Календарне планування І семестр. 6 кл. Українська література.

Про матеріал
Матеріал буде корисним для вчителів, що викладають українську літературу у 6 класі. Буду вдячна за добре слово від тих, хто завантажує матеріал для роботи.
Перегляд файлу

УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА 6 КЛАС

2 год. на тиждень (70 годин на рік)

 

     Календарно-тематичне планування для 6-го класу складено відповідно до Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Українська література: 5 – 9 класи / К.В. Таранік –Ткачук, М.П. Бондар, О.М.Івасюк, С.А.Кочерга, Л.І.Кавун, О.І.Неживий, Н.В.Михайлова, Р.В.Мовчан. К.: Освіта, 2013 зі змінами, затвердженими наказом МОН України від 07.06.2017  804

 

   Підручник: Авраменко О.М. Українська література: підручник для 6 кл. загальноосвітн. навч. закл. / Олександр Авраменко – К.: Грамота, 2014р. – 264с.

 

 

ОБОВ’ЯЗКОВА КІЛЬКІСТЬ ВИДІВ КОНТРОЛЮ З УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ У 5 КЛАСІ

 

Форми контролю

І семестр 31 год.

ІІ семестр 39 год.

Контрольні роботи у

 формі:

Всього

3

3

контрольного класного твору

1

1

виконання інших завдань (тестів,

відповідей на запитання тощо)

2

2

Позакласне читання (ПЧ)

2

2

Виразне читання (ВЧ)

1

1

Література рідного краю

(ЛРК)

2

2

Розвиток мовлення (РМ)

2

(у+п)

2

(у+п)

Перевірка зошитів

4

5

 

* У кожному семестрі обов’язковим є проведення двох уроків розвитку мовлення: одного усного й одного письмового. Умовне позначення в таблиці – (у+п).


Дата

Зміст програмового матеріалу

Примітки

І СЕМЕСТР

ВСТУП (1)

1

03.09

Книжка в житті людини. Творча майстерня автора від давнини до сьогодення. Зміни формату книги впродовж віків. Сучасний читач і його роль у новому «житті» твору.

 

 

Предметні компетентності. Учень: знає про рукописні книги часів Русі-України, про автора «Повісті минулих літ» Нестора Лiтописця; про сучасні формати книги; розуміє роль книжки в житті людини, складність і особливість процесу творчості, місце в ньому уяви й фантазії митця, роль читача в «житті» художнього твору; пояснює, де можна «зустрітися» з літературою (літературні журнали, радіопередачі, телебачення, театр, книгарні, бібліотеки, Інтернет); аргументує індивідуальні читацькі інтереси.

 

Ключові компетентності. Учень: зіставляє специфіку розкриття теми в різних видах мистецтва; створює презентацію про історію книжки; усвідомлює роль читання впродовж життя для власного зростання; розуміє необхідність додаткової інформації; знаходить її в мережі Інтернет та інших джерелах.

 

 НЛ–2 Емоційно-ціннісне ставлення. Усвідомлення потреби шанобливого ставлення людей до книжки, до освіти.

 

ЗАГАДКОВО ПРЕКРАСНА І СЛАВНА ДАВНИНА УКРАЇНИ

Календарно-обрядові пісні (6)

2

06.09

Календарно-обрядові пісні. Роль і місце пісні в житті українців. Головні календарні обряди. Народна обрядова пісня, її різновиди.

 

ТЛ: народна пісня.

 

3

10.09

Пісні літнього циклу.

Русальні. «У ржі на межі», «Ой біжить, біжить мала дівчина», «Проведу я русалочки до бору».

Купальські. «Заплету віночок», «Ой вінку мій, вінку», «Купайло, Купайло».

Жниварські. «Маяло житечко, маяло», «Там у полі криниченька» (на вибір)

 

4

13.09

Пісні зимового циклу «Ой хто, хто Миколая любить», «Засівна», «Нова радість стала», «Добрий вечір тобі, пане господарю!», «Щедрик, щедрик, щедрівочка».

 

ТЛ: повтори: рефрен, анафора.

Вивчити напам’ять: одну з пісень (на вибір)

А. Петрицький «Різдвяний ранок»,

К. Стеценко. «Колядки»,

М. Леонтович. «Щедрик»,

М. Лисенко.

5

17.09

Веснянки «Ой весна, весна – днем красна», «Ой кувала зозуленька», «Кривий танець». (на вибір)

 

ТЛ: повтори (рефрен), анафора.

 

Вивчити напам’ять: одну з пісень (на вибір)

Музичні обробки українських веснянок;

С. Васильківський. «Весна в Україні»

НАПАМ’ЯТЬ

6

20.09

ЛРК №1 Календарно-обрядові пісні рідного краю. (фольклорне свято).

 

ВЧ№1 Читання пісень напам’ять.

ЛРК1

ВЧ1

НАПАМ’ЯТЬ

Народні колискові пісні

7

24.09

Народні колискові пісні: «Ой ти, коте, коточок», «Ой ну, люлі, дитя, спать». Колискова пісня в житті дитини. Провідні мотиви колискових, лексичні особливості їх.

 

ТЛ: колискова, повтори (рефрен), анафора.

Колискові пісні у виконанні Росави

 

Предметні компетентності. Учень: знає про виникнення народної обрядової поезії, її різновиди; розповідає про головні календарні обряди українців; розрізняє і називає різновиди календарно-обрядових пісень; виразно і вдумливо читає їх, коментує зміст; виокремлює й пояснює роль художніх засобів.

 

Ключові компетентності. Учень: висловлює судження про роль колискової пісні в житті людини, про роль сім’ї та тепло рідного дому, про відповідальність кожного за збереження духовної спадщини для майбутніх поколінь; описує образ матері над колискою дитини (за творами літератури та живопису).

 

НЛ–2 Емоційно-ціннісне ставлення. Прагнення відроджувати й вивчати оригінальну творчість народу. Повага до прадавніх вірувань наших предків, гордість за свій талановитий народ, любов до рідних.

 

Пісні літературного походження (3)

8

27.09

Пісні літературного походження. Патріотичні мотиви пісень літературного походження.

«Ще не вмерла України…» Павла Чубинського, Михайла Вербицького – національний гімн нашої держави.

 

ТЛ: гімн.

 

Вивчити напам’ять: «Ще не вмерла України…»

НАПАМ’ЯТЬ

ЗОШИТ

9

01.10

Легенда про дівчину Україну, яку Господь обдарував піснею, та її зв'язок із «Молитвою» Олександра Кониського й Миколи Лисенка – духовним гімном України.

 

10

04.10

Стрілецькі пісні. «Ой у лузі червона калина похилилася» Степана Чарнецького і Григорія Труха — пісня, що стала народною.

 

Вивчити напам’ять: «Ой у лузі червона калина похилилася»

НАПАМ’ЯТЬ

 

Предметні компетентності. Учень: розуміє і пояснює специфіку пісні літературного походження; переказує історію створення національного гімну; розповідає про зв’язок народної легенди про дівчину-Україну з «Молитвою» О. Кониського; виразно і вдумливо читає пісні; визначає й коментує провідні мотиви, пояснює роль символів у них.

 

Ключові компетентності. Учень: висловлює судження про значення національного гімну в житті народу; розкриває особливості художнього втілення теми України у творах різних митців.

 

НЛ–2 Емоційно-ціннісне ставлення. Осмислення почуття патріотизму, утвердження віри в щасливе майбутнє свого народу.

11

08.10

КР  1 «Загадково прекрасна й славна давнина України. Календарно-обрядові пісні. Пісні літературного походження»: тестування, відповіді на питання.

 

 

КР1

ТО1

Микола Вороний (2)

12

11.10

Микола Вороний. Коротко про письменника.

«Євшан-зілля». Патріотичні почуття й толерантне ставлення до інших народів у поемі «Євшан-зілля».

 

ТЛ: ліричний герой (повторення), ліро-епічний твір, поема

 

13

18.10

М.Вороний «Євшан-зілля». Роль слова, пісні, історії в житті будь-якої людини. Краса природи рідного краю.

 

РМ №1 (усно). Добір прислів’їв, крилатих виразів, що виражають  головну ідею твору М.Вороного «Євшан-зілля».

РМ(у)1

 

 

Предметні компетентності. Учень: розповідає коротко про письменника; виразно і вдумливо читає поему; визначає головну думку; розповідає про життя ханського сина в полоні руського князя й пояснює, чому він забув рідний край; характеризує образ юнака-половця; співвідносить давноминулі події, описані в поемі, із сучасністю.

 

Ключові компетентності. Учень: розуміє значення історичної пам’яті для кожної людини; пояснює важливість приналежності до свого народу; висловлює судження про її історичну основу, зв’язок із літописною легендою; коментує власне розуміння почуття патріотизму; усвідомлює роль слова в житті людини.

 

НЛ–4 Емоційно-ціннісне ставлення. Усвідомлення важливості історичної пам’яті для кожної людини та приналежності до свого народу, національної свідомості, вірності Батьківщині.

Тарас Шевченко (2)

14

22.10

Тарас Шевченко. Відомості про перебування поета в Петербурзі. Специфіка ліричних і ліро-епічних творів.

Вірш «Думка» («Тече вода в синє море»).

МК. «Тече вода в синє море» на сл.Т. Шевченка. Виконує

О. Керекеша,

гурт «Фата Морґана»

15

23.10

Патріотичні мотиви творів Т. Шевченка. Зображення історичного минулого. Героїзм та відвага козаків та їхнього ватажка.

Вірш «Іван Підкова» (без вступу).

МК. Козацька доба (історія України).

 

ЗОШИТ

 

Предметні компетентності. Учень: розповідає про життя Т. Шевченка в Петербурзі; знає зміст твору, виразно й осмислено читає окремі фрагменти; розкриває історичну основу поеми «Іван Підкова»; висловлює судження про риси й поведінку козацького ватажка; пояснює особливості художніх засобів у зображенні штормового моря, бою.

 

Ключові компетентності. розуміє важливість знання історії рідного народу; висловлює власну думку щодо суспільно-політичних питань.

 

НЛ–2 Емоційно-ціннісне ставлення. Усвідомлення того, що героїзм і мужність – ознаки лицарських чеснот українських козаків - духовний спадок нащадкам.

 

Володимир Рутківський (4)

16

01.11

Володимир Рутківський. Коротко про письменника.

Гостросюжетний історичний роман «Джури козака Швайки» (Частина друга. «На козацьких  островах»). Історична основа твору.

МК: фільм про козаків-характерників (із серії «Козацька звитяга»).

17

05.11

«Джури козака Швайки» – твір про волелюбних, сміливих героїв, які вміють вистояти у складних ситуаціях. Незвичайні здібності козаків-характерників. Сміливість і відвага козацьких джур Грицика й Санька.

 

18

08.11

«Джури козака Швайки». Сміливість і відвага козацьких джур Грицика й Санька.

 

РМ №2 (письмово). Написання вітального слова на честь літературного героя.

РМ(п)2

19

12.11

Засудження підступності, жорстокості та підлості зрадників. Тема боротьби українських козаків проти татарської орди.

 

 

Предметні компетентності. Учень: уміє визначити історичну основу твору; знаходить і коментує описи природи, портрети персонажів, їхні вчинки; аналізує роль художніх засобів.

 

Ключові компетентності. Учень: висловлює власні судження про геройство та вміння з честю вийти із найскладніших ситуацій козака-характерника Швайки та його юних помічників Грицика та Санька; зіставляє специфіку розкриття історичної теми в літературі та кінематографі; створює презентацію про головних героїв твору; дискутує про проблеми національної свідомості, патріотизму, зрадництва, усвідомленого вибору..

 

НЛ–2,3 Емоційно-ціннісне ставлення. Усвідомлення лицарства, сміливості, фізичної, духовної сили наших предків, потреби виховання й утвердження цих якостей у наш час.

 

 

20

15.11

КР №2 «Загадково прекрасна і славна давнина України. Творчість М.Вороного, Т.Шевченка, В.Рутківського»: різнорівневі тестові завдання, відповіді на запитання.

КР2

ТО2

Я І СВІТ

Леся Українка (3)

21

19.11

Леся Українка. Дитинство поетеси, роль родини у її вихованні. Неповторний світ дитинства у поезії «Мрії».

Образ мужньої, сильної духом дівчинки, її життєрадісний погляд на світ, вільнолюбство, впевненість, розвинена уява у вірші «Як дитиною, бувало...».

 

Вивчити напам’ять: «Як дитиною, бувало...».

НАПАМ'ЯТЬ

22

22.11

Леся Українка.

Гармонія людини і природи. Поезія «Тиша морська».

 

23

26.11

ПЧ №1 Леся Українка. Поезія із збірки «На крилах пісень»

ПЧ1

 

Предметні компетентності. Учень: розповідає про дитинство Лесі Українки, її мужність, талановитість; усвідомлює і вміє пояснити мотив глибокого родинного зв’язку дитини з батьками; характеризує образ ліричної героїні; висловлює власні роздуми про неї.

 

Ключові компетентності. Учень: висловлює своє ставлення до проблеми бережливого ставлення до природи як важливого чинника реалізації особистості; зіставляє специфіку розкриття теми в літературі, музиці, кіномистецтві; створює ілюстрації до творів, відеопоезії.

 

НЛ–1, 3 Емоційно-ціннісне ставлення. Усвідомлення потреби плекати почуття любові до батьків, родини; формування стоїчних рис характеру (мужності, цілеспрямованості, наполегливості); прагнення до самоосвіти.

Володимир Винниченко (4)

24

29.11

Володимир Винниченко. Дитинство письменника. Оповідання «Федько-халамидник». Художня розповідь про Федька, його життя, стосунки з однолітками.

ЗОШИТ

25

03.12

В. Винниченко. «Федько-халамидник». Добро і зло, благородство й підлість у творі.

 

26

06.12

В. Винниченко. «Федько-халамидник». Щедрий на добро внутрішній світ героя. Федько як особистість.

 

ТЛ: головний герой, другорядні герої

 

27

10.12

РМ№3 (письмово). Підготовка до написання контрольного твору. Складання плану-характеристики Федька і Толі.

РМ(п)3

 

Предметні компетентності. Учень: розповідає цікаві епізоди з життя письменника; знає зміст оповідання; виразно і вдумливо читає епізоди, що найбільше вражають; аналізує епічний твір; називає риси характеру Федька, що вирізняють його з-поміж друзів-однолітків, коментує їх; аналізує роль художніх засобів у творі; знаходить портрет, пейзаж, діалоги; формулює головну думку оповідання.

 

Ключові компетентності. Учень: висловлює своє ставлення до літературних героїв; визначає причиново-наслідкові зв’язки між фактами і явищами; пропонує алгоритм дій.

 

НЛ–2 Емоційно-ціннісне ставлення. Усвідомлення найважливіших цінностей моралі та етики, що роблять людину духовно багатою і щедрою на добро, порядність, чесність.

 

28

13.12

КР№3 Контрольний твір (есе) за оповіданням В.Винниченка «Федько-халамидник». «Хто є хто? Чи дійсно Федько «халамид ник?»

КР3

29

17.12

ПЧ  2 Оповідання В. Винниченка «Кумедія з Костем».

ПЧ2

30

20.12

ЛРК№2 Краса рідного краю у поезіях волинських письменників.

ЛРК2

31

24.12

Підсумковий урок. Повторення вивченого за І семестр.  Інтелектуальна гра.

ТО3

ЗОШИТ

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
4.0
Загальна:
4.3
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Дубровина Ирина
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
docx
Додано
30 січня 2022
Переглядів
11626
Оцінка розробки
4.3 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку