Календарно-тематичне планування уроків інтегрованого курсу
«Мистецтво», 5 клас
ІІ семестр
№ |
Тема уроку |
Ключові знання та навички |
Орієнтовний матеріал для сприймання |
Практична робота |
Дата |
|
|
Клас |
|||||
5-А |
||||||
|
Частина друга: СИНТЕЗ І ВЗАЄМОДІЯ МИСТЕЦТВ |
|||||
16. |
Коли всі мистецтва разом...Музична і поетична інтонації. Література і візуальні образи. |
Сюїта. Заставка або кінцівка. Ініціал (буквиця). |
Й.Штраус. Вальс «Казки Віденського лісу»; М.Римський – Корсаков симфонічна сюїта «Шехеразада» (теми Шехеразади і Шахріара, «Синдбад – мореплавець», «Багдадське свято»). |
Малювання ініціалу свого імені. |
|
|
17. |
Цирк — мистецтво, сповнене радості. Музика в цирковій виставі. Запрошуємо на циркову виставу. |
Естрадно – духовий оркестр. Біг-бенд. Трюк. Цирк. Амфітеатр. Балкон. |
І.Дунаєвський «Марш» із к/ф «Цирк»; І.Кальман Арія Містера Ікс з оперети «Принцеса цирку». СОМ: Ю.Горбачов «Клоун на коні», М.Шагал «Великий цирк». |
Створення циркової афіші (аплікація з доопрацюванням графічними матеріалами). |
|
|
18. |
У царстві Мельпомени. Музика і драматичний театр. Театральна афіша повідомляє. |
Види театру. Персонажі італйської комедії дель арте. Р.Шуман атрибут, бельетаж, партер, театр. Афіша. |
Р.Шуман «П’єро і Арлекін», «Пантолоне і Коломбіна» з циклу «Карнавал». СОМ: П.Сезанн «Пьеро і Арлекін», Лж.Феретті «Арлекін і Коломбіна».
|
Створення театральної афіші. |
|
|
19. |
У царстві Мельпомени. На сцені лялькового театру. Мистецтво створення ляльки. |
Популярні герої лялькових театрів світу Вертеп, інтермедія, театр ляльок. Маріонетка. Реквізит. |
І.Стравинський сюїта з балету «Петрушка». І картина. СОМ: споруди лялькових театрів.
|
Виготовлення ляльки для лялькової вистави. |
|
|
20. |
У музичному театрі. На оперній сцені. Споруди й інтер’єри театрів. |
Синтез мистецтв в опері. Арія, лібрето, опера,увертюра. С.Гулак – Артемовський. Інтер’єр, екстер’єр, ложа, фойє. |
С.Гулак – Артемовський Опера «Запорожець за Дунаєм» (фрагменти). |
Розучування пісні: |
|
|
21. |
Барви хореографії та сценографії. Там, де панує рух. Магія кольору й світла. |
Пластична інтонація. Менует. Вальс. Балет. Адажіо, балет, кордебалет, па-де-де, хореографія. Декорація, сценографія. |
В.Моцарт «Менует» з маленької нічної серенади»; П.Чайковський Балет «Лебедине озеро» (фрагменти). |
Виконання пісні: |
|
|
22. |
Наймолодша муза. Музика в кіно. |
Мистецтво кінематографу. Квест, мультиплікація. |
Г.Гладков «Сінема» з к/ф «Людина з бульвару Капуцинів». СКМ: «Звуки музики» (фрагменти). |
Створення короткометражного фільму на тему «Моє навчання в НВК №14» |
|
|
23. |
Наймолодша муза. Художник у кіно. |
Види кіномистецтва: ігрове, неігрове, науково-популярне, мультиплікаційне кіно. |
СОМ: перегляд афіш фільмів. |
Створення афіші фільму. |
|
|
24. |
Наймолодша муза. Образи анімації. Як створюється мультик. |
Мистецтво мультиплікації. Український козацький серіал. Музика в мультфільмах. Квест, мультиплікація. Кадр. |
Фрагменти м/ф «Про козаків» «Острів скарбів».
|
Створення розкадровки мультфільму. |
|
|
25. |
Ансамбль: у єдності — гармонія. Музичні та хореографічні ансамблі. Музика свят і розваг. |
Вокальні, інструментальні, вокально-інструментальні ансамблі. Хореографічні ансамблі, ансамблі пісні і танцю. Віртуоз,естрадний танець. «Легка» музика. Музичні шоу. Г.Ф.Гендель. Шоу |
О.Шевченко «Старенький трамвай»; А.Пьяцолла «Лібертанго»; С.Сабадаш «Марічка» .Г.Гендель «Музика на воді» - сюїта № 2 Ре-мажор; О.Ресігі «Фонтани Риму. СОМ:Фонтани «Тритон», «Треві». |
Розучування пісні: |
|
|
26. |
Ансамбль: у єдності — гармонія. Архітектурний ансамбль. Садово-паркове мистецтво. |
Типи архітектурних ансамблів. Вітраж. Садово-паркове мистецтво. |
СОМ: приклади архітектурних ансамблів та садово-паркового мистецтва. |
Створення вітражу (аплікація). |
|
|
27. |
Ансамбль: у єдності — гармонія. Карнавал. Карнавальні костюми і маски. |
Венецианський, Бразильський та інші карнавали. Синтез мистецтв на карнавалі. Музика на карнавалі. Карнавал, самба. Маска, грим.
|
Н. Паганіні «Венеціанський карнавал», Ж.Б. Арбан «Карнавал у Венеції»; С.Абреу «Бразильський карнавал», пісня «Бразильський карнавал» (дитячий ансамбль) «Дельфін» |
Виготовлення карнавальної маски (аплікація, декор). |
|
|
28. |
Час новітній створює красу. Телебачення – погляд у світ. Електронна музика. |
Телебачення: синтез мистецтва і технічних досягнень. Естрадна музика. Естрадно – симфонічний оркестр. Відео кліп, естрада, телебачення. Електронні музичні інструменти. Синтезатор. Електронна музика. |
«Жайворонок» (оркестр П.Моріа). М.Мусоргський «Гном», «Баба Яга», «Старий замок» з циклу «Картинки з виставки» (у виконанні Ісао Томіта). |
Виконання пісні: |
|
|
29. |
Час новітній створює красу. Дизайн. Інсталяція. |
Дизайн, логотип, піктограма. Інсталяція. |
СОМ: приклади інсталяцій та різних видів дизайну. |
Створення логотипу школи. |
|
|
30. |
Мистецький дивосвіт. Східний музичний театр. Кіно і цирк Сходу. |
Амплуа, костюми, маски, грим акторів східного театру. Амплуа. Комікс. |
І.Стравінський «Китайський марш», «Арія Солов’я з опери «Соловей».
|
Створення коміксу. |
|
|
31. |
Панорама мистецтв. |
Перевіряємо свої досягнення. |
Пісні і малювання на вибір. |
|
||
32.-35. |
Резервні уроки.
|
|
||||