10 клас
______ год, ____ год на тиждень
|
№ |
Дата |
Д/з |
Тема уроку |
Практична частина |
|
1. |
|
|
Вступний та первинний інструктаж з БЖД. Повторення початкових понять про органічні речовини. Склад, властивості, застосування вуглеводнів (метан, етан, етен, етин). |
|
|
2. |
|
|
Склад, властивості, застосування оксигеновмісних органічних речовин (метанол, етанол, гліцерол, етанова кислота). |
|
|
3. |
|
|
Склад, властивості, застосування нітрогеновмісних (аміноетанова кислота) органічних речовин. |
|
|
4. |
|
Д/з § № |
Тема 1. "Теорія будови органічних сполук". Теорія будови органічних сполук. Залежність властивостей речовин від складу і хімічної будови молекул. |
Навчальні проекти 2. Історія створення та розвитку теорії будови органічних сполук. |
|
5. |
|
Д/з § № |
Практичне заняття.
|
Розрахункові задачі 1. Виведення молекулярної формули речовини за масовими частками елементів. |
|
6. |
|
Д/з § № |
Поняття про явище ізомерії та ізомери.
|
Демонстрації 1. Моделі молекул органічних сполук (у тому числі 3D-проектування ). |
|
7. |
|
Д/з § № |
Поняття про явище ізомерії та ізомери. Ковалентні карбон-карбонові зв’язки у молекулах органічних сполук. |
Демонстрації 2. Моделі молекул ізомерів (у тому числі 3D-проектування). Навчальні проекти 1. Ізомери у природі. |
|
8. |
|
Д/з § № |
Класифікація органічних сполук. |
Навчальні проекти 3. 3D-моделі молекул органічних сполук. |
|
9. |
|
|
Практичне заняття. Розв’язування вправ |
|
|
10. |
|
|
Захист навчальних проєктів 1-3 |
|
|
11. |
|
|
Узагальнення вивченого з тем ,,Повторення”, ,,Теорія будови органічних сполук” |
|
|
12. |
|
|
Контрольна робота 1. ,,Повторення”, ,,Теорія будови органічних сполук” ТЕМАТИЧНА |
|
|
13. |
|
Д/з § № |
Тема 2. "Вуглеводні" Класифікація вуглеводнів. Алкани. Загальна формула алканів, структурна ізомерія. |
|
|
14. |
|
Д/з § № |
Алкани. Систематична номенклатура. |
|
|
15. |
|
Д/з § № |
Практичне заняття |
Розрахункові задачі 2. Виведення молекулярної формули речовини за густиною або відносною густиною. |
|
|
|
Д/з § № |
Хімічні властивості алканів. |
Демонстрації 3. Відношення насичених вуглеводнів до лугів, кислот. |
|
|
|
Д/з § № |
Захист навчальних проектів. (Навчальні проекти 4. Октанове число та якість бензину. 5. Цетанове число дизельного палива. 6. Ароматичні сполуки навколо нас. 7. Смог як хімічне явище. 8. Коксування вугілля: продукти та їх використання. 9. Біогаз. 10. Вплив на довкілля вуглеводнів та їхніх похідних.) ТЕМАТИЧНА |
|
|
|
|
Д/з § № |
Алкени. Загальні та молекулярні формули, структурна ізомерія, систематична номенклатура. |
|
|
|
|
Д/з § № |
Алкіни. Загальні та молекулярні формули, структурна ізомерія, систематична номенклатура. |
|
|
|
|
Д/з § № |
Хімічні властивості етену та етину. |
|
|
|
|
Д/з § № |
Арени. Бензен: молекулярна і структурна формули, фізичні властивості. Хімічні властивості бензену. |
|
|
|
|
Д/з § № |
Методи одержання алканів, етену, етину, бензену. Застосування вуглеводнів. |
|
|
|
|
Д/з § № |
Практичне заняття |
Розрахункові задачі 3. Виведення молекулярної формули речовини за масою, об’ємом або кількістю речовини реагентів або продуктів реакції. |
|
|
|
|
Самостійна робота по темі 2 ,,Вуглеводні” ТЕМАТИЧНА |
|
|
|
|
Д/з § № |
Тема 3. "Оксигеновмісні органічні сполуки" Спирти. Поняття про характеристичну (функціональну) групу. Насичені одноатомні спирти, хімічні властивості, одержання. |
Демонстрації 4. Окиснення етанолу до етаналю. Навчальні проекти 18. Біодизельне пальне. |
|
|
|
Д/з § № |
Поняття про багатоатомні спирти. Гліцерол, хімічні властивості. Фенол. |
Навчальні проекти 11. Екологічна безпечність застосування і одержання фенолу. 12. Виявлення фенолу в екстракті зеленого чаю або гуаші. |
|
|
|
Д/з § № |
Альдегіди. Склад, будова, формули, систематична номенклатура і фізичні властивості альдегідів. Етаналь. |
Демонстрації. 5. Окиснення метаналю (етаналю) амоніачним розчином арґентум(І) оксиду (віртуально). 6. Окиснення метаналю (етаналю) свіжоодержаним купрум(ІІ) гідр оксидом (віртуально). |
|
|
|
Д/з § № |
Карбонові кислоти, їх поширення в природі та класифікація. Склад, будова, формули, ізомерія, систематична номенклатура і фізичні властивості. |
Лабораторні досліди 1. Виявлення органічних кислот у харчових продуктах. |
|
|
|
Д/з § № |
Хімічні властивості карбонових кислот. Реакція естерифікації. Етанова кислота. |
Розрахункові задачі 4. Обчислення за хімічними рівняннями кількості речовини, маси, об’єму за кількістю речовини, масою та об’ємом реагенту, що містить певну масу домішок |
|
|
|
Д/з § № |
|
Інструктаж з БЖД Практична робота 1. Розв’язування експериментальних задач. |
|
|
|
Д/з § № |
Естери, формули, систематична номенклатура, фізичні властивості. Гідроліз естерів. Жири як представники естерів. |
Демонстрації 7. Ознайомлення зі зразками естерів. 8. Відношення жирів до води та органічних розчинників. 9. Доведення ненасиченого характеру рідких жирів (віртуально). Навчальні проекти 17. Етери та естери в косметиці. |
|
|
|
Д/з § № |
Вуглеводи. Класифікація вуглеводів, їх утворення й поширення у природі. Глюкоза. Сахароза, крохмаль і целюлоза. |
Демонстрації 10. Окиснення глюкози амоніачним розчином арґентум(І) оксиду (за відсутності реагентів – віртуально). Лабораторні досліди 2. Окиснення глюкози свіжоодержаним купрум(ІІ) гідроксидом. Навчальні проекти 13. Вуглеводи у харчових продуктах: виявлення і біологічне значення. 14. 15. Натуральні волокна рослинного походження: їхні властивості, дія на організм людини, застосування. 16. Штучні волокна: їхнє застосування у побуті та промисловості. |
|
|
|
|
Узагальнення знань з теми "Оксигеновмісні органічні сполуки" |
|
|
|
|
|
Конгтрольна робота. Оксигеновмісні органічні сполук ТЕМАТИЧНА |
|
|
|
|
Д/з § № |
Тема 4-5. (12 год). "Нітрогеновмісні органічні сполуки. Синтетичні високомолекулярні речовини і полімерні матеріали на їх основі ". Насичені й ароматичні аміни. Аміни як органічні основи. Хімічні властивості. Метанамін, анілін. |
Демонстрації 11. Взаємодія аніліну з хлоридною кислотою (віртуально). 12. Взаємодія аніліну з бромною водою (віртуально). |
|
|
|
Д/з § № |
Амінокислоти: склад і будова молекул, формули, характеристичні групи, систематична номенклатура. |
|
|
|
|
Д/з § № |
Пептидна група. Аміноетанова кислота. Пептиди. |
Лабораторні досліди 3. Біуретова реакція. 4. Ксантопротеїнова реакція.
|
|
|
|
Д/з § № |
Білки як високомолекулярні сполуки. Хімічні властивості білків (без запису рівнянь реакцій). |
|
|
|
|
Д/з § № |
Захист навчальних проектів "Нітрогеновмісні органічні сполуки.". (Навчальні проекти 19. Натуральні волокна тваринного походження: їхні властивості, дія на організм людини, застосування. 20. Анілін – основа для виробництва барвників. 21. Синтез білків. 22.Збалансоване харчування – запорука здорового життя. 23. Виведення плям органічного походження.) |
|
|
|
|
|
Синтетичні високомолекулярні речовини. Полімери. Реакції полімеризації і поліконденсації. Найпоширеніші полімери та сфери їхнього використання |
Демонстрації 13. Зразки пластмас, каучуків, гуми |
|
|
|
Д/з § № |
Пластмаси. Каучуки, гума. Вплив полімерних матеріалів на здоров’я людини і довкілля. Проблеми утилізації полімерів і пластмас в контексті сталого розвитку суспільства. |
|
|
|
|
Д/з § № |
Синтетичні волокна: фізичні властивості і застосування. |
Демонстрації 13. Зразки синтетичних волокон. |
|
|
|
Д/з § № |
Захист навчальних проектів "Синтетичні високомолекулярні речовини і полімерні матеріали на їх основі " (Навчальні проекти:
24. Синтетичні волокна: їх значення, застосування у побуті та промисловості. 25. Рециклінг як єдиний цивілізований спосіб утилізації твердих побутових відходів. 26. Переробка побутових відходів в Україні та розвинених країнах світу. 27. Перспективи одержання і застосування полімерів із |
|
|
|
|
|
ТЕМАТИЧНА |
|
|
|
|
Д/з § № |
Тема 6. (7 год). "Багатоманітність та зв’язки між класами органічних речовин". Багатоманітність та зв’язки між класами органічних речовин |
|
|
|
|
Д/з § № |
Зв’язки між класами органічних речовин. |
|
|
|
|
Д/з § № |
Зв’язки між класами органічних речовин. |
|
|
|
|
Д/з § № |
Загальні поняття про біологічно активні речовини (вітаміни, ферменти). |
Навчальні проекти 31. Доцільність та шкідливість біологічно активних добавок. |
|
|
|
Д/з § № |
Роль органічної хімії у розв’язуванні сировинної, енергетичної проблем. |
Навчальні проекти 30. Найважливіші хімічні виробництва органічної хімії в Україні. 31. Доцільність та шкідливість біологічно активних добавок. |
|
|
|
Д/з § № |
Роль органічної хімії у розв’язуванні продовольчої проблем. |
|
|
|
|
Д/з § № |
Роль органічної хімії у створенні нових матеріалів. |
|
|
|
|
|
Узагальнення вивченого за навчальний рік ТЕМАТИЧНА |
|