Громадянська освіта 10 - А клас – 70 годин
Підручник: «Громадянська освіта» (інтегрований курс, рівень стандарту): підручник для 10 класу закладів загальної середньої освіти/Бакка Т.В., Марголіна Л.В., Мелещенко Т.В. – К.: УОВЦ «Оріон», 2018. – 240 с.: іл.
Дата |
Тема уроку |
Домашнє завдання |
Примітка |
||
Дата |
Корегування |
||||
|
|
|
Вступ до курсу «Громадянська освіта» |
С. 3 |
|
Розділ І. Особистість та її ідентичність |
|||||
|
|
|
Тема 1. Я-людина. Самоідентифікація. Індивід. Особа. Особистість. Громадянин. |
§1 С. 8 – 11 |
|
|
|
|
Ідентичність. Формування самоідентичності. Особиста гідність і совість. |
§ 2 С. 11 – 14 |
|
|
|
|
Тема 2. Соціалізація особистості. Поняття соціалізації. Етапи соціалізації. |
§ 3 С. 15 – 17 |
|
|
|
|
Сім’я. соціалізація сім’ї. |
§ 4 С. 17 - 21 |
|
|
|
|
Соціалізація серед однолітків. Молодіжні субкультури. |
§ 5 С. 21 - 25 |
|
|
|
|
Тема 3. Самореалізація людини. Розвиток особистості. Життєві цінності і пріоритети. |
§ 6 С. 26 – 30 |
|
|
|
|
Особистий розвиток: мобільність, адаптивність, креативність. |
§ 7 С. 30 – 32 |
|
|
|
|
Практичне заняття №1. |
|
|
|
|
|
Узагальнення до розділу І. |
С. 32 |
|
Розділ ІІ. Права і свободи людини |
|||||
|
|
|
Тема 1. Людська гідність та права людини. Охорона і захист людської гідності. |
§ 8 С. 34 – 38 |
|
|
|
|
Тема 2. Еволюція прав людини. Права і свободи людини. Покоління прав людини. |
§ 9 С. 38 – 43 |
|
|
|
|
Кваліфікація прав людини. Майбутнє прав людини. |
§ 10 С. 43 – 48 |
|
|
|
|
Тема 3. Людина і держава. Верховенство права. |
§ 11 С. 49 – 52 |
|
|
|
|
Тема 4. Права дитини. Поняття прав дитини. Захист прав дитини. |
§ 12 С. 52 – 58 |
|
|
|
|
Тема 5. Механізми захисту прав людини. Порушення прав людини. Національні та міжнародні механізми захисту прав людини. |
§ 13 С. 58 – 64 |
|
|
|
|
Практичне заняття №2. |
|
|
|
|
|
Узагальнення до розділу ІІ. |
С. 64 |
|
Розділ ІІІ. Людина і соціокультурному просторі |
|||||
|
|
|
Тема 1. Соціокультурна багатоманітність. Суспільство. Соціальні цінності. |
§ 14 С. 65 – 70 |
|
|
|
|
Етнічна, конфесійна, гендерна різноманітність Рівність. |
§ 15 С. 70 - 75 |
|
|
|
|
Тема 2. Ефективна комунікація. Роль спілкування в житті людини і суспільства. |
§ 16 С. 76 - 80 |
|
|
|
|
Тема 3. Стереотипи та упередження. Забобони. |
§ 17 С. 80 – 84 |
|
|
|
|
Основні форми та прояви дискримінації. Засоби захисту від дискримінації. Толерантність. |
§ 18 С. 84 – 90 |
|
|
|
|
Конфлікти та способи їх подолання. |
§ 19 С. 90 – 96 |
|
|
|
|
Практичне заняття №3. |
|
|
|
|
|
Узагальнення до розділу ІІІ. |
С. 96 |
|
Розділ ІV. Демократичне суспільство та його цінності |
|||||
|
|
|
Тема 1. Демократична держава. Демократія. Демократичні інститути. Демократичні цінності. |
§ 20 С. 97 – 102 |
|
|
|
|
Вибори. Принципи виборчого права. Референдум. |
§ 21 С. 102 – 105 |
|
|
|
|
Політичні партії. Громадські організації та їх вплив на демократію. |
§ 22 С. 105 – 108 |
|
|
|
|
Тема 2. Громадянське суспільство. Громадянське суспільство та правова держава. |
§ 23 С. 108 – 112 |
|
|
|
|
Тема 3. Громада. Поняття громади. Роль громади в житті людини, суспільства, держави. |
§ 24 С. 113 – 115 |
|
|
|
|
Захист громадою своїх прав. Громадське врядування. |
§ 25 С. 115 – 117 |
|
|
|
|
Тема 4. Громадянська участь у житті суспільства. Роль громадянина в демократизації суспільства. |
§ 26 С. 118 – 121 |
|
|
|
|
Тема 5. Школа – простір демократії. Шкільна громада. Шкільне самоврядування. |
§ 27 С. 121 – 126 |
|
|
|
|
Тема 6. Дитячі й молодіжні громадські об’єднання. Свобода асоціацій. |
§ 28 С. 126 – 128 |
|
|
|
|
Практичне заняття №4. |
|
|
|
|
|
Узагальнення до розділу ІV. |
С. 129 |
|
Розділ V. Світ інформації та мас-медіа |
|||||
|
|
|
Тема 1. Комунікація. Інформація. Медіа. Роль інформації та медіа в сучасному світі. |
§ 29 С. 130 – 134 |
|
|
|
|
Різновиди медіа та їх розвиток. Вплив мас-медіа на формування громадської думки. |
§ 30 С. 134 – 139 |
|
|
|
|
Тема 2. Медіа і демократія. Свобода. Етика і відповідальність. Свобода слова і мас-медіа. |
§ 31 С. 139 – 142 |
|
|
|
|
Замовні медіа («джинса»). Суспільні медіа. Шкільні медіа. |
§ 32 С. 142 – 145 |
|
|
|
|
Тема 3. Маніпулятивний вплив медіа. Маніпуляції в медіапросторі. Фейкова інформація |
§ 33 С. 146 – 149 |
|
|
|
|
Пропаганда. «Мова ворожнечі». |
§ 34 С. 149 – 154 |
|
|
|
|
Тема 4. Критичне сприйняття та протидія маніпуляціям мас-медіа. |
§ 35 С. 154 – 160 |
|
|
|
|
Тема 5. Інтернет. Цифрова ідентичність. Соціальні мережі. Права людини в Інтернеті. |
§ 36 С. 160 – 165 |
|
|
|
|
Практичне заняття №5. |
|
|
|
|
|
Узагальнення до розділу V. |
С. 166 |
|
Розділ VІ. Взаємодія громадян і держави в досягненні суспільного добробуту |
|||||
|
|
|
Тема 1. Соціальні цілі економіки. Економіка як сфера життя людей. |
§ 37 С. 167 – 171 |
|
|
|
|
Тема 2. Сталий розвиток. Раціональне використання ресурсів. |
§ 38 С. 171 – 174 |
|
|
|
|
Сталий розвиток як спосіб збереження довкілля. |
§ 39 С. 174 – 178 |
|
|
|
|
Тема 3. Ринкова економіка. Принципи ринкової економіки. Конкуренція. Попит і пропозиція. Ринкова ціна. |
§ 40 С. 178 – 186 |
|
|
|
|
Тема 4. Економіка домогосподарства. Домашнє господарство. Бюджет господарств. |
§ 41 С. 186 - 189 |
|
|
|
|
Поняття про раціональне споживання. Права споживачів. |
§ 42 С. 189 – 193 |
|
|
|
|
Тема 5. Підприємництво. Підприємницька діяльність. Правовий захист бізнесу. |
§ 43 С. 194 – 200 |
|
|
|
|
Тема 6. Ринок праці. Учасники ринку праці. Професії. Заробітна плата. |
§ 44 С. 200 – 206 |
|
|
|
|
Тема 7. Лобіювання інтересів та корупція. |
§ 45 С. 206 – 209 |
|
|
|
|
Корупціогенні ризики. Причини та наслідки корупції в економіці та політиці. Шляхи подолання корупції. |
§ 46 С. 209 – 210 |
|
|
|
|
Практичне заняття №6. |
|
|
|
|
|
Узагальнення до розділу VІ. |
С. 211 |
|
Розділ VІІ. Україна, Європа, світ |
|||||
|
|
|
Тема 1. Інтеграція і глобалізація. Витоки і процес європейської інтеграції. |
§ 47 С. 214 – 217 |
|
|
|
|
Міграція. Європейська політика сусідства. Східне партнерство. |
§ 48 С. 217 – 221 |
|
|
|
|
Глобальні проблеми людства. |
§ 48 С. 217 – 221 |
|
|
|
|
Тема 2. Міжнародні відносини та міжнародне право. |
§ 49 С. 221 – 226 |
|
|
|
|
Система безпеки. Урядові й неурядові міжнародні організації. |
§ 50 С. 226 – 231 |
|
|
|
|
Тема 3. Україна – член європейського та світового співтовариства. |
§ 51 С. 232 – 235 |
|
|
|
|
Європейський вибір України. |
§ 52 С. 235 – 239 |
|
|
|
|
Практичне заняття №7. |
|
|
|
|
|
Узагальнення до розділу VІІ. |
С. 240 |
|
|
|
|
Урок підсумкового узагальнення знань |
|
|
|
|
|
Резервна година |
|
|