Календарне планування Літер.чит. 4 клас

Про матеріал
Календарне планування з літер.чит.4 клас до підручника Савченко, 4 год/тиждень. Передбачені всі види контролю....
Перегляд файлу

ЛІТЕРАТУРНЕ  ЧИТАННЯ

119 годин

І семестр – 3 год на тиждень,

ІІ семестр – 4 год на тиждень

з.п.

Тема

Дата

 

Примітка

Із скарбниці усної народної творчості

1

 Вступ до розділу «Із скарбниці усної народної творчості». За Софією Грицою. Наші джерела

 

 

2

Побутові казки. «Мудра дівчина»  (Українська народна казка)

 

 

3

Побутові казки. «Мудра дівчина» (Українська народна казка)

 

 

4

Притчі. «Без труда нема плода», «У пригоді»

 

 

5

Народні легенди. «Хліб і золото», «Місто Сміла»

 

 

6

Позакласне  читання.______________________________________

__________________________________________________________

 

 

 

7

Народні пісні. Народні усмішки. «Стоїть явір над водою», «Котився віночок по полю» (українські народні пісні). « Швачка», «Син та мати» (народні насмішки, записані Б.Грінченком)

 

 

8

Прислів’я та приказки. Українські народні прислів’я. Прислів’я народів світу

 

 

9

Золоті зернята народної мудрості. Скоромовки. Загадки (за вибором 4-5 загадок напам’ять). Г.Кирпа «Мова моя»

 

 

10

 Перевір свої досягнення. Узагальнення і систематизація знань учнів за розділом «Із скарбниці усної народної творчості»

 

Тема

Що було на початку світу…

11

Вступ до теми. Міфи Стародавнього Єгипту. Міф «Створення світу»

 

 

12

Позакласне  читання.______________________________________

__________________________________________________________

 

 

 

13

 Міфи словянських народів. Ольга Бондарук «Міфи про створення світу та людей»

 

 

14

Міфи Стародавньої Греції. Міф «Дедал та Ікар» (переказала Катерина Гловацька)

 

 

15

Культура стародавніх словян. «Як ще не було початку світа...» (Українська народна обрядова пісня). За С.Плачиною «Гнів Перуна»

 

 

16

Культура стародавніх словян. За С.Плачиною «Гнів Перуна»

 

 

17

Перевір свої досягнення. Узагальнення і систематизація знань учнів за розділом «Що було на початку світу…?»

 

 

18

Позакласне  читання.______________________________________

__________________________________________________________

 

 

 

19

Контрольна робота №1. Аудіювання (письмово)_______________

 

 

Тема

Сторінками історії України

20

Аналіз контрольної роботи. Вступ до теми. Відображення давніх подій у поезії Олександра Олеся. Олександр Олесь «Наші предки — слов’яни» (уривок із книги «Княжа Україна»)

 

 

21

 Мудрий Відображення давніх подій у поезії Олександра Олеся. Олександр Олесь «Ярослав Мудрий»

 

 

22

Перша історія  України. Іван Крип’якевич «Книги за княжих часів»

 

 

23

З історії міст України. Дмитро Білоус «У назвах міст і сіл слова»,

Алла Коваль «Місто Чернігів», Марія Хоросницька «Звідки в міста назва — Львів»

 

 

24

Позакласне  читання.______________________________________

__________________________________________________________

 

 

 

25

 Історія українських козаків. Відданість побратиму. В.Сосюра «Дзвін шабель…», М.Пригода «Козак Голота»

 

 

26

Історія українських козаків. Відданість побратиму. М.Пригара «Козак Голота» (продовження). Складання плану оповідання.

 

 

27

Козацькому роду нема переводу. Прислівя. І.Гнатюк «Козацький дуб». Навчальний проект «Про що можуть розказати дерева – очевидці історичних подій».

 

 

28

Сторінками історії життя наших співвітчизників закордоном. І.Бондарчук «На новій землі».

 

 

29

Позакласне  читання.______________________________________

__________________________________________________________

 

 

 

30

Події Другої світової війни. Тамара Коломієць «Ялинка мого дитинства» (спогади)

 

 

31

Історія державних символів України. «Як давно в Україні з’явився жовто-блакитний прапор?»

 

 

32

Знай і шануй символи України. Стаття про герб України. Дмитро Павличко «Наш прапор» (напамять), Наталка Поклад « Гімн»

 

 

33

Опрацювання творів із «Хрестоматії сучасної української дитячої літератури для читання в 3,4 класах».__________________________

__________________________________________________________

 

 

34

Перевір свої досягнення. Узагальнення і систематизація знань учнів за розділом «Сторінками історії України»

 

 

 

35

Позакласне  читання.______________________________________

__________________________________________________________

 

 

 

36

Контрольна робота № 2. Навичка читання мовчки (письмово)

__________________________________________________________

 

Тема

Як не любить той край…

37

Аналіз контрольної роботи. Вступ до теми. Володимир Сосюра «Як не любить той край...» (напам’ять), Ліна Костенко «Усе моє, все зветься Україна...»

 

 

38

Настрій твору. Василь Сухомлинський «Восени пахне яблуками». Прислів’я. Опис картини К.Білокур.

 

 

39

Краса рідної землі у різні пори року. Олександр Олесь «Степ» (напам’ять)

 

 

40

Барви природи. Марко Вовчок «Літній ранок». Михайло Коцюбинський «Літній день» (уривок напам’ять)

 

 

41

Позакласне  читання.______________________________________

__________________________________________________________

 

 

 

42

Чарівні рослини. Надія Кир’ян «Євшан». Легенда «Євшан» (переповіла З.Мензатюк). Контрольна робота №3. Усний переказ прочитаного._____________________________________________

 

 

 

43

Тварини – наші вірні друзі. Григір Тютюнник «Ласочка». Контрольна робота №3. Усний переказ прочитаного.__________

__________________________________________________________

 

 

 

44

Тварини – наші вірні друзі. Григір Тютюнник «Ласочка». Складання плану оповідання.

 

 

45

Мистецтво опішнянських майстрів. Тетяна Кара-Васильєва. «Співуча глина» (Скорочено) Контрольна робота №4. Навичка читання вголос (усно).______________________________________

 

 

46

Краса українських водойм. Володимир Лучук «Скільки річок в Україні?»,  Степан Жупанин «Загадка-добавлянка», «Світязь». Ліна Костенко «Я хочу на озеро Світязь...» Контрольна робота №4. Навичка читання вголос (усно)._____________________________

 

 

47

Позакласне  читання.______________________________________

__________________________________________________________

 

 

 

48

Будь природі другом. Причина і наслідок. Василь Сухомлинський «Не забувай про джерело».

 

 

 

49

Земля – наш спільний дім. Анатолій Качан «Летючий корабель».

 

 

 

50

Перевір свої досягнення. Узагальнення і систематизація знань учнів за розділом «Як не любить той край»

 

Тема

Видатні українські письменники

51

Вступ  до  розділу. Життя і творчість великого Кобзаря.  Тарас Шевченко «Про себе»

 

 

52

Життя і творчість великого Кобзаря. Тарас Шевченко «Про себе» (продовження)

 

 

53

Поезія великого Кобзаря. Тарас Шевченко «Вітер віє повіває...», «Вітер з гаєм розмовляє...» «Реве та стогне Дніпр широкий...» (напам’ять)

 

 

54

Пам’ятаймо про Шевченка. «Музей «Заповіту» Тараса Григоровича Шевченка в Переяславі»

 

 

55

Навчальний проект. «Мандрівка шляхами Тараса Шевченка»

 

 

56

Позакласне  читання.______________________________________

__________________________________________________________

 

 

 

57

Життя і творчість Івана Франка. Роман Завадович «Поет-Каменяр» (скорочено)

 

 

58

Вірші – картини природи. Іван Франко «Дивувалась зима...»,  «Дрімають села...»(напам’ять)

 

 

59

Навчальний проект. «Дитячі роки Івана Франка»

 

 

60

Казки Івана Франка. Іван Франко «Лисичка-кума»

 

 

61

Казки Івана Франка. Іван Франко «Лисичка-кума» (продовження). Розігрування епізоду казки.

 

 

62

Життя і творчість Лесі Українки. Микола Олійник «Леся» (уривок з повісті)

 

 

63

Життя і творчість Лесі Українки. Микола Олійник «Леся» (уривок з повісті)

 

 

64

Позакласне  читання.______________________________________

__________________________________________________________

 

 

 

65

Стан природи і настрій людини в поезії Лесі Українки. Леся Українка «Конвалія» (уривок), «Давня весна» (напам’ять)

 

 

66

Навчальний проект. «Леся Українка – поетична квітка України».

 

 

67

Мудрим ніхто не вродився, а навчився. Леся Українка «Біда навчить»

 

 

68

Мудрим ніхто не вродився, а навчився. Леся Українка «Біда навчить» (продовження)

 

 

69

Мудрим ніхто не вродився, а навчився. Леся Українка «Біда навчить» (продовження). Інсценізація казки.

 

 

70

Життя і творчість Павла Тичини. Музика природи в поезії Павла Тичини. Павло Тичина «Де не глянь — колоски...» (уривок із вірша «Де тополя росте»), «Хор Лісових Дзвіночків», «Сонце і дим».

 

 

71

Життя і творчість Максима Рильського. Поезія Максима Рильського: від спогадів дитинства до духовного заповіту дітям.

Максим Рильський «Дитинство», «Ким хочеш бути, хлопчику, в житті?»(напам’ять)

 

 

72

Позакласне  читання.______________________________________

__________________________________________________________

 

 

 

73

Опрацювання творів із «Хрестоматії сучасної української дитячої літератури для читання в 3,4 класах»__________________________

__________________________________________________________

 

 

 

74

Перевір  свої  досягнення. Узагальнення і систематизація знань учнів за розділом «Видатні українські письменники».

 

 

75

Контрольна робота №5.  Аудіювання. (письмово)______________

__________________________________________________________

 

Тема

Розповіді про нас самих

76

Аналіз контрольної роботи. Вступ до теми. Езоп – перший байкар. Езоп «Двоє приятелів і ведмідь»

 

 

77

Життя і творчість Леоніда Глібова. Істотні ознаки байки. Леонід Глібов «Зозуля і Півень» (напам’ять). Інсценізація байки.

 

 

78

Життя і творчість О.Пчілки. Кожна байка чогось навчає, від чогось застерігає. Олена Пчілка «Котова наука». Розігрування байки за ролями.

 

 

79

Позакласне  читання.______________________________________

__________________________________________________________

 

 

 

80

Особливості п’єси-казки, як жанру. Будова п’єси. Неля Шейко-Медведєва «Лисиця, що впала з неба» (дія перша)

 

 

81

Особливості п’єси-казки, як жанру. Будова п’єси. Неля Шейко-Медведєва «Лисиця, що впала з неба» (дія друга)

 

 

82

Вибіркова інсценізація п’єси-казки. Неля Шейко-Медведєва «Лисиця, що впала з неба»

 

 

83

Перевір свої досягнення. Узагальнення і систематизація знань учнів за розділом «Розповідь про нас самих»

 

 

Літературні казки зарубіжних письменників

84

Вступ до розділу. Ліна Костенко «Затишно дітям в пазусі казок…». Життя і творчість О.Пушкіна. Чарівні перетворення. Олександр Пушкін «Казка про царя Салтана...» (Уривки)

 

 

85

Чарівні перетворення. Олександр Пушкін «Казка про царя Салтана...» (продовження)

 

 

86

Позакласне  читання.______________________________________

__________________________________________________________

 

 

 

87

Життя і творчість Ганса Крістіана Андерсена. Позитивні і негативні персонажі. Ганс Крістіан Андерсен «Гидке каченя» (скорочено)

 

 

88

Позитивні і негативні персонажі. Ганс Крістіан Андерсен «Гидке каченя» (продовження)

 

 

89

Позитивні і негативні персонажі. Ганс Крістіан Андерсен «Гидке каченя» (продовження). Складання плану казки, стисле переказування.

 

 

90

Життя і творчість Джанні Родарі. Упертість чи допитливість? Джанні Родарі «Дорога, що нікуди не вела»

 

 

91

Упертість чи допитливість? Джанні Родарі «Дорога, що нікуди не вела» (продовження)

 

 

92

Опрацювання творів із «Хрестоматії сучасної української дитячої літератури для читання в 3,4 класах»__________________________

__________________________________________________________

 

 

 

93

Перевір  свої  досягнення. Узагальнення і систематизація знань учнів за розділом «Літературні казки зарубіжних письменників».

 

 

94

Контрольна робота №6. Навичка читання мовчки. (письмово)

__________________________________________________________

 

 

Тема

Світ дитинства в літературі

Людина починається з добра

95

Аналіз контрольної роботи. Вступ до розділу. Любов Забашта «Сказав мудрець...». Життя і творчість А.Костецького. Анатолій Костецький «Мрія»

 

 

96

Позакласне  читання.______________________________________

__________________________________________________________

 

 

 

97

Наші вірні друзі – тварини. А.Костецький «Спішу додому». Розігрування сценки за прочитаним твором.

 

 

98

Найдорожча знахідка. Василь Сухомлинський «Не загубив, а знайшов».

 

 

99

Життя і творчість Всеволода Нестайка. Вірні друзі. Всеволод Нестайко «Шурка і Шурко»

 

 

100

Вірні друзі. Всеволод Нестайко «Шурка і Шурко»(продовження). Складання продовження оповідання.

 

 

101

Нових друзів наживай, а старих не забувай. Марія Чумарна «Казка про друга»

 

 

102

Нових друзів наживай, а старих не забувай. Марія Чумарна «Казка про друга»(продовження)

 

 

103

Нових друзів наживай, а старих не забувай. Марія Чумарна «Казка про друга» (продовження). Переказування казки.

 

 

104

Гумористичні твори. Всеволод Нестайко «Із сміхом треба бути обережним...», Галина Малик «Мавпині іменини». Розігрування сценки за віршем.

 

 

105

Із гумором все серйозне. Грицько Бойко «Консультант». Микола Сингаївський «Сміх для всіх»

 

 

106

Позакласне  читання.______________________________________

__________________________________________________________

 

 

 

107

Опрацювання творів із «Хрестоматії сучасної української дитячої літератури для читання в 3,4 класах»__________________________

__________________________________________________________

 

 

 

108

Контрольна робота7. Робота з літературним твором.______

__________________________________________________________

 

 

Тема

Людина починається з добра

109

Аналіз контрольної роботи. Розпізнавай і розвивай свої здібності. В.Сухомлинський «Співуча пір’їнка».

 

 

110

Образи юних художників у віршах поетів. Ганна Чубач «Найрідніші голоси», Степан Жупанин «Намалюю вітер»,  Ліна Костенко «Якщо не можеш вітер змалювати...»

 

 

111

Дива довкола нас. Олександр Єфімов «Тут усе є...»,  Емілія Саталкіна «Кожний знає своє діло»

 

 

112

Позакласне  читання.______________________________________

__________________________________________________________

 

 

 

113

Як римуються рядки. Володимир Рутківський «Як складають вірші».Контрольна робота №8. Навичка читання вголос (усно)._

__________________________________________________________

 

 

 

114

Як римуються рядки. Володимир Рутківський «Як складають вірші».Контрольна робота №8. Навичка читання вголос (усно)._

__________________________________________________________

 

 

 

115

Все починається з малого. Микола Сингаївський «Дощ із краплі починається» (напам’ять)

 

 

116

Державна підсумкова атестація.

 

 

117

Перевір свої досягнення. Узагальнення і систематизація знань учнів за розділом «Світ дитинства в літературі»

 

 

118

Позакласне  читання.______________________________________

__________________________________________________________

 

 

Тема

119

Узагальнення і систематизація знань учнів. Підсумок за рік.

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Bezhenar Mariy
    Дякую.Міцного здоровя',творчого натхнення!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
3 серпня
Переглядів
653
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку