я.
|
To go to bed late, to get out of bed,darkness hormone,to stay up so late |
|
впр. 9, с. 51 |
впр. 7, с.49 |
впр. 8, 10, с.50-51; ex.11, p.52 |
впр. 12, с.53 |
впр.1, с.54 |
15 |
|
Здоровий спосіб життя. (ст. 49 – 53)
|
|
|
впр.1, p.54 |
впр.1,p.54 |
Впр..3-8, с..56-57 |
|
Стр.58-59 |
Тема : Шкільне життя
|
|||||||||
16 |
|
Твоя школа. |
To decide, to improve, to memorize,to cheer smb up, an education,a technology,primary, secondary,to take an exam
|
|
Впр.2 с62 |
Впр.1 с.62 |
Впр.4с.63 |
Впр.3с.63 |
Скласти розповідь про школу
|
17 |
|
Поради та припущення |
To interrupt,to respect,a project,grade,subject,uniform, |
Modal verbs |
впр.2, 3, 4, с.62-63 |
впр.4, с..63 |
впр.1, с.62; ex.5, p.63 |
Впр.3, p.63 |
Впр. 5-7 с. 67 |
18 |
|
Школи Британії.
|
|
Modal Verbs: should |
|
|
Впр.1ас.68 |
впр. 1, 2, с.70 |
Впр.4,6 с.70-71 |
19 |
|
Навчальні предмети.
|
Compulsory, optional, |
Modal Verbs: may / might |
|
Впр.6с.72 |
|
впр. 2, с.70 |
впр.7, 8 с.73
|
20 |
|
Твоя школа і оснащення |
Equipment,a facility,a workshop,to be well-equipped,to be decorated with,a stage, |
|
|
впр1, с.73 |
Впр.5 с.71 Впр.1с.73впр.5с.75, впр.7с.77 |
ex.2,3, p.70 |
Впр.6.с.76 |
21 |
|
Моя школа. |
To study hard , arrive at school, to concentrate on , to notice |
|
|
ex.6, p.71 |
Впр.4с.75 Впр.5с.75 |
Впр.4с.75 Впр.1с.77 |
Впр.3с.78 |
22 |
|
Клас-це одна команда |
Shout, aggressive, pet student,smart, strict,honest, patient,responsible |
|
|
|
впр.2в с.79, впр.1,2,3 с.80-81 |
|
Впр.4,5 с.83
|
23 |
|
Наші вчителі. Професія учителя.
|
A headmaster,an It teacher, a psychologist, a janitor,a librarian |
Past Continuous |
Впр.2,3 с.88 |
|
Впр.7с.89 |
впр. 2, 3,4,5 с.86 |
Впр.8,9 с.90;
|
24 |
|
Мої однокласники. які вони ? |
To study hard , arrive at school, to concentrate on , to notice,arrogant,to have problem with,quiet, get on well,show great interests |
Past Continuous |
Впр.4с. 94 |
Впр.1 с.91 |
Впр.2 с.92 |
|
Впр.3 С.93 |
25 |
|
Заохочення і покарання. Шкільні правила.
|
a penalty, to bomb, to scold, strict, terrible, to depend on/upon, instead (of)? To confiscate,To solve problems,
|
|
|
впр.3, с.98 ; |
Впр.5с.100
|
Впр.7с.104 |
Впр.9с.105 |
26 |
|
Школа в моєму житті
|
To play important role, |
Past Continuous Tense |
|
|
|
|
Впр. 1 с.110 |
|
|
Тема : Шкільна бібліотека
|
|||||||
27 |
|
Книга –наш найкращий друг
|
a catalogue, fiction, non-fiction, a title, to consult, to contain; make up stories; an author, a genre, an emotion, a pattern, a poet, poetry, a novel, a novelist, drama, a dramatist, amusing, emotional |
|
|
Впр.1с.114 |
Впр2с.116 Впр.4с.117 |
|
Впр.5с.117 |
28 |
|
Відомі англійські письменники
|
an author, a genre, an emotion, a pattern, a poet, poetry, a novel, a novelist, drama, a dramatist, amusing, |
Active and Passive Voices |
|
Впр.6,7 с.119 |
|
Впр.8 с.121 |
Написати повідомлення про англ. письменників |
29 |
|
Відомі англійські поети
|
an imagination, truthful, true-to-life; to hold smb’s attention / interest; right after smth |
Active and Passive Voices |
|
|
Впр.6с.124 |
Впр.1,24с.122-123 |
Впр.5,7с.125 |
30 |
|
Шкільна бібліотека
|
a catalogue, fiction, non-fiction, a title, to consult, to contain made up stories; in general
|
|
Впр.5,6 с.127 |
Впр.2 с.126 |
Впр. |
Впр.3,4 с.127 |
Впр.2 ,3 с.129 |
31 |
|
В бібліотеці. Вибір книги
|
an author, a genre, an emotion, a pattern, a poet, poetry, a novel, a novelist, drama, a dramatist, amusing,
|
Special questions
|
Впр.8с.132 |
Впр.8с.132-133 |
Впр.4,5с.131 |
|
Впр.10с.134 |
32 |
|
Моя улюблена книга. Відгук про книгу. |
|
Active and Passive Voices
|
|
|
|
Впр2с.136 |
Впр.3с.136
|
33 |
|
Детективний жанр.Агата Крісті – найпопулярніший представник жанру
|
Shy, attend,keep occupied, divorce,screenplay,novel,poison,background, |
|
|
|
Впр.5 с.176 |
Впр.3 с.174 |
Впр.8 с.177 |
Тема: Музика
|
|||||||||
34 |
|
Музика в нашому житті |
concert, conductor, violinist, violin, pianist, piano, opera singer, performing, cellist, cello, composer |
|
Впр.4 с.140 |
Впр.1, p.137 |
|
Впр.1с ,2 с.138-139 |
Впр.6 с.140-141 |
35 |
|
На концерті |
My own music world,boring,my idol,a matter of taste. |
Past simple passive |
Впр.1с.141 впр.2 с.143 |
Впр.2 с.142 |
Впр.5 с.145 |
Впр. 3,4 с.144 |
Впр.7 с.146 |
36 |
|
Музичні виконавці |
Loud music, trendy,pretty song,to release, a broadcast,to produce,to relax, |
Past simple passive |
|
|
Впр.3 с.147 |
Впр.1,2,с.146 |
Впр.6с.148 |
37 |
|
Бітломанія. Найвідоміші англійські гурти. |
Lead guitar, rhythm guitar,drums, |
|
Впр. 1-3 с.149 |
Впр.4с) с.151 |
Впр.4 с.150 |
|
Впр.5с,6 с.153 |
38 |
|
Українські музичні виконавці. |
Contest,energetic,unique,enigmatic,voice range, |
|
|
Впр.7 с.153-154 Впр.1 с.155 |
Впр.7в с.154 |
|
Впр.8 с.155 Впр.2 с.157 |
39 |
|
Музичні радіостанції. Найпопулярніші хіти.
|
Hit, the charts,album,number one, exciting,slow, full of emotions, with a nice melody,musical success
|
Special questions |
|
Впр.4в с.159 |
Впр 4в с.158 Впр.5 с.159 |
Впр.7с.160 |
Впр.8,9с.161 |
40 |
|
Важливість музики в нашому житті
|
|
|
|
Впр.1 с.162 |
|
Впр.2 с.163 |
Підготувати повідомлення по даний темі |
41 |
|
Види музики.музичні інструменти. |
Band, rap,heavy metal,beat,greats,rock- n-roll,rock, pop, |
Active and Passive Voices
|
Впр.12с.с170 |
Впр.12с.169 |
Впр.13с.170 |
Впр. 8,9 с.168 |
Впр.14 с.171 |
42 |
|
Мій улюблений гурт, співак |
|
Special questions, сполучники if,when,as soon as, |
|
|
Впр.15,16,17 с.172 |
|
Впр.18с.173 |
43 |
|
Контроль читання
|
|
|
|
|
|
|
|
44 |
|
Контроль письма
|
|
|
|
|
|
|
|
45 |
|
Контроль мовлення
|
|
|
|
|
|
|
|
46 |
|
Контроль аудіювання
|
|
|
|
|
|
|
|
47 |
|
Підсумковий урок
|
|
|
|
|
|
|
|
48 |
|
Підсумковий урок
|
|
|
|
|
|
|
|