Презентація "Соціалізація особистості. Молодіжні субкультури".

Про матеріал
Презентація "Соціалізація особистості. Молодіжні субкультури" є мультимедійним супроводом уроку громадянської освіти в 10 класі за темою "Соціалізація особистості". Презентація складається з 28 слайдів. Мета : Розвивати готовність і потребу до самопізнання і самореалізації своєї особистості; Ознайомитися з процесом соціалізації(сутність, етапи, проблеми, значення); з різними видами молодіжних субкультур, цікавими фактами, ілюстраціями та відомостями про їх представників; Виховувати активну життєву позицію; Формувати вміння соціалізації особистості у своєму подальшому житті на різних етапах. Матеріал може використовуватися як додатковий до підручника "Громадянська освіта. Інтегрований курс. Рівень стандарту" 10 клас, О.О. Гісем, О.О. Мартинюк. - Харків: вид-во "Ранок", 2018 - 192 с., іл.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Соціалізація особистості

Номер слайду 2

План заняття: Поняття та етапи соціалізації. Молодіжні субкультури. Функції сім’ї.

Номер слайду 3

Становлення нашого власного “Я” відбувається під впливом суспільних відносин і є соціалізацією. Проходячи життєвий шлях людина набуває досвіду, отримує певний соціальний статус. Відбувається соціалізація особистості. Сьогодні ми спробуємо зрозуміти, які чинники впливають на цей процес

Номер слайду 4

Одного разу вдень давньогрецький філософ Діоген пішов багатолюдними вулицями афін з ліхтариком в руках, промовляючи: «Шукаю людину». 1. Кого шукав Діоген? 2. Як ви вважаєте, на яких ознаках особистості зосередився Діоген? 4. Які ознаки особистості можете назвати ви?

Номер слайду 5

Контролює свою поведінку Здатна відповідати за свої вчинки Самостійна у своїх вчинках Продукт соціалізації Особистість

Номер слайду 6

Соціалізація починається в дитинстві і закінчується в глибокій старості.

Номер слайду 7

У ході соціалізації людина з біологічної істоти перетворюється на соціальну. Соціалізація дає можливість спілкуватися за допомогою ролей. Соціалізація забезпечує збереження самого суспільства: прищеплює новим громадянам загальноприйняті цінності, зразки поведінки

Номер слайду 8

Як відбувається цей процес? Що і хто впливає на соціалізацію людини? Таким чином, соціалізація — це процес і водночас результат засвоєння та активного відтворення людиною соціального (суспільного) досвіду, в процесі спілкування і діяльності, включення її в суспільне життя як активної сили, що діє.

Номер слайду 9

Етапи соціалізації особистості Етап життя Тривалість Етап соціалізації Дитинство Від народження до 12 років Початкова соціалізація Отроцтво Від 12 до 15 років Юнацтво Від 15 до 25 років Зрілість Від 25 до 60 років Продовжена (зріла) соціалізація Старість Від 60 років

Номер слайду 10

Фази соціалізації 1. Немовля. Головне завдання – формування довіри. 2. Раннє дитинство. Формується почуття самооцінності. 3. Вік гри (5-7 років). Формування почуття ініціативи. 4. Шкільний вік. Дитина навчається досягати цілей. 5. Юність. Виникає відчуття власної неповторності, індивідуальності. 6. Молодість. Виникає потреба і здатність до психологічної близькості з іншою людиною. 7.Дорослість. Характеризується творчою діяльністю, продуктивною працею. 8.Зрілий вік, або старість. Виникає почуття задоволення від виконаного обов’язку.

Номер слайду 11

Головний критерій зрілості: самостійність. Що ви вважаєте проявом самостійності?

Номер слайду 12

Критерії самостійності 1. Самозабезпечення засобами існування. 2. Уміння розпоряджатися грішми. 3. Самостійність у виборі способу життя. 4. Проживання окремо від батьків. 5. Здатність відповідати перед законом. 6. Участь у виборах. 7. Укладання шлюбу.

Номер слайду 13

Головну роль у здійсненні соціалізації за сучасних умов, відіграють: Сім’я; Школа; Однолітки; Засоби масової інформації.

Номер слайду 14

В період переходу особистості від дитинства до підліткового віку, у спілкуванні з однолітками формується ієрархія, з’являються лідери, створюються свої молодіжні субкультури. Субкультура - звід накопичених певним світоглядом цінностей і порядків групи людей, об'єднаних специфічними інтересами, які визначають їх світогляд; суверенне цілісне утворення, частина суспільної культури.

Номер слайду 15

Молодіжна субкультура – це форма організації молоді як автономного цілісного утворення в межах панівної культури. Виклик цінностям дорослих та експерименти з власним способом життя Входження до різних груп однолітків Своєрідні смаки, особливо в одязі, музиці Це, швидше, культура дозвілля, ніж роботи Основні ознаки молодіжної субкультури

Номер слайду 16

ГОТИ Самоназва «Діти Ночі» — субкультура, що зародилася наприкінці 70-х років XX століття у Норвегії та Великій Британії на основі панк-руху. Готична субкультура досить різноманітна і неоднорідна, однак для всіх її представників більше чи менше характерний специфічний імідж та інтерес до готичної музики. Від початку будучи молодіжною, нині у світі субкультура представлена людьми віком від 14 до 45 років і старшими

Номер слайду 17

ХІПІ Заявили вони про себе на зламі 60—70 pp. XX ст., в Україні — у 1972 р. Цю групу складають прихильники музичного стилю панк-рок. Виділяються довгим волоссям (своєрідний виклик «соціальному сприйняттю»), «фенічками» (англ. thing — саморобні прикраси, плетені з бісеру браслети), одягом, романтикою автостопу, участю в тусовках, можливістю втекти від реалій життя (сім'ї, школи). У середовищі хіппі сформувалися різноманітні новітні молодіжні субкультури

Номер слайду 18

МЕТАЛІСТИ Субкультура, натхненна музикою в стилі метал. З'явилася у 1980-х роках. Найбільш популярна в північній Європі, Німеччині, Франції та Польщі, досить поширена — в північній Америці, має значну кількість прихильників в південній Америці, південній Європі і Японії. На Близькому Сході, за винятком Туреччини, металісти нечисельні і піддаються переслідуванню

Номер слайду 19

ПАНКИ Покоління молодих людей на рок-естраді (середина 70-х рр. 20 ст.). Провідною інтонацією їхніх виступів став різкий протест проти будь-яких моральних і звичаєвих правил. Це відбилося насамперед на характері їх музики — панк-року (постійна зміна інтонації, надмірне використання ударних інструментів, переважання ритму над мелодією). Шокував глядачів і зовнішній вигляд виконавців у їх стилі завжди присутня неохайність і недбалість (різноколірний грим, лахміття старомодного одягу, обвішаного усіляким мотлохом, також канонічним вбранням є шкіряна куртка з металевими шипами)

Номер слайду 20

СКІНХЕДИ Рух «скінхедів» виник у Великобританії наприкінці 60-х pp. ХХст. На початку існування «скіни» — вихідці з робітничих районів — мали патріотичні погляди, захоплювалися реггі та футболом, не цікавились політикою. Зовнішній вигляд відповідав «шок-протесту» панків з єдиною відмінністю — коротка зачіска та мінімізація символічних речей. В середині 70-х років економічна криза в Англії болісно вдарила по молоді, породивши проблеми безробіття, відсутності перспектив. На цій соціальній хвилі розвинувся расистський рух сучасних «скінів». Їх головним ворогом стали представники небілих рас. З'явились в Україні в 1995—1996рр. Перші скіни не виявляли значної активності, обмежуючись демонстрацією нашивок зі свастикою, прапорів. Наприкінці 1996 р. активізуються, починають пропагандистську діяльність, пошук союзників

Номер слайду 21

РАСТАМАНИ На початку 1990-х років на пострадянському просторі утворилася особлива молодіжна субкультура, представники якої також називають себе растаманами. При цьому вони часто не є істинними прихильниками оригінальної релігійно-політичної доктрини африканської більшості, а зараховують себе до цієї групи в першу чергу за ознакою вживання марихуани та гашишу. Деяким цього достатньо, щоб вважати себе растаманами, деякі більш наближені до растафаріанської концепції — багато слухають Боба Марлі і музику реггі загалом, використовують для ідентифікації комбінацію кольорів «зелений-жовтий-червоний» (наприклад, в одязі), деякі носять дреди.

