6клас
І семестр
№ |
Тема |
Дата |
Примітки |
|
Вступ. Міфи народів світу |
||||
|
Вступ. Література як вид мистецтва. Художній образ. |
|
|
|
|
Поняття про міф. Основні тематичні групи міфів (про створення і будову світу, про героїв, календарні та ін.). РМ (у) Відображення єдності людини й природи в міфах різних народів. Популярні міфологічні образи, сюжети, мотиви різних народів. |
|
|
|
|
Єгипетські міфи. Ра та Апоп. Міф про те, як Тефнут покинула Єгипет |
|
|
|
|
Індійські міфи. Творення. Про створення ночі. Про потоп |
|
|
|
|
Міфи давньої Греції про походження світу |
|
|
|
|
Міф про Прометея. Велич подвигу Прометея, його самопожертва заради людей |
|
|
|
|
Міфи про Геракла. Уславлення розуму й сили людини в циклі міфів про Геракла |
|
|
|
|
ПОДВИГИ Геракла Зошит |
|
|
|
|
ПРМ Мій улюблений міфологічний герой |
|
|
|
|
ПЧ . Неперевершені таланти давніх греків. «Пігмаліон», «Орфей та Еврідіка», «Дедеал та Ікар» |
|
|
|
|
Контрольна робота з теми « Вступ. Міфи народів світу» (тести, питання) Тематична |
|
|
|
Мудрість байки |
||||
|
Мудрість байки. Байка як літературний жанр, її характерні ознаки, особливості художньої будови, повчальний зміст. |
|
|
|
|
Езоп (VI ст. до н. є). Байки Езопа «Лисиця і виноград», «Вовк і Ягня», «Крук і лисиця», «Мурашки й Цикада» |
|
|
|
|
Іван Андрійович Крилов (1769-1844). Байки І.Крилова «Квартет», «Бабка й Муравель», «Вовк і Ягня». Яскравість алегоричних образів. |
|
|
|
|
ПЧ . Жан де Лафонтен. |
|
|
|
|
Виразне читання байки |
|
|
|
Напа’мять |
||||
Пригоди і фантастика |
||||
|
Пригоди і фантастика. Жуль Верн (1828-1905) - великий мрійник Зошит |
|
|
|
|
«П’ятнадцятирічний капітан». Аналіз І частини роману |
|
|
|
|
Шляхами шхуни «Пілігрім». Аналіз ІІ ч. |
|
|
|
|
Засудження работоргівлі у романі |
|
|
|
|
Привабливість образів Діка Сенда та Геркулеса |
|
|
|
|
Контрольна робота з теми Мудрість байки Творчість Ж.Верна, (тести, питання) Тематична |
|
|
|
|
Чарльз Діккенс (1812-1870). Короткі відомості про Ч. Діккенса. Історія написання «Різдвяних повістей» «Різдвяна пісня у прозі». Сюжет та композиція твору |
|
|
|
|
Подорож Скруджа різдвяної ночі в часі й просторі як можливість осягнути своє життя. |
|
|
|
|
Динаміка образу Скруджа. Причини деградації його особистості. |
|
|
|
|
Переродження Скруджа — наслідок осмислення власного життя. Причини його духовного переродження. Зошит |
|
|
|
|
Микола Васильович Гоголь (1809-1852). «Ніч перед Різдвом». Народні традиції і звичаї у творі. |
|
|
|
|
Образи Оксани і Вакули. |
|
|
|
|
Роль фантастики та фольклорні елементи в повісті |
|
|
|
|
Контрольний твір «Що робить людину щасливою?» |
|
|
|
|
Повторення вивченого у І семестрі |
|
|
|
|
Підсумковий урок Зошит Тематична |
|
|
|
ІІ семестр
|
ЛЮДСЬКІ СТОСУНКИ |
Дата |
Прим. |
33 |
Антон Павлович Чехов(1860–1904).«Хамелеон». Викриття у творі підлабузництва, самоприниження, чиношанування. |
|
|
34 |
А. Чехов «Товстий і тонкий». Викриття у творі підлабузництва, самоприниження, чиношанування, запопадливості. |
|
|
35 |
Антитеза як художній засіб і композиційний прийом. |
|
|
36 |
Розвиток мовлення (усно). Майстерність письменника у змалюванні персонажів. Порівняння образів чеховських персонажів: схожість і відмінність між ними. |
|
|
37 |
Джек Лондон(1876–1916). «Жага до життя». Особливості сюжету та ідеї оповідання. |
|
|
38 |
Проблеми життя і смерті, дружби й зрадництва у творі. |
|
|
39 |
Джек Лондон «Жага до життя». Анонімність головного героя та її зв’язок з ідеєю оповідання. |
|
|
|
Зошит |
|
|
40 |
Сильний людський характер в екстремальній ситуації. |
|
|
41 |
Володимир Галактіонович Короленко(1853–1921). «Сліпий музикант». Актуальність проблематики твору в контексті сучасної культури. |
|
|
42 |
В. Короленко «Сліпий музикант». Петро Попельський: шляхи пізнання світу. Образ Максима Яценка. |
|
|
43 |
Пошук Петром Попельським свого місця у світі. |
|
|
44 |
Петро та Евеліна. |
|
|
45 |
Духовне прозріння Петра Попельського. Тема мистецтва в повіст. |
|
|
46 |
Контрольний твір«Справжні й фальшиві цінності в житті людини» |
|
|
|
Зошит Тематична |
|
|
|
ПОЕТИЧНЕ БАЧЕННЯ СВІТУ |
|
|
47 |
МацуоБасьо(1644–1694).Хайку. Відображення японських уявлень про красу в поезії митця. Лаконізм форми й широта художнього змісту хайку. |
|
|
48 |
Зображення станів природи в ліриці Басьо. Роль художньої деталі. Підтекст. Напам’ять |
|
|
49 |
Роберт Бернс(1759–1796). «Моє серце в верховині». Ідея любові до батьківщини у вірші. Антитеза «рідний край – чужина». |
|
|
50 |
Елементи фольклору (традиційні образи, постійні епітети, повтори тощо). Поетичне бачення світу. Напам’ять |
|
|
51 |
Генрі Вордсворт Лонгфелло(1807–1882). «Пісня про Гайавату». Міфи північноамериканських індіанців та їх втілення в поемі. Елементи фольклору у творі. |
|
|
52 |
Образ Гайавати. Ідеї миру, національного єднання, служіння народу. |
|
|
53 |
Урок виразного читання Напам’ять |
|
|
|
Зошит |
|
|
54 |
Урок позакласного читання. Уславлення людської гідності у вірші Ш.Петефі «Коли ти муж, будь мужнім». Кодекс честі справжнього чоловіка |
|
|
55 |
Контрольна робота з теми: «Поетичне бачення світу»( тести, відповіді на запитання) |
|
|
|
Тематична |
|
|
|
ОБРАЗ МАЙБУТНЬОГО В ЛІТЕРАТУРІ |
|
|
56 |
Рей Дуглас Бредбері (1920–2012). «Усмішка». Тривога за руйнування духовних цінностей в оповіданні. |
|
|
57 |
Р.Д. Бредбері. «Усмішка». Образ Тома, його динаміка. |
|
|
58 |
Значення образу Джоконди для розкриття основної ідеї твору. |
|
|
59 |
Роберт Шеклі(1928–2005). «Запах думки». Утвердження сили людської думки в оповіданні. Гуманістичний зміст твору – віра в перемогу людського розуму. |
|
|
60 |
Р. Шеклі. «Запах думки». Духовне й фізичне випробування Кліві. Роздуми автора про майбутнє людини й людства. |
|
|
61 |
Урок розвитку зв’язного мовлення(письмово). Стислий переказ одного з творів («Усмішка» або «Запах думки») Зошит |
|
|
|
СУЧАСНА ЛІТЕРАТУРА. Зростання і взаємини ЗІ СВІТОМ |
|
|
62 |
Астрід Анна Емілія Ліндгрен(1907–2002). Основні відомості про життя і творчість письменниці, популярність її творів у різних країнах. |
|
|
63 |
А. Ліндгрен «Міо, мій Міо». Перемога добра над злом. |
|
|
64 |
А. Ліндгрен «Міо, мій Міо». Образи головних героїв. |
|
|
65 |
Узагальнення і систематизація навчального матеріалу. |
|
|
66 |
Урок позакласного читання. К.Нестлінгер «Конрад, або Дитина з бляшанки». |
|
|
67 |
Конрад і його становлення у світі. Незвичайність образу Конрада, риси його характеру. |
|
|
68 |
Контрольна робота з теми «Образ майбутнього в літературі. Сучасна література. Зростання і взаємини зі світом» ( тести, відповіді на запитання). |
|
|
69 |
Проект «Мій улюблений твір». |
|
|
70 |
Література для читання влітку. Зошит Тематична |
|
|