До розіграшу
залишилось:
20 днів
Конкурс розробок «Вчительська десятка»
Розробки додавай – подарунки вигравай!

Особливості методики проведення інтерактивного уроку з трудового навчання

Про матеріал

Інтерактивне навчання суттєво впливає на свідомість і почуття особистості з метою виховання компетентного й відповідального учня який є вільною і водночас законослухняною, високоморальною, соціально та політично активною особистістю, повноправним членом шкільного колективу; на формування в учнів громадських поглядів, почуттів та переконань, належної поведінки, єдності слова і діла.

Перегляд файлу

Особливості методики проведення інтерактивного уроку з трудового навчання

Інтерактивне навчання суттєво впливає на свідомість і почуття особистості з метою виховання компетентного й відповідального учня який є вільною і водночас законослухняною, високоморальною, соціально та політично активною особистістю, повноправним членом шкільного колективу; на формування в учнів громадських поглядів, почуттів та переконань, належної поведінки, єдності слова і діла.

На уроці трудового навчання з теми уроку: «Матеріали природного (тваринного) походження, їхні властивості» ми вважаємо доцільним використання інтерактивних технологій як технології які надають учням певну самостійність для вирішення задач поставлених вчителем.

Актуалізація в навчанні – один з дидактичних принципів зв’язку шкільної науки з життя, чого можливо досягти, випроваджуючи інтерактивні технології  на уроках трудового навчання. Активізувати увагу учнів на уроках трудового навчання допоможуть певні інтерактивні вправи  («Робота в парах», «Робота в группах», «Карусель», «Пошук інформації» та інші).

Суть інтерактивного навчання на уроках трудового навчання  полягає ще й в тому, що навчальний процес відбувається за умови постійної, активної взаємодії всіх учнів колективу.

 Активізація  уваги та закріплення знань  учнів проводиться у вигляді  рольової гри «Конструкторське бюро». Під час мотивації використовується із зображення конструкційних матеріалів та проводиться  гра  завдання якої полягає у з’ясуванні, як матеріал пов’язаний між, собою і як стосується уроку.

За допомогою інтерактивних технологій  можна цікаво подати навчальний матеріал, підвищити інтерес учнів до виконання трудових дій. Для учнів – використання інтерактивних технологій є надання певної самостійності, а для вчителя – є, насамперед, перевірка знань, умінь та навичок.

Основа цієї методики - включення кожного учня  в роботу, перехід від простих до складних завдань. Ця методика сприяє розвиткові творчої уяви, навичок малювання, комунікативних здібностей, логічного мислення. Знання й уміння, отримані в результаті такого занурення в «кухню» творчого процесу, допомагають учням розвивати свої власні творчі здібності, узагальнити вивчений матеріал щодо видів конструкційних матеріалів, сформувати власний образ такого методу проектування як комбінаторика.

Особливість виконання вправ за інтерактивними технологіями полягає в тому. що будь-яка вправа або завдання складається з трьох елементів: інструкція; дія; рефлексія (осмислення), тобто спочатку йде пояснення, як роботи, далі учні виконують завдання, а в процесі рефлексії пояснюють, чому саме такий варіант або спосіб, дію обрали.

 Під час уроку  трудового навчання з теми «Матеріали природного (тваринного) походження, їхні властивості» слід розподілити клас по групам. В кожній групі розподілені ролі, які вони повинні виконувати під час групової роботи:

1.Спікер, головуючий (керівник групи): зачитує завдання групі; організує порядок виконання;пропонує учасникам групи висловитися по черзі; заохочує групу до роботи;визначає доповідача.

2.Секретар:веде записи результатів роботи групи; записи веде коротко й розбірливо;як член групи, повинен бути готовий висловити думки групи при підбитті підсумків чи допомогти доповідачу.

3.Посередник:стежить за часом; заохочує групу до роботи.

4.Доповідач: чітко висловлює думку групи; доповідає про результати роботи групи.

Важливим моментом групової роботи є опрацювання змісту і подання групами результатів колективної діяльності. Залежно від змісту та мети навчання можливості різні варіанти організації роботи групи.

Отже, запропонована нами методика використання інтерактивних технологій на уроках трудового навчання розрахована на ігрові, рольові можливості навчального процесу. Інтерактивне навчання є однією з найбільш гнучких форм включення кожного учня  в роботу, забезпечує перехід від простих до складних завдань, вчить використовувати не готові знання, а здобувати їх із власного досвіду, що веде до розвитку мислення – творчого і діалектичного.

 

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Додано
6 січня
Переглядів
561
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку