календарне планування корекційних занять розвитку мовлення ( Хайдарова , Блеч)

Про матеріал
Календарне планування складене за програмою з корекційно-розвиткової роботи « Рoзвиток мовленнядля 5-10 класів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів з помірними інтелектуальними порушеннями» Xайдарова О. С., Блеч Г.O. Київ -2016. (4 години на тиждень)
Перегляд файлу

Кaлендарне планування

Рoзвитку мoвлення для 6 класу

Cкладене за програмою з корекційно-розвиткової роботи

« Рoзвиток мовленнядля 5-10 класів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів з помірними інтелектуальними порушеннями»  Xайдарова О. С., Блеч Г.O. Київ -2016.

(4 години на тиждень)

№ заняття

Зміст навчального матеріалу

Дата

Примітки

1-2

Діагностика мовленнєвого розвитку дитини

 

 

 

3

Повторення вивченого матеріалу.

Алфавіт.

 

 

4

Розрізнення приголосних звуків (глухі та дзвінкі, тверді та м’які).

 

 

5

Пом’якшення приголосних перед я, ю, є, ї та знаком м’якшення

 

 

6-7

Поділ слів на склади. Подвоєння приголосних у словах. Перенос таких слів.

 

 

8-9

Вживання апострофа після б, п, в, м, ф  перед я, ю, є, ї.

 

 

10

Вживання великої букви у словах.

 

 

 

Мовленнєвий розвиток.

Слухання-розуміння усного мовлення.

 

 

 

11

Слухання-розуміння усного зв’язного мовлення, розуміння його фактичного змісту.

 

 

12

Відповіді на запитання за змістом прослуханого, прочитаного.

 

 

13

Слухання-розуміння запитання, прохання, наказу, пояснення, завдання, інструкції вчителя.

 

 

14-15

Добір ілюстрацій до мовленнєвого матеріалу.

Інсценування за змістом сприйнятого.

 

 

16

Замальовки за змістом сприйнятого мовленнєвого матеріалу.

 

 

 

Говоріння.

 

 

17

Правильна вимова та наголошування слів під час говоріння

 

 

19-20

Побудова відповідей на запитання співрозмовника (у вигляді словосполучень, речень).

 

 

21

Участь у бесіді.

 

 

22

Застосування засвоєних слів у власному мовленні.

 

 

23

Практичне використання прийменників.

 

 

 

Діалогічне мовлення.

 

 

24-25

Побудова запитань і відповідей на них за прослуханим чи прочитаним текстом,  малюнком, ілюстрацією до тексту, навчальною ситуацією у класі та ін.

 

 

26

Практичне ознайомлення із засобами виразності усного мовлення (сила голосу, темп мовлення, його інтонування).

 

 

27-28

Складання, розігрування діалогів за темами, близькими до життєвого досвіду учнів, після попередньої підготовки (обговорення змісту, робота зі словом та словосполученням, етикетними мовленнєвими формулами).

Монологічне мовлення.

 

 

29

Повторення зразка зв’язного висловлювання, пропонованого вчителем.

 

 

30-31

Самостійне висловлювання.

 

 

32

Переказування невеликого прослуханого тексту з опорою на подані словосполучення, запитання, малюнки).

 

 

33

Розповідь про події власного життя за визначеною послідовністю.

 

 

34

Заміна імен на займенники (без визначення термінології).

 

 

 

Читання.

 

 

35-36-37

 

Читання по складах і цілими словами речень, коротких текстів.

 

 

38

Розпізнавання слова в реченні та речення в тексті за певними візуальними характеристиками.

 

 

39-40

 

Інтонування речень під час їх читання

 

 

 

Писемне мовлення

 

 

41

Уявлення про важливість письма, яке дає змогу передавати інформацію на відстані, зберігати її тривалий час.

 

 

42

Позначення звуків буквами.

 

 

43-44

Голосні та приголосні, їх розрізнення на слух та на письмі

 

 

45-46

Списування мовленнєвого матеріалу.

 

 

47-48

Слово. Перенос слів із рядка в рядок.

 

 

49

Підписи під малюнками.

 

 

50

Практичне розрізнення групи окремих слів і речення

 

 

51-52

Крапка в кінці речення та велика буква на початку речення.

 

 

53-54

Списування рукописного і друкованого тексту після попереднього аналізу.

 

 

55

Упорядкування деформованих речень (слова подаються у правильній граматичній формі

 

 

 

Знання про мову. Мовні вміння.

 

 

56

Мова як засіб спілкування між людьми. Поняття про українську мову. Слово як основна одиниця мови.

 

 

57

Усне й писемне мовлення.

 

 

57-59

Речення як основна одиниця мовлення. Практичне спостереження над засобами відмежування речень в усному (пауза) й писемному (велика буква на початку речення, крапка в кінці) мовленні.

 

 

 

Культура мовлення

 

 

60-61

 Практичне засвоєння різних форм звертання до співрозмовника.

 

 

62

Ознайомлення із словами ввічливості (уміння привітатися, запитати, відповісти, попросити, подякувати, вибачитись, попрощатися).

 

 

63

Практичне засвоєння таких слів у мовленні (в природних і створюваних мовленнєвих ситуаціях).

 

 

 

Звуки і букви. Алфавіт.

 

 

64

Вимова звуків.

 

 

65

Позначення звуків на письмі.

 

 

66

Читання букв.

 

 

67-68

Голосні та приголосні звуки і букви, їх розрізнення

 

 

69

Поняття про склад.

 

 

70-71

Поділ слів на склади. Перенос слів із рядка в рядок.

 

 

72-73

Наголос. Поняття про наголошені та ненаголошені склади.

 

 

74

Вживання букв я, ю, є, ї.

 

 

76

Пом’якшення звуків у словах перед і, я, ю, є, ь.

 

 

77

Тверді та м’які приголосні.

 

 

78

Розрізнення голосних: и-і, і-ї, а-я, у-ю, е-є.

 

 

79

Розрізнення подібних приголосних звуків і букв: з-с, б-п, в-ф, ж-ш , сполучень дз-дж.

 

 

 

Слово.

 

 

80-81

Поняття про слово. Значення слова (означає назви предмета, дії, ознаки тощо).

 

 

82-83

Будова слова. Корінь слова, закінчення (практично).

 

 

84-85

Ознайомлення зі словами, що означають назви предметів: розпізнавання слів за питаннями хто? що?

 

 

86-87

Oзнайомлення зі словами, що означають ознаки предметів: розпізнавання слів за питаннями який? яка? яке?

 

 

88-89

Розпізнавання слів, що означають один і кілька однакових предметів.

 

 

90-91

Слова, близькі та протилежні за значенням

 

 

92

Розрізнення слів за приналежністю до певної групи (навчальне приладдя, меблі, посуд, овочі, фрукти, одяг тощо);

групування слів за приналежністю до певної групи;

 

 

93-94

Велика буква в іменах, по батькові, прізвищах людей і кличках тварин.

 

 

95-96

Ознайомлення зі словами, що означають дію. Називання дій за питаннями: що робить? що роблять?

 

 

97

Групування дій за ознакою їх однорідності (хто як голос подає? хто як пересувається? та ін.).

 

 

98

Розрізнення предметів за їх діями (бігає, гавкає ...(хто?); пташка летить, а риба – ...).

 

 

99-100

Узгодження слів, що означають назви дій, зі словами, що означають назви предметів.

 

 

101-102

Спільнокореневі слова.

 

 

103-104

Ненаголошені голосні в корені слова.

 

 

 

Речення, словосполучення.

 

 

105-106

Практичне розрізнення групи окремих слів і речення.

 

 

107-108

Поняття про речення: складається зі слів, виражає завершену думку; перше слово пишеться з великої букви; в усному мовленні між реченнями робляться зупинки (паузи); на письмі речення відокремлюються одне від одного крапкою, знаком питання та знаком  оклику.

 

 

109-110

Речення розповідні, питальні. Розділові знаки в кінці цих речень.

 

 

111-112

Речення з однорідними членами.

 

 

113-114

Визначення в реченні кількості слів, їх послідовності. Графічна модель речення. Складання речень за графічними моделями.

 

 

115

Встановлення зв’язку слів у реченні за запитаннями.

 

 

116

Поширення речень за питаннями.

 

 

117

Упорядкування деформованих речень (слова даються у правильній граматичній формі).

 

 

118

Конструювання словосполучень

 

 

119-120

Побудова розповідних і питальних речень за зразком, схемою, з опорою на малюнок, поданий початок тощо

 

 

121

Слова в, у, до, з, за, на, під, над, по, від. Частка не. Роздільне написання їх з іншими словами.

 

 

 

Текст.

 

 

122-123

Поняття про текст. Практичне розрізнення групи окремих речень і тексту.

 

 

124

Визначення теми висловлювання (про що йдеться в тексті).

 

 

125

 Заголовок, його відповідність змістові тексту.

 

 

126-127

Cостереження за різними засобами зв’язку речень у тексті (вживання слів він, вона, воно, вони, цей, ця, це, ці; слів, близьких за значенням).

 

 

128

Формування вмінь користуватися цими засобами зв’язку речень у власних висловлюваннях

 

 

129-130

Відтворення змісту тексту.

 

 

131-132-133

Переказ прослуханого або прочи-таного тексту (з трьох-чотирьох речень) за поданим планом у вигляді такої самої кількості запитань, скільки речень у тексті (після усного опрацювання під керівництвом учителя).

 

 

 

Пoвторення та закріплення вивченого матеріалу за рік.

 

 

134

 

 

 

135

 

 

 

136

 

 

 

137

 

 

 

139

 

 

 

140

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Логопедія, Інші матеріали
Інкл
Додано
27 жовтня 2022
Переглядів
2238
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку