Магнітне поле.
Світлові явище
МЕХАНІЧНІ ТА ЕЛЕКТРОМАГНІТНІ ХВИЛІ
календарно-тематичне планування фізика 9 клас за підручником В.Г. Баряхтара, С.О.Довгого. Х: Видавництво "Ранок", 2017
№ з/п |
Дата |
Дата |
Тема уроку |
|
Розділ І. МАГНІТНЕ ПОЛЕ |
||||
1 |
|
|
Магнітні явища. Дослід Ерстеда. Магнітне поле |
|
2 |
|
|
Індукція магнітного поля. Лінії магнітної індукції. Магнітне поле Землі |
|
3 |
|
|
Магнітне поле струму. Правило свердлика |
|
4 |
|
|
Розв'язування задач |
|
5 |
|
|
Сила Ампера |
|
6 |
|
|
Розв'язування задач |
|
7 |
|
|
Розв'язування задач |
|
8 |
|
|
Магнітні властивості речовин. Гіпотеза Ампера |
|
9 |
|
|
Електромагніти та їх застосування |
|
10 |
|
|
Розв'язування задач |
|
11 |
|
|
Лабораторна робота № 1. Складання та випробування електромагніту |
|
12 |
|
|
Електродвигуни. Електровимірювальні прилади. Гучномовець |
|
13 |
|
|
Досліди Фарадея. Явище електромагнітної індукції. Індукційний електричний струм |
|
14 |
|
|
Розв'язування задач |
|
15 |
|
|
Лабораторна робота № 2. Спостереження явища електромагнітної індукції |
|
16 |
|
|
Розв'язування задач. Підготовка до контрольної роботи |
|
17 |
|
|
Контрольна робота № 1 з теми «Магнітне поле» |
|
18 |
|
|
Захист учнівських проектів |
|
Розділ ІІ. СВІТЛОВІ ЯВИЩА |
||||
19 |
|
|
Світловіявища. Джерела та приймачі світла. Швидкість поширення світла |
|
20 |
|
|
Світловий промінь і світловий пучок. Закон прямолінійного поширення світла. Сонячне та місячне затемнення |
|
21 |
|
|
Розв'язування задач |
|
22 |
|
|
Відбивання світла. Закон відбивання світла. Плоске дзеркало |
|
23 |
|
|
Розв'язування задач |
|
24 |
|
|
Лабораторна робота № 3. Дослідженн явідбивання світла за допомогою плоского дзеркала |
|
25 |
|
|
Заломлення світла на межі поділу двох середовищ. Закон заломленнясвітла |
|
26 |
|
|
Розв'язування задач |
|
27 |
|
|
Лабораторна робота № 4. Дослідження заломлення світла |
|
28 |
|
|
Розкладання білого світла на кольори. Утворення кольорів |
|
29 |
|
|
Лінзи. Оптична сила лінзи |
|
30 |
|
|
Побудова зображень у лінзах. Деяк іоптичні пристрої. Формула тонкої лінзи |
|
31 |
|
|
Розв'язування задач |
|
32 |
|
|
Розв'язування задач |
|
33 |
|
|
Лабораторна робота № 5. Визначення фокусної відстані та оптичної сили тонкоїлінзи |
|
34 |
|
|
Око як оптична система. Зір і бачення. Окуляри. Вади зору та їх корекція |
|
35 |
|
|
Розв'язування задач. Підготовка до контрольної роботи |
|
36 |
|
|
Контрольна робота № 2 з теми «Світлові явища» |
|
37 |
|
|
Захист учнівських проектів |
|
Розділ III. МЕХАНІЧНІ ТА ЕЛЕКТРОМАГНІТНІ ХВИЛІ |
||||
38 |
|
|
Виникнення та поширення механічних хвиль. Фізичні величини, як характеризують хвилі |
|
39 |
|
|
Звукові хвилі. Інфразвук і ультразвук |
|
40 |
|
|
Лабораторна робота № 6. Дослідження звукових коливань різноманітних джерел звуку за допомогою сучасних цифрових засобів |
|
41 |
|
|
Електромагнітне поле й електромагнітні хвилі |
|
42 |
|
|
Шкала електромагнітних хвиль |
|
43 |
|
|
Фізичні основи сучасних бездротових засобів зв'язку. Радіолокація |
|
44 |
|
|
Розв'язування задач. Підготовка до контрольної роботи |
|
45 |
|
|
Контрольна робота № 3 з теми «Механічні та електромагнітні хвилі» |
|
46 |
|
|
Захистучнівськихпроектів |
|
Розділ IV. ФІЗИКА АТОМА ТА АТОМНОГО ЯДРА. ФІЗИЧНІ ОСНОВИ АТОМНОЇ ЕНЕРГЕТИКИ |
||||
47 |
|
|
Сучасна модель атома. Протонно-нейтронна модель ядра атома. Ядерні сили. Ізотопи |
|
48 |
|
|
Радіоактивність. Радіоактивні випромінювання |
|
49 |
|
|
Активність радіоактивної речовини. Застосування радіоактивних ізотопів |
|
50 |
|
|
Розв'язування задач |
|
51 |
|
|
Розв'язування задач |
|
52 |
|
|
Йонізаційна дія радіоактивного випромінювання. Природний радіоактивний фон. Дозиметри |
|
53 |
|
|
Розв'язування задач |
|
54 |
|
|
Ланцюгова ядерна реакція. Ядерний реактор |
|
55 |
|
|
Розв'язування задач |
|
56 |
|
|
Атомна енергетика України. Екологічні проблеми атомної енергетики |
|
57 |
|
|
Розв'язування задач. Підготовка до контрольної роботи |
|
58 |
|
|
Контрольна робота № 4 з теми «Фізика атома та атомного ядра. Фізичні основи атомної енергетики» |
|
59 |
|
|
Захист учнівських проектів |
|
Розділ V. РУХ І ВЗАЄМОДІЯ. ЗАКОНИ ЗБЕРЕЖЕННЯ Частина І |
||||
60 |
|
|
Рівноприскорений прямолінійний рух. Прискорення. Швидкість рівноприскореного прямолінійного руху |
|
61 |
|
|
Розв'язування задач |
|
62 |
|
|
Переміщення під час рівноприскореного прямолінійного руху. Рівняння координати |
|
63 |
|
|
Розв'язування задач |
|
64 |
|
|
Розв'язування задач |
|
65 |
|
|
Розв'язування задач |
|
66 |
|
|
Інерціальні системи відліку. Перший закон Ньютона |
|
67 |
|
|
Другий закон Ньютона |
|
68 |
|
|
Розв'язування задач |
|
69 |
|
|
Третій закон Ньютона |
|
70 |
|
|
Закон всесвітнього тяжіння. Сила тяжіння. Прискорення вільного падіння |
|
71 |
|
|
Розв'язування задач |
|
72 |
|
|
Розв'язування задач |
|
73 |
|
|
Рух тіла під дією сили тяжіння |
|
74 |
|
|
Розв'язування задач |
|
75 |
|
|
Розв'язування задач |
|
76 |
|
|
Рух тіла під дією кількох сил |
|
77 |
|
|
Розв'язування задач |
|
78 |
|
|
Розв'язування задач |
|
79 |
|
|
Розв'язування задач. Підготовка до контрольної роботи |
|
80 |
|
|
Контрольна робота № 5 з теми «Рух і взаємодія. Закони збереження» |
|
Розділ V. РУХ І ВЗАЄМОДІЯ. ЗАКОНИ ЗБЕРЕЖЕННЯ Частина ІІ |
||||
81 |
|
|
Взаємодія тіл. Імпульс. Закон збереження імпульсу |
|
82 |
|
|
Розв'язування задач |
|
83 |
|
|
Розв'язування задач |
|
84 |
|
|
Реактивний рух. Фізичні основи ракетної техніки. Досягнення космонавтики |
|
85 |
|
|
Розв'язування задач |
|
86 |
|
|
Застосування законів збереження енергії та імпульсу в механічних явищах |
|
87 |
|
|
Розв'язування задач |
|
88 |
|
|
Розв'язування задач |
|
89 |
|
|
Розв'язування задач |
|
90 |
|
|
Лабораторна робота № 7. Вивчення закону збереженн ямеханічної енергії |
|
91 |
|
|
Фундаментальні взаємодії в природі. Межі застосування фізичних законів і теорій |
|
92 |
|
|
Фундаментальний характер законів збереження |
|
93 |
|
|
Розв'язування задач. Підготовка до контрольної роботи |
|
94 |
|
|
Контрольна робота № 6 з теми «Рух і взаємодія. Закони збереження» |
|
95 |
|
|
Захист учнівських проектів |
|
96 |
|
|
Захист учнівських проектів |
|
97 |
|
|
Захист учнівських проектів |
|
98 |
|
|
Захист учнівських проектів |
|
99 |
|
|
Еволюція фізичної картини світу. Розвиток уявлень про природу світла. |
|
100 |
|
|
Фізика і науково-технічний прогрес |
|
Фізика та екологія |
||||
101 |
|
|
Фізика та екологія. |
|
102 |
|
|
Фізичні основи бережливого природокористування та збереження енергії |
|
103 |
|
|
Альтернативні джерела енергії |
|
104 |
|
|
Сучасні проблеми екології та енергетики в Україні та світі |
|
105 |
|
|
Резерв |
|
Орієнтовні теми навчальних проектів
Розділ І. МАГНІТНЕ ПОЛЕ
Магнітніматеріали та їх використання.
Магнітнийзапис інформації.
Вияви та застосуваннямагнітнихвзаємодій у природі й техніці.
Геомагнітне поле Землі.
Магнітнібурі та їхнійвплив на здоров’я людини.
Різноманітніелектромагнітніпристрої.
Генераториелектричного струму.
Розділ ІІ. СВІТЛОВІ ЯВИЩА
Складаннянайпростішогооптичногоприладу.
Оптичніілюзії.
Дослідженняпотужності та ККД штучнихджерелсвітларізного типу.
Увігнутідзеркала: властивості та прикладизастосування.
Оптичніявища в природі.
Око і зір.
Розділ III. МЕХАНІЧНІ ТА ЕЛЕКТРОМАГНІТНІ ХВИЛІ
Звуки в життілюдини.
Застосуванняінфра- й ультразвуків у техніці.
Вібрації й шуми та їхнійвплив на організми.
Електромагнітніхвилі в природі й техніці.
Впливелектромагнітноговипромінювання на організмлюдини.
Види шумового забруднення. Вимірювання рівня шумового забруднення. Вивченнявпливу шумового забруднення на організми.
Духовімузикальніінструменти.
Розділ IV. ФІЗИКА АТОМА ТА АТОМНОГО ЯДРА. ФІЗИЧНІ ОСНОВИ АТОМНОЇ ЕНЕРГЕТИКИ
Ознайомлення з роботоюпобутового дозиметра.
Складаннярадіаційноїкартирегіону.
Радіологічнийаналізмісцевиххарчовихпродуктів.
Екологічніпроблемиатомноїенергетики.
Розщеплення атома: скринькаПандоричивогонь Прометея?
МайбутнєСонця та іншихзір.
Розділ V. РУХ І ВЗАЄМОДІЯ. ЗАКОНИ ЗБЕРЕЖЕННЯ
Людина і Всесвіт.
Фізика в життісучасноїлюдини.
Сучасний стан фізичнихдосліджень в Україні та світі.
Україна – космічна держава.
Видатнівітчизняні та закордоннівчені-фізики.
Застосування закону збереженняімпульсу в техніці.