Календарне планування НУШ «Україна і світ. Вступ до історії та громадянської освіти. 5-6 класи (інтегрований курс)» (авт. Кафтан М. В., Козорог О.Г., Костюк І. А., Мудрий М. М., Се

Про матеріал
Календарне планування складене відповідно прпограми «Україна і світ. Вступ до історії та громадянської освіти. 5-6 класи (інтегрований курс)» (авт. Кафтан М. В., Козорог О.Г., Костюк І. А., Мудрий М. М., Селіваненко В. В.).
Перегляд файлу

НУШ

«Україна і світ. Вступ до історії та громадянської освіти. 5-6 класи (інтегрований курс)»

(авт. Кафтан М. В., Козорог О.Г., Костюк І. А., Мудрий М. М., Селіваненко В. В.).

«Рекомендовано Міністерством освіти і науки України»

(наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795)

«Україна і світ. Вступ до історії та громадянської освіти»

5- В кл.

КАЛЕНДАРНЕ ПЛАНУВАННЯ

Структура курсу

Розділ І Спільноти, у яких я живу.

Розділ ІІ  Моя країна — Україна.

№ уроку

Дата

Тема уроку

Примітка

Розділ І Спільноти, у яких я живу

  1.  

 

Вступ. Повторення та актуалізація знань із початкової школи

 

  1.  

 

Що я знаю про себе, Україну і світ.

 

 «Я» та «інші». Що таке спільнота й приналежність до неї.

 

  1.  

 

Хто такі «Я» та «інші». У чому ми різні.

 

  1.  

 

Що таке рівність і чому вона важлива.

 

  1.  

 

У чому полягає роль родини і громади в житті людини.

 

  1.  

 

Що таке громада та з кого вона складається.

 

  1.  

 

Що таке взаємна турбота й відповідальність

 

Що об’єднує людей у спільноти та якими вони бувають.

  1.  

 

Чому і як виникають спільноти/ громади.

 

  1.  

 

«Велика» і «мала»батьківщина. Людство як велика спільнота.

 

  1.  

 

Практичне заняття №1 « Моя Батьківщина» (вулиця, місто, країна)

 

Якими людські спільноти були в минулому та є тепер.

  1.  

 

Якими були першілюдські спільноти. Перші об’єднання людей: родова община,територіальна (сусідська) община,плем’я.

 

  1.  

 

Села й міста в минулому і тепер.

 

 Життя в громаді.

  1.  

 

Як виникають правила. Якими були правила співжиття в минулому і є тепер. Чим правила відрізняються від прав. Закони як загальні правила. Приклади українських правил і законів з минулого.

 

  1.  

 

Практичне заняття №2 Складаємо правила класу

 

  1.  

 

Що таке влада і якою вона буває. Як взаємодіють влада і суспільство. Самоврядування. Рівність і гідність як основа взаємодії в суспільстві

 

 Приватний і публічний простори людини.

  1.  

 

Як із часом змінювався приватний простір людини.

 

  1.  

 

Що таке публічний простір. Як змінювалися публічні простори з часом. Публічні простори сучасної людини. Школа як публічний простір.

 

  1.  

 

Узагальнюючий урок «Як люди усвідомлювали себе в

різні часи».

 

Розділ ІІ  Моя країна — Україна.

Історична топоніміка України. Поява назви «Україна».

  1.  

 

Назва «Україна»впродовж століть. (Перша письмова згадка слова «Україна».Звідки походило і що означало слово « Україна»)

 

  1.  

 

Що таке історична топоніміка.

 

  1.  

 

Історико-географічні назви як свідчення минулого.

 

Україна на карті в минулому і тепер.

  1.  

 

Що таке «історична карта». Про що можна дізнатися з історичних карт.

 

  1.  

 

Практичне заняття №3 Як розуміти історичну карту. Континенти, Європа та Україна на карті.

 

  1.  

 

Як виглядала Україна на картах минулого.

 

Історико-етнографічні регіони України.

  1.  

 

Які історико-географічні регіони є в Україні та як вони сформувалися. Що таке «мій край».

 

  1.  

 

Якими є етнографічні особливості регіонів в Україні та що їх об’єднує.

 

Заняття, звичаї і традиції українців у минулому і тепер.

  1.  

 

Як із часом змінювалися заняття українців.

 

  1.  

 

Що таке «традиція». Як у традиціях відображаються  звичаї та обряди.

 

Україна багатокультурна.

  1.  

 

Що таке «багатокультурність». Як культура об’єднує людей.

 

  1.  

 

Внесок українців у світову історію та культуру

 

  1.  

 

Практичне заняття №4 Відомі українціта вихідці з України.

 

Що сьогодні означає бути громадянином України.

  1.  

 

Якими є відносини людини і держави. Що їх пов’язує.

 

  1.  

 

Що таке «права людини».

 

  1.  

 

Що таке «демократія» і як вона пов’язана з правами людини.

 

  1.  

 

Узагальнюючий урок «Що ми дізналися про себе і про нашу країну.»

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Кресан Алла Олексіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Бежан Валентина Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
29 серпня 2021
Переглядів
4733
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку