Географія, 8 клас, КТП на 2023-2024 н.р.

Про матеріал

Календарно-тематичне планування курсу "ГЕОГРАФІЯ. Україна в світі: природа та населення" (8 клас, 70 годин, 2 години на тиждень). Складено за навчальною програмою з географії для 6-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів, затвердженою Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 року № 804. Підручник - Бойко В.М. та ін. Географія : підруч. для 8 кл. закл. заг. середньої освіти /В.М. Бойко, І.Л. Дітчук, Л.Б. Заставецька - Ірпінь: Перун, 2021. - 288 с.

Перегляд файлу

ГЕОГРАФІЯ

Україна у світі: природа, населення

(8 клас, 70 годин, 2 години на тиждень)

Складено за навчальною програмою з географії  для 6-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів, затвердженою Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 року № 804

 

І семестр

уроку

Дата

уроку

 

Зміст уроку та види навчальної

діяльності

 

Прим.

ВСТУП до курсу (2 год.)

1

 

Географія України. Фізична і суспільна географія. Об’єкт вивчення географії України. Методи досліджень. Джерела географічної інформації. Значення географічних знань.

§ 1

2

 

Географічні дослідження території України. Україна в працях стародавніх греків (Геродот, Страбон, Клавдій Птолемей).  Доба Середньовіччя (арабські та європейські мандрівники і купці). Дослідження в 17-19 ст. (Гійом де Боплан). Дослідження Нового часу (Степан Рудницький).  Сучасні географічні дослідження.

§ 2

Учень/учениця називає об’єкти вивчення курсу; наводить приклади географічних досліджень території України у минулому і тепер; пояснює особливості сучасних географічних досліджень; характеризує методи географічних досліджень; вміє користуватися джерелами географічної інформації.

 

Тема 1. ГЕОГРАФІЧНА КАРТА ТА РОБОТА З НЕЮ (7 год.)

3

 

Географічна карта. Зображення українських земель на картах різних історичних епох. Елементи географічної карти. Масштаб.

§§ 3, 4

4

 

Картографічні проекції. Види картографічних проекцій. Спотворення на географічних картах. Способи картографічного зображення.

§ 4

5

 

Карти і геоінформаційні системи. Класифікація карт. Навчальні карти і атласи. Електронні карти. Картографічні інтернет-джерела. Геоінформаційні та сучасні навігаційні системи

§ 5

Учень/учениця називає джерела географічної  інформації,  елементи карти; пояснює відмінності між різними видами карт, картографічними  проекціями; розпізнає види карт; визначає об’єкти, напрямки, відстані, географічні координати за навчальними картами; вміє користуватися навчальними картами й атласами, картографічними інтернет-джерелами; застосовує сучасні навігаційні системи на практиці.

6

 

Топографічна карта. Топографічна карта (топокарта). Математична основа топокарт. Географічні координати. Прямокутні координати.

§ 6

7

 

Використання топографічних карт. Визначення напрямків. Вимірювання відстаней. Визначення висоти поверхні.

Практична робота №1. Визначення напрямків, відстаней, площ, координат та висот місцевості за топокартою.

§ 7

8

 

Плани міст та схеми руху транспорту. Відмінності плану від карти. Плани міст. Схеми руху транспорту. Туристичні схеми. Ззначення топокарт і планів.

§ 8

Учень/учениця називає елементи топографічної карти; читає топографічні карти, плани міст, схеми руху транспорту; визначає об’єкти, напрямки, відстані, географічні, прямокутні координати, висоту точок за топографічною картою; застосовує отримані знання при орієнтуванні  на місцевості  за допомогою  топографічної карти, плану, схеми; розуміє значення топографічних карт  у побуті та господарській діяльності.

9

 

Узагальнення і контроль знань за темою «Географічна карта та робота з нею»

 

 

Тема 2. ГЕОГРАФІЧНИЙ ПРОСТІР УКРАЇНИ (7 год.)

10

 

Політична карта світу. Елементи політичної карти світу. Динамічність політичної карти світу. Етапи формування політичної карти світу. Типізація країн світу за рівнем економічного розвитку.

§ 9

 

11

 

Географічне положення України.  Види географічного положення країни. Фізико-географічне положення України. Економіко-географічне положення України. Політико-географічне положення України. Геополітика.

§ 10

 

12

 

Державна територія і кордони України. Державна територія України. Суходіл і внутрішні води. Територіальні води. Умовні території. Протяжність кордонів. Країни-сусіди. Крайні точки території. Геометричний та географічний центри України.

Практична робота № 2. Нанесення на контурну карту кордонів сусідніх держав, крайніх точок, географічних центрів України та Європи і зазначення їхніх назв; визначення координат точок і протяжності території України в градусах і кілометрах.

§ 11

Учень/учениця характеризує географічне положення України; розрізняє фізико-, економіко-, політико-географічне положення держави; показує на карті суходільні і морські кордони: суходіл і територіальні води, крайні точки України, країни-сусіди України, географічні центри України і Європи; визначає за допомогою карти протяжність території України в градусах і кілометрах; обґрунтовує вплив географічного положення України в Європі та світі на економічні та політичні процеси всередині держави.

13

 

Формування території України. Середньовічні держави. Українські землі в 14-19 ст. Територіальні зміни кордонів України з ХХ ст. Адміністративно-територіальний устрій сучасної України.

§ 12

Учень/учениця називає адміністративно-територіальні одиниці України; пояснює особливості сучасного адміністративно-територіального устрою; показує на карті одиниці адміністративно-територіального устрою; аналізує зміни територіальних кордонів України з ХХ ст.; прогнозує наслідки змін адміністративно-територіального устрою України.

14

 

Міжнародна система відліку часу. Годинні пояси.  Місцевий час. Поясний час. Літній час. Особливості регулювання системи відліку часу в країнах світу.  

 

§ 13

 15

 

Час в Україні. Розв’язування задач на визначення часу.

Практична робота № 3. Аналіз карти годинних поясів Землі.

 

Учень/учениця називає різні види часу, що існують в міжнародній системі його відліку;

наводить приклади регулювання часу в країнах світу; пояснює відмінність між поняттями місцевого та поясного часу; характеризує особливості регулювання системи відліку часу в країнах світу; аналізує карту годинних поясів Землі; визначає місцевий і поясний час у країнах світу та в Україні; обґрунтовує вплив літнього часу на життєдіяльність людини.

16

 

Узагальнення і контроль знань за темою «Географічний простір України».

 

 

Тема 3. ПРИРОДНІ УМОВИ І РЕСУРСИ УКРАЇНИ (14 год.)

17

 

Геологічна історія України. Геологічне літочислення. Геологічні ери. Радіологічний метод дослідження. Геологічна історія України.

§ 14

18

 

Тектонічні структури України. Платформи і рухомі пояси. Тектонічна карта. Найбільші тектонічні структури України. Середземноморський рухомий пояс. Зв`язок рельєфу з тектонічними структурами.

§ 15

19

 

Геологічна будова України. Геологічна карта України. Четвертинні відклади. Вплив геологічної будови та тектоніки на життєдіяльність людини.

§ 16

20

 

Рельєф України. Рівнинний рельєф України. Височини. Низовини. Українські Карпати. Кримські гори. Закономірності поширення форм рельєфу.

Практична робота № 4. Вплив тектонічних структур та геологічної будови території України на поширення форм рельєфу і корисних копалин.

§§ 17, 18

21

 

Походження форм рельєфу України. Внутрішні та зовнішні рельєфотвірні чинники і процеси. Основні типи рельєфу. Рельєф і життєдіяльність людини.

§ 19

22

 

Паливні корисні копалини України. Класифікація корисних копалин. Закономірності поширення корисних копалин. Кам’яне та буре вугілля. Нафта і природний газ. Горючі сланці і торф.

 

§ 20

23

 

Рудні корисні копалини України. Поширення рудних копалин. Руди чорних та кольорових металів. Уранові руди.

§ 21

24

 

Нерудні корисні копалини України. Хімічна мінеральна та будівельна сировина. Мінеральні води та грязі. Проблеми раціонального використання мінеральних ресурсів.

Практична робота № 4 (продовження). Вплив тектонічних структур та геологічної будови території України на поширення форм рельєфу і корисних копалин.

§ 22

Учень/учениця  знаходить і показує на картах різного масштабу: низовини: Придніпровсь-ка, Причорноморська, Закарпатська, Поліська; височини: Придніпровська, Подільська, Донецька, Приазовська, Хотинська (г. Берда); гори: Українські Карпати (г. Говерла), Кримські (г. Роман-Кош); тектонічні структури: Східноєвропейська платформа, Український щит, Волино-Подільська плита, Дніпровсько-Донецька западина, Причорноморська западина, Скіфська платформа, Донецька складчаста область, Карпатська і Кримська складчасті системи; басейни і родовища корисних копалин: Донецький та Львівсько-Волинський кам’яновугільні басейни, Дніпровський буровугільний басейн, Західний, Східний, Південний нафтогазоносні райони, Криворізький залізорудний басейн, Кременчуцький залізорудний район, Придніпровський марганцеворудний басейн, Іршанське родовище титанових руд,  Артемівське, Слов’янське  родовища кам’яної солі, Заваллівське родовище графіту; обґрунтовує необхідність раціонального використання природних ресурсів.

25

 

Узагальнення і контроль знань за темою «Тектонічна будова, рельєф та корисні копалини України».

-

26

 

Кліматотвірні чинники. Загальна характеристика клімату.  Розподіл сонячної енергії. Вплив підстильної поверхні на перерозподіл сонячної енергії.

 

§ 23

27

 

Циркуляція атмосфери.  Властивості повітряних мас. Атмосферні фронти. Циклони та антициклони. Вплив рельєфу на формування клімату.

§ 24

28

 

Основні показники клімату. Температура повітря. Кількість опадів. Сезони року.

Практична робота № 5. Визначення вологості повітря за заданими показниками.

§ 25

29

 

Несприятливі погодно-кліматичні явища. Види несприятливих явищ. Метеорологічна служба. Прогноз погоди. Синоптичні карти. Народні прикмети.

Практична робота № 6. Визначення причин відмінностей кліматичних показників різних регіонів України за аналізом карт і кліматичних діаграм.

§ 26

30

 

Кліматичні ресурси та охорона атмосферного повітря. Вплив погодно-кліматичних умов на життєдіяльність людини. Енергетичні кліматичні ресурси. Акрокліматичні ресурси. Рекреаційні кліматичні ресурси.

Охорона атмосферного повітря.

 

§ 27

Учень/учениця  називає основні кліматотвірні чинники, кліматичні показники, типи клімату; наводить приклади небезпечних погодних  явищ та їх наслідків; пояснює дію кліматотвірних чинників;  характеризує особливості розподілу сонячної енергії, напрямки руху атмосферних фронтів, циклонів та антициклонів, річний розподіл кліматичних показників у межах України; визначає за кліматичною картою особливості розподілу температури,  повітря та опадів;   порівнює особливості зволоження в різних частинах України, кліматичні умови своєї місцевості з іншими регіонами та їх вплив на сільське господарство; робить висновки про значення прогнозу погоди для життєдіяльності людей; оцінює можливість використання кліматичних ресурсів у різних сферах господарської діяльності в Україні та у побуті.

31

 

Узагальнення і контроль знань за темою «Клімат України».

 

РЕЗЕРВ (1 год.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІ семестр

Урок

 

Дата

уроку

 

Зміст уроку та види навчальної

діяльності

 

Прим.

Тема 3. ПРИРОДНІ УМОВИ І РЕСУРСИ УКРАЇНИ (23 год.)

32

 

Річки України. Густота річкової мережі України. Характер течії річок. Живлення та режим річок. Робота річок. Будова річкової долини. Основні річкові басейни України.

Практична робота № 7. Нанесення на контурну карту назв найбільших річок та меж їхніх водозбірних басейнів України.

§§ 28, 29

 

33

 

Озера та штучні водойми України. Типи озер. Лимани. Водосховища та ставки. Канали.

Практична робота № 7 (продовження). Нанесення на контурну карту назв озер, лиманів, водосховищ та каналів України.

§ 30

 

34

 

Болота та підземні води України. Типи і поширення боліт. Підземні води. Водні ресурси України.

