Календарно-тематичне планування до Модельної навчальної програми "Досліджуємо історію і суспільство" автор Пометун О. та ін. Нова українська школа. 5 клас
Орієнтовне календарно-тематичне планування
Модельна навчальна програма
«Досліджуємо історію і суспільство (інтегрований курс)»
для закладів загальної середньої освіти
(автори Пометун О. І., Ремех Т. О., Малієнко Ю. Б., Мороз П. В.)
5 - клас
№ |
Зміст навчального матеріалу |
Дата |
Примітки |
ВСТУП. ЛЮДИНА. СУСПІЛЬСТВО. ІСТОРІЯ |
|||
1 |
Людина – неповторна особистість. Гідність людини. Людські спільноти та їх розмаїття. Самоідентифікація людини |
|
|
2 |
Історія як минуле людини і суспільства. Історія України – частина європейської та світової історії. Історія мого краю |
|
|
РОЗДІЛ І. ІСТОРИЧНИЙ ЧАС І ПРОСТІР |
|||
3 |
Хронологія. Відлік історичного часу. Лінія часу. Основні періоди історії людства |
|
|
4 |
Географічний та історичний простір. Історична мапа |
|
|
5 |
Етнографічні регіони України. Географічні назви в історії |
|
|
6 |
Узагальнення з розділу «Історичний час і простір» |
|
|
РОЗДІЛ ІІ. ДЖЕРЕЛА ІНФОРМАЦІЇ. ІСТОРИЧНІ ДЖЕРЕЛА |
|||
7 |
Джерела інформації та їх види. Первинні та вторинні історичні джерела |
|
|
8 |
Писемні історичні джерела |
|
|
9 |
Речові історичні джерела |
|
|
10 |
Візуальні історичні пам’ятки |
|
|
11 |
Мова, топоніміка, фольклор як джерела знань про минуле |
|
|
12 |
Текст та медіа текст. Факти і судження. Достовірність джерел |
|
|
13 |
Способи нагромадження та пошуку інформації у минулому і сьогодні. Книги в історії людства. Йоган Гутенберг. Іван Федоров |
|
|
14 |
Пошук та збереження історичних джерел |
|
|
15 |
Узагальнення з розділу «Джерела інформації. Історичні джерела» |
|
|
РОЗДІЛ ІІІ. МАНДРІВКИ У МИНУЛЕ УКРАЇНИ |
|||
16 |
Історичні події і процеси. Причини, приводи, результати і наслідки історичних подій, явищ, процесів. Історичні постаті |
|
|
17 |
Русь-Україна і Королівство Руське. Княгиня Ольга. Король Данило |
|
|
18 |
Українське козацтво у військовий та мирний час |
|
|
19 |
Українська революція (1917 – 1921). М. Грушевський. Є. Петрушевич |
|
|
20 |
Голодомор в пам’ятниках України та світу |
|
|
21 |
Україна у Другій світовій війні (1939 – 1945) |
|
|
22 |
Утворення держави Україна. Віхи становлення української державності. В’ячеслав Чорновіл |
|
|
23 |
Історія мого краю∶ від минулого до сьогодення. Історія моєї родини |
|
|
24 |
Узагальнення з розділу «Мандрівки у минуле України» |
|
|
РОЗДІЛ ІV. ІСТОРІЯ НАВКОЛО НАС |
|||
25 |
Зміни в житті людини і суспільства. Зв'язок минулого і сьогодення |
|
|
26 |
Господарство, підприємництво, гроші упродовж історії людства |
|
|
27 |
Освіта, наука, техніка у минулому й сьогоденні |
|
|
28 |
Місто і село∶ від виникнення до сучасності |
|
|
29 |
Дозвілля і спорт колись і тепер. Українці у світі |
|
|
30 |
Доброчинність і волонтерство∶ історія і сучасність |
|
|
РОЗДІЛ V. РОЗМАЇТТЯ УКРАЇНИ |
|||
31 |
Полікультурність∶ етнічне, релігійне, культурне та інше розмаїття в Україні |
|
|
32 |
Замки, фортеці, палаци України. Релігії, храми України |
|
|
33 |
Взаємодія культур в минулому і сьогоденні. Зв'язок минулого, теперішнього і майбутнього в житті людини та суспільства |
|
|
34 |
Проєкт «Культурне розмаїття мого краю» |
|
|
35 |
Узагальнення з розділів «Історія навколо нас», «Розмаїття України» |
|
|