Урок - подорож зі швейної справи для учнів 8 класу в спеціальних навчальних закладах. Мета: розширити знання учнів про організацію процесу виготовлення швейних виробів в основних цехах на швейній фабриці, через ознайомлення з сучасним масовим виробництвом.
Тема УРОКУ. Основи організації праці і виробництва на швейних підприємствах
Вчитель: Шишкіна В.І.
Мета УРОКУ. розширити знання учнів про організацію процесу виготовлення швейних виробів в основних цехах на швейній фабриці, через ознайомлення з сучасним масовим виробництвом. Поглибити знання учнів про пошиття виробів; удосконалювати уміння і навички роботи на швейній машині; формувати навички по досконалому виконанню швів; розвивати творчі здібності; коригувати дрібну моторику, окомір; формувати здатність пізнавати свої можливості, щодо професійної діяльності; виховувати естетичні смаки, уміння економно і бережливо відноситися до матеріалів.
Тип уроку. Урок-подорож.
Наш урок пройде у вигляді віртуальної подорожі на швейну фабрику. Подивиться скільки зупинок нам потрібно пройти, виконати практичну роботу і підвести підсумок роботи.
Тема нашого уроку: Основи організації праці і виробництва на швейних підприємствах
Кожна фабрика має власну назву. Процес виготовлення одягу на швейному підприємстві складається з 3 основних етапів:
Перегляд відео «Швейна фабрика 'Дом солнца' Київ»
Обговорення. Визначення працівника у цьому цеху.
Продовження перегляду відео «Швейна фабрика 'Дом солнца' Ки»єв
лекал .
Обговорення. Визначення працівника у цьому цеху.
Продовження перегляду відео «Швейна фабрика 'Дом солнца' Ки»єв
Обговорення. Визначення працівника у цьому цеху.
Продовження перегляду відео «Швейна фабрика 'Дом солнца' Ки»єв
У швейному цеху працюють швачки - мотористки. Вони здійснюють пошиття виробів. Кожна швачка виконує одну операцію по пошиттю одягу.
Обговорення. Визначення працівника у цьому цеху.
Перегляд відео « ВТО.wmv»
У оздоблювальному цеху працюють прасувальники. Вони виконують волого-теплову обробку виробів за допомогою прасок або прасувальних пресів.
Обговорення. Визначення працівника у цьому цеху.
В ньому працюють контролери готової продукції. Вони перевіряють якість кожного готового виробу. Вироби з браком повертають для виправлення недоліків.
І так ми побачили, що на швейних фабриках одяг виготовляють безперервно – потоковим способом. Кожну операцію виконує працівник на своєму робочому місці. Якість готового виробу залежить від якості виконання окремих операцій на кожному робочому місці. Такий розподіл пошиття виробу на окремі операції називають поопераційним поділом праці. Він сприяє підвищенню продуктивності праці, поліпшенню якості вироблюваної продукції.
І сьогодні на практичній роботі ми з вами це перевіримо.
-А зараз фізхвилинка.
Практична робота . Ми з вами шиємо костюм Сніжинки для малюків. Сьогодні ми спробуємо пошити його , як шиють на фабриці. Інструктаж з ТБ.
Підведення підсумків практичної роботи.Загальні помилки, їх аналіз за участю дітей. Демонстрація робіт учнів, оцінювання роботи кожного учня
Підсумок уроку.
Ви всі дуже вправні, тому так швидко закінчили роботу. Я впевнилася, що ви маєте добрі навички самоконтролю та взаємодопомоги. Назву основні недоліки пов’язані з порушенням технологій….(Вчитель перелічує основні недоліки)
Ви всі добре працювали на уроці, виявили гарні знання. Тому за урок отримаєте гарні бали.
Рефлексія Скласти пазли « Сніжинки»
Додаток
Інструкційна карта
Послідовність виконання.
боком усередину, сколоти шпильками.
Інструкційна карта
Послідовність виконання.
Інструкційна карта
Послідовність виконання
1. Пронумерувати деталь, вказати розмір виробу і написати її назву.
2. На деталі показати напрямок нитки основи ↔ .
3. Зазначити величину припусків на підгин.
4. Позначити лінії згину, верх деталі ∆.