Конспект уроку з трудового навчання на тему: "Основи організації праці і виробництва на швейних підприємствах"

Про матеріал

Урок - подорож зі швейної справи для учнів 8 класу в спеціальних навчальних закладах. Мета: розширити знання учнів про організацію процесу виготовлення швейних виробів в основних цехах на швейній фабриці, через ознайомлення з сучасним масовим виробництвом.

Перегляд файлу

Тема УРОКУ.  Основи організації праці і виробництва на швейних підприємствах

Вчитель: Шишкіна В.І.

 

   Мета УРОКУ. розширити знання учнів про організацію процесу виготовлення швейних виробів в основних цехах на швейній фабриці, через ознайомлення з сучасним масовим виробництвом. Поглибити знання учнів про пошиття виробів; удосконалювати уміння і навички роботи на швейній машині; формувати навички по досконалому виконанню швів; розвивати творчі здібності; коригувати дрібну моторику, окомір; формувати здатність пізнавати свої можливості, щодо професійної діяльності; виховувати естетичні смаки, уміння економно і бережливо відноситися до матеріалів.

Тип уроку. Урок-подорож. 

 

  • Доброго ранку діти та гості, присутні на уроці. Давайте посмішкою один до одного створимо хороший настрій, тому що з ним краще працюється і все збувається.
  • А зараз давайте переглянемо відео ролик. «Свіжий подих Херсонської швейної промисловості.»

Наш урок пройде у вигляді віртуальної подорожі на швейну фабрику. Подивиться скільки зупинок нам потрібно пройти, виконати практичну роботу і підвести підсумок роботи.

  • Отже, часу даремно не гаймо і в подорож по швейній фабриці  вирушаймо.

Тема нашого уроку: Основи  організації праці і виробництва на швейних підприємствах

  • 1 зупинка – швейна фабрика.

Кожна фабрика має власну назву. Процес виготовлення одягу на швейному підприємстві складається з 3 основних етапів:

  1. Розробка моделі, виготовлення лекал
  2. Підготовка тканини до розкроювання і розкроювання
  3. Пошиття виробу та його остаточне оздоблення.
  •                                                                                                                                                            Ці роботи виконуються в різних цехах. Подивіться уважно, що наш клас теж сьогодні поділений на цеха. І практичну роботу сьогодні ми будемо виконувати, як працівники швейної фабрики. Кожен буде працювати у своєму цеху.
  • 2 зупинка – експериментальний цех.

Перегляд відео «Швейна фабрика 'Дом солнца' Київ»

  • В експериментальному цеху працюють дизайнери, конструктори, маркірувальники, кравці. Вони розробляють нові моделі, на кожний розмір виготовляють лекала, маркірують їх, шиють пробний виріб.

Обговорення. Визначення працівника у цьому цеху.

  • 3 зупинка – Підготовчий цех

Продовження перегляду відео «Швейна фабрика 'Дом солнца' Ки»єв

  • У підготовчому цеху працюють контролер тканини, настелювач тканини, крейдувальник. Тканину приймають зі складу, перевіряють її якість на спеціальних промірних столах. Тут же виконують розкладання і крейдування

лекал .

Обговорення. Визначення працівника у цьому цеху.

  • 4 зупинка – Розкрійний цех.

Продовження перегляду відео «Швейна фабрика 'Дом солнца' Ки»єв

  • У розкрійному цеху працюють розкрійники. Виконують розкроювання за допомогою спеціальних пересувних електор розкрійних машин з вертикальним або дисковим ножем, а також за допомогою стрічкових різальних машин.

Обговорення. Визначення працівника у цьому цеху.

 

  • 4 зупинка – Швейний цех.

Продовження перегляду відео «Швейна фабрика 'Дом солнца' Ки»єв

У швейному цеху працюють швачки - мотористки. Вони здійснюють пошиття виробів. Кожна швачка виконує одну операцію по пошиттю одягу.

Обговорення. Визначення працівника у цьому цеху.

  • 5 зупинка – Оздоблювальний цех.

Перегляд відео « ВТО.wmv»

У оздоблювальному цеху працюють прасувальники. Вони виконують волого-теплову обробку виробів за допомогою прасок або прасувальних пресів.

Обговорення. Визначення працівника у цьому цеху.

  • 6 зупинка – відділ технічного контролю.

В ньому працюють контролери готової продукції. Вони перевіряють якість кожного готового виробу. Вироби з браком повертають для виправлення недоліків.

І так ми побачили, що на швейних фабриках одяг виготовляють безперервно – потоковим способом. Кожну операцію виконує працівник на своєму робочому місці. Якість готового виробу залежить від якості виконання окремих операцій на кожному робочому місці. Такий розподіл пошиття виробу на окремі операції називають поопераційним поділом праці. Він сприяє підвищенню продуктивності праці, поліпшенню якості вироблюваної продукції.

І сьогодні на практичній роботі ми з вами це перевіримо.

 -А зараз фізхвилинка.

 

    Практична робота .  Ми з вами шиємо костюм Сніжинки для малюків. Сьогодні ми спробуємо пошити його , як шиють на фабриці.   Інструктаж з ТБ.

  • Контроль за роботою учнів
  • Індивідуальна робота(учитель допомагає учням, виправляє помилки, звертає увагу на загальні помилки)

 

Підведення підсумків практичної роботи.Загальні помилки, їх аналіз за участю дітей. Демонстрація робіт учнів, оцінювання роботи кожного учня

 

  • Діти, чому ви навчились на сьогоднішньому уроці?
  • Що нового дізнались?
  • А чи зможете використати ці знання і вміння в житті?

 

   Підсумок уроку.

Ви всі дуже вправні, тому так швидко закінчили роботу. Я впевнилася, що ви маєте добрі навички самоконтролю та взаємодопомоги. Назву основні недоліки пов’язані з порушенням технологій….(Вчитель перелічує основні недоліки)

Ви всі добре працювали на уроці, виявили гарні знання. Тому за урок отримаєте гарні бали.

 

Рефлексія  Скласти пазли « Сніжинки»

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток

Інструкційна карта

Послідовність виконання.

  1. Підготувати тканину.
  2. Скласти тканину вдвічі по лінії нитки основи лицьовим

боком усередину, сколоти шпильками.

  1. Вирівняти поперечний зріз тканини.
  2. Накласти викрійку  костюма серединою на згин тканини, відступивши від поперечного зрізу на величину припуску, яку зазначено на викрійці.
  3. Обвести деталі викрійки по контуру..

 

Інструкційна карта

Послідовність виконання.

  1. Викроїти деталь костюма по  лінії.
  2. Відколоти деталі викрійки .

 

Інструкційна карта

Послідовність виконання

    1.  Пронумерувати  деталь, вказати розмір виробу і написати її назву.

    2. На  деталі показати  напрямок нитки основи    .

    3. Зазначити величину припусків на підгин.

    4. Позначити лінії згину, верх деталі ∆.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Колесник Тетяна Іванівна
    дуже корисна інформація, дякуємо за публікацію
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
8 січня 2018
Переглядів
3142
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку