ЛІТЕРАТУРНЕ ЧИТАННЯ
119 годин
І семестр – 3 год на тиждень,
ІІ семестр – 4 год на тиждень
№ з.п. |
Тема |
Дата
|
Примітка |
Із скарбниці усної народної творчості |
|||
1 |
Вступ до розділу «Із скарбниці усної народної творчості». За Софією Грицою. Наші джерела |
|
|
2 |
Побутові казки. «Мудра дівчина» (Українська народна казка) |
|
|
3 |
Побутові казки. «Мудра дівчина» (Українська народна казка) |
|
|
4 |
Притчі. «Без труда нема плода», «У пригоді» |
|
|
5 |
Народні легенди. «Хліб і золото», «Місто Сміла» |
|
|
6 |
Позакласне читання.______________________________________ __________________________________________________________
|
|
|
7 |
Народні пісні. Народні усмішки. «Стоїть явір над водою», «Котився віночок по полю» (українські народні пісні). « Швачка», «Син та мати» (народні насмішки, записані Б.Грінченком) |
|
|
8 |
Прислів’я та приказки. Українські народні прислів’я. Прислів’я народів світу |
|
|
9 |
Золоті зернята народної мудрості. Скоромовки. Загадки (за вибором 4-5 загадок напам’ять). Г.Кирпа «Мова моя» |
|
|
10 |
Перевір свої досягнення. Узагальнення і систематизація знань учнів за розділом «Із скарбниці усної народної творчості» |
|
Тема |
Що було на початку світу… |
|||
11 |
Вступ до теми. Міфи Стародавнього Єгипту. Міф «Створення світу» |
|
|
12 |
Позакласне читання.______________________________________ __________________________________________________________
|
|
|
13 |
Міфи слов’янських народів. Ольга Бондарук «Міфи про створення світу та людей» |
|
|
14 |
Міфи Стародавньої Греції. Міф «Дедал та Ікар» (переказала Катерина Гловацька) |
|
|
15 |
Культура стародавніх слов’ян. «Як ще не було початку світа...» (Українська народна обрядова пісня). За С.Плачиною «Гнів Перуна» |
|
|
16 |
Культура стародавніх слов’ян. За С.Плачиною «Гнів Перуна» |
|
|
17 |
Перевір свої досягнення. Узагальнення і систематизація знань учнів за розділом «Що було на початку світу…?» |
|
|
18 |
Позакласне читання.______________________________________ __________________________________________________________
|
|
|
19 |
Контрольна робота №1. Аудіювання (письмово)_______________
|
|
Тема |
Сторінками історії України |
|||
20 |
Аналіз контрольної роботи. Вступ до теми. Відображення давніх подій у поезії Олександра Олеся. Олександр Олесь «Наші предки — слов’яни» (уривок із книги «Княжа Україна») |
|
|
21 |
Мудрий Відображення давніх подій у поезії Олександра Олеся. Олександр Олесь «Ярослав Мудрий» |
|
|
22 |
Перша історія України. Іван Крип’якевич «Книги за княжих часів» |
|
|
23 |
З історії міст України. Дмитро Білоус «У назвах міст і сіл слова», Алла Коваль «Місто Чернігів», Марія Хоросницька «Звідки в міста назва — Львів» |
|
|
24 |
Позакласне читання.______________________________________ __________________________________________________________
|
|
|
25 |
Історія українських козаків. Відданість побратиму. В.Сосюра «Дзвін шабель…», М.Пригода «Козак Голота» |
|
|
26 |
Історія українських козаків. Відданість побратиму. М.Пригара «Козак Голота» (продовження). Складання плану оповідання. |
|
|
27 |
Козацькому роду нема переводу. Прислів’я. І.Гнатюк «Козацький дуб». Навчальний проект «Про що можуть розказати дерева – очевидці історичних подій». |
|
|
28 |
Сторінками історії життя наших співвітчизників закордоном. І.Бондарчук «На новій землі». |
|
|
29 |
Позакласне читання.______________________________________ __________________________________________________________
|
|
|
30 |
Події Другої світової війни. Тамара Коломієць «Ялинка мого дитинства» (спогади) |
|
|
31 |
Історія державних символів України. «Як давно в Україні з’явився жовто-блакитний прапор?» |
|
|
32 |
Знай і шануй символи України. Стаття про герб України. Дмитро Павличко «Наш прапор» (напам’ять), Наталка Поклад « Гімн» |
|
|
33 |
Опрацювання творів із «Хрестоматії сучасної української дитячої літератури для читання в 3,4 класах».__________________________ __________________________________________________________ |
|
|
34 |
Перевір свої досягнення. Узагальнення і систематизація знань учнів за розділом «Сторінками історії України»
|
|
|
35 |
Позакласне читання.______________________________________ __________________________________________________________
|
|
|
36 |
Контрольна робота № 2. Навичка читання мовчки (письмово) __________________________________________________________ |
|
Тема |
Як не любить той край… |
|||
37 |
Аналіз контрольної роботи. Вступ до теми. Володимир Сосюра «Як не любить той край...» (напам’ять), Ліна Костенко «Усе моє, все зветься Україна...» |
|
|
38 |
Настрій твору. Василь Сухомлинський «Восени пахне яблуками». Прислів’я. Опис картини К.Білокур. |
|
|
39 |
Краса рідної землі у різні пори року. Олександр Олесь «Степ» (напам’ять) |
|
|
40 |
Барви природи. Марко Вовчок «Літній ранок». Михайло Коцюбинський «Літній день» (уривок напам’ять) |
|
|
41 |
Позакласне читання.______________________________________ __________________________________________________________
|
|
|
42 |
Чарівні рослини. Надія Кир’ян «Євшан». Легенда «Євшан» (переповіла З.Мензатюк). Контрольна робота №3. Усний переказ прочитаного._____________________________________________
|
|
|
43 |
Тварини – наші вірні друзі. Григір Тютюнник «Ласочка». Контрольна робота №3. Усний переказ прочитаного.__________ __________________________________________________________
|
|
|
44 |
Тварини – наші вірні друзі. Григір Тютюнник «Ласочка». Складання плану оповідання. |
|
|
45 |
Мистецтво опішнянських майстрів. Тетяна Кара-Васильєва. «Співуча глина» (Скорочено) Контрольна робота №4. Навичка читання вголос (усно).______________________________________ |
|
|
46 |
Краса українських водойм. Володимир Лучук «Скільки річок в Україні?», Степан Жупанин «Загадка-добавлянка», «Світязь». Ліна Костенко «Я хочу на озеро Світязь...» Контрольна робота №4. Навичка читання вголос (усно)._____________________________ |
|
|
47 |
Позакласне читання.______________________________________ __________________________________________________________
|
|
|
48 |
Будь природі другом. Причина і наслідок. Василь Сухомлинський «Не забувай про джерело».
|
|
|
49 |
Земля – наш спільний дім. Анатолій Качан «Летючий корабель».
|
|
|
50 |
Перевір свої досягнення. Узагальнення і систематизація знань учнів за розділом «Як не любить той край» |
|
Тема |
Видатні українські письменники |
|||
51 |
Вступ до розділу. Життя і творчість великого Кобзаря. Тарас Шевченко «Про себе» |
|
|
52 |
Життя і творчість великого Кобзаря. Тарас Шевченко «Про себе» (продовження) |
|
|
53 |
Поезія великого Кобзаря. Тарас Шевченко «Вітер віє повіває...», «Вітер з гаєм розмовляє...» «Реве та стогне Дніпр широкий...» (напам’ять) |
|
|
54 |
Пам’ятаймо про Шевченка. «Музей «Заповіту» Тараса Григоровича Шевченка в Переяславі» |
|
|
55 |
Навчальний проект. «Мандрівка шляхами Тараса Шевченка» |
|
|
56 |
Позакласне читання.______________________________________ __________________________________________________________
|
|
|
57 |
Життя і творчість Івана Франка. Роман Завадович «Поет-Каменяр» (скорочено) |
|
|
58 |
Вірші – картини природи. Іван Франко «Дивувалась зима...», «Дрімають села...»(напам’ять) |
|
|
59 |
Навчальний проект. «Дитячі роки Івана Франка» |
|
|
60 |
Казки Івана Франка. Іван Франко «Лисичка-кума» |
|
|
61 |
Казки Івана Франка. Іван Франко «Лисичка-кума» (продовження). Розігрування епізоду казки. |
|
|
62 |
Життя і творчість Лесі Українки. Микола Олійник «Леся» (уривок з повісті) |
|
|
63 |
Життя і творчість Лесі Українки. Микола Олійник «Леся» (уривок з повісті) |
|
|
64 |
Позакласне читання.______________________________________ __________________________________________________________
|
|
|
65 |
Стан природи і настрій людини в поезії Лесі Українки. Леся Українка «Конвалія» (уривок), «Давня весна» (напам’ять) |
|
|
66 |
Навчальний проект. «Леся Українка – поетична квітка України». |
|
|
67 |
Мудрим ніхто не вродився, а навчився. Леся Українка «Біда навчить» |
|
|
68 |
Мудрим ніхто не вродився, а навчився. Леся Українка «Біда навчить» (продовження) |
|
|
69 |
Мудрим ніхто не вродився, а навчився. Леся Українка «Біда навчить» (продовження). Інсценізація казки. |
|
|
70 |
Життя і творчість Павла Тичини. Музика природи в поезії Павла Тичини. Павло Тичина «Де не глянь — колоски...» (уривок із вірша «Де тополя росте»), «Хор Лісових Дзвіночків», «Сонце і дим». |
|
|
71 |
Життя і творчість Максима Рильського. Поезія Максима Рильського: від спогадів дитинства до духовного заповіту дітям. Максим Рильський «Дитинство», «Ким хочеш бути, хлопчику, в житті?»(напам’ять) |
|
|
72 |
Позакласне читання.______________________________________ __________________________________________________________
|
|
|
73 |
Опрацювання творів із «Хрестоматії сучасної української дитячої літератури для читання в 3,4 класах»__________________________ __________________________________________________________
|
|
|
74 |
Перевір свої досягнення. Узагальнення і систематизація знань учнів за розділом «Видатні українські письменники». |
|
|
75 |
Контрольна робота №5. Аудіювання. (письмово)______________ __________________________________________________________ |
|
Тема |
Розповіді про нас самих |
|||
76 |
Аналіз контрольної роботи. Вступ до теми. Езоп – перший байкар. Езоп «Двоє приятелів і ведмідь» |
|
|
77 |
Життя і творчість Леоніда Глібова. Істотні ознаки байки. Леонід Глібов «Зозуля і Півень» (напам’ять). Інсценізація байки. |
|
|
78 |
Життя і творчість О.Пчілки. Кожна байка чогось навчає, від чогось застерігає. Олена Пчілка «Котова наука». Розігрування байки за ролями. |
|
|
79 |
Позакласне читання.______________________________________ __________________________________________________________
|
|
|
80 |
Особливості п’єси-казки, як жанру. Будова п’єси. Неля Шейко-Медведєва «Лисиця, що впала з неба» (дія перша) |
|
|
81 |
Особливості п’єси-казки, як жанру. Будова п’єси. Неля Шейко-Медведєва «Лисиця, що впала з неба» (дія друга) |
|
|
82 |
Вибіркова інсценізація п’єси-казки. Неля Шейко-Медведєва «Лисиця, що впала з неба» |
|
|
83 |
Перевір свої досягнення. Узагальнення і систематизація знань учнів за розділом «Розповідь про нас самих» |
|
|
Літературні казки зарубіжних письменників |
|||
84 |
Вступ до розділу. Ліна Костенко «Затишно дітям в пазусі казок…». Життя і творчість О.Пушкіна. Чарівні перетворення. Олександр Пушкін «Казка про царя Салтана...» (Уривки) |
|
|
85 |
Чарівні перетворення. Олександр Пушкін «Казка про царя Салтана...» (продовження) |
|
|
86 |
Позакласне читання.______________________________________ __________________________________________________________
|
|
|
87 |
Життя і творчість Ганса Крістіана Андерсена. Позитивні і негативні персонажі. Ганс Крістіан Андерсен «Гидке каченя» (скорочено) |
|
|
88 |
Позитивні і негативні персонажі. Ганс Крістіан Андерсен «Гидке каченя» (продовження) |
|
|
89 |
Позитивні і негативні персонажі. Ганс Крістіан Андерсен «Гидке каченя» (продовження). Складання плану казки, стисле переказування. |
|
|
90 |
Життя і творчість Джанні Родарі. Упертість чи допитливість? Джанні Родарі «Дорога, що нікуди не вела» |
|
|
91 |
Упертість чи допитливість? Джанні Родарі «Дорога, що нікуди не вела» (продовження) |
|
|
92 |
Опрацювання творів із «Хрестоматії сучасної української дитячої літератури для читання в 3,4 класах»__________________________ __________________________________________________________
|
|
|
93 |
Перевір свої досягнення. Узагальнення і систематизація знань учнів за розділом «Літературні казки зарубіжних письменників». |
|
|
94 |
Контрольна робота №6. Навичка читання мовчки. (письмово) __________________________________________________________
|
|
Тема |
Світ дитинства в літературі Людина починається з добра |
|||
95 |
Аналіз контрольної роботи. Вступ до розділу. Любов Забашта «Сказав мудрець...». Життя і творчість А.Костецького. Анатолій Костецький «Мрія» |
|
|
96 |
Позакласне читання.______________________________________ __________________________________________________________
|
|
|
97 |
Наші вірні друзі – тварини. А.Костецький «Спішу додому». Розігрування сценки за прочитаним твором. |
|
|
98 |
Найдорожча знахідка. Василь Сухомлинський «Не загубив, а знайшов». |
|
|
99 |
Життя і творчість Всеволода Нестайка. Вірні друзі. Всеволод Нестайко «Шурка і Шурко» |
|
|
100 |
Вірні друзі. Всеволод Нестайко «Шурка і Шурко»(продовження). Складання продовження оповідання. |
|
|
101 |
Нових друзів наживай, а старих не забувай. Марія Чумарна «Казка про друга» |
|
|
102 |
Нових друзів наживай, а старих не забувай. Марія Чумарна «Казка про друга»(продовження) |
|
|
103 |
Нових друзів наживай, а старих не забувай. Марія Чумарна «Казка про друга» (продовження). Переказування казки. |
|
|
104 |
Гумористичні твори. Всеволод Нестайко «Із сміхом треба бути обережним...», Галина Малик «Мавпині іменини». Розігрування сценки за віршем. |
|
|
105 |
Із гумором все серйозне. Грицько Бойко «Консультант». Микола Сингаївський «Сміх для всіх» |
|
|
106 |
Позакласне читання.______________________________________ __________________________________________________________
|
|
|
107 |
Опрацювання творів із «Хрестоматії сучасної української дитячої літератури для читання в 3,4 класах»__________________________ __________________________________________________________
|
|
|
108 |
Контрольна робота №7. Робота з літературним твором.______ __________________________________________________________
|
|
Тема |
Людина починається з добра |
|||
109 |
Аналіз контрольної роботи. Розпізнавай і розвивай свої здібності. В.Сухомлинський «Співуча пір’їнка». |
|
|
110 |
Образи юних художників у віршах поетів. Ганна Чубач «Найрідніші голоси», Степан Жупанин «Намалюю вітер», Ліна Костенко «Якщо не можеш вітер змалювати...» |
|
|
111 |
Дива довкола нас. Олександр Єфімов «Тут усе є...», Емілія Саталкіна «Кожний знає своє діло» |
|
|
112 |
Позакласне читання.______________________________________ __________________________________________________________
|
|
|
113 |
Як римуються рядки. Володимир Рутківський «Як складають вірші».Контрольна робота №8. Навичка читання вголос (усно)._ __________________________________________________________
|
|
|
114 |
Як римуються рядки. Володимир Рутківський «Як складають вірші».Контрольна робота №8. Навичка читання вголос (усно)._ __________________________________________________________
|
|
|
115 |
Все починається з малого. Микола Сингаївський «Дощ із краплі починається» (напам’ять) |
|
|
116 |
Державна підсумкова атестація. |
|
|
117 |
Перевір свої досягнення. Узагальнення і систематизація знань учнів за розділом «Світ дитинства в літературі» |
|
|
118 |
Позакласне читання.______________________________________ __________________________________________________________
|
|
Тема |
119 |
Узагальнення і систематизація знань учнів. Підсумок за рік. |
|
|
|
|
|
|