Календарно-тематичне планування
із зарубіжної літератури в 10 класі (2 год. )
І семестр
№ |
Тема (основний зміст уроку) |
Дата |
Примітки |
|||
ВСТУП ОРИГІНАЛЬНА І ПЕРЕКЛАДНА ЛІТЕРАТУРА В СУЧАСНОМУ СВІТІ |
||||||
1 |
Значення художньої літератури для людини й людства XXI ст. Оригінали й переклади художніх творів, їхня роль у розвитку особистості. |
|
|
|||
ЗОЛОТІ СТОРІНКИ ДАЛЕКИХ ЕПОХ |
||||||
2 |
Стародавня Греція Етапи й шедеври античності (огляд). Гомер (приблизно VIII ст. до н. е.). «Одіссея» |
|
|
|||
3 |
Уславлення людського розуму, вірності, винахідливості й допитливості в образі Одіссея. |
|
|
|||
4 |
Засудження беззаконня, насильства й несправедливості та самовпевненості й марнославства. |
|
|
|||
5 |
РМ (усно). Міфологічні, пригодницькі й побутові елементи в поемі Гомера “Одіссея”. |
|
|
|||
6 |
Італія Специфіка італійського Відродження, його основні етапи, представники. |
|
|
|||
7 |
Поема «Божественна комедія» як філософсько-художній синтез середньовічної культури й утілення ідей раннього Відродження. |
|
|
|||
8 |
Данте Аліґ’єрі “Божественна комедія” (“Пекло”). Концепція світу у творі. |
|
|
|||
9 |
Данте Аліґ’єрі “Божественна комедія” (“Рай”). Концепція людини у творі. Зошит |
|
|
|||
10 |
Англія Ренесанс в Англії: здобутки та представники. Здобутки драматургії Вільяма Шекспіра. |
|
|
|||
11 |
Філософські й моральні проблеми в трагедії “Гамлет” В. Шекспіра. Провідні мотиви твору. |
|
|
|||
12 |
Художній простір трагедії В. Шекспіра “Гамлет” (данське королівство як символ). |
|
|
|||
13 |
РМ (письмово). Гамлет - вічний образ світової літератури . Напам’ять монолог Гамлета |
|
|
|||
14 |
Багатогранність шекспірівських характерів у трагедії “Гамлет”. Відкритість твору в часі. |
|
|
|||
15 |
Контрольна робота за темами “Вступ. Оригінальна й перекладна література в сучасному світі”, “Золоті сторінки далеких епох” ( тести, відповіді на запитання). Тематична |
|
|
|||
ПРОЗА Й ПОЕЗІЯ ПІЗНЬОГО РОМАНТИЗМУ ТА ПЕРЕХОДУ ДО РЕАЛІЗМУ XIX СТ. |
||||||
16 |
Шляхи розвитку романтизму в Європі та США. Провідні течії романтизму. Популярні жанри романтизму. Зошит |
|
|
|||
17 |
Специфіка переходу від романтизму до реалізму. Романтизм у Німеччині. Ернст Теодор Амадей Гофман: віхи мистецького шляху. |
|
|
|||
18 |
Е. Т. А. Гофман “Крихітка Цахес, на прізвисько Цинобер”. Особливості сюжету та проблематика твору. |
|
|
|||
18 |
Сатирико-метафоричний зміст та композиція повісті “Крихітка Цахес, на прізвисько Цинобер”. Гротескні образи. Викривальний зміст твору та його символіка . |
|
|
|||
19 |
Філософський сенс казки “Крихітка Цахес, на прізвисько Цинобер”. Значення творчості Е. Т. А. Гофмана. |
|
|
|||
20 |
Україна М.В.Гоголь(1809–1852). Значення М. В. Гоголя для розвитку світової культури. М. В. Гоголь і Україна. Творча історія поеми «Мертві душі». |
|
|
|||
21 |
Неоднозначність образу Чичикова. Образи поміщиків і чиновників, засоби їх створення. |
|
|
|||
22 |
Образ автора. Ліричні відступи. Жанрова своєрідність твору. |
|
|
|||
23 |
Контрольний твір за вивченими творами. Зошит Тематична |
|
|
|||
24 |
ПЧ. Е. Т. А. Гофман “Золотий горнець”. |
|
|
|||
25 |
Росія Школа «чистого мистецтва» в російській поезії. Ф. М. Тютчев (1803 – 1873)- поет-філософ і тонкий лірик. Провідні мотиви творчості митця. |
|
|
|||
26 |
Ф. І. Тютчев “Іще горять в душі бажання”, “Silentium”. Майстерність описів у поезії митця. Засоби художньої виразності. Напам’ять |
|
|
|||
27 |
Афанасій Афанасійович Фет “Шепіт, ніжний звук зітхання”, “Я прийшов до тебе, мила”. Своєрідність пейзажної та інтимної лірики А. А. Фета. Напам’ять |
|
|
|||
28 |
Позакласне читання. Утілення образів літературних творів у різних видах мистецтва. Романси на вірші поетів. |
|
|
|||
29 |
США Розвиток романтизму в США, видатні представники. Волт Вітмен “Листя трави“. Місце В. Вітмена в літературному процесі США. Особливості світобачення митця. |
|
|
|||
30 |
Тематика, проблематика, композиція збірки “Листя трави”. Образ ліричного героя. Традиції та художнє новаторство В. Вітмена . Напам’ять |
|
|
|||
31 |
Контрольна робота з теми « Проза й поезія пізнього романтизму та переходу до реалізму ХІХ ст.»(Тести, відповіді на запитання). Зошит |
|
|
|||
32 |
Повторення вивченого матеріалу. Тематична |
|
|
|||