НУШ
«Україна і світ. Вступ до історії та громадянської освіти. 5-6 класи (інтегрований курс)»
(авт. Кафтан М. В., Козорог О.Г., Костюк І. А., Мудрий М. М., Селіваненко В. В.).
«Рекомендовано Міністерством освіти і науки України»
(наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795)
«Україна і світ. Вступ до історії та громадянської освіти»
5- В кл.
КАЛЕНДАРНЕ ПЛАНУВАННЯ
Структура курсу
Розділ І Спільноти, у яких я живу.
Розділ ІІ Моя країна — Україна.
№ уроку |
Дата |
Тема уроку |
Примітка |
Розділ І Спільноти, у яких я живу |
|||
|
|
Вступ. Повторення та актуалізація знань із початкової школи |
|
|
|
Що я знаю про себе, Україну і світ. |
|
«Я» та «інші». Що таке спільнота й приналежність до неї. |
|
||
|
|
Хто такі «Я» та «інші». У чому ми різні. |
|
|
|
Що таке рівність і чому вона важлива. |
|
|
|
У чому полягає роль родини і громади в житті людини. |
|
|
|
Що таке громада та з кого вона складається. |
|
|
|
Що таке взаємна турбота й відповідальність |
|
Що об’єднує людей у спільноти та якими вони бувають. |
|||
|
|
Чому і як виникають спільноти/ громади. |
|
|
|
«Велика» і «мала»батьківщина. Людство як велика спільнота. |
|
|
|
Практичне заняття №1 « Моя Батьківщина» (вулиця, місто, країна) |
|
Якими людські спільноти були в минулому та є тепер. |
|||
|
|
Якими були першілюдські спільноти. Перші об’єднання людей: родова община,територіальна (сусідська) община,плем’я. |
|
|
|
Села й міста в минулому і тепер. |
|
Життя в громаді. |
|||
|
|
Як виникають правила. Якими були правила співжиття в минулому і є тепер. Чим правила відрізняються від прав. Закони як загальні правила. Приклади українських правил і законів з минулого. |
|
|
|
Практичне заняття №2 Складаємо правила класу |
|
|
|
Що таке влада і якою вона буває. Як взаємодіють влада і суспільство. Самоврядування. Рівність і гідність як основа взаємодії в суспільстві |
|
Приватний і публічний простори людини. |
|||
|
|
Як із часом змінювався приватний простір людини. |
|
|
|
Що таке публічний простір. Як змінювалися публічні простори з часом. Публічні простори сучасної людини. Школа як публічний простір. |
|
|
|
Узагальнюючий урок «Як люди усвідомлювали себе в різні часи». |
|
Розділ ІІ Моя країна — Україна. |
|||
Історична топоніміка України. Поява назви «Україна». |
|||
|
|
Назва «Україна»впродовж століть. (Перша письмова згадка слова «Україна».Звідки походило і що означало слово « Україна») |
|
|
|
Що таке історична топоніміка. |
|
|
|
Історико-географічні назви як свідчення минулого. |
|
Україна на карті в минулому і тепер. |
|||
|
|
Що таке «історична карта». Про що можна дізнатися з історичних карт. |
|
|
|
Практичне заняття №3 Як розуміти історичну карту. Континенти, Європа та Україна на карті. |
|
|
|
Як виглядала Україна на картах минулого. |
|
Історико-етнографічні регіони України. |
|||
|
|
Які історико-географічні регіони є в Україні та як вони сформувалися. Що таке «мій край». |
|
|
|
Якими є етнографічні особливості регіонів в Україні та що їх об’єднує. |
|
Заняття, звичаї і традиції українців у минулому і тепер. |
|||
|
|
Як із часом змінювалися заняття українців. |
|
|
|
Що таке «традиція». Як у традиціях відображаються звичаї та обряди. |
|
Україна багатокультурна. |
|||
|
|
Що таке «багатокультурність». Як культура об’єднує людей. |
|
|
|
Внесок українців у світову історію та культуру |
|
|
|
Практичне заняття №4 Відомі українціта вихідці з України. |
|
Що сьогодні означає бути громадянином України. |
|||
|
|
Якими є відносини людини і держави. Що їх пов’язує. |
|
|
|
Що таке «права людини». |
|
|
|
Що таке «демократія» і як вона пов’язана з правами людини. |
|
|
|
Узагальнюючий урок «Що ми дізналися про себе і про нашу країну.» |
|