§ 31

Учень/учениця  називає складові частини вод суходолу в межах України; пояснює особливості живлення та водного режиму річок, озер; знаходить  та  показує  на картах  різного  масштабу: річкові системи: Дніпра, Сіверського Донця, Південного Бугу, Дністра, Дунаю, Західного Бугу, озера: Ялпуг, Сасик, Шацькі, Синевир; лимани: Дніпровсько-Бузький, Молочний, Дністровський; водосховища: Київське, Канівське, Кременчуцьке, Каховське, Дніпровське, Дніпродзержинське; Дністровське; Печенізьке; канали: Північнокримський, Дніпро – Донбас, Каховський; визначає падіння та похил річки; характеризує водні об’єкти України, можливості і шляхи раціонального використання водних ресурсів; усвідомлює необхідність охорони водних ресурсів України.

35

 

Ґрунти України. Умови ґрунтоутворення. Грунти рівнинної частини України. Ґрунти Українських Карпат та Кримських гір.

§ 32

36

 

Ґрунтові ресурси України. Ґрунтові ресурси. Дослідження Василя Докучаєва. Зміни ґрунтів у результаті господарської діяльності. Охорона ґрунтових ресурсів.

Практична робота № 8. Порівняльний аналіз різних типів ґрунтів України.

§ 33

Учень/учениця  називає основні чинники ґрунтоутворення та типи ґрунтів; пояснює умови ґрунтоутворення, особливості поширення ґрунтів; аналізує карту ґрунтів України; характеризує ґрунтові  ресурси України; робить висновки щодо закономірностей поширення ґрунтів на рівнинній частині України та в горах; визначає вплив родючості ґрунтів на сільськогосподарську діяльність; оцінює заходи з раціонального використання, підвищення родючості та охорони ґрунтів.

37

 

Рослинний покрив. Рослинні угруповання. Релікти та ендеміки. Лісова рослинність. Степова рослинність. Луки і болота.  Рослинні ресурси. Охорона рослинного покриву. Червона та Зелена книги України.

§ 34

38

 

Тваринний світ. Різноманітність тваринного світу.   Поширення тварин в Україні. Тваринні ресурси України. Охорона і відновлення тваринних ресурсів. Червона книга України.

§ 35

Учень/учениця  характеризує видовий склад рослинності і тваринного світу України; наводить приклади рослинних угруповань, занесених до Зеленої книги України, ендеміків і зникаючих видів рослин, акліматизації та реакліматизації тварин; розпізнає рослини і тварин, занесених до Червоної книги України; аналізує карти рослинності і тваринного світу України, вплив господарської діяльності людини на рослинний покрив і тваринний світ; оцінює стан рослинних і тваринних ресурсів та їх роль у господарській діяльності.

39

 

Узагальнення і контроль знань за темами «Внутрішні води, грунтово-рослинний покрив та тваринний світ України»

 

40

 

Ландшафт. Компоненти ландшафту. Чинники формування ландшафтів. Горизонтальна і вертикальна будова ландшафтів. Ландшафтні карти і профілі. Класифікація ландшафтів. Вплив людини на ландшафт.

§ 36

41

 

Фізико-географічне районування. Районування земної поверхні. Географічна оболонка Землі. Зональні та азональні природні комплекси. Фізико-географічне районування України.

§ 37

42

 

Мішані і широколисті ліси України. Географічне положення. Рельєф і корисні копалини. Клімат і внутрішні води. Ґрунтово-рослинний покрив і ландшафти. Природокористування і охорона природи.

§ 38

43

 

Лісостепова зона України. Географічне положення. Рельєф і корисні копалини. Клімат і внутрішні води. Ґрунтово-рослинний покрив. Природокористування і охорона природи

§ 39

44

 

Степова зона України. Географічне положення. Рельєф і корисні копалини. Клімат і внутрішні води. Ґрунтово-рослинний покрив і ландшафти. Природокористування і охорона природи.

Практична робота № 9. Порівняльна характеристики природних зон України.

§ 40

45

 

Гірські ландшафти Українських Карпат. Геологічна будова і рельєф. Поверхневі води. Висотна поясність.

§ 41

46

 

Ландшафти Передкарпаття і Закарпаття. Географічне положення Передкарпаття. Геологічна будова і рельєф Передкарпаття. Клімат і води Передкарпаття. Грунти і рослинність Передкарпаття. Географічне положення Закарпаття. Геологічна будова і рельєф Закарпаття. Клімат і води Закарпаття. Грунти і рослинність Закарпаття. Природокористування і охорона природи.

§ 42

47

 

Кримські гори та Південний берег Криму. Геологічна будова і рельєф. Клімат. Поверхневі води. Висотна поясність. Охорона природи.

§ 43

48

 

Чорне море. Географічне положення та берегова лінія. Геологічна будова та рельєф дна. Клімат та водні маси. Течії. Природні ресурси і охорона природи.

§ 44

49

 

Азовське море. Географічне положення та берегова лінія. Геологічна будова та рельєф дна. Клімат та водні маси. Течії. Природні ресурси і охорона природи.

§ 45

Учень/учениця  називає компоненти та чинники формування ландшафтів, природні країни, природні зони; пояснює на конкретних прикладах особливості взаємодії компонентів природи у ландшафті; знаходить і показує на картах  різних  масштабів природні зони, гірські країни, Чорне море, Азовське море; острови Зміїний, Джарилгач, півострови Кримський, Керченський, косу Арабатська Стрілка, Каркінітську затоку, Керченську протоку; характеризує рівнинні та гірські ландшафти України, природні комплекси морів; аналізує карту ландшафтів України; прогнозує наслідки впливу господарської діяльності на ландшафт.

50

 

Природокористування та стан довкілля України. Природно-ресурсний потенціал. Природокористування. Екологічна ситуація. Види та джерела забруднення довкілля. Моніторинг довкілля. Стан довкілля України. Напрями раціонального природокористування.

§§ 46, 47

51

 

Природно-заповідний фонд України. Природохоронне законодавство. Природно-заповідний фонд. Національна екологічна мережа. Будова екомережі. Панєвропейська екологічна мережа.

Практична робота № 10. Позначення на контурній карті об’єктів природно-заповідного фонду України.

§ 48

Учень/учениця  називає складники природно-ресурсного потенціалу України, види забруднень довкілля; наводить приклади об’єктів природно-заповідного фонду України; знаходить і показує на картах  різних  масштабів: біосферні заповідники: Асканія-Нова, Карпатський, Дунайський, Чорноморський; природні заповідники: Карадазький, Український степовий, Медобори, Канівський, Поліський; національні природні парки: Карпатський, Шацький, Синевір, Подільські Товтри; регіональний ландшафтний парк «Меотида»; характеризує сучасну екологічну ситуацію в Україні;  оцінює вплив екологічної ситуації на здоров’я населення.

52

 

Узагальнення і контроль знань за темою «Ландшафти України»

 

 

Тема 4. НАСЕЛЕННЯ УКРАЇНИ ТА СВІТУ (11 год.)

53

 

Кількість населення cвіту. Демографія. Зміни кількості населення Землі. Природний та механічний рух населення. Зміни кількості населення в Україні. Дослідження  Павла Чубинського. Регіональні відмінності демографічних процесів в Україні.

Практична робота № 11. Обчислення показників природного та механічного руху населення в різних регіонах України.

§ 49

54

 

Статево-віковий склад населення. Статевий склад населення. Віковий склад населення. Статево-вікові піраміди. Тривалість життя населення. Демографічна ситуація. Демографічна ситуація в Україні. Демографічна політика.

Практична робота № 12. Аналіз статево-вікових пірамід окремих країн світу.

§ 50

 

55

 

Міграції населення. Види і причини міграцій. Основні напрямки міграційних потоків. Міграції населення України. Біженці та внутрішньопереміщені особи. Українська діаспора. Міграційна політика.

§ 51

Учень/учениця  називає кількість населення світу та України, найбільші країни за кількістю населення; пояснює демографічну ситуацію, що склалася в різних регіонах України; визначає показники  народжуваності, смертності, природного й механічного руху, частки жінок і чоловіків, окремих вікових груп у  структурі населення країни (регіону); показує на карті і називає регіони світу, країни, області в Україні з найбільшою і найменшою кількістю населення, природним приростом, країни з найбільш численною українською діаспорою;  характеризує демографічні показники населення країни за сукупністю картографічних і статистичних матеріалів, механічний рух населення в Україні.

56

 

Розміщення населення. Природні умови і розміщення населення. Густота населення. Розміщення населення України. Сільські та міські поселення. Сільське та міське населення України.

§ 52

57

 

Урбанізація. Міста. Класифікація міст. Функції міст. Причини урбанізації. Рівень урбанізації в країнах світу.  Хибна урбанізація. Урбанізація в Україні.

§ 53

58

 

Вплив урбанізації на розселення населення. Поява міст-мільйонників. Субурбанізація. Міські агломерації. Мегаполіс і мегалополіс. Світові міста.

§ 54

Учень/учениця  називає середній показник  густоти населення в Україні та визначає  найбільш (найменш) густозаселені  країни  світу; показує на карті і називає регіони світу, країни, області в Україні з найбільшим та найменшим рівнем урбанізації,  найбільші агломерації, світові міста, найбільші міста в Україні; порівнює рівень і темпи урбанізації в Україні і світі; усвідомлює взаємозв’язок між густотою населення та геоекологічною ситуацією.

59

 

Етноси і нації. Етнос. Нація. Мовні сім’ї. Етнічний склад населення України. Регіональні відмінності етнічного складу. Національні меншини та етнічні групи. Основні райони розселення етнічних груп.

§§  55, 56

60

 

Релігійний склад населення. Релігія як явище культури. Класифікація релігій. Світові релігії. Найпоширеніші релігії та релігійні конфесії в Україні.

§ 57

Учень/учениця  називає найпоширеніші мовні сім'ї; характеризує національний склад населення України за сукупністю картографічних і статистичних матеріалів; порівнює етнічний склад населення регіонів України; показує на карті і називає однонаціональні й багатонаціональні країни, райони розселення національних меншин в Україні; називає світові релігії; показує на карті і називає регіони домінування світових релігій; знаходить в різних джерелах інформацію, що характеризує релігійний склад населення світу, окремих країн, України та її областей; характеризує найпоширеніші релігійні конфесії України.

 

61

 

Зайнятість населення. Трудові ресурси. Економічно активне населення. Кількість і якість трудових ресурсів. Особливості зайнятості населення в світі та Україні. Проблема безробіття.

§ 58

Учень/учениця  називає кількість трудових ресурсів в Україні; пояснює причини і визначає показники  безробіття; показує на карті і називає області в Україні з найбільшою і найменшою кількістю трудових ресурсів; знаходить в різних джерелах інформацію про проблеми зайнятості населення світу, окремих країн, України та її областей; характеризує кількість і якість трудових ресурсів окремих країн та України; порівнює структуру зайнятості  населення в окремих країнах і Україні.

62

 

Узагальнення і контроль знань за темою «Населення України і світу».

 

 

Тема 5. ПРИРОДА І НАСЕЛЕННЯ КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ (4 год.)

63

 

Природні умови Київщини. Географічне положення. Рельєф і корисні копалини. Клімат і внутрішні води. Ґрунтово-рослинний покрив. Ландшафти.

 

64

 

Природокористування і охорона природи Київщини. Природно-ресурсний потенціал. Екологічна ситуація. Напрямки раціонального природокористування. Природно-заповідний фонд. Національна екологічна мережа.

 

65

 

Населення і розселення Київщини. Демографічні процеси та статево-віковий склад населення. Розселення населення. Рівень урбанізованості території. Київська міська агломерація. Етнічний та релігійний склад населення. Зайнятість населення.

 

Учень/учениця  пояснює взаємозв’язки між природними компонентами, вплив природних умов і природних ресурсів на розселення населення в області і своїй місцевості; характеризує рельєф і геологічну будову, клімат, поверхневі й підземні води, ґрунтово-рослинний покрив, тваринний світ, ландшафти, населення, адміністративної області своєї місцевості; аналізує використання природних ресурсів, екологічні наслідки природокористування; висловлює судження щодо заходів з метою раціонального використання та охорони природних ресурсів і покращення умов життя населення; обговорює потреби та можливості створення нових підприємств у регіоні

66

 

Узагальнення і контроль знань за темою «Природа і населення Київської області».

 

РЕЗЕРВ (4 год.)

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Стожок Алла Павлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Звоник Тетяна Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Пов’язані теми
Географія, 8 клас, Планування
Додано
9 серпня 2023
Переглядів
12125
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку