Календарне планування
2 клас
ЛІТЕРАТУРНЕ ЧИТАННЯ
(за підручником Віри Науменко)
121 година на рік
І семестр – 57 годин (3 години на тиждень)
II семестр – 64 години (4 години на тиждень)
Календарне планування
2 клас
ЛІТЕРАТУРНЕ ЧИТАННЯ
(за підручником Віри Науменко)
121 година на рік
І семестр – 57 годин (3 години на тиждень)
II семестр – 64 години (4 години на тиждень)
№ п/п |
Тема уроку |
Дата |
1 |
Тема 1. 3 народного джерела. Народні дитячі пісні та малі жанри. Знайомство з підручником.Державний Гімн України. Вступ до теми. М. Рильський«Низенькі пороги...». Завдання зі скриньки усної народної творчості (с. 3-5). |
|
2 |
Скринька пісень-небилиць. «Два півники». Визначення персонажів твору (с. 6-7). |
|
3 |
Скринька пісень-забавлянок. «Зайчику, зайчику». Робота в парі (с. 7-8). |
|
4 |
Скринька пісень-закличок. «Іди, іди дощику», «Не йди, не йди дощику», «Глухий дощик» (за вибором напам’ять) (с. 8-10). |
|
5 |
Скринька пісень-ігор. «Подоляночка». Розігрування твору (с. 11). |
|
6 |
Скринька пісень-ігор. «Ходить гарбуз по городу». Розігрування твору (с. 12-13). |
|
7 |
Урок позакласного читання. «Стежками народної мудрості» |
|
8 |
Скринька загадок. Загадки. І. Сенченко «За лісом, за пралісом золота діжа сходить» (с. 13—15). |
|
9 |
Скринька прислів’їв і приказок. Опрацювання прислів’їв та приказок. А. Григорук «Влітку день годує рік» (с. 15—17). |
|
10 |
Скринька скоромовок Вправляння у читанні скоромовок. Складання скоромовки за поданими словами (с. 17-18). |
|
11 |
Скринька лічилок. Опрацювання лічилок. Складання лічилки за поданим початком (с. 19-20). Підсумок за темою (с. 20). |
|
12 |
Контрольна робота №1. Аудіювання. |
|
13 |
Тема 2. Авторські вірші та малі жанри для дітей. Вступ до теми. Завдання з авторської скриньки. Авторські вірші для дітей, схожі за милозвучністю до співаночок. Творчість Марійки Підгірянки. Марійка Підгірянка «Ліс», «Прийшла осінь» (с. 21-23). |
|
14 |
Урок позакласного читання. «З чистого джерела народної мудрості» |
|
15 |
Вірші-забавлянки. Творчість Наталі Забіли. Н. Забіла «Ладки, ладоньки, ладусі...», «Ой чук-чуки...» (за вибором напам’ять). (с. 23-24). |
|
16 |
Авторські загадки. Творчість Леоніда Глібова. Л. Глібов «Загадка». Порівняння авторської і народної загадок (с. 26- 28). |
|
17 |
Авторські загадки. Творчість Степана Жупанина. С. Жупанин «Наталчина пригода», «Загадка» (с. 28-30). |
|
18 |
Авторські вірші та скоромовки. Творчість Олени Пчілки. Олена Пчілка «Вже ж у любому куточку...». Із записів Олени Пчілки (с. 30-31). |
|
19 |
Авторські скоромовки. Творчість Грицька Бойка. Г. Бойко «Лелі», «Подзьобав і пострибав» (с. 32-33). |
|
20 |
Тетяна Мельник «Пінгвіни». Пальчикові ігри-вірші «У колі», «Синички», «На високій горі» |
|
21 |
Урок позакласного читання «Бібліотека – затишний дім для зустрічі з читачами» |
|
22-23 |
Лариса Ніцой «Страшне страховисько» (уривок) |
|
24 |
Контрольна робота №2. Аудіювання. |
|
25 |
Тема 3. Народні казки. Вступ до теми. Де живуть казки. Народні казки. Завдання зі скриньки народних казок (с. 34-35). |
|
26 |
Скринька українських народних казок. Визначення героїв казки. «Колобок» (уривки). Інсценізація казки (с. 34-37). |
|
27 |
Скринька українських народних казок. Розвиток подій у казці.«Горобець та билина» (уривки) (с. 37-38). |
|
28 |
Урок позакласного читання. «У світі казки чарівної». |
|
29 |
Скринька українських народних казок. Вчинок героя казки. Повтору казці. «Лисичка-сестричка» (уривки) (с. 38-41). |
|
30 |
Скринька казок народів світу. Сюжет казки. Повтор у казці.«Міньба» (російська казка) (уривки) (с. 41-43). |
|
31 |
Скринька казок народів світу. Зачин, основна частина, кінцівка казки. «Як дівчина короля перехитрила» (угорська казка). Порівняння казок (с. 43-45). |
|
32 |
Скринька казок народів світу. Однакові герої в різних казках.«Жбан меду» (сербська казка) (с. 46-47). |
|
33 |
Контрольна робота №3. Усний переказ прочитаного твору (усно). |
|
34 |
Тема 4. 3 літературної скарбниці. Поетична майстерня» Вступ до теми. 3 поетичної майстерні. Рима. А. Костецький «Дивна звичка» (скорочено) (с. 48-49) |
|
35 |
3 поетичної майстерні. Доповнення віршів. Ритм. В. Скомаровський «Іграшки». В. Терен «Осінь». І. Січовик «Неслухняний язичок» (с. 50-51). |
|
36 |
Бібліотечний урок. Практичне ознайомлення учнів з поняттям «абонемент» та роботою бібліотекара. Добір книжок за темою |
|
37 |
Мар’яна Савка. Вірші. «Україна», «Чорний пан», « Я і Лис» |
|
38 |
Звукопис. Роль звукопису. М. Вінграновський «Теплий дощик-срібнопад…». Т. Коломієць «Бусел». П. Воронько «Чапля зшила черевики…» (с. 51-52). |
|
39-40 |
Леся Воронина «Слон Ґудзик і вогняна квітка» (скорочено) |
|
41 |
Настрій у вірші. 0. Сенатович «Веселий сміх» (с. 52-53). |
|
42 |
Дмитро Кузьменко «Росли груші на вербі», «Це новорічний маскарад – ані руш» |
|
43 |
Контрольна робота № 4 . Навичка читання вголос (усно). |
|
44 |
Тема5. Поетична збірка 1 Сторінки життя Тараса Шевченка. Пейзаж у художньому творі. Т. Шевченко «Зоре моя вечірняя...», «Сонце заходить, гори чорніють...», «Тече вода з-під явора...», |
|
45 |
Сторінки життя Тараса Шевченка.«Тихесенько вітер віє...», «Он гай зелений похилився...» (за вибором напам’ять). |
|
46 |
Урок позакласного читання «Поетичні збірки славетних поетів» |
|
47 |
Сторінки з життя Лесі Українки. Картини природи у творах Лесі Українки. Леся Українка «3 гір на долину...», «Барвіночку мій хрещатий...» (с. 58-59). |
|
48 |
Тема 6. Поетична збірка 2 Поетична збірка 2 Вступ до теми. Сторінки з життя Олександра Олеся. Олександр Олесь «В небі жайворонки в’ються...». Складання розповіді на тему «Як співає жайворонок» (с. 60-61). |
|
49 |
Порівняння як художній прийом. Олександр Олесь «Ліс восени» (с. 61-63). |
|
50 |
Загадковий світ природи у творах Олександра Олеся. Олександр Олесь «Біга зайчик-скакунець». Співзвучні рядки у вірші та в оповіданні І. Сенченка (с. 63-65). |
|
51 |
Катерина Міхаліцина « Хто росте у парку» |
|
52 |
Казковий світ героїв віршів Катерини Перелісної. Емоційність твору. К. Перелісна «Змерз», «Віхола» (с. 65-67). |
|
53 |
Урок позакласного читання «Мої улюблені вірші». |
|
54 |
Контрольна робота № 5. Аудіювання |
|
55 |
Тема 7. Поетична збірка 3 Вступ до теми. Сторінки з життя Миколи Вороного. М. Вороний «В синім небі ходять хмари...», «Сніжинки» (с. 68-69). |
|
56 |
Сторінки з життя Любові Забашти. Пейзажна лірика. Л. Забашта «Біле свято зими», «Берізонька» (с. 70-71). |
|
57 |
Тема 8. «Поетична збірка 4» Вступ до теми. Сторінки з життя Платона Воронька. Незвичне у звичних речах. П. Воронько «Казка про рукавичку», «Причина», «Картина» (с. 72-74). |
|
58 |
Художній образ твору. П. Воронько «В лісі є зелена хата» (с. 74-75). |
|
59 |
Вірш-діалог. Читання в особах. П. Воронько «Суничка- сестричка» (с. 76). |
|
60 |
Сторінки з життя Володимира Лучука. Білий вірш — вірш без рими. В. Лучук «Білий вірш», (с. 77-78). |
|
61 |
Урок позакласного читання. «Абетка юного поета» |
|
62 |
Коли твір відкриває свої таємниці. В. Лучук «Дикий мак». 3. Мезантюк «Мак» (с. 79-80). |
|
63 |
Сторінки з життя Ліни Костенко. Переносне значення слів у творах. Л. Костенко «Білочка восени» (с. 80-81). |
|
64 |
Картини зими у творах Ліни Костенко. Л. Костенко «Баба Віхола», «Пряля», «Соловейко застудився» (за вибором напам’ять) (с. 82-83). |
|
65 |
Сторінки з життя Вадима Скомаровського. В. Скомаровський«Клени» (с. 84-86). |
|
66 |
Дивовижний світ природи у творах Вадима Скомаровського. Настрій персонажа. В. Скомаровський «Щиглик», «Козубок-колобок» (с. 86-88). |
|
67 |
Сторінки з життя Ганни Чубач. Г. Чубач «У лісочку на пеньочку», «Роса» (с. 88-90). |
|
68 |
Сторінки з життя Анатолія Костецького. Дива в природі і дива в людини А. Костецький «Починається весна», «Рибалка-дивак», «Не хочу» (с. 91-94). |
|
69 |
Урок позакласного читання. «Час поезії складання і читання віршів.» |
|
70 |
Сторінки з життя Анатолія Камінчука. Порівняння творів. А. Камінчук «Баба Віхола», «Котики вербові» (с. 94-95). |
|
71 |
Звуконаслідування як художній прийом. А. Камінчук «Береза розвивається», «Ремез» (с. 95-97). |
|
72 |
Сторінки з життя Тамари Коломієць. Світ доброти і фантазії. Т. Коломієць «Нагідка» (напам’ять), «Біле поле полотняне» (с. 97-99). |
|
73 |
Чарівний образ квітки. Порівняння творів. І. Калинець «Про що розповіла нагідка» (уривки) (с. 99-101). |
|
74 |
Сторінки з життя Ігоря Січовика. Гумористичні вірші. І. Січовик «Віддячила», «Хитра Киця» (с. 101-105). |
|
75 |
Григорій Фалькович. Вірші. «Колоскова колискова», «Корова спекла коровай», «Примостився міст до міста» |
|
76 |
Урок позакласного читання. «Бібліотечний час. Ознайомлення із терміном «абонемент» і роботою бібліотекарі на абонементі. Формування вмінь і навичок знаходити книжки на відповідну тему». |
|
77 |
Сторінки з життя Івана Світличного. І. Світличний «Півень-горлопан», «Слухала Лисичка Солов’я» (с. 106-107). |
|
78 |
Контрольна робота № 6. Аудіювання |
|
79 |
Тема 9. Оповідання Вступ до теми. Завдання зі скриньок оповідань (с. 109) |
|
80 |
Скринька цікавих і повчальних історій. Сторінки з життя Олександра Копиленка. 0. Копиленко «Хоробре кошеня» (с. 109-111). |
|
81 |
Скринька цікавих і повчальних історій. Сторінки з життя Юрія Старостенка. Ю. Старостгнко «Смілива зозулька» (с. 111-113). |
|
82 |
Скринька цікавих і повчальних історій. Сторінки з життя Миколи Трублаїні. М. Трублаїні «Тико і Волохан» (с. 113-114). |
|
83 |
Урок позакласного читання. « Людина починається з добра. Читання оповідань В. Сухомлинського.» |
|
84- 85 |
Марина Павленко «Півтора бажання» |
|
86 |
Скринька цікавих і повчальних історій. М. Трублаїні «Хвиля-напасниця» (с. 115-116). |
|
87 |
Скринька цікавих і повчальних історій. Сторінки з життя Василя Сухомлинського. Основна думка твору. В. Сухомлинськнй «Які вони бідні» (с. 116-118). |
|
88 |
Скринька цікавих і повчальних історій. В. Сухомлинський «Верба мов дівчина золотокоса». Переказування оповідання за малюнками (с. 1118-119). |
|
89-90 |
Іван Малкович «Золотий павучок». Науково- фантастична повість «Вінчі й Едісон» (уривок) |
|
91 |
Урок позакласного читання. «Дружба з книгою – це свято!» |
|
92 |
Скринька цікавих і повчальних історій. Сторінки з життя Віри Артамонової. Характер персонажа. В. Артамонова«Ясенок» (с. 120-121). |
|
93 |
Скринька цікавих і повчальних історій. Сторінки з життя Володимира Сенцовського. Портрет у художньому творі. В. Сенцовський «Бабусин онук» (с. 121-124). |
|
94-95 |
Сергій Пантюк « Пан Перевертас» |
|
95 |
Скринька цікавих і повчальних історій. Сторінки з життя Андрія М’ястківського. А. М’ястківський «Мудра голка». Читання в особах (с. 124-126). |
|
96 |
Скринька цікавих і повчальних історій. Сторінки з життя Василя Струтинського. В. Струтинський «Як дихає верба» (с. 126-127). |
|
97 |
Урок позакласного читання «Світ навколо тебе. Читання оповідань про природу» |
|
98 |
Скринька сміху. Сторінки з життя Анатолія Григорука. А. Григорук «3 курми лягай, з півнями вставай» (с. 128-130). |
|
99 |
Скринька сміху. Сторінки з життя Всеволода Нестайка. В. Нестайко «Як ми літали в космос» (скорочено) (с. 130-136). |
|
100 |
Лариса Денисенко « Як Шуша познайомився з Гагою» |
|
101 |
Марина та Сергій Дяченки «Про Стаску та чудовиськ» |
|
102 |
Контрольна робота №7. Робота з літературним твором (письмово) |
|
103 |
Тема 10. Літературні казки. Вступ до теми. Завдання зі скриньок літературних казок (с. 137-138). |
|
104 |
Скринька казок український письменників. Сторінки з життя Івана Франка. І. Франко «Лис Микита» (уривок) (с. 137-140). |
|
105 |
Урок позакласного читання «Казки українських письменників» |
|
106-107 |
Галина Малик « Королівство Ану» |
|
108 |
Скринька казок український письменників. Сторінки з життя Юрія Ярмиша. Ю. Ярмиш «Та сама Мишка» (с. 141-143). |
|
109 |
Скринька казок український письменників. Сторінки з життя Василя Чухліба. В. Чухліб «Заячий холодок». Читання в особах (с. 143-146). |
|
110 |
Галина Малик «Чому папуга не навчився розмовляти», «Чому равлик ховається» |
|
111 |
Контрольна робота №8. Навичка читання вголос (усно). |
|
112 |
Сашко Дерманський «Про двох бездобних джинів та один нічийний глек» |
|
113-114 |
Скринька казок зарубіжних письменників. Сторінки з життя Шарля Перро. Ш. Перро «Попелюшка, або соболевий черевичок» (уривок) (с. 146-151). |
|
115 |
Скринька казок зарубіжних письменників. Сторінки з життя Ганса Крістіана Андерсена. Г.К. Андерсен «Принцеса на горошині» (с. 151-153). |
|
116 |
Урок позакласного читання. «Презентація улюбленої книжки»» |
|
117 |
Ніна Найдич «Василь Тимофійович мандрує» |
|
118 |
Творчість Наталки Малетич. «Парасолька» |
|
119 |
Підсумковий урок за темою «Літературні казки» |
|
120
|
Літературні ігри, інсценівки |
|
121 |
Підведення підсумків за рік. Літературний КВК. |
|