Використання інфографіки, як одного із типів візуалізації, є доречним на уроках літератури. Оскільки через зір людина сприймає 90% інформації, то те, що представлено не лише набором букв, а картинками, схемами, діаграмами, різними візуальним цікавинками учні сприйматимуть значно легше. Завдяки унаочненню діти будуть запам'ятовувати деталі, на які б у звичайному тексті не звернули уваги.
вчителя світової літератури
Великожитинської ЗОШ І-ІІІ ступенів
Лебедюк Ірини Володимирівни
Замість вступу
У сучасних засобах масової інформації, мережі Інтернет, рекламних текстах, бізнес-комунікації інфографіка використовується давно, і лише нещодавно вона стала відомою в новій якості – як творчий метод навчання. В загальному сенсі термін «інфографіка» розшифровується як інструмент донесення інформації читачеві і користувачеві в більш лаконічній, ємній формі.
Основна мета інфографіки – інформування. При цьому почасти її об’єкти виступають в якості доповнення до текстової інформації, яка охоплює тему в повному обсязі, і містять деякі візуальні пояснення/уточнення (чи навпаки). Стиль передання інформації може бути вельми різноманітним: графічно представлені залежно вимірюваних величин від параметрів, схеми, діаграми, номограми, ієрархії і графи, мапи, ілюстровані інструкції, піктограми та інше. В деяких випадках до об’єктів інфографіки слід віднести колажі чи графічні нарізки (в яких відображено різні сторони предмету чи явища з акцентом на зв’язку між ними).
Інфографіка має низку переваг: вона суміщає декілька видів робіт. В процесі виконання інфографіки учень змушений самостійно здобувати необхідні відомості і також самостійно їх обробляти. Не лише систематизувати факти, але і наочно представляти результат їхньої систематизації.
Більше того, сам процес роботи з іннфографікою залучає всі рівні мислення і особливо такі, як аналіз, синтез, оцінка. В такому випадку інфографіка виступає вже не просто як інструмент індивідуалізації навчання, а як багатофункціональний інструмент, сфера використання якого в освіті може бути широкою: урок, проект, дослідницька діяльність, самоосвіта.
Виходячи з вищевказаного можна стверджувати, що об’єкти інформаційної графіки підвищують інформаційну насиченість і наочність учбових матеріалів.
На мою думку, використання інфографіки, як одного із типів візуалізації, є доречним на уроках літератури. Оскільки через зір людина сприймає 90% інформації, то те, що представлено не лише набором букв, а картинками, схемами, діаграмами, різними візуальним цікавинками учні сприйматимуть значно легше. Завдяки унаочненню діти будуть запам’ятовувати деталі, на які б у звичайному тексті не звернули уваги.
Пропоную використовувати такі форми інфографіки, як візуалізація знань (тієї інформації, яка може бути відомою учням, наприклад, з навчальних підручників), довідкова інформація (як додаток до основного тексту, що наглядно демонструє те, про що йдеться в тексті), ілюстрація (дублювання або доповнення того, про що йдеться в тексті).
Далі наводжу приклади розробок інфографіки, призначених для використання на уроках світової літератури.
Детальніше про інфографіку можна дізнатися із презентації «Інфографіка як метод навчання». Посилання: https://naurok.com.ua/prezentaciya-infografika-yak-metod-navchannya-48860.html
Розробки