Календарне планування
ІНФОРМАТИКА
11 КЛАС
І семестр
(52 год, 1,5 год на тиждень)
Базовий модуль. Бази даних (35 год.)
Навчальна програма з інформатики (рівень стандарту) для 10-11 класів загальноосвітніх шкіл, затверджена Наказом Міністерства освіти і науки № 1407 від 23 жовтня 2017 року
Ключові компетентності: Спілкування державною мовами. Ставлення: надавання переваги використанню програмних засобів та ресурсів з інтерфейсом державною (і рідною у разі відмінності) мовами. Уміння вчитися впродовж життя. Уміння: самостійно опановувати нові технології та засоби діяльності. Ставлення: усвідомлення необхідності та принципів навчання протягом усього життя; усвідомлення відповідальності за власне навчання; Інформаційно-цифрова компетентність. Розкривається у змісті предмета Ініціативність і підприємливість. Розкривається через наскрізну змістову лінію Соціальна та громадянська компетентності. Розкривається через наскрізну змістову лінію Екологічна грамотність і здорове життя. Розкривається через наскрізну змістову лінію Наскрізні лінії: Екологічна безпека та сталий розвиток. Уміння оцінювати та опановувати нові технології як засіб саморозвитку. Здоров'я і безпека. Навчання методам захисту власних інформаційних продуктів Підприємливість та фінансова грамотність. . Розуміння ролі інтернет-технологій як засобу маркетингу та підприємницької діяльності.
|
||||||||||||
№ уро-ку |
Тема уроку |
Дата |
Примітки |
|||||||||
11-А |
11-Б |
|||||||||||
Тема 1. Проектування моделі бази даних |
||||||||||||
|
Правила поведінки і безпеки життєдіяльності (БЖ) в комп’ютерному класі. Поняття бази даних. Поняття, призначення й основні функції систем управління базами даних. |
Очікувані результати |
|
|
|
|||||||
дає означення бази даних; пояснює відмінності подання даних у багатотабличних БД та в електронних таблицях. |
||||||||||||
Поняття моделі подання даних, основні моделі подання даних. |
розуміє поняття моделі подання даних і бази даних. наводить приклади моделей подання даних. |
|
|
|
||||||||
|
пояснює поняття сутності, атрибута, ключа, зв’язку. знає та застосовує принцип ненадлишковості моделі «сутність-зв’язок» предметної області.
|
|
|
|
||||||||
|
Урок узагальнення знань з теми: «Бази даних в інформаційних системах» |
|
|
|
|
|||||||
Тема 2. Створення реляційної бази даних |
||||||||||||
|
Основні відомості про СУБД Access. |
розуміє поняття та призначення зовнішнього ключа, застосовує його для реалізації зв’язків між таблицями в реляційній БД.
|
|
|||||||||
|
Створення й уведення структури таблиць. Поняття таблиці, поля, запису. Створення таблиць, означення полів і ключів у середовищі СКБД. Властивості полів, типи даних. |
пояснює відмінності подання даних у багатотабличних БД та в електронних таблицях. |
|
|
|
|||||||
|
Модифікація структури таблиць. |
пояснює відмінності подання даних у багатотабличних БД та в електронних таблицях |
|
|
|
|||||||
|
Ключові поля, індекси, зв’язування таблиць. |
уміє визначати сутності, атрибути, зокрема ключові, а також зв’язки між сутностями в предметній області.
|
|
|
|
|||||||
|
Уведення, пошук і редагування даних у таблиці. |
уводить дані в таблиці, усвідомлюючи обмеження, що накладаються структурою бази даних; редагуєдані в таблицях; усвідомлює переваги використання баз даних в інформаційних системах |
|
|
|
|||||||
|
Сортування та фільтрація записів. Операції над таблицями. |
|
|
|
||||||||
|
Створення структури таблиць і введення вмісту. Практична робота 1. |
|
|
|
||||||||
|
Урок узагальнення знань з теми: «Пошук, сортування і фільтрація даних у таблицях» Практична робота 2. |
|
|
|
|
|||||||
2.1 Запити |
||||||||||||
|
Загальні відомості про запити. |
Знає призначення та основні функції СКБД. Знає та розуміє основні конструкції мови запитів |
|
|
|
|||||||
|
Створення й виконання запитів на вибірку даних. |
|
|
|
||||||||
|
Запити з функціями і з полями, що обчислюються. |
|
|
|
||||||||
|
Запити з параметрами. Перехресні запити. |
Створює та виконує запити на додавання, оновлення та видалення даних.
|
|
|
|
|||||||
|
Запити на змінення. |
Створює та виконує запити на змінення, оновлення та видалення даних.
|
|
|
|
|||||||
|
Занити з функціями та з полями, шо обчислюються. Практична робота 3. |
Оцінює доцільність використання засобів СКБД для управління даними |
|
|
|
|||||||
|
Запити з параметрами, перехресні запити і запити на змінення даних. Практична робота 4. Урок узагальнення знань з теми «Запити» |
|
|
|
|
|||||||
2.2.Форми |
||||||||||||
|
Створення форм за допомогою простих засобів. |
Класифікує зв’язки між сутностями предметної області за множинністю та обов’язковістю. |
|
|
|
|||||||
|
Елементи керування та властивості форм. |
Пояснює поняття властивості форм |
|
|
|
|||||||
|
Створення форм за допомогою конструктора форм. |
Створює та виконує запити на додавання створення форм. |
|
|
|
|||||||
|
Використання форм для введення й редагування даних. |
Вводить дані в базу, зокрема про зв’язки між записами, редагує та вилучає їх, дотримуючись обмежень цілісності. |
|
|
|
|||||||
|
Створення форм. Практична робота 5. Урок узагальнення знань з теми «Форми» |
Знає та та виконує запити на створення форм |
|
|
|
|||||||
Календарне планування ІНФОРМАТИКА 11 КЛАС ІІ семестр Навчальна програма з інформатики (рівень стандарту) для 10-11 класів загальноосвітніх шкіл, затверджена Наказом Міністерства освіти і науки № 1407 від 23 жовтня 2017 року
|
||||||||||||
2.3 Звіти |
||||||||||||
|
Поняття звіту. Автоматичне створення звіту. |
Реалізує модель предметної області засобами СКБД. Забезпечує підтримку обмежень цілісності, що накладаються на значення поля, а також завдяки створенню ключів та зв’язків між таблицями. Реалізує зв’язки усіх типів множинності |
|
|
|
|||||||
|
Створення звіту за допомогою конструктора звітів. |
Створює звіт за допомогою конструктору |
|
|
|
|||||||
|
Створення звітів. Практична робота 6.
|
|
|
|
|
|||||||
2.4. Основи мови запитів SQL |
||||||||||||
|
Призначення, основні поняття та терміни мови SQL. |
Створює інтерфейс користувача для введення даних в базу, зокрема даних про зв’язки між записами.
|
|
|
|
|||||||
|
Найпростіші запити мовою SQL у системі Access. |
Застосовує для створення запитів мову SQL, зокрема оператор IN.
|
|
|
|
|||||||
|
Запити з умовою. Групування запитів. |
Створює та виконує запити на додавання, оновлення та видалення даних. |
|
|
|
|||||||
2.5.Імпорт та експорт об’єктів бази даних |
||||||||||||
|
Сутність імпорту та експорту об’єктів. |
|
|
|
|
|||||||
|
Імпорт об’єктів з однієї бази даних в іншу. |
Імпортує в базу дані з зовнішніх джерел та експортує їх.
|
|
|
|
|||||||
|
Експорт об’єктів з однієї бази даних в іншу. |
|
|
|
|
|||||||
|
Виконання колективного навчального проекту. |
Оцінює доцільність використання засобів СКБД для управління даними |
|
|
|
|||||||
|
Урок узагальнення знань з теми «Імпорт та експорт об’єктів бази даних» |
|
|
|
|
|||||||
Тема 2. Основи електронного документообігу (17 год.) |
||||||||||||
Ключові компетентності: Спілкування державною мовами. Уміння: грамотно і безпечно комунікувати з використанням сучасних технологій державною мовою; висловлюватись та спілкуватися на тему сучасних інформаційних технологій з використанням відповідної термінології. Ставлення: усвідомлення комунікаційної ролі ІТ; уникнення невнормованих іншомовних запозичень у спілкуванні на ІТ-тематику; надавання переваги ресурсів з інтерфейсом державною мовами Інформаційно-цифрова компетентність. Розкривається у змісті предмета Уміння вчитися впродовж життя. Уміння: співпрацювати з членами соціуму. Соціальна та громадянська компетентності. Розкривається через наскрізну змістову лінію Екологічна грамотність і здорове життя. Розкривається через наскрізну змістову лінію Наскрізні лінії: Громадянська відповідальність: Виховання поваги до прав і свобод, зокрема свободи слова й конфіденційності особистості та даних в Інтернеті. Підприємливість та фінансова грамотність: Здатність генерувати та реалізовувати ідеї з використанням ІТ. Знання основ підприємництва в ІТ-сфері. Розуміння ролі інтернет-технологій як засобу маркетингу та підприємницької діяльності. Використання електронних таблиць для фінансових розрахунків Здоров'я і безпека: Уміння критично оцінювати здобуту з Інтернету інформацію і знати методи перевірки її надійності. Формування свідомого ставлення до впливу контенту на здоров'я та інтелектуальний розвиток. Обмеження впливу небезпечних соціальних мережевих груп на учнів та захист їх від затягування в ці групи. Формування знань про ризики встановлення та використання ПЗ
|
||||||||||||
Тема 2.1 Документи та документообіг |
||||||||||||
|
Поняття документу. |
Знає поняття документа та документообігу.
|
|
|
|
|||||||
|
Призначення та класифікація документів. |
Пояснює що таке оригінал документа та його копія, підписувач, адресат, посередник.
|
|
|
|
|||||||
|
Документообіг. |
Описує обов’язкові реквізити документа.
|
|
|
|
|||||||
|
Загальні правила оформлення документів. |
Називає загальні правила оформлення документів.
|
|
|
|
|||||||
|
Стиль ділового листування. |
Використовує правила оформлення сторінки.
|
|
|
|
|||||||
|
Шаблони та формуляр-зразки документа. |
Наводить приклади стандартів та уніфікованих систем документації |
|
|
|
|||||||
|
Реквізити документа |
Використовує правила оформлення сторінки.
|
|
|
|
|||||||
|
Правила оформлення сторінки. |
Створює бібліографічні списки та покажчики.
|
|
|
|
|||||||
|
Урок узагальнення знань з теми: «Документи та документообіг» |
|
|
|
|
|||||||
Тема 2.2 Технічні та програмні засоби обробки документів та інформації
|
||||||||||||
|
Системи управління електронними документами. |
Знає основні технічні та програмні засоби обробки документів та інформації.
|
|
|
|
|||||||
|
Технічні засоби обробки документів та інформації. Класифікація офісної техніки. |
Пояснює що таке системи управління електронним документообігом.
|
|
|
|
|||||||
|
Засоби створення, зберігання, обробки, копіювання і транспортування документів. |
Описує основні процедури створення електронних документів.
|
|
|
|
|||||||
|
Програмні засоби обробки документів та інформації. |
Наводить приклади програмних засобів обробки електронних документів. (програми текстового редагування, системи обробки текстів, програмні видавничі системи |
|
|
|
|||||||
|
Види систем обробки текстів. |
Називає найбільш поширені формати файлів електронних документів |
|
|
|
|||||||
|
Комунікаційні технології. |
Використовує технічні та програмні засоби для створення, редагування, друку та пересилання документів. |
|
|
|
|||||||
|
Практична робота 7. Системи управління електронними документами. |
Визначає технічні та програмні засоби обробки електронних документів. |
|
|
|
|||||||
|
Урок узагальнення знань з теми: «Технічні та програмні засоби обробки документів та інформації» |
Створює прості текстові документи, вміє їх зберігати, копіювати та пересилати.
|
|
|
|
|||||||