Календарно - тематичне планування уроків літературного читання для 4 класу
( 2 семестр) складено відповідно програми з усіма контрольними роботами, уроками позакласного читання, оновленим колом читання
Літературне читання ІІ семестр
|
|||
№ |
Тема уроку |
Дата |
Примітка |
49 |
Оновлене коло читання. Твори Анатолія Качана, Василя Голобородька про красу природи рідного краю ( за Хрестоматією»).
|
|
|
50 |
Порівняння описів природи . Марко Вовчок. «Літній ранок». Михайло Коцюбинський.» Літній день». Вивчення уривку одного з цих оповідань (на вибір учня) напам ять. |
|
|
51 |
Чарівні рослини. Н Кир ян «Євшан» |
|
|
52 |
Чи ми з природою єдині? Григір Тютюнник. «Ласочка». |
|
|
53 |
Чи ми з природою єдині? Григір Тютюнник. «Ласочка». Складання плану твору. Леся Воронина « Пригоди голубого папуги» («Хрестоматія») |
|
|
54 |
У кого співає глина? Науково – пізнавальне оповідання Т.Кара-Васильєвої «Співуча глина». |
|
|
55 |
Вода-диво, подароване природою. Володимир Лучук. « Скільки річок в Україні?». |
|
|
56 |
Урок позакласного читання.Чарівний світ природи у творах В. Грінчака, В. В. Перепеляка, Г.Тютюнника. |
|
|
57 |
Краса українських водойм. Ліна Костенко. « Я хочу на озеро Світязь...» |
|
|
58 |
Будь природі другом.Василь Сухомлинський. « Не забувай про джерело». |
|
|
59 |
Контрольна робота №1: Аудіювання. Земля- наш спільний дім.А.Качан. «Летючий корабель». Зірка Мензатюк «Небилиці про рукавиці» («Хрестоматія»).
|
|
|
60 |
Перевір свої досягнення. Узагальнення і систематизація знань за розділом.Тематичне оцінювання. |
|
|
|
Розділ V. Видатні українські письменники (24 год) |
|
|
61 |
Вступ до розділу.Тарас Шевченко. «Про себе» |
|
|
62 |
Життя і творчість великого Кобзаря. Тарас Шевченко. «Про себе»(продовження). |
|
|
63 |
Поезія великого Кобзаря. Тарас Шевченко. «Вітер віє-повіває…», « Вітер з гаєм розмовляє…» |
|
|
64 |
Урок позакласного читання. Шевченкове слово в віках не старіє. |
|
|
65 |
Поезія великого Кобзаря. Тарас Шевченко. «Реве та стогне Дніпр широкий…» ( напам ять) |
|
|
66 |
Пам ятаємо про Шевченка. Музей «Заповіту» Тараса Григоровича Шевченка в Переяславі. |
|
|
67 |
Життя і творчість Івана Франка. Р. Завадович. «Поет-каменяр» (скорочено). |
|
|
68 |
Вірші- картини природи.Іван Франко. «Дивувалась зима…». « Дрімають села…»(напам’ять за вибором). |
|
|
69 |
Казки Івана Франка.Іван Франко. «Лисичка-кума» |
|
|
70 |
Казки Івана Франка.Іван Франко. «Лисичка-кума» (продовження) |
|
|
71 |
Урок позакласного читання. Дитячі оповідання Івана Франка. |
|
|
72 |
Життя і творчість Лесі Українки. Микола Олійник «Леся» (уривок з повісті). |
|
|
73 |
Стан природи і настрій людини в поезії Лесї Українки. Леся Українка. «Конвалія» (уривок) |
|
|
74 |
Стан природи і настрій людини в поезії Лесї Українки. Леся Українка. « Давня весна» (напам ять). |
|
|
75 |
Мудрим ніхто не вродився, а навчився Леся Українка. «Біда навчить» |
|
|
76 |
Мудрим ніхто не вродився, а навчився Леся Українка. «Біда навчить» (продовження роботи над казкою). |
|
|
77 |
Контрольна робота № 6 Навички читання мовчки (письмово). Тематичне оцінювання. Життя і творчість Павла Тичини. Музика природи в поезії П. Тичини. Павло Тичина «Де не глянь- колоски» (уривок з вірша «Де тополя росте»
|
|
|
78 |
Музика природи в поезії П. Тичини. Павло Тичина «Хор лісових дзвіночків». |
|
|
79 |
Музика природи в поезії П. Тичини. Павло Тичина «Сонце і дим». |
|
|
80 |
Урок позакласного читання. Вірші українських поетів для дітей. |
|
|
81 |
Життя і творчість Максима Рильського. Спогади дитинства. М. Рильський «Дитинство». |
|
|
82 |
Духовний заповіт дітям.Максим Рильський. «Ким хочеш бути, хлопчику, в житті?». |
|
|
83 |
Оновлене коло читання. Твори Івана Андрусяка та Ірен Роздобудько для дітей ( за «Хрестоматією») |
|
|
84 |
Перевір свої досягнення. Підсумковий урок за розділом «Видатні українські письменники» |
|
|
|
Розділ VI. Ро зповіді про нас самих ( 8год) |
|
|
85 |
Вступ до розділу. Езоп. «Двоє приятелів і ведмідь». |
|
|
86 |
Життя і творчість Леоніда глібова. Леонід Глібов. «Зозуля й Півень». |
|
|
87 |
Кожна байка чогось навчає, від чогось застерігає. Олена Пчілка «Котова наука». Катерина Бабкіна «Мсьє Жак та квітнева риба». («Хрестоматія») |
|
|
88 |
Урок позакласного читання.Байки Езопа, Л.Глібова, В.Симоненка. |
|
|
89 |
Особливості п єси-казки як жанру.Неля Шейко-Медведєва. «Лисиця, що впала з неба» (П’єса- казка на 2 дії) |
|
|
90 |
Особливості п єси-казки як жанру. Неля Шейко-Медведєва. «Лисиця, що впала з неба» (П’єса- казка на 2 дії). |
|
|
91 |
Контрольна робота № 7 Робота з літературним твором (письмово) |
|
|
92 |
Аналіз контрольної роботи. Тематичне оцінювання. Перевір свої досягнення. Підсумковий урок за темою «Розповіді про нас самих» |
|
|
|
РозділVII. Літературні к а зки зар убіжних письменників (8 год) |
|
|
93 |
Вступ до теми.Ліна Костенко. « Затишно дітям в пазусі казок…» Чарівні перетворення. Олександр Пушкін. «Казка про царя Салтана…» (уривки) |
|
|
94 |
Чарівні перетворення. Олександр Пушкін. «Казка про царя Салтана…» (уривки) |
|
|
95 |
Повір у себе. Ганс крістіан Андерсен «Гидке каченя» (скорочено). |
|
|
96 |
Повір у себе. Ганс Крістіан Андерсен «Гидке каченя» (скорочено). |
|
|
97 |
Урок позакласного читання.Казки Г. К. Андерсена. |
|
|
98 |
Упертість чи допитливість? Джанні Родарі. «Дорога, що нікуди не вела». |
|
|
99 |
Упертість чи допитливість? Джанні Родарі. «Дорога, що нікуди не вела». |
|
|
100 |
Перевір свої досягнення. Підсумковий урок за розділом |
|
|
|
Розділ VIII. Світ дитинства в літературі. |
|
|
101 |
Вступ до розділу. Любов Забашта. «Сказав мудрець…» Анатолій Костецький. « Мрія». |
|
|
102 |
Наші вірні друзі-тварини. Анатолій Костецький. «Спішу додому». |
|
|
103 |
Найдорожча знахідка. Василь Сухомлинський. «Не загубив, а знайшов». |
|
|
104 |
Урок позакласного читання.Школа добрих вчинків. |
|
|
105 |
Вірні друзі. Всеволод Нестайко.» Шура і Шурко». |
|
|
106 |
Вірні друзі. Всеволод Нестайко. «Шура і Шурко» (продовження роботи над твором) |
|
|
107 |
Нових друзів май, а старих не забувай. Марія Чумарна. «Казка про друга». |
|
|
108 |
Нових друзів май, а старих не забувай . Марія Чумарна. «Казка про друга»(продовження роботи над твором) |
|
|
109 |
Контрольна робота № 8 Навички читання вголос (усно). Тематичне оцінювання. |
|
|
110 |
Гумористичні твори.Всеволод Нестайко. « Із сміхом треба бути обережним». Галина Малик. «Мавпині іменини». |
|
|
111 |
Із гумором про серйозне. Г. Бойко «Консультант» .Микола Сингаївський. « Сміх для всіх». |
|
|
112 |
Урок позакласного читання. Майстер веселого цеху Грицько Бойко. |
|
|
113 |
Розпізнай і розвивай свої здібності.Василь Сухомлинський. «Співуча пір’їнка». |
|
|
114 |
Образи юних художників у віршах поетів .Ганна Чубач «Найрідніші голоси».
|
|
|
115 |
Образи юних художників у віршах поетів . Степан Жупанин. «Намалюю вітер».Л. Костенко «Якщо не можеш вітер змалювати…». |
|
|
116 |
Підсумкова контрольна робота. |
|
|
117 |
Аналіз контрольної роботи. Як римуються рядки. Володимир Рутківський. «Як складають вірші». Володимир Рутківський. «Угода». («Хрестоматія») |
|
|
118 |
Все починається з малого.Микола Сингаївський. «Дощ із краплі починається». |
|
|
119 |
Підсумковий урок «Світ дитинства в літературі». Тематичне оцінювання. Підсумок за рік. |
|
|