Календарное планирование по зарубежной литературе для 5 класса. Рекомендовано для школ с украинским языком обучения. Данное календарное планирование составлено согласно новой программе. Весь программный материал распределён по темам. Включает в себя содержание урока, повторение и домашнее задание.
Календарне планування
із зарубiжної літератури в 5 класі
І семестр
№ з/п |
Зміст програми |
Домашнє завдання |
Дата |
1. |
Вступ. Зарубіжна література—духовна скарбниця людства. Роль книжки в сучасному житті . (ТЛ). Зарубіжна література |
Усна відповідь «Книга в моєму житті» |
|
2. |
Фольклор ,його характерні ознаки. Фольклорні жанри різних народів (прислів’я, приказки, загадки, пісні). Гуманістичні цінності, втілені у фольклорних творах різних народів. Література і фольклор. (ТЛ). Фольклор, прислів’я, приказка, загадка, пісня. |
Фольклорні жанри різних народів |
|
Тема № 1. КАЗКИ НАРОДІВ СВІТУ (9 + 2 РМ + 1 ПЧ)
№ з/п |
Зміст програми |
Домашнє завдання |
Дата |
3. |
Жанрова специфіка фольклорної і літературної казки (ТЛ) Народна казка, «мандрівний сюжет». |
«Мандрівний сюжет». |
|
4. |
Різновиди казок (про тварин, чарівні, соціально-побутові та ін.), їхні характерні ознаки. |
Різновиди казок |
|
5. |
Індійська народна казка «Фарбований шакал». «Панчатантра» – перша у світі фольклорна збірка, книга про основи житейської мудрості. Викриття в образах тварин негативних людських якостей. Філософський зміст казки. (УС) Спільні для українського та зарубіжного фольклору теми, сюжети, образи, художні особливості. (ЕК) Схожість і відмінність малих жанрів фольклору різних народів. |
Виразне читання казки «Фарбований шакал». |
|
6. |
Японська народна казка «Іссумбосі, або Хлопчик-Мізинчик». Відображення любові до праці, кмітливості, сміливості, ставлення до природи в образах Іссумбосі. Національний колорит японських казок. (УС) Типологічно подібні образи в зарубіжних і українських казках (Іссумбосі – Хлопчик-Мізинчик; Фарбований Шакал – Фарбований Лис та ін.). (ЕК) Спільні елементи зарубіжних казок (теми, образи, особливості будови). Зіставлення оригіналів (фрагментів) зарубіжних казок з їх українськими перекладами. |
Виразне читання казки «Іссумбосі, або Хлопчик-Мізинчик».
|
|
7. |
Китайська народна казка «Пензлик Маляна». Поетизація мистецтва й уславлення образу митця в казці. Значення фантастичних елементів. |
Виразне читання казки «Пензлик Маляна» |
|
8. |
Арабська народна казка «Синдбад-мореплавець» (третя подорож).Утвердження жаги відкриття світу, мужності й людяності в казці. Втілення в образі Сіндбада-Мореплавця віри в перемогу людини над обставинами. |
Виразне читання казки «Синдбад-мореплавець» |
|
9. |
Брати Якоб і Вільгельм Ґрімм. Брати Ґрімм — відомі збирачі німецьких народних казок. Значення їхньої діяльності в збиранні й збереженні фольклору. «Пані Метелиця». Моральні цінності в казках братів Я. і В. Ґрімм (ТЛ) Антитеза.(ЛК) Національний колорит казок і засоби його створення. |
Підготувати до переказу уривки з казки «Пані Метелиця» |
|
10. |
РМ № 1. Переказ уривків з казки. Складання простого плану прочитаного твору. «Пані Метелиця». |
Виразне читання казки «Пані Метелиця» |
|
11. |
«Пані Метелиця». Характеристика образів персонажів. РМ № 2. Складання усної порівняльної характеристики персонажів казки (пасербиці та рідної доньки). |
Спільне та відмінне в фольклорної та літер. казках |
|
12. |
Контрольна робота № 1 за темою «Вступ. Народна казка» (тестові завдання)
|
|
|
Тема № 2. КАЗКИ НАРОДІВ СВІТУ (10 + 1 РМ +1ВЧ+ 1 ПЧ)
№ з/п |
Зміст програми |
Домашнє завдання |
Дата |
13. |
Олександр Сергійович Пушкін. Вступ по поеми «Руслан і Людмила». Синтез фольклорних і літературних елементів у творчості О. Пушкіна. (ЛК) Національний колорит казок і засоби його створення. |
Виразне читання вступу до поеми «Руслан і Людмила».
|
|
№ з/п Зміст програми Домашнє завдання Дата |
Зміст програми |
Домашнє завдання |
Дата |
14. |
Олександр Сергійович Пушкін. Вступ по поеми «Руслан і Людмила». Система образів. Автор. (ТЛ) Автор. |
Вивчити напам`ять вступ до поеми «Руслан і Людмила». |
|
15. |
Олександр Сергійович Пушкін. Вступ по поеми «Руслан і Людмила». Система образів. Автор. Виразне читання напам’ять вступу до поеми «Руслан і Людмила» О. Пушкіна. Поняття про емоційність читання та паузу. (ТЛ) Автор. |
Виразне читання «Казки про мертву царівну та сімох богатирів» О.Пушкіна
|
|
16. |
Позакласне читання №1. Олександр Сергійович Пушкін. «Казка про мертву царівну та сімох богатирів». (ЛК) Національний колорит казок і засоби його створення. |
С. Єсенін «Пісня про собаку», «З добрим ранком», «Біла береза».
|
|
17. |
Ганс Крістіан Андерсен. «Соловей». Протиставлення «справжнього» і «штучного» в казці «Соловей». Соловей як втілення сили природи й мистецтва. (ТЛ) Антитеза. Алегорія. |
Виразне читання казки Андерсена «Соловей» |
|
18. |
Ганс Крістіан Андерсен. «Соловей». Протиставлення «справжнього» і «штучного» в казці «Соловей». Соловей як втілення сили природи й мистецтва. |
Виразне читання казки Уайльда «Хлопчик-зірка» |
|
19. |
Оскар Уайльд. «Хлопчик-зірка». Казкові персонажі, їх характеристика. Основний конфлікт. Символічний зміст назви твору. Еволюція образу головного героя. |
Виразне читання казки Уайльда «Хлопчик-зірка» |
|
20. |
Оскар Уайльд. «Хлопчик-зірка». Основний конфлікт. Символічний зміст назви твору. |
Переказ уривків з казки «Хлопчик-зірка» |
|
21. |
Оскар Уайльд. «Хлопчик-зірка». Еволюція образу головного героя. |
Розповідь про головного героя |
|
22. |
Оскар Уайльд. «Хлопчик-зірка». Еволюція образу головного героя. |
Усна творча робота «Моє ставлення до мами» |
|
№ з/п |
Зміст програми |
Домашнє завдання |
Дата |
23. |
Контрольна робота № 2 за темою «Казки народів світу» (тестові завдання). |
|
|
Тема № 3.ПРИРОДА І ЛЮДИНА. (7 + 1 РМ + 1 ПЧ )
№ з/п |
Зміст програми |
Домашнє завдання |
Дата |
24. |
Джон Кітс. «Про коника та цвіркуна». Поетизація образу природи у вірші, його ідея («Поезія землі не вмре ніколи…»). (ТЛ) Початкове поняття про вірш. Пейзаж, тема, ідея, епітет, метафора. (ЛК) Пейзаж у літературі й інших видах мистецтва. (ЕК) Елементи фольклору в літературних творах про природу. |
Виразне читання вірша Джона Кітса «Про коника та цвіркуна» |
|
25. |
Йоганн Вольфганг Гете. «Нічна пісня подорожнього». Зображення взаємозв’язку різних сфер природи й людини в поетичному творі. (ТЛ) Тема, ідея, епітет, метафора. (УС) Майстерність українських перекладачів творів зарубіжних авторів про природу. |
Вивчити напам`ять вірш Гете. «Нічна пісня подорожнього»
|
|
26. |
Виразне читання напам’ять вірша Й. Гете «Нічна пісня подорожнього». Поняття про логічний наголос. Генріх Гейне. «Задзвени із глибини…». Втілення краси весняної природи у вірші. Зв'язок із фольклором (пісня). |
Виразне читання вірша Гейне. «Задзвени із глибини…» |
|
27. |
Ернест Сетон-Томпсон. «Лобо». Авторські спостереження за світом природи. |
Виразне читання твору Сетона-Томпсона «Лобо». |
|
28. |
Ернест Сетон-Томпсон. «Лобо». Утвердження любові до всього живого. (ТЛ) Тема, ідея. |
Усна творча робота «Мої спостережен-ня за тваринами» |
|
29. |
Ернест Сетон-Томпсон. «Лобо». Зображення художніх образів, їх розкриття в подіях твору. (ТЛ) Метафора. |
Розповідь про Лобо та Бланку |
|
№ з/п |
Зміст програми |
Домашнє завдання |
Дата |
30. |
РМ № 3. Контрольний усний твір за оповіданням Е.Сетона-Томпсона «Лобо» на одну із запропонованих вчителем тем. |
Повторити повідомлення про Гете,Гейне, Томпсона |
|
31. |
Позакласне читання № 2. С. Єсенін «Пісня про собаку», «З добрим ранком», «Біла береза». Картини рідної природи у віршах поета. Особливості поетичної мови творів. |
Читати повість «Біліє парус самотній» В.Катаєва |
|
32. |
Контрольна робота № 3 за темою «Природа і людина» (тестові завдання). |
|
|
ІІ семестр
Тема № 5. Світ дитинства. Марк Твен «Пригоди Тома Сойєра» (6+2РР+1ПЧ.)
№ з/п |
Зміст програми |
Домашнє завдання |
Дата |
33. |
Марк Твен. «Пригоди Тома Сойєра». Світ дорослих і світ дітей у повісті. ТЛ. Початкові поняття про повість. |
Творча робота «Моє дитинство» |
|
34. |
Марк Твен. «Пригоди Тома Сойєра». Світ дорослих і світ дітей у повісті. ТЛ. Початкові поняття про роман. |
Розповісти про ігри героїв |
|
35. |
Марк Твен. «Пригоди Тома Сойєра». Світ дорослих і світ дітей у повісті. ТЛ. Початкові поняття про сюжет. |
Знайти в тексті описи Тома |
|
36. |
РМ № 6. Стислий переказ епізоду твору за вибором. |
Усна відповідь «Як автор ставит.до героїв?» |
|
37. |
Марк Твен. «Пригоди Тома Сойєра». Том Сойєр і Гекльберрі Фінн. Ставлення автора до своїх героїв. ТЛ. Портрет. |
Розповісти про пригоди Тома |
|
38. |
Марк Твен. «Пригоди Тома Сойєра». Том Сойєр і Гекльберрі Фінн. Ставлення автора до своїх героїв. |
Розповісти про дружбу Тома та Гека |
|
39. |
Позакласне читання. В.Катаєв «Біліє парус самотній» |
Читати В.Не-стайко «Торео-дори з Васюк.» |
|
40. |
Марк Твен. «Пригоди Тома Сойєра». Провідні ідеї твору (дружба, кохання, людяність )УС. Українські перекладачі творів Марка Твена, Е.Портер. |
Характеристика Тома Сойера |
|
№ з/п |
Зміст програми |
Домашнє завдання |
Дата |
41. |
Контрольна робота № 5 за темою «Світ дитинства. Марк Твен «Пригоди Тома Сойєра» (твір за повіст ю на одну з тем). |
Скласти перелік питань до героїв |
|
Тема № 6. Світ дитинства. Елеонор Портер «Поліанна» (5+1ПЧ .)
№ з/п |
Зміст програми |
Домашнє завдання |
Дата |
||||
42. |
Елеонор Портер. «Поліанна». Щирість, мужність і оптимізм героїні твору, її вплив на життя міста. ТЛ. Поглиблення понять про повість |
Розповісти про Портер |
|
||||
43. |
Елеонор Портер. «Поліанна». Щирість, мужність і оптимізм героїні твору, її вплив на життя міста. Художні засоби розкриття образу Поліанни. |
Вплив Поліанни на життя міста |
|
||||
44. |
Елеонор Портер. «Поліанна». Поліанна та її друзі. ЕК. Том Сойєр і Гекльберрі Фінн. Том Сойєр і Поліанна. |
Гра Поліанни |
|
|
|
|
|
45. |
Елеонор Портер. «Поліанна». Ідея радості життя й відкриття світу у творі. ЛК. Втілення сюжетів творів Марка Твена і Е. Портер у кіно, живописі, графіці та інших видах мистецтва. Популярність образів улюблених книг серед дітей різних країн. |
Поняття про повість |
|
||||
46. |
Позакласне читання. В.Нестайко «Тореодори з Васюківки».Романтика пригод. |
Читати оповід Чехова «Налім» |
|
||||
47. |
Контрольна робота № 6 за темою «Світ дитинства . Елеонор Портер «Поліанна». (тестові завдання). |
|
|
||||
Тема № 7. Сила творчої уяви. Льюїс Керролл. «Аліса в країні див»
М.І. Цвєтаєва. «Книги в червоній палітурці» (7+1ВЧ г.)
№ з/п |
Зміст програми |
Домашнє завдання |
Дата |
48. |
Льюїс Керролл. «Аліса в Країні Див». Творча історія книги, її зв’язок із біографією письменника та життям Англії «вікторіанської» доби. ТЛ. Поглиблення понять про казку (літературну),повість. ТЛ. Початкові поняття про фантастику |
Читати «Алісу в Країні Див» Керрола |
|
49. |
Льюїс Керролл. «Аліса в Країні Див». Образ Аліси, світ її уяви і захопливі пригоди. ЕК. Елементи казки у творі |
Розповісти про пригоди Аліси |
|
№ з/п |
Зміст програми |
Домашнє завдання |
Дата |
50. |
Льюїс Керролл. «Аліса в Країні Див». Образ Аліси, світ її уяви і захопливі пригоди. |
Розповісти про інші персонажі |
|
51. |
Льюїс Керролл. «Аліса в Країні Див». Персонажі, які оточують героїню. УС. Переклади й видання книг Л. Керрола.
|
Розкажіть про улюблен. книж. |
|
52. |
Льюїс Керролл. «Аліса в Країні Див». Особливості художньої мови твору. ЕК. Порівняння фрагментів оригіналу й перекладу повісті-казки Л. Керрола «Аліса в Країні Див» ЛК. Втілення сюжету повісті-казки Л.Керрола «Аліса в Країні Див» у різних видах мистецтва (кіно, мультиплікація, музика та ін.). Продовження книги («Аліса в Задзеркаллі»). |
Подумайте про книгу,якій би присвятили власний літерат. твір |
|
53. |
М.І. Цвєтаєва. «Книги в червоній палітурці». Чарівний світ літератури й мистецтва у вірші. Знайомі образи з прочитаних книг (Том Сойєр, Гекльберрі Фінн та ін.). Образ ліричної героїні, котра любить читати. ТЛ. Поглиблення понять про вірш |
Образ ліричної героїні, котра любить читати.
|
|
54. |
М.І. Цвєтаєва. «Книги в червоній палітурці». Чарівний світ літератури й мистецтва у вірші. Знайомі образи з прочитаних книг (Том Сойєр, Гекльберрі Фінн та ін Виразне читання. М.І. Цвєтаєва. «Книги в червоній палітурці». Роль літературних і музичних асоціацій у творі. |
Про Керрола перечитати |
|
55. |
Контрольна робота № 7 за темою «Сила творчої уяви Льюїс Керролл «Аліса в країні див». М.І. Цвєтаєва «Книги в червоній палітурці» тестові завдання). |
|
|
Тема № 8. Сучасна література. У колі добрих героїв (9.)
№ з/п |
Зміст програми |
Домашнє завдання |
Дата |
56. |
Роальд Дал. «Чарлі і шоколадна фабрика». Цікаві пригоди хлопчика Чарлі та його друзів на казковій шоколадній фабриці містера Вонкі. Доброта і щирість головного героя. ТЛ. Персонаж і герой літературного твору. |
Переказ статті про Роальда Дала |
|
57. |
Роальд Дал. «Чарлі і шоколадна фабрика». Цікаві пригоди хлопчика Чарлі та його друзів на казковій шоколадній фабриці містера Вонкі. Доброта і щирість головного героя. ЛК. Твори сучасного мистецтва (література, кіно, театр та ін.) для дітей і про дітей. |
Цікаві пригоди хлопчика Чарлі та його друзів |
|
№ з/п |
Зміст програми |
Домашнє завдання |
Дата |
58. |
Туве Янсон. «Капелюх чарівника» Чарівність художнього світу твору. Його персонажі, втілення в них ідей доброти, щирості, сімейних цінностей. УС Сучасні дитячі літературно-художні видання (журнали, газети тощо). |
Переказ статті про Туве Янсон |
|
59. |
Туве Янсон. «Капелюх чарівника» Чарівність художнього світу твору. Його персонажі, втілення в них ідей доброти, щирості, сімейних цінностей. УС. Сучасні дитячі літературно-художні видання (журнали, газети тощо). |
Стислий переказ казки |
|
60. |
Пауль Маар. «Машина для здійснення бажань, або Суботик повертається в суботу». Яскравість художнього світу твору Реальне і фантастичне у творі. Елементи фольклору (казки) та їх значення для розкриття головної ідеї- реалізації мрій, бажань і прагнень особистості |
Переказ статті про Пауля Маара |
|
61. |
Пауль Маар. «Машина для здійснення бажань, або Суботик повертається в суботу». Оптимістич-ний образ Суботика, його віра в силу думки й фантазії. |
Обрати героїв для проекту |
|
62. |
Створення літературного проекту « У колі добрих героїв» |
Продовжити роботу в групах |
|
63. |
Створення літературного проекту « У колі добрих героїв» |
Захист проекту |
|
64. |
Контрольна робота № 7 за темою «Сучасна література. У колі добрих героїв» (тестові завдання). |
Повторити поняття «антитеза», «алегорія», « тема», « ідея» |
|
65. |
Узагальнення і систематизація навчального матеріалу. |
|
|