Номер слайду 22

БАЙКЕРИ Члени мотоклубу, прихильники мотоциклу не просто як засобу пересування, а як невід'ємної частини певного стилю життя, життєвих цінностей та кодексу правил. Відтак майже кожний байкер є мотоциклістом, але не кожен власник двоколісної техніки може бути віднесений до числа байкерів

Номер слайду 23

ХІП-ХОП З'явилась у США в кінці 1970-х в середовищі афроамериканців. Включає в себе 4 основні елементи: діджеїнг, графіті, емсіінг (реп), брейкінг. Також часто 5-им основним елементом вважається вуличне знання (knowledge). До початку 1990-х рр. хіп-хоп став частиною молодіжної культури у багатьох країнах світу. Хоч вищеперелічені елементи разом складають хіп-хоп як культуру, вони живуть окремим життям. Сьогодні бі-бої рідко танцюють під реп, графіті малюють вже далеко не тільки репери. Тому в наш час хіп-хоп часто асоціюється в першу чергу зі стилем музики.

Номер слайду 24

Утворилась на базі прибічників однойменного музичного жанру та утворила новий жанр скримо. Її представників називають емо-кіди (emo + англ. kid — молода людина; дитина)[2] або, в залежності від статі: емо-бой (англ. boy — хлопчик, хлопець), емо-ґерл (англ. girl — дівчинка, дівчина). Найпоширеніша субкультура серед підлітків 12-20 років (хоча часто трапляються й старші прихильники). Головне для представників цієї субкультури — емоції, і вони черпають їх звідусіль — із музики, книг, кіно. Часто в емо-музиці переважає крик («скримінг»), плач, вереск. ЕМО-КІДИ

Номер слайду 25

ГОПНИКИ Це — територіальні корпоративні самодіяльні угруповання підлітків. Створюються за територіальними ознаками («свої» та «чужі»). Орієнтуються на систему цінностей дорослої кримінальної субкультури, культ сили, земляцтва, взаємовиручки та взаємозалежності. Мають яскраво виражену структуру, ієрархію, систему специфічних цінностей, прагнення до активної діяльності. Зовні майже не відрізняються від звичайних підлітків. Тусуються у своїх мікрорайонах, іноді нападають на «неформалів», молодь, яка потрапляє на їх територію. Властива інтелектуальна нерозвиненість, агресивність

Номер слайду 26

РОЛЬОВИКИ Неформальна спільнота людей, що грають в різні рольові ігри, в першу чергу рольові ігри живого дії. Спорідненими до рольового руху є історичні реконструкції, толкіністи, хардболи, страйкболісти і пейнтболісти; зокрема косплей. Рольовий рух виділяють і як хобі, і як субкультуру, для якої характерний свій жаргон, музика (див. менестрелі), література (в основному фентезі та манґа) та інші характерні елементи єдиної культури. Рольовий рух в Україні та СРСР виник у 1980-ті роки на базі Клубів Любителів Фантастики

Номер слайду 27

Досить часто субкультури набувають ознак контркультури. Контркультура – у широкому значенні напрям розвитку культури, що протистоїть “офіційній” традиційній культурі, у вузькому – форма протесту проти культури “батьків”, що виникла в США в 1960-1970-х рр.

Номер слайду 28

Д/З: Підготуватись до дискусії «Молодіжні субкультури: плюси і мінуси»

ppt
Додано
15 вересня 2020
Переглядів
4138
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку