УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА 6 КЛАС
Календарно-тематичне планування для 6-го класу складено відповідно до Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Українська література: 5 – 9 класи / К.В. Таранік –Ткачук, М.П. Бондар, О.М.Івасюк, С.А.Кочерга, Л.І.Кавун, О.І.Неживий, Н.В.Михайлова, Р.В.Мовчан. К.: Освіта, 2013 зі змінами, затвердженими наказом МОН України від 07.06.2017 № 804
Підручник: Авраменко О.М. Українська література: підручник для 6 кл. загальноосвітн. навч. закл. / Олександр Авраменко – К.: Грамота, 2014р. – 264с.
ОБОВ’ЯЗКОВА КІЛЬКІСТЬ ВИДІВ КОНТРОЛЮ З УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ У 5 КЛАСІ |
|||
Форми контролю |
І семестр 31 год. |
ІІ семестр 39 год. |
|
Контрольні роботи у формі: |
Всього |
3 |
3 |
контрольного класного твору |
1 |
1 |
|
виконання інших завдань (тестів, відповідей на запитання тощо) |
2 |
2 |
|
Позакласне читання (ПЧ) |
2 |
2 |
|
Виразне читання (ВЧ) |
1 |
1 |
|
Література рідного краю (ЛРК) |
2 |
2 |
|
Розвиток мовлення (РМ) |
2 (у+п) |
2 (у+п) |
|
Перевірка зошитів |
4 |
5 |
* У кожному семестрі обов’язковим є проведення двох уроків розвитку мовлення: одного усного й одного письмового. Умовне позначення в таблиці – (у+п).
№ |
Дата |
Зміст програмового матеріалу |
Примітки |
||||
І СЕМЕСТР |
|||||||
ВСТУП (1) |
|||||||
1 |
03.09 |
Книжка в житті людини. Творча майстерня автора від давнини до сьогодення. Зміни формату книги впродовж віків. Сучасний читач і його роль у новому «житті» твору. |
|
||||
Предметні компетентності. Учень: знає про рукописні книги часів Русі-України, про автора «Повісті минулих літ» Нестора Лiтописця; про сучасні формати книги; розуміє роль книжки в житті людини, складність і особливість процесу творчості, місце в ньому уяви й фантазії митця, роль читача в «житті» художнього твору; пояснює, де можна «зустрітися» з літературою (літературні журнали, радіопередачі, телебачення, театр, книгарні, бібліотеки, Інтернет); аргументує індивідуальні читацькі інтереси.
Ключові компетентності. Учень: зіставляє специфіку розкриття теми в різних видах мистецтва; створює презентацію про історію книжки; усвідомлює роль читання впродовж життя для власного зростання; розуміє необхідність додаткової інформації; знаходить її в мережі Інтернет та інших джерелах.
НЛ–2 Емоційно-ціннісне ставлення. Усвідомлення потреби шанобливого ставлення людей до книжки, до освіти.
|
|||||||
ЗАГАДКОВО ПРЕКРАСНА І СЛАВНА ДАВНИНА УКРАЇНИ Календарно-обрядові пісні (6) |
|||||||
2 |
06.09 |
Календарно-обрядові пісні. Роль і місце пісні в житті українців. Головні календарні обряди. Народна обрядова пісня, її різновиди.
ТЛ: народна пісня. |
|
||||
3 |
10.09 |
Пісні літнього циклу. Русальні. «У ржі на межі», «Ой біжить, біжить мала дівчина», «Проведу я русалочки до бору». Купальські. «Заплету віночок», «Ой вінку мій, вінку», «Купайло, Купайло». Жниварські. «Маяло житечко, маяло», «Там у полі криниченька» (на вибір) |
|
||||
4 |
13.09 |
Пісні зимового циклу «Ой хто, хто Миколая любить», «Засівна», «Нова радість стала», «Добрий вечір тобі, пане господарю!», «Щедрик, щедрик, щедрівочка».
ТЛ: повтори: рефрен, анафора. Вивчити напам’ять: одну з пісень (на вибір) |
А. Петрицький «Різдвяний ранок», К. Стеценко. «Колядки», М. Леонтович. «Щедрик», М. Лисенко. |
||||
5 |
17.09 |
Веснянки «Ой весна, весна – днем красна», «Ой кувала зозуленька», «Кривий танець». (на вибір)
ТЛ: повтори (рефрен), анафора.
Вивчити напам’ять: одну з пісень (на вибір) |
Музичні обробки українських веснянок; С. Васильківський. «Весна в Україні» НАПАМ’ЯТЬ |
||||
6 |
20.09 |
ЛРК №1 Календарно-обрядові пісні рідного краю. (фольклорне свято).
ВЧ№1 Читання пісень напам’ять. |
ЛРК1 ВЧ1 НАПАМ’ЯТЬ |
||||
Народні колискові пісні |
|||||||
7 |
24.09 |
Народні колискові пісні: «Ой ти, коте, коточок», «Ой ну, люлі, дитя, спать». Колискова пісня в житті дитини. Провідні мотиви колискових, лексичні особливості їх.
ТЛ: колискова, повтори (рефрен), анафора. |
Колискові пісні у виконанні Росави |
||||
Предметні компетентності. Учень: знає про виникнення народної обрядової поезії, її різновиди; розповідає про головні календарні обряди українців; розрізняє і називає різновиди календарно-обрядових пісень; виразно і вдумливо читає їх, коментує зміст; виокремлює й пояснює роль художніх засобів.
Ключові компетентності. Учень: висловлює судження про роль колискової пісні в житті людини, про роль сім’ї та тепло рідного дому, про відповідальність кожного за збереження духовної спадщини для майбутніх поколінь; описує образ матері над колискою дитини (за творами літератури та живопису).
НЛ–2 Емоційно-ціннісне ставлення. Прагнення відроджувати й вивчати оригінальну творчість народу. Повага до прадавніх вірувань наших предків, гордість за свій талановитий народ, любов до рідних.
|
|||||||
Пісні літературного походження (3) |
|||||||
8 |
27.09 |
Пісні літературного походження. Патріотичні мотиви пісень літературного походження. «Ще не вмерла України…» Павла Чубинського, Михайла Вербицького – національний гімн нашої держави.
ТЛ: гімн.
Вивчити напам’ять: «Ще не вмерла України…» |
НАПАМ’ЯТЬ ЗОШИТ |
||||
9 |
01.10 |
Легенда про дівчину Україну, яку Господь обдарував піснею, та її зв'язок із «Молитвою» Олександра Кониського й Миколи Лисенка – духовним гімном України. |
|
||||
10 |
04.10 |
Стрілецькі пісні. «Ой у лузі червона калина похилилася» Степана Чарнецького і Григорія Труха — пісня, що стала народною.
Вивчити напам’ять: «Ой у лузі червона калина похилилася» |
НАПАМ’ЯТЬ |
||||
Предметні компетентності. Учень: розуміє і пояснює специфіку пісні літературного походження; переказує історію створення національного гімну; розповідає про зв’язок народної легенди про дівчину-Україну з «Молитвою» О. Кониського; виразно і вдумливо читає пісні; визначає й коментує провідні мотиви, пояснює роль символів у них.
Ключові компетентності. Учень: висловлює судження про значення національного гімну в житті народу; розкриває особливості художнього втілення теми України у творах різних митців.
НЛ–2 Емоційно-ціннісне ставлення. Осмислення почуття патріотизму, утвердження віри в щасливе майбутнє свого народу. |
|||||||
11 |
08.10 |
КР № 1 «Загадково прекрасна й славна давнина України. Календарно-обрядові пісні. Пісні літературного походження»: тестування, відповіді на питання.
|
КР1 ТО1 |
||||
Микола Вороний (2) |
|||||||
12 |
11.10 |
Микола Вороний. Коротко про письменника. «Євшан-зілля». Патріотичні почуття й толерантне ставлення до інших народів у поемі «Євшан-зілля».
ТЛ: ліричний герой (повторення), ліро-епічний твір, поема |
|
||||
13 |
18.10 |
М.Вороний «Євшан-зілля». Роль слова, пісні, історії в житті будь-якої людини. Краса природи рідного краю.
РМ №1 (усно). Добір прислів’їв, крилатих виразів, що виражають головну ідею твору М.Вороного «Євшан-зілля». |
РМ(у)1
|
||||
Предметні компетентності. Учень: розповідає коротко про письменника; виразно і вдумливо читає поему; визначає головну думку; розповідає про життя ханського сина в полоні руського князя й пояснює, чому він забув рідний край; характеризує образ юнака-половця; співвідносить давноминулі події, описані в поемі, із сучасністю.
Ключові компетентності. Учень: розуміє значення історичної пам’яті для кожної людини; пояснює важливість приналежності до свого народу; висловлює судження про її історичну основу, зв’язок із літописною легендою; коментує власне розуміння почуття патріотизму; усвідомлює роль слова в житті людини.
НЛ–4 Емоційно-ціннісне ставлення. Усвідомлення важливості історичної пам’яті для кожної людини та приналежності до свого народу, національної свідомості, вірності Батьківщині. |
|||||||
Тарас Шевченко (2) |
|||||||
14 |
22.10 |
Тарас Шевченко. Відомості про перебування поета в Петербурзі. Специфіка ліричних і ліро-епічних творів. Вірш «Думка» («Тече вода в синє море»). |
МК. «Тече вода в синє море» на сл.Т. Шевченка. Виконує О. Керекеша, гурт «Фата Морґана» |
||||
15 |
23.10 |
Патріотичні мотиви творів Т. Шевченка. Зображення історичного минулого. Героїзм та відвага козаків та їхнього ватажка. Вірш «Іван Підкова» (без вступу). |
МК. Козацька доба (історія України).
ЗОШИТ |
||||
Предметні компетентності. Учень: розповідає про життя Т. Шевченка в Петербурзі; знає зміст твору, виразно й осмислено читає окремі фрагменти; розкриває історичну основу поеми «Іван Підкова»; висловлює судження про риси й поведінку козацького ватажка; пояснює особливості художніх засобів у зображенні штормового моря, бою.
Ключові компетентності. розуміє важливість знання історії рідного народу; висловлює власну думку щодо суспільно-політичних питань.
НЛ–2 Емоційно-ціннісне ставлення. Усвідомлення того, що героїзм і мужність – ознаки лицарських чеснот українських козаків - духовний спадок нащадкам.
|
|||||||
Володимир Рутківський (4) |
|||||||
16 |
01.11 |
Володимир Рутківський. Коротко про письменника. Гостросюжетний історичний роман «Джури козака Швайки» (Частина друга. «На козацьких островах»). Історична основа твору. |
МК: фільм про козаків-характерників (із серії «Козацька звитяга»). |
||||
17 |
05.11 |
«Джури козака Швайки» – твір про волелюбних, сміливих героїв, які вміють вистояти у складних ситуаціях. Незвичайні здібності козаків-характерників. Сміливість і відвага козацьких джур Грицика й Санька. |
|
||||
18 |
08.11 |
«Джури козака Швайки». Сміливість і відвага козацьких джур Грицика й Санька.
РМ №2 (письмово). Написання вітального слова на честь літературного героя. |
РМ(п)2 |
||||
19 |
12.11 |
Засудження підступності, жорстокості та підлості зрадників. Тема боротьби українських козаків проти татарської орди. |
|
||||
Предметні компетентності. Учень: уміє визначити історичну основу твору; знаходить і коментує описи природи, портрети персонажів, їхні вчинки; аналізує роль художніх засобів.
Ключові компетентності. Учень: висловлює власні судження про геройство та вміння з честю вийти із найскладніших ситуацій козака-характерника Швайки та його юних помічників Грицика та Санька; зіставляє специфіку розкриття історичної теми в літературі та кінематографі; створює презентацію про головних героїв твору; дискутує про проблеми національної свідомості, патріотизму, зрадництва, усвідомленого вибору..
НЛ–2,3 Емоційно-ціннісне ставлення. Усвідомлення лицарства, сміливості, фізичної, духовної сили наших предків, потреби виховання й утвердження цих якостей у наш час.
|
|||||||
20 |
15.11 |
КР №2 «Загадково прекрасна і славна давнина України. Творчість М.Вороного, Т.Шевченка, В.Рутківського»: різнорівневі тестові завдання, відповіді на запитання. |
КР2 ТО2 |
||||
Я І СВІТ Леся Українка (3) |
|||||||
21 |
19.11 |
Леся Українка. Дитинство поетеси, роль родини у її вихованні. Неповторний світ дитинства у поезії «Мрії». Образ мужньої, сильної духом дівчинки, її життєрадісний погляд на світ, вільнолюбство, впевненість, розвинена уява у вірші «Як дитиною, бувало...».
Вивчити напам’ять: «Як дитиною, бувало...». |
НАПАМ'ЯТЬ |
||||
22 |
22.11 |
Леся Українка. Гармонія людини і природи. Поезія «Тиша морська». |
|
||||
23 |
26.11 |
ПЧ №1 Леся Українка. Поезія із збірки «На крилах пісень» |
ПЧ1 |
||||
Предметні компетентності. Учень: розповідає про дитинство Лесі Українки, її мужність, талановитість; усвідомлює і вміє пояснити мотив глибокого родинного зв’язку дитини з батьками; характеризує образ ліричної героїні; висловлює власні роздуми про неї.
Ключові компетентності. Учень: висловлює своє ставлення до проблеми бережливого ставлення до природи як важливого чинника реалізації особистості; зіставляє специфіку розкриття теми в літературі, музиці, кіномистецтві; створює ілюстрації до творів, відеопоезії.
НЛ–1, 3 Емоційно-ціннісне ставлення. Усвідомлення потреби плекати почуття любові до батьків, родини; формування стоїчних рис характеру (мужності, цілеспрямованості, наполегливості); прагнення до самоосвіти. |
|||||||
Володимир Винниченко (4) |
|||||||
24 |
29.11 |
Володимир Винниченко. Дитинство письменника. Оповідання «Федько-халамидник». Художня розповідь про Федька, його життя, стосунки з однолітками. |
ЗОШИТ |
||||
25 |
03.12 |
В. Винниченко. «Федько-халамидник». Добро і зло, благородство й підлість у творі. |
|
||||
26 |
06.12 |
В. Винниченко. «Федько-халамидник». Щедрий на добро внутрішній світ героя. Федько як особистість.
ТЛ: головний герой, другорядні герої |
|
||||
27 |
10.12 |
РМ№3 (письмово). Підготовка до написання контрольного твору. Складання плану-характеристики Федька і Толі. |
РМ(п)3 |
||||
Предметні компетентності. Учень: розповідає цікаві епізоди з життя письменника; знає зміст оповідання; виразно і вдумливо читає епізоди, що найбільше вражають; аналізує епічний твір; називає риси характеру Федька, що вирізняють його з-поміж друзів-однолітків, коментує їх; аналізує роль художніх засобів у творі; знаходить портрет, пейзаж, діалоги; формулює головну думку оповідання.
Ключові компетентності. Учень: висловлює своє ставлення до літературних героїв; визначає причиново-наслідкові зв’язки між фактами і явищами; пропонує алгоритм дій.
НЛ–2 Емоційно-ціннісне ставлення. Усвідомлення найважливіших цінностей моралі та етики, що роблять людину духовно багатою і щедрою на добро, порядність, чесність.
|
|||||||
28 |
13.12 |
КР№3 Контрольний твір (есе) за оповіданням В.Винниченка «Федько-халамидник». «Хто є хто? Чи дійсно Федько «халамид ник?» |
КР3 |
||||
29 |
17.12 |
ПЧ № 2 Оповідання В. Винниченка «Кумедія з Костем». |
ПЧ2 |
||||
30 |
20.12 |
ЛРК№2 Краса рідного краю у поезіях волинських письменників. |
ЛРК2 |
||||
31 |
24.12 |
Підсумковий урок. Повторення вивченого за І семестр. Інтелектуальна гра. |
ТО3 ЗОШИТ |
